SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

45 minutes ago, Myliona said:

 

En omgang balsam i håret, også kæm imens det er i :) 

vi gør det hver fredag (når hun er her) med Camille, i mens hun er i bad :)

Det kunne være et projekt for mig og ham mens Tim laver mad i morgen.. :chin: Heldigvis har han fået mit pivglatte hår, det gør det lidt lettere.. Jeg har aldrig haft lus, de kan simpelthen ikke sidde fast.. :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er simpelthen rystet over hvordan folk gemmer sig, når der virkelig er brug for deres hjælp.

En mand falder om med hjertestop på fortorvet foran min lejlighed. Jeg griber min jakke (velvidende at jeg kun har en tynd top og shorts på indenunder) og spæner ned til ham og starter hjerte/lungeredning samt får ringet 112. Alt imens er der ikke én sjæl udover min underbo, der kommer ud. Resten kan jeg se stå inde i deres hjem eller på altanen, mens de nærmest er ved at falde udover gelænderet for at følge med. Undskyld, men hvad fanden sker der for folk?! At stå alene mand i 25 minutter i sneen med en død mand er altså ikke særlig sjovt - ej heller at kigge på! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Thalia said:

Jeg er simpelthen rystet over hvordan folk gemmer sig, når der virkelig er brug for deres hjælp.

En mand falder om med hjertestop på fortorvet foran min lejlighed. Jeg griber min jakke (velvidende at jeg kun har en tynd top og shorts på indenunder) og spæner ned til ham og starter hjerte/lungeredning samt får ringet 112. Alt imens er der ikke én sjæl udover min underbo, der kommer ud. Resten kan jeg se stå inde i deres hjem eller på altanen, mens de nærmest er ved at falde udover gelænderet for at følge med. Undskyld, men hvad fanden sker der for folk?! At stå alene mand i 25 minutter i sneen med en død mand er altså ikke særlig sjovt - ej heller at kigge på! :prik

 

:blink

 

Håber du er ok :kramSynes godt nok du oplever mange dramatiske ting :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Tumlepigen said:

 

:blink

 

Håber du er ok :kramSynes godt nok du oplever mange dramatiske ting :unsure

 

Jeg har det helt fint, omend jeg er lidt kold. Forstår simpelthen ikke at folk bare kan vende det blinde øje i sådan en situation. Jeg er fuldstændig omvendt og hjælper overalt jeg kan komme til det og smider gerne alt hvad jeg har i hænderne (hvilket lige nu betyder at min aftensmad er blevet en smule brændt). Jeg lader i hvert fald ikke folk stå alene med en lignende situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der kender reglen for returnering af dårlige madvarer?

 

Jeg oplevede i går at have købt en madvare der ikke var gået på dato, men som var mugnet. Og det kunne man først se når man havde pakket den ud (og derfor var kommet hjem med varen).

 

Har jeg ret til ombytning i butikken hvor den er købt? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, MaleneB said:

Er der nogen der kender reglen for returnering af dårlige madvarer?

 

Jeg oplevede i går at have købt en madvare der ikke var gået på dato, men som var mugnet. Og det kunne man først se når man havde pakket den ud (og derfor var kommet hjem med varen).

 

Har jeg ret til ombytning i butikken hvor den er købt? 

 

Jeg tror ikke du har ret til det men du kan jo prøve :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, FruLR said:

Der er er tilfælde af lus i børnehaven.. :rolleyes Hvad er det lige jeg stiller op med det? Jeg tror ikke han har fået det, men skal han kæmmes eller hvad? Jeg har ikke prøvet det før.. :lol 

Det er igang med kæmning - også betragte om han begynder at klø. Den 22. December hang der seddel i vores børnehave, at der var lus. Jeg kæmmede M. den 23. Og der var ingen lus eller æg at spore. Den 24. Synes jeg hun klør sig en del- jeg kæmmer, intet. Dem 26. Klør hun sig helt vildt i håret og jeg kan så noget jeg synes ligner æg, men ingen bæster. Jeg er også begyndt at klø, men finder heller ikke noget. Jeg beslutter der, at jeg vil hente middel på apoteket den følgende dag (vi har ikke et døgn apotek i byen og jeg har ikke muligheden for at køre turen til nærmeste storby). I løbet af natten klør mit hår helt afsindigt og næste morgen er det også helt tosset med M., der finder jeg den første lus på hende. Afsted efter middel også igang med både hende, Mi. Og jeg selv. Så min erfaring er, at jeg vil holde øje med kløe også har jeg besluttet at kæmme 1 gang om ugen fremadrettet. Vi tog lige den sidste omgang i tirsdags, hvor vi if. Behandlingsanbefalingen skulle behandle en sidste gang for at være sikker på at æggene var slået ihjel. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Tumlepigen said:

 

:blink

 

Håber du er ok :kramSynes godt nok du oplever mange dramatiske ting :unsure

Meget enig- det har jeg tænkt mange gange. Det er dæleme et actionpacked liv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

46 minutes ago, MaleneB said:

Er der nogen der kender reglen for returnering af dårlige madvarer?

 

Jeg oplevede i går at have købt en madvare der ikke var gået på dato, men som var mugnet. Og det kunne man først se når man havde pakket den ud (og derfor var kommet hjem med varen).

 

Har jeg ret til ombytning i butikken hvor den er købt? 

Hvis jeg har oplevet noget lignende har jeg altid fået byttet eller penge retur mod bon. Men jeg handler også mest i Føtex jeg ved ikke om alle butikker gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, MaleneB said:

Er der nogen der kender reglen for returnering af dårlige madvarer?

 

Jeg oplevede i går at have købt en madvare der ikke var gået på dato, men som var mugnet. Og det kunne man først se når man havde pakket den ud (og derfor var kommet hjem med varen).

 

Har jeg ret til ombytning i butikken hvor den er købt? 

 

Jeg tror langt de fleste butikker vil bytte uden problemer. 

Jeg har erfaring med at Netto gerne byttede kartofler der der helt plettede under skrællen (jeg skulle jo alligevel op og hente nye, så tog de andre med og de byttede uden problemer). 

 

Kvickly havde solgt os noget kød hvor de underste stykker var rent fedt - der fik vi også en helt ny pakke uden problemer. 

 

Det kan simpelthen ikke betale sig for dem at få en evt sur kunde for så få kroner. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Mama Lou said:

Meget enig- det har jeg tænkt mange gange. Det er dæleme et actionpacked liv. 

 

Det må jo så være. Ærligt forstår jeg ikke behovet for at kommentere på hvilke ting jeg oplever - eller ikke oplever. Actionpacked liv? Ikke rigtig efter jeg flyttede fra storbyen.

Jeg er pænt træt af at man enten står i den ene lejr og altid hjælper og måske deraf er lidt mere opmærksom på hvad sker omkring en. Eller også ser man ingenting og hjælper heller ikke hvis man endelig skulle se en person have det dårligt.

 

Jeg vil tusinde gange hellere hjælpe én gang for meget end én gang for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Mama Lou said:

Det er igang med kæmning - også betragte om han begynder at klø. Den 22. December hang der seddel i vores børnehave, at der var lus. Jeg kæmmede M. den 23. Og der var ingen lus eller æg at spore. Den 24. Synes jeg hun klør sig en del- jeg kæmmer, intet. Dem 26. Klør hun sig helt vildt i håret og jeg kan så noget jeg synes ligner æg, men ingen bæster. Jeg er også begyndt at klø, men finder heller ikke noget. Jeg beslutter der, at jeg vil hente middel på apoteket den følgende dag (vi har ikke et døgn apotek i byen og jeg har ikke muligheden for at køre turen til nærmeste storby). I løbet af natten klør mit hår helt afsindigt og næste morgen er det også helt tosset med M., der finder jeg den første lus på hende. Afsted efter middel også igang med både hende, Mi. Og jeg selv. Så min erfaring er, at jeg vil holde øje med kløe også har jeg besluttet at kæmme 1 gang om ugen fremadrettet. Vi tog lige den sidste omgang i tirsdags, hvor vi if. Behandlingsanbefalingen skulle behandle en sidste gang for at være sikker på at æggene var slået ihjel. 

 

 

Han har ikke kløet endnu i hvert fald, men jeg kæmmer ham i dag og i weekenden, og håber på det bedste! :rolleyes Og begynder så at gøre det en gang om ugen.. ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Thalia said:

 

Det må jo så være. Ærligt forstår jeg ikke behovet for at kommentere på hvilke ting jeg oplever - eller ikke oplever. Actionpacked liv? Ikke rigtig efter jeg flyttede fra storbyen.

Jeg er pænt træt af at man enten står i den ene lejr og altid hjælper og måske deraf er lidt mere opmærksom på hvad sker omkring en. Eller også ser man ingenting og hjælper heller ikke hvis man endelig skulle se en person have det dårligt.

 

Jeg vil tusinde gange hellere hjælpe én gang for meget end én gang for lidt.

Jeg tror ikke nogen kommenterer sådan for at støde dig:kiss

men det meste af det du skriver herinde er jo ting du oplever og vælger at dele... og det har været mange "actionpacked" ting du oplever og må gå igennem og må leve med efterfølgende. 

Jeg går bestemt ikke med skyklapper i mit liv, og faldt en mand om udenfor mit hus ville jeg også spring til fx. Men alle de oplevelser du har haft det senest år eller hvor længere det nu er, har jeg ikke engang oplevet hele mit liv.   

Så jeg håber ligesom de andre bare at du er ok:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Thalia said:

 

Det må jo så være. Ærligt forstår jeg ikke behovet for at kommentere på hvilke ting jeg oplever - eller ikke oplever. Actionpacked liv? Ikke rigtig efter jeg flyttede fra storbyen.

Jeg er pænt træt af at man enten står i den ene lejr og altid hjælper og måske deraf er lidt mere opmærksom på hvad sker omkring en. Eller også ser man ingenting og hjælper heller ikke hvis man endelig skulle se en person have det dårligt.

 

Jeg vil tusinde gange hellere hjælpe én gang for meget end én gang for lidt.

Du vælger jo at dele det herinde og vi er så, åbenbart nogle stykker, der synes du oplever mange traumatiske ting (i mangel af bedre ord). Det må da være hårdt at bære på den lange bane. Som kommende sygeplejerske har du jo også pligt til at handle, så det er da rigtig flot, at du allerede gør det. 

 

I bund og grund burde alle handle når andre har brug for hjælp, men ikke alle magter det og det kan man ikke gøre noget ved. Det handler også om manglende viden. Ikke alle kender til førstehjælp- selvom det heldigvis er mere udbredt end for eksempelvis 10 år siden. 

 

Jeg lukker ikke selv øjnene, jeg har lavet Genoplivning bla. på min far, ja MIN FAR! Men igen, ikke alle har overskuddet og ved hvad de skal gøre.

 

Redigeret af Mama Lou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Annette S said:

Jeg tror ikke nogen kommenterer sådan for at støde dig:kiss

men det meste af det du skriver herinde er jo ting du oplever og vælger at dele... og det har været mange "actionpacked" ting du oplever og må gå igennem og må leve med efterfølgende. 

Jeg går bestemt ikke med skyklapper i mit liv, og faldt en mand om udenfor mit hus ville jeg også spring til fx. Men alle de oplevelser du har haft det senest år eller hvor længere det nu er, har jeg ikke engang oplevet hele mit liv.   

Så jeg håber ligesom de andre bare at du er ok:)

Er meget enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der oplevede en hormonel ændring da baby var omkring 6 måneder? :chin: Jeg synes at jeg har følt mig sådan lidt... hormonelt forstyrret og ude af balance den sidste måneds tid nu :unsure Jeg ammer stadig lige så meget som jeg hele tiden har gjort, så tænker ikke at det burde spille ind på nogen måde. Tænker bare om der er et eller andet punkt.. ligesom den der nedtur på tredjedagen (er det vist?) efter fødslen, som jeg ikke lige kender til? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Alura said:

Er der andre der oplevede en hormonel ændring da baby var omkring 6 måneder? :chin: Jeg synes at jeg har følt mig sådan lidt... hormonelt forstyrret og ude af balance den sidste måneds tid nu :unsure Jeg ammer stadig lige så meget som jeg hele tiden har gjort, så tænker ikke at det burde spille ind på nogen måde. Tænker bare om der er et eller andet punkt.. ligesom den der nedtur på tredjedagen (er det vist?) efter fødslen, som jeg ikke lige kender til? 

 

Jeg havde der forfærdeligt da Johan var omkring et halvt år. Han sov ikke specielt dårligt, men jeg var træt, grådlabil (seriøst, jeg kunne hyle mig et stykke hvis han sov en kort lur den lille) og vist ret træls at bo med. Jeg fik tjekket mit stofskifte der var meger lavt. Jeg er kommet i behandling med eltroxin og min mand har fået sin kone tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af fædrene fra Annas stue, har lige modtaget Cavlingprisen. Det synes jeg er ret sejt!, men er det for mærkeligt, hvis jeg siger tillykke, næste gang vi ses dernede? :unsure Er 99% sikker på det er ham. 

Vi hilser altid, men hans datter er noget yngre end Anna, så vi har ikke haft noget med hinanden og gøre, men jeg vil gerne anerkende hans sejr. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Susanne said:

En af fædrene fra Annas stue, har lige modtaget Cavlingprisen. Det synes jeg er ret sejt! Jeg tænker han må være mega stolt, men er det for mærkeligt, hvis jeg siger tillykke, næste gang vi ses dernede? :unsure Er 99% sikker på det er ham. 

Vi hilser altid, men hans datter er noget yngre end Anna, så vi har ikke haft noget med hinanden og gøre, men jeg vil gerne anerkende hans sejr. 

Nej, det er da totalt på sin plads, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

55 minutes ago, Alura said:

Er der andre der oplevede en hormonel ændring da baby var omkring 6 måneder? :chin: Jeg synes at jeg har følt mig sådan lidt... hormonelt forstyrret og ude af balance den sidste måneds tid nu :unsure Jeg ammer stadig lige så meget som jeg hele tiden har gjort, så tænker ikke at det burde spille ind på nogen måde. Tænker bare om der er et eller andet punkt.. ligesom den der nedtur på tredjedagen (er det vist?) efter fødslen, som jeg ikke lige kender til? 

Aner ikke om der er noget men ved de 6 måneder var jeg tyndslidt og bare virkelig en dårlig version af mig selv. Presset på flere niveauer,været på overarbejde længe og den ene Tiger tog den næste og det virkede som om det aldrig ville blive bedre. 

 

Kæmpe :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Susanne said:

En af fædrene fra Annas stue, har lige modtaget Cavlingprisen. Det synes jeg er ret sejt!, men er det for mærkeligt, hvis jeg siger tillykke, næste gang vi ses dernede? :unsure Er 99% sikker på det er ham. 

Vi hilser altid, men hans datter er noget yngre end Anna, så vi har ikke haft noget med hinanden og gøre, men jeg vil gerne anerkende hans sejr. 

 

Gør det! Han bliver da sikkert bare glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Fru.Mor said:

Nej, det er da totalt på sin plads, synes jeg :)

 

5 minutes ago, Barbamama said:

 

Gør det! Han bliver da sikkert bare glad :)

 

I will! Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farvel bk, vi ses om en uge nu vil jeg tage til grand canaria med familien og nye hvorfor jeg ikke havde fri mellem jul og nytår:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Elisamus said:

Farvel bk, vi ses om en uge nu vil jeg tage til grand canaria med familien og nye hvorfor jeg ikke havde fri mellem jul og nytår:D

God tur:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Susanne said:

En af fædrene fra Annas stue, har lige modtaget Cavlingprisen. Det synes jeg er ret sejt!, men er det for mærkeligt, hvis jeg siger tillykke, næste gang vi ses dernede? :unsure Er 99% sikker på det er ham. 

Vi hilser altid, men hans datter er noget yngre end Anna, så vi har ikke haft noget med hinanden og gøre, men jeg vil gerne anerkende hans sejr. 

 

Gør det! Det er da så sejt, og de journalister, der vinder en cavlingpris er virkelig dygtige. Dem må vi ikke glemme at rose og anerkende for det store stykke arbejde de laver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER