SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

4 hours ago, Mistel said:

Mandelgave? ;)

 

Jeg tror kun vi bliver 2 udover os selv til jul, så der er vist stor sandsynlighed for at dem kommer men hjem igen ;)

Men tror nu også teenagerne er godt tilfredse med min præmie :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm, nogen der ved hvor i Aalborg er det nemt at have en 1-årig med til frokost, når nu Salling ikke dur? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Aja said:

Hm, nogen der ved hvor i Aalborg er det nemt at have en 1-årig med til frokost, når nu Salling ikke dur? 

 

Jensens på Nytorv har barnevognsparkering, og man kan vistnok også have barnevognen til at stå i garderoben på Flammen. På Jin Cun på havnen kan du have vognen helt hen til bordet, men deres højstole er lidt mærkelige og kræver IMO at baby er god til at sidde selv. Hvis du er frisk på at sidde ude på en terrasse, er der cafe Vi2, hvor barnevognen så kan være ved siden af bordet. Hvis barnevogn ikke er et issue, har de også højstole på Spiret (måske kan du få et bord ud til vinduet, så kan vognen stå der). Søgaards Bryghus har faktisk en lille elevator, hvor jeg har set nogen få lov at få barnevogn med ind, men jeg har også oplevet at blive afvist pga plads. Vi skal selv spise på Prinsess Juliane på lørdag, hvor der er bestilt højstol til os, men hvor børnevenligt det reelt er, ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Barbamama said:

 

Jensens på Nytorv har barnevognsparkering, og man kan vistnok også have barnevognen til at stå i garderoben på Flammen. På Jin Cun på havnen kan du have vognen helt hen til bordet, men deres højstole er lidt mærkelige og kræver IMO at baby er god til at sidde selv. Hvis du er frisk på at sidde ude på en terrasse, er der cafe Vi2, hvor barnevognen så kan være ved siden af bordet. Hvis barnevogn ikke er et issue, har de også højstole på Spiret (måske kan du få et bord ud til vinduet, så kan vognen stå der). Søgaards Bryghus har faktisk en lille elevator, hvor jeg har set nogen få lov at få barnevogn med ind, men jeg har også oplevet at blive afvist pga plads. Vi skal selv spise på Prinsess Juliane på lørdag, hvor der er bestilt højstol til os, men hvor børnevenligt det reelt er, ved jeg ikke.

 

Super, tak for forslag :) 

det er godt at vide til en anden gang! Denne gang endte vi på cafeministeriet, for det var det eneste sted jeg lige vidste de havde højstole. Det er ikke optimalt med barnevogn, men jeg kunne heldigvis sidde ved vinduet! 

 

Men pyha, man er på arbejde når man er alene afsted på café med en 1-årig :D det havde  nemmere med legeafdelingen i Salling! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan laver man en seriøs workshop i præsentationsteknik når man har 25 deltager og kun 1,5 time?

Velkommen teori, farvel praktiske øvelser... :chin::prik Ved ikke hvem pokker der har godkendt det! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige siddet og bladret opslagene på en hjælpeside på Facebook igennem. Hvor er der dog mange derude, der står i triste  omstændigheder. Det kan man godt glemme lidt, når man sidder og overvejer om lillepus nu skal have den ene overpriced dukkevogn eller den anden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Lady H said:

Har lige siddet og bladret opslagene på en hjælpeside på Facebook igennem. Hvor er der dog mange derude, der står i triste  omstændigheder. Det kan man godt glemme lidt, når man sidder og overvejer om lillepus nu skal have den ene overpriced dukkevogn eller den anden...

Og noget af det jeg synes er skræmmende er, at en eller anden kommune ah de fritaget 6 ud af 10 fra 225-timers reglen. Altså er der 60% af dem på kontanthjælp i den kommune der ikke er klar til at tage et arbejde. 

Jeg synes simpelthen ikke vi kan være bekendt, at have så mange syge folk på kontanthjælp. De bør jo få tildelt flexjob, førtidspension, sygedagpenge eller en helt ny form for ydelse, så man reelt kan sige, at alle på kontanthjælp rent faktisk ER arbejdsparate! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, mille1981 said:

Og noget af det jeg synes er skræmmende er, at en eller anden kommune ah de fritaget 6 ud af 10 fra 225-timers reglen. Altså er der 60% af dem på kontanthjælp i den kommune der ikke er klar til at tage et arbejde. 

Jeg synes simpelthen ikke vi kan være bekendt, at have så mange syge folk på kontanthjælp. De bør jo få tildelt flexjob, førtidspension, sygedagpenge eller en helt ny form for ydelse, så man reelt kan sige, at alle på kontanthjælp rent faktisk ER arbejdsparate! 

 

Jeg er så enig! Jeg ser det så tit i mit arbejde, mennesker der er for syge til at arbejde, men er på kontanthjælp. Det er helt forkert, og der er klart behov for noget helt nyt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, mille1981 said:

Og noget af det jeg synes er skræmmende er, at en eller anden kommune ah de fritaget 6 ud af 10 fra 225-timers reglen. Altså er der 60% af dem på kontanthjælp i den kommune der ikke er klar til at tage et arbejde. 

Jeg synes simpelthen ikke vi kan være bekendt, at have så mange syge folk på kontanthjælp. De bør jo få tildelt flexjob, førtidspension, sygedagpenge eller en helt ny form for ydelse, så man reelt kan sige, at alle på kontanthjælp rent faktisk ER arbejdsparate! 

 

Jeg var på khj i næsten 10 år inden jeg fik pension :( 

 

det var nok meningen jeg sku revalideres/vurderes/afklares men jeg var syg meget af tiden. Det ku måske kaldes noget andet så...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg har allerede ondt i maven. Pyh hullet er allerede stort. Så er det imorgen vi skal til læge med Marius og jeg er vel egentlig også nødt til at kontakte min chef og fortælle hvordan situationen står til. Overvejer om jeg skal sende en mail og skrive hun bare kan ringe, når hendes kalender tillader det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Utroligt så hårdt det kan være at rydde køkkenet og vaske tøj, føler mig som superwoman for at klare det alligevel. Så fik jeg også lavet lidt på denne lortenatsdag :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sluttede min barsel :blink det gik godt nok stærkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

50 minutes ago, Stephi-moren said:

Så sluttede min barsel :blink det gik godt nok stærkt!

Ja man når lige at blinke med øjnene :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Girl Next Door said:

Ja man når lige at blinke med øjnene :blink

 

Det er underligt ikke? At tiden kan gå SÅ stærkt! Dagene kan være lange, men månederne flyver afsted :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

Så sluttede min barsel :blink det gik godt nok stærkt!

 

Crazy :blink

 

Men du skal vel stadig gå hjemme, ikk'? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutes ago, Barbamama said:

 

Crazy :blink

 

Men du skal vel stadig gå hjemme, ikk'? :)

 

Jo! Heldigvis :7himmel 

 

Jeg har netop ansøgt om tilskudet pr. 1. november! Så har jeg lige en uge til at få styr på de informationer a-kassen skal have :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jo! Heldigvis :7himmel 

 

Jeg har netop ansøgt om tilskudet pr. 1. november! Så har jeg lige en uge til at få styr på de informationer a-kassen skal have :) 

 

Dejligt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

 

Det er underligt ikke? At tiden kan gå SÅ stærkt! Dagene kan være lange, men månederne flyver afsted :blink 

Det er crazy! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 21/10/2016 at 10:48 PM, mille1981 said:

Og noget af det jeg synes er skræmmende er, at en eller anden kommune ah de fritaget 6 ud af 10 fra 225-timers reglen. Altså er der 60% af dem på kontanthjælp i den kommune der ikke er klar til at tage et arbejde. 

Jeg synes simpelthen ikke vi kan være bekendt, at have så mange syge folk på kontanthjælp. De bør jo få tildelt flexjob, førtidspension, sygedagpenge eller en helt ny form for ydelse, så man reelt kan sige, at alle på kontanthjælp rent faktisk ER arbejdsparate! 

 

 

On 21/10/2016 at 11:09 PM, millivanilli said:

Jeg er så enig! Jeg ser det så tit i mit arbejde, mennesker der er for syge til at arbejde, men er på kontanthjælp. Det er helt forkert, og der er klart behov for noget helt nyt.

 

On 22/10/2016 at 6:14 AM, Saga74 said:

Jeg var på khj i næsten 10 år inden jeg fik pension :( 

 

det var nok meningen jeg sku revalideres/vurderes/afklares men jeg var syg meget af tiden. Det ku måske kaldes noget andet så...?

Jeg kom helt fra denne her.

 

Jeps, der ér noget tosset i reglerne, når man er syg - måske det starter allerede ved de regler, der siger, at man - med en række modifikationer - bliver vippet af sygedagpenge, hvis man stadig er syg efter et vist tidsrum. Det er man jo altså ikke blevet i stand til at arbejde af... Jeg fik lige rodet mig ud i en længere udredning, men jeg slettede igen - det blev noget rod :rolleyes Anyway, jeg er enig - man kunne starte med at få taget alle de syge ud af ligningen, når man sidder der og planlægger, hvordan man kan gøre det ubehageligt at være på kontanthjælp...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville lige sige hej herinde :) Har ikke været aktiv på siden her siden 2011, og har siden hen, af personlige årsager, skiftet bruger navn :) Vil dog forsøge at catche lidt op, og hvilken bedre måde er der end at deltage i smalltalk tråde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, ammmor said:

Ville lige sige hej herinde :) Har ikke været aktiv på siden her siden 2011, og har siden hen, af personlige årsager, skiftet bruger navn :) Vil dog forsøge at catche lidt op, og hvilken bedre måde er der end at deltage i smalltalk tråde :D

Velkommen tilbage da.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Just now, FruLR said:

Velkommen tilbage da.. :)

 :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er hms skivanter til børn noget værd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Stephi-moren said:

Er hms skivanter til børn noget værd?

Synes de er udemærkede til prisen, man skal dog ikke forvente de holer flere sæsoner, men en enkelt sæson klarer de fint at holde hænder varme og tørre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER