SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

56 minutes ago, Alina89 said:

 

Åh det er vores jul sidste år - bare svigermor. Vi var 12 mand. Johan sov lorte eftermiddagslur, og var total overtræt og tog sig en ordentlig skrigetur lige inden maden. Han fandt ro, lå på gulvet på en dyne og hyggede med et par bleer og udsigten til mor. Så nu ku han da godt komme op i den højstol (han som 4,5 måneder gammel sad pæææænt usikkert i) :rolleyes 

Han blev selvfølgelig liggende på gulvet hvor han hyggede sig og var skærmet for en masse voksne der ønskede sig en masse af ham. Hun hylede næsten fordi han ikke kom op, sgu! :prik  

 

total lille detalje, men kan godt forstå du irriterer dig lidt, vil jeg bare sige :kram 

 

Tak for forståelsen, jeg kan virkelig heller ikke se, hvordan det kan spille den store rolle :prik

 

15 minutes ago, Alina89 said:

 

Man kan virkelig undre sig indimellem...

I år er de første par kommentarer allerede fløjet over bordet "det gør jo ikke noget han bliver lidt træt juleaften, det er alle børn der." Sagt som reaktion på at vi

melder ud at vi gerne vil holde julen her, fordi det så netop ik er nogen sag og smide ham i han egen seng når han bliver træt og rytmen ikke bliver alt for fucked allerede D 24, for vores juleuge indeholder en del arrangementer. Plus han sover proportionelt dårligere jo mere overtræt han er.. og han forstår ikke riiiigtigt konceptet jul, 16,5 måneder gammel :P 

Hvorfor, hvorfor blande sig i det - og allerede så længe inden jul (vi er tilbage i november) :rolleyes 

 

og tak :kiss

 

Det med at kunne smide hende direkte op og sove, var netop også et af mine argumenter for, at vi gerne ville holde det hjemme hos os selv. Men det er så nu blevet til at jeg har sagt, at så kører vi altså hjem, så hun kan nå at komme i seng til normal tid = vi kører senest klokken 20.00. Så må vi jo bare spise tidligt så. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Alina89 said:

 

Man kan virkelig undre sig indimellem...

I år er de første par kommentarer allerede fløjet over bordet "det gør jo ikke noget han bliver lidt træt juleaften, det er alle børn der." Sagt som reaktion på at vi

melder ud at vi gerne vil holde julen her, fordi det så netop ik er nogen sag og smide ham i han egen seng når han bliver træt og rytmen ikke bliver alt for fucked allerede D 24, for vores juleuge indeholder en del arrangementer. Plus han sover proportionelt dårligere jo mere overtræt han er.. og han forstår ikke riiiigtigt konceptet jul, 16,5 måneder gammel :P 

Hvorfor, hvorfor blande sig i det - og allerede så længe inden jul (vi er tilbage i november) :rolleyes 

 

og tak :kiss

 

Ok jeg tror jeg prøver at nøjes med sådan en her :rolleyes og så pippe at William (der bliver 4 i marts ;) ) kommer i seng til ganske normaltid juleaften! Altså klokken 19. Måååååååske kan den blive 19:30, men jeg tvivler på det. Sansynligvis er han endnu mere træt den dag oven på al spændingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Ok jeg tror jeg prøver at nøjes med sådan en her :rolleyes og så pippe at William (der bliver 4 i marts ;) ) kommer i seng til ganske normaltid juleaften! Altså klokken 19. Måååååååske kan den blive 19:30, men jeg tvivler på det. Sansynligvis er han endnu mere træt den dag oven på al spændingen.

 

Ditto her! Hun sover ALDRIG længe uanset hvad! Men vi holder jul hjemme - så det bliver for børnenes skyld. Dog har vi heldigvis aldrig oplevet nogle indvendinger ift til søvn, spisetider, vegetarretter eller lign. Tværtimod. :) 

så V pakker op i løbet af dagen hvis hun vil, åbner måske en gave eller 3, sidste år havde hun 10-12 uoppakkede gaver, fordi hun ikke kunne rumme det. Så i løbet af juledagene pakkede hun blot op, når hun fik lyst :) 

måske det er anderledes i år, hvor hun er 3 :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FruPiesen  

Jeg tænker du burde høre noget onsdag eller senest torsdag :)

 

Håber du hører fra dem, det virker til at være dit drømmejob :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia kommer også i seng til normaltid juleaften MEDMINDRE vi får hende til at sove en eftermiddagslur. Så lægger vi den tid oveni for første år. Men ellers kommer hun i seng til normal tid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand balancerer på grænsen til depression :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, Susanne said:

Min mand balancerer på grænsen til depression :(

Åh nej, Susanne :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 minutes ago, Susanne said:

Min mand balancerer på grænsen til depression :(

 

:( det er jeg virkelig ked af at høre :kram:kram2:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 minutes ago, Susanne said:

Min mand balancerer på grænsen til depression :(

:kram til både dig og Søren. Det er en lorte situation at stå i. 

 

Har selv været der med A de sidste 2 år og det tærer bare på forhold og ens styrke. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Susanne said:

Min mand balancerer på grænsen til depression :(

 

Åh nej Susanne :(  Det er jeg rigtig ked af at høre! :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kiss

Det har været under opsejling længe og 5-6 ugers nonstop sygdom til mindst et familiemedlem, har presset os alle til grænsen. I sidste weekend havde jeg brug for at komme væk, så jeg tog pigerne med ned til min mor. Så fik Søren også nogen dage alene. 

Vi havde en god snak søndag aften og jeg har egentlig været fortrøstningsfuld siden. 

Her til aften er det dog tydeligt, at han altså vitterligt ikke har det godt og han beder ret direkte om at tage Anna med op til sine forældre på mandag eller tirsdag. Det ville betyde, at jeg skulle være alene med Sofie og selv køre de 4 timer til Struer med hende enten torsdag sidst på eftermiddagen eller fredag morgen :(

Det kunne jeg jo som sådan godt binde røven op og gøre, men jeg har vitterligt ikke været månedens medarbejder med al den sygdom og en presset mand og lige præcis onsdag og torsdag er det bare mega vigtigt jeg kommer på arbejde og egentlig også at jeg evt kan arbejde til kl. 17-18 stykker onsdag. Og det kan jeg jo ikke, hvis jeg skal hente Sofie. 

Da det gik op for Søren, at det ikke er så ligetil, at han kan tage afsted, blev han tydeligt presset og gik i seng kl. 20.45 :(

 

Fuck, hvor jeg føler jeg svigter, uanset hvad jeg gør. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. I morgen har Anna fødselsdag og vi har fri og lørdag får vi gæster til fødselsdag. Og jeg VED at Søren næsten ikke kan rumme det, men det kan jeg jo ikke ændre. Anna skal jo have sin fødselsdag. 

 

Fårk. Glædelig jul. Eller noget :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Susanne said:

Tak piger :kiss

Det har været under opsejling længe og 5-6 ugers nonstop sygdom til mindst et familiemedlem, har presset os alle til grænsen. I sidste weekend havde jeg brug for at komme væk, så jeg tog pigerne med ned til min mor. Så fik Søren også nogen dage alene. 

Vi havde en god snak søndag aften og jeg har egentlig været fortrøstningsfuld siden. 

Her til aften er det dog tydeligt, at han altså vitterligt ikke har det godt og han beder ret direkte om at tage Anna med op til sine forældre på mandag eller tirsdag. Det ville betyde, at jeg skulle være alene med Sofie og selv køre de 4 timer til Struer med hende enten torsdag sidst på eftermiddagen eller fredag morgen :(

Det kunne jeg jo som sådan godt binde røven op og gøre, men jeg har vitterligt ikke været månedens medarbejder med al den sygdom og en presset mand og lige præcis onsdag og torsdag er det bare mega vigtigt jeg kommer på arbejde og egentlig også at jeg evt kan arbejde til kl. 17-18 stykker onsdag. Og det kan jeg jo ikke, hvis jeg skal hente Sofie. 

Da det gik op for Søren, at det ikke er så ligetil, at han kan tage afsted, blev han tydeligt presset og gik i seng kl. 20.45 :(

 

Fuck, hvor jeg føler jeg svigter, uanset hvad jeg gør. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. I morgen har Anna fødselsdag og vi har fri og lørdag får vi gæster til fødselsdag. Og jeg VED at Søren næsten ikke kan rumme det, men det kan jeg jo ikke ændre. Anna skal jo have sin fødselsdag. 

 

Fårk. Glædelig jul. Eller noget :huug

Shit...

 

kan der evt indforskrives en søster ons-tors?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kære Susanne kæmpe :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor lyder det hårdt, Susanne! :(:kram2

Jeg håber virkelig, han vil tage imod at få noget hjælp. Det må være så hårdt at have brug for en pause fra sin egen familie.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sus du er på hårdt arbejde med alt det der hviler på dig :kram2 håber der viser sig løsninger og åndehuller på kort og lang bane

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder mega hårdt, Susanne. Håber som de andre siger at han kan få noget hjælp hurtigt, og så at DU måske også kan få noget hjælp/aflastning til at komme i gennem ons-fredag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også :kram herfra, Susanne! Kunne en søster hjælpe som LadyH foreslår?

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Utroligt hvad bekymringer kan gøre ved kroppen. Jeg har simpelthen haft så ondt i nakken og været spændt helt ud i skuldrene. Siden jeg fik brevet fra hospitalet om at Gry skulle opereres. Nu her dagen efter operation, er stort set alle smerter væk., kan kun mærke lidt eftervirkninger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En times massage er skønt. Men når man har mega ømme bryster pga ÆL er det altså knap så behageligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Pigemor said:

Utroligt hvad bekymringer kan gøre ved kroppen. Jeg har simpelthen haft så ondt i nakken og været spændt helt ud i skuldrene. Siden jeg fik brevet fra hospitalet om at Gry skulle opereres. Nu her dagen efter operation, er stort set alle smerter væk., kan kun mærke lidt eftervirkninger...

Jeg bliver også nogengange overrasket over hvor meget det psykiske påvirker det fysiske, det er altså lidt vildt!

Dejligt det er overstået :kram2 Hvad er hun blevet opereret for? (helt ok hvis du ikk vil svare) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 minutes ago, Sofiee said:

Jeg bliver også nogengange overrasket over hvor meget det psykiske påvirker det fysiske, det er altså lidt vildt!

Dejligt det er overstået :kram2 Hvad er hun blevet opereret for? (helt ok hvis du ikk vil svare) :)

Hun er blevet opereret i sin fod, hendes lilletå var en dobbelt tå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Pigemor said:

Hun er blevet opereret i sin fod, hendes lilletå var en dobbelt tå

Åh okay. Håber det gik som det skulle, og at hun ikk er alt for påvirket her bagefter? :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til familie julefrokost i dag...vi kører når drengene har sovet til middag. Såå vi er der nok mellem 15 og 17 alt efter hvornår de vågner....for det tager også nok cirka 45min kørsel...

Nå men drengene sover som regel 19.45/ 20...så enten skal vi holde dem vågen derovre eller forsøge at putte fx den lille i barnevogn for at kunne køre lidt senere hjem...

Egentlig sys jeg slet ikke det er optimalt....Men ellers skal vi gøre dem nat klar derovre og køre hjem kl 20 så de kan være i seng senest kl 21...altså sove i bilen og flyttes....

Har os overvejet om svigermor ku passe drengene for de kan holde deres rytme...Men mine forældre, min faster som holder julefrokosten og nogle af de andre gæster glæder sig meget til at se drengene....så det er lidt dilemma sys jeg....:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER