SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Proctosedyl

Jeg ville bruge den uden kvaler (og har også gjort det under både graviditet og ammeperiode).

For god ordens skyld slog jeg den lige op, og den ser fin ud.post-10041-0-17387100-1474741902_thumb.p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bruge den uden kvaler (og har også gjort det under både graviditet og ammeperiode).

For god ordens skyld slog jeg den lige op, og den ser fin ud. image.png

Arh dét betrygger mig :tak Hvad betyder systemisk absorption? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig ikke med. Det står på spansk og ligner umiddelbart samme slags info som det på indlægssedlen, men bare fra en kilde, jeg ikke kender :unsure

Spansk? Min er engelsk :unsure

Men der står at det er low risk at bruge mens man ammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh dét betrygger mig :tak Hvad betyder systemisk absorption? :chin:

At det kommer i blodet og bliver transporteret rundt i kroppen på den måde. Dvs at virkningen er lokal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spansk? Min er engelsk :unsure

Men der står at det er low risk at bruge mens man ammer :)

Arh godt så! :D Gad vide hvorfor det står på spansk hos mig :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det kommer i blodet og bliver transporteret rundt i kroppen på den måde. Dvs at virkningen er lokal.

Arh ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh ok :)

Okay, læste lige hvad jeg havde skrevet, og det gav ikke heeeelt mening. Det er cremen, der er lokaltvirkende. Systemisk absorption er det modsatte af lokaltvirkende. Måske jeg bare skulle lægge mig til at sove nu :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pludselig fået sådan en skør lyst til at lave 1000+ brikkers puslespil :rolleyes gid man havde et... og et sted at lægge det... og en ryg der ku holde til at sidde og pusle... :)

Ærgerligt du ikke bor tættere på - så kunne du selv have valgt et blandt de ca 20 styks jeg har i kælderen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, læste lige hvad jeg havde skrevet, og det gav ikke heeeelt mening. Det er cremen, der er lokaltvirkende. Systemisk absorption er det modsatte af lokaltvirkende. Måske jeg bare skulle lægge mig til at sove nu :rolleyes

Nu fatter jeg ingenting (er vist også træt :D) men jeg hæftede mig ved at det lød ufarligt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fatter jeg ingenting (er vist også træt :D) men jeg hæftede mig ved at det lød ufarligt :lol

Det er det også :)

Prøver lige, om jeg kan se, om jeg ikke kan få det til at give mening.

Systemisk absorption er, når det bliver optaget og cirkulerer i blodbanen. Det gør proctosedyl ikke, da det er lokaltvirkende og derfor kun optages systemisk i ringe grad.

Håber det gav lidt mere mening :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det også :)

Prøver lige, om jeg kan se, om jeg ikke kan få det til at give mening.

Systemisk absorption er, når det bliver optaget og cirkulerer i blodbanen. Det gør proctosedyl ikke, da det er lokaltvirkende og derfor kun optages systemisk i ringe grad.

Håber det gav lidt mere mening :D

Så med andre ord: Det bliver i :numse og kommer kun i ringe grad hele vejen op til :hophop ? ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så med andre ord: Det bliver i :numse og kommer kun i ringe grad hele vejen op til :hophop ? ;) :D

Hahaha! :lol

Ja, det er præcis hvad det betyder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der er ikke noget drama eller noget.

Det er en af mine bedste venners bedstemor der er død. Jeg kender hans familie ret godt fordi de er meget omfavnende - krammer, kysser og snakker hver gang jeg ser dem, og de har alle et meget tæt forhold. Jeg har været sammen med dem alle (også bedste) for bare 2 uger siden til barnedåb hvor vi snakkede en del. Min ven skrev selv og informerede om at hun pludselig var død og hvornår bisættelsen finder sted.

Kan bare ikke finde ud af om det vil betyde noget for min ven (og hans familie) at jeg kommer (om de ønsker det) eller om det bare er underligt for ham fordi jeg jo er lidt langt ude og de måske helst bare vil være de tætte sammen på sådan en dag. Jeg skal også alene afsted hvis det er. Og jeg synes det er kavt at ringe og spørge :rolleyes

Men jeg må lige overveje det

 

Jeg har været til rigtigt mange begravelser, både nære og fjerne. Når det har været nogen, der betød noget særligt for mine venner (forældre eller bedsteforældre), har de været meget, meget glade for, at jeg mødte op. Man holder sig bare diskret blandt de bageste i kirken/til ceremonien og giver en krammer til familien, og så giver de selv udtryk for "hvor meget" de har behov for. Men jeg har udelukkende oplevet taknemmelighed fra familien over, at man giver sig til kende og viser at man tænker på dem. 

 

Når du nu overvejer at tage afsted, så fortæller det mig noget om, at du gerne vil være der for din ven, selvom det måske er ubelejligt for dig. Derfor skal du tage afsted :) Det er en GOD ting at møde op.

 

Hvis jeg ikke kan være med, sender jeg altid blomster med et personligt kort. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet end, at dét at anerkende den afdødes liv, varmer hos de efterladte. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha! :lol

Ja, det er præcis hvad det betyder :D

:super :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærgerligt du ikke bor tættere på - så kunne du selv have valgt et blandt de ca 20 styks jeg har i kælderen ;)

Ej det gad jeg virkelig godt! Øv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af en hjælpegruppe på facebook, hvor udsatte kan bede om hjælp. Der er jeg netop stødt på en kvinde, som er så presset økonomisk, at hendes børn aldrig har fået hverken jule- eller fødselsdagsgaver :(

Hvert år forsøger jeg at gøre julen lidt bedre for en udsat familie - I år skal det være denne! Har fået lov at komme forbi med lidt juleforsyninger og et par æsker LEGO til hendes drenge :) Glæder mig til at sprede julestemning. Og så gør det altså ondt på mig, at nogle familier har så lidt penge mellem hænderne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af en hjælpegruppe på facebook, hvor udsatte kan bede om hjælp. Der er jeg netop stødt på en kvinde, som er så presset økonomisk, at hendes børn aldrig har fået hverken jule- eller fødselsdagsgaver :(

Hvert år forsøger jeg at gøre julen lidt bedre for en udsat familie - I år skal det være denne! Har fået lov at komme forbi med lidt juleforsyninger og et par æsker LEGO til hendes drenge :) Glæder mig til at sprede julestemning. Og så gør det altså ondt på mig, at nogle familier har så lidt penge mellem hænderne :(

Det er sødt af dig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af en hjælpegruppe på facebook, hvor udsatte kan bede om hjælp. Der er jeg netop stødt på en kvinde, som er så presset økonomisk, at hendes børn aldrig har fået hverken jule- eller fødselsdagsgaver :(

Hvert år forsøger jeg at gøre julen lidt bedre for en udsat familie - I år skal det være denne! Har fået lov at komme forbi med lidt juleforsyninger og et par æsker LEGO til hendes drenge :) Glæder mig til at sprede julestemning. Og så gør det altså ondt på mig, at nogle familier har så lidt penge mellem hænderne :(

Hvad hedder den gruppe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder den gruppe?

Mad og ting til udsatte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af en hjælpegruppe på facebook, hvor udsatte kan bede om hjælp. Der er jeg netop stødt på en kvinde, som er så presset økonomisk, at hendes børn aldrig har fået hverken jule- eller fødselsdagsgaver :(

Hvert år forsøger jeg at gøre julen lidt bedre for en udsat familie - I år skal det være denne! Har fået lov at komme forbi med lidt juleforsyninger og et par æsker LEGO til hendes drenge :) Glæder mig til at sprede julestemning. Og så gør det altså ondt på mig, at nogle familier har så lidt penge mellem hænderne :(

:kram Det gør også ondt på mig! Og er bange for at der kun kommer flere.. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det gør også ondt på mig! Og er bange for at der kun kommer flere.. :boo

Dét tror jeg godt, du kan regne med :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så med andre ord: Det bliver i :numse og kommer kun i ringe grad hele vejen op til :hophop ? ;) :D

Hahaha, det er altså god humor. Forestil jer indlægssedlen i medicinæsken var fyldt med billeder ala disse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr er syg (forkølet, hoster, feber) og har stort set sovet hele dagen, med undtagelse af 1,5 time i morges (7:00-8:30) og perioder på maks 10 minutter ad gangen siden. Han spiser ikke mad, men ammer en hel del.

Skal jeg være bekymret for alt det søvn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr er syg (forkølet, hoster, feber) og har stort set sovet hele dagen, med undtagelse af 1,5 time i morges (7:00-8:30) og perioder på maks 10 minutter ad gangen siden. Han spiser ikke mad, men ammer en hel del.

Skal jeg være bekymret for alt det søvn?

Sagt med erfaring fra børnehavebørn, ville jeg ikke være bekymret (jeg ved godt han er en del yngre). Min erfaring er, at børn ofte er meget hårdt ramt, som i høj feber og sover meget uden at spise, i ca 1-2 dage og derefter rimeligt raske igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER