Guest

Februarmødrenes smalltalk

72 indlæg i dette emne

Tak, lollerberg, for opmuntring, og øv med slettet svar! :kram2

Det lyder som om Herman er en dejlig og nem baby. :kuller

Jeg kan virkelig godt forstå, at fødslen fylder meget hos dig, og at du føler dig berøvet for gode fødsler. :kram2

Forhåbentlig kan du med tiden lægge det bag dig, og bare nyde de to skønne drenge der er kommet ud af de trælse fødsler. :kram2

Hvor er det dejligt at læse din opdatering, lpd! Det lyder da som om, der er fremgang hos jer. Virkelig velfortjent. :kram2

Jeg håber, at det bare varer ved. :)

Og hundene skal nok klare sig. Jeg har altså også haft vildt dårlig samvittighed over for mine katte, som får en del mindre opmærksomhed end før. :blush Men det er som om, at de egentlig accepterer at komme i anden række nu - for det gør de altså, selvom jeg ikke holder mindre af dem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det går alt i alt godt her hos mig og lille J. :wub

Han har absolut ingen rytme endnu, og sover som vinden blæser. :D

De fleste nætter sover han da 3-4 timer mindst én gang, og så et par timer igen afbrudt af spisning. Det kunne være lidt bedre, men så sandelig også værre, så jeg klager ikke. ;)

Selvom han får flaske nu, er det mig der står op med ham om natten. Det synes jeg kun er fair, når nu manden går på arbejde og jeg trods alt ikke skal noget vigtigt om dagen. :)

Han har et godt temperament, den lille bandit, og bliver virkelig tosset hvis han ikke får mad med det samme han er sulten. Formaster vi os til at skifte ble inden maden, så kommer der virkelig tryk på lydniveauet. :D

Men udover ved mad, og når han har mavekneb, så græder eller pjevser han slet ikke.

Han er begyndt at have længere vågne perioder, hvor han bare kigger rundt med nysgerrige øjne. :wub

I går var sp på besøg, og målte ham til 58 cm og 4650 gram. 5 cm og 750 g siden fødslen, på 19 dage. Det var hun meget fint tilfreds med, i betragtning af de første dage med manglende næring.

Jeg kommer mig langsomt over mit nederlag med amningen. Jeg prøver at se på de lyse sider, og for hver dag der går, hvor jeg kan se at J trives og vokser og nyder sin flaske, så bliver sorgen lidt mindre - men det er virkelig en sorg, og jeg håber, at tiden heler den.

J er den første baby i begge vores familier, og han bliver bare beundret af alle. Det er så dejligt at se glæden lyse ud af øjnene på bedsteforældre, onkler, etc. :wub

Nu har jeg endelig fået besked om mødregruppe, som starter midt i april. Lidt sent, men jeg glæder mig til at komme af sted, og håber det er nogen, jeg svinger godt med. :)

Og ellers går dagene bare med alt og ingenting, men jeg nyder det hele, også når lille J vil have mad kl 3 om natten eller storskider i bleen. :D

Han er bare alt det, jeg ikke engang turde håbe på at ønske mig, og jeg kan næsten ikke fatte, at jeg for et år siden var dybt ulykkelig og barnløs og aldrig troede, at det skulle lykkes for os. Men så kom J bare og fuldendte vores liv. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går alt i alt godt her hos mig og lille J. :wub

Han har absolut ingen rytme endnu, og sover som vinden blæser. :D

De fleste nætter sover han da 3-4 timer mindst én gang, og så et par timer igen afbrudt af spisning. Det kunne være lidt bedre, men så sandelig også værre, så jeg klager ikke. ;)

Selvom han får flaske nu, er det mig der står op med ham om natten. Det synes jeg kun er fair, når nu manden går på arbejde og jeg trods alt ikke skal noget vigtigt om dagen. :)

Han har et godt temperament, den lille bandit, og bliver virkelig tosset hvis han ikke får mad med det samme han er sulten. Formaster vi os til at skifte ble inden maden, så kommer der virkelig tryk på lydniveauet. :D

Men udover ved mad, og når han har mavekneb, så græder eller pjevser han slet ikke.

Han er begyndt at have længere vågne perioder, hvor han bare kigger rundt med nysgerrige øjne. :wub

I går var sp på besøg, og målte ham til 58 cm og 4650 gram. 5 cm og 750 g siden fødslen, på 19 dage. Det var hun meget fint tilfreds med, i betragtning af de første dage med manglende næring.

Jeg kommer mig langsomt over mit nederlag med amningen. Jeg prøver at se på de lyse sider, og for hver dag der går, hvor jeg kan se at J trives og vokser og nyder sin flaske, så bliver sorgen lidt mindre - men det er virkelig en sorg, og jeg håber, at tiden heler den.

J er den første baby i begge vores familier, og han bliver bare beundret af alle. Det er så dejligt at se glæden lyse ud af øjnene på bedsteforældre, onkler, etc. :wub

Nu har jeg endelig fået besked om mødregruppe, som starter midt i april. Lidt sent, men jeg glæder mig til at komme af sted, og håber det er nogen, jeg svinger godt med. :)

Og ellers går dagene bare med alt og ingenting, men jeg nyder det hele, også når lille J vil have mad kl 3 om natten eller storskider i bleen. :D

Han er bare alt det, jeg ikke engang turde håbe på at ønske mig, og jeg kan næsten ikke fatte, at jeg for et år siden var dybt ulykkelig og barnløs og aldrig troede, at det skulle lykkes for os. Men så kom J bare og fuldendte vores liv. :wub

Jeg læste det her forleden nat og kom altså til at klemme en lille hormonellatåre over dit sidste afsnit :wub

Det er så godt beskrevet - sådan et lille myr har sådan en helt magisk evne til at skabe den vildeste følelse af ren og skær lykke! Jeg havde virkelig ikke troet jeg ville blive sådan en der kunne sidde og glo på en baby hele dagen, altså mere spændende er de jo heller ikke - i hvert fald indtil man har sin egen! Du godeste hvor er jeg forelsket i det lille menneske. Min kæreste er vokset op med verdens mærkeligste forældre og har altså lidt udfordringer når de tkommer til at give omsorg, vise følelser osv (ja jeg er glad for min lommepsykologi :D). Fx har han altid sagt st vores børn i hvert fald ikke skulle sove i sengen, de skulle sove i egen seng på eget værelse og mange andre ting i den dur, hvor jeg nok er noget mere "ifavnsk". Her til morgen måtte han jo krybe til korset og indrømme at han synes det er vildt hyggeligt at der ligger sådan en mega-nuttet (ja, hans ord!) baby imellem os, og det kan jeg jo kun give ham ret i. Arthur har vist snoet sin far om sin lille tykke finger :biglove

I nat sov Arthur 4 timer fra 22-02! Og igen fra 03-04.45, hvor han semi-vågnede fordi hans dyne var våd af gylp, og det måtte jeg jo redde ham fra. Han mente så det var morgen så vi stod op, men det var ikke søvn nok for den bette purk og her 6.30 kylede jeg ham i barnevognen, og han sov i cirka samme sekund :O

Jeg synes vi har flere og flere gode dage, hvor der førhen var langt imellem de gode dage. Jeg har simpelthen skruet alle forventninger, "bør" og "skal" i sænk, og kører 110% efter hvad han har behov for. Det betyder absolut minus rytme, men vi har en gladere baby, og så pyt med det andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at læse jeres kærlighedsord :biglove Det er virkelig bare helt specielt med sådan en lille klump baby :kuller

Vi er tigerramte herhjemme. Idag skal vi til fødselsdag. Det bliver nok temmelig udfordrende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at læse jeres kærlighedsord :biglove Det er virkelig bare helt specielt med sådan en lille klump baby :kuller

Vi er tigerramte herhjemme. Idag skal vi til fødselsdag. Det bliver nok temmelig udfordrende ;)

Ja, tænk at 5 kg mini-menneske kan skabe så meget kærlighed og lykke!

Vi skal til påskefrokost i dag... Og i Bilka. Can't wait :O det der med barnevognen holdt i øvrigt kun 20 min, så kom han i tanke om det var hyggeligere hvis han skreg og kunne komme ind og sove hos sin moar i stedet :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, vi skal også i Bilka. Gys :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wub

Ja, det er vildt som sådan en lille størrelse kan fylde en med kærlighed. :loveshower

Hvor er det dejligt at læse, at I har bedre dage nu, lpd! :)

Og for hvad det er værd fra en førstegangsmor til en anden :D så er jeg helt sikker på, at man netop skal smide alt skal og bør ad h til! Og bare lytte til sit barns behov. :)

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt der er gang i en tiger her. Hvis man tager efter terminsdato, så starter den første i dag, og nogle af tegnene er der bestemt. Jeg tænker, at han er så lille endnu, at vi netop alligevel følger hans behov for alt. ;)

Vi skal også til påskefrokost i dag, en times kørsel væk, hvilket nok er det jeg frygter mest - for så er der langt hjem, hvis han pludselig bliver helt ulykkelig!

Vi springer dog bilka over - så modig er jeg ikke! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med rytme for øvrigt... Mener det først er omkring de fire måneder man rigtig kan begynde at arbejde med det, så det giver super god mening bare at droppe alt og følge lækker bebserne istedet :biglove

Herman tager heldigvis fødselsdagen fint. Vi er på restaurant med tonsvis af mennesker, men det går heldigvis fint indtil videre. Og jeg har fået adgang til mit helt eget område, hvor jeg kan sidde og amme i fred, så det er helt perfekt.

Tigerspringene følger jo terminsdatoen, men altså de kender jo ikke datoen de små ;) Jeg husker med Aksel at det var meget forskelligt hvor meget vi mærkede og hvornår, så jeg tager det rimelig meget roligt med de spring. Lige denne her passer meget godt og det forklarer hans ændrede opførsel, så denne her tror jeg på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overlevede Bilks :yay :D

Så nu er der tanket op på bleer, vådservietter og ammeindlæg :glad

Det har faktisk været en super hyggelig dag. Herman klarede det bare så fint, så længe han bare var ved mig eller Jens. Han blev ked hvis andre holdt ham. Nu ligger han trygt og sover. Det er hårdt med alle de indtryk :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overlevede heldigvis både påskefrokost og bilka! Han skreg hele vejen ind til bilka og faldt så i søvn da vi skulle ind på p-pladsen. Vi tog ham med ind i autostolen men han vågnede selvfølgelig, havde gudskelov ringslynge med som redning ;)

Han klarede også påskefrokost så fint, han skulle lige charme alle, blev skiftet og ammet og så puttede jeg ham i liften og han sov næsten 4 timer!

Har fået en dejlig glad baby, det er så fedt! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj, min baby er ked idag :( Skrid dumme tiger, jeg vil have min glade baby igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J snorkede sig stort set gennem hele påskefrokosten, uanset hvem han lå hos - og han gik virkelig fra arm til arm. Han vågnede lige for at bruge et kvarter på at levere en ordentlig lorteble, mens han hang på farmors arm, hvilket hele selskabet fulgte med i. :D

Stakkels unge! Men det er så sjovt når de helt tydeligt bare presser og anstrenger sig. :D

Så fik han flaske og snorkede videre.

Til gengæld har han ikke sovet så godt i nat eller her til morgen. Er ret sikker på, at det er det første tigerspring! Han kan kun falde til ro i armene på os, og vågner hvis han bliver lagt.

Jeg ville virkelig ønske, at jeg kunne blive venner med den sk... vikle i dag!

Og om lidt får vi besøg, som varer til i morgen. Min mor, der kommer langvejs fra. Hyggeligt, men også ærgerligt det lige er nu hvor han er lidt umulig. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare dejligt, lpd :loveshower

Du har så meget fortjent en glad baby :biglove

Er det rart at have fået manden hjem igen? Og hvad med indlæggelsen? Holder I fast i den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt svært at få lavet noget som helst med sød lille klisterbaby :biglove

v1yn9fY.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger med herinde, får bare ikke skrevet...

Jeg ville gerne kommentere jeres skriv men det bliver for uoverskueligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg får skrevet alt alt for lidt herinde. Men det går godt.. min lille C. Er en stjerne og Johanne er stadig lige stolt - dog omend lidt mere opmærksomhedssøgende til tider. Vi er så taknemmelige over vores lille familie - selvom det kan være hårdt! I nat har jeg fx ikke rigtig sovet - og måtte græde mig selv i søvn af bare udmattelse. C. Er lige gået ind i tiger nr 2 og det slår hende åbenbart hårdt - især om natten. Håber dog på en bedre nat i nat - ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre...

I dagtimerne er hun heldigvis mild og glad. Hun har virkelig fundet ud af at smile og pludre, det er så hyggeligt...

Hun er 8 uger i dag og vejede hende i sidste uge til 5140 g... glæder mig til på mandag hvor vi skal have besøg af sp.

Tænker på jer alle og læser med... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til fem ugers idag. Min store dreng måler nu 60 cm og vejer 5226. Og alt var bare så fint - intet at bemærke. Og så tissede han selvfølgelig på lægen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse gode opdateringer! :glad

Her er jeg ret sikker på, at første tigerspring er i gang. J gider bare slet ikke sove mere end en halv time, med mindre han sidder i viklen - den blev jeg i ren desperation gode venner med i går. ;)

Til gengæld er han våd af sved når han har sovet i den, og ingen af os kan have mindre tøj på. :(

Så jeg må vælge mellem overophedet barn eller overtræt barn.

Jeg glæder mig altså til, at der kommer mere rytme i mad og søvn, og til man kan gøre lidt mere med ham og hans udvikling. Han er skøn og dejlig og jeg elsker ham virkelig højt, men jeg synes altså ikke det er lykken, at skulle passe et spædbarn hele dagen. :blush Det egner jeg mig altså ikke specielt godt til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor går tiden bare hurtigt med alt og ingenting.

Jeg får slet ikke skrevet herinde, selvom jeg egentlig har tusind småting jeg gerne vil dele eller søge råd om.

Jeg håber, at det går godt hos jer alle. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor går tiden bare hurtigt med alt og ingenting.

Jeg får slet ikke skrevet herinde, selvom jeg egentlig har tusind småting jeg gerne vil dele eller søge råd om.

Jeg håber, at det går godt hos jer alle. :kram2

Jeg kunne have skrevet præcis samme indlæg :)

Tiden går altså bare virkelig virkelig stærkt.

Det går godt herhjemme. Vi havde noget uro i forbindelse med første tiger, men det er heldigvis blevet bedre. Søvnen driller lidt om aftenen. Han bliver overtræt og ked, men vi prøver at arbejde på det. Herman og jeg begynder så småt at finde en rytme herhjemme efter Jens startede på arbejde igen for et par uger siden. Og jeg overlever morgenerne alene med de to barylere. Det er heldigvis ikke så slemt som jeg frygtede. Lige nu sover Herman sig typisk også igennem det, så det er kun lige under amningen at Aksel skal klare sig selv.

Og det aller bedste... Herman er begyndt at smile bevidst :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede faktisk jeg var kommet mig helt over fødslen og havde fået lagt låg på, men har lige snakket med min fødselsjordemoder og det rev lige op i nogen ting. Nu glæder jeg mig ekstra til efterfødselssamtalen. Det bliver rart lige at få snakket det igennem med en fagperson

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr altså, J har fået feber. :(

I går nat var han virkelig pylret og gad ikke spise, og jeg troede faktisk det var tigerspring. :(

Men i går føltes han pludselig rigtig varm, og havde temperatur på 38,3. Heldigvis spiste han ok, med lidt nøden, og virkede ellers frisk og klar i øjnene. Jeg snakkede med en vagtlæge, der tog det helt roligt og sagde, at jeg også skulle tage det helt roligt. ;)

I nat sov han oven på mig - altså J, ikke vagtlægen :D - og vi fik da tre timer og to x to timer, afbrudt af flasken. Første gang åd han 1,5 portion! Så appetitten er kommet igen. ;)

I dag virker han heldigvis i bedring, så jeg gider ikke slæbe ham til egen læge i det klamme vejr.

Men puha, det er altså hårdt når de små bliver syge! :(

Han har heller ikke haft en lorteble i over to døgn nu, men jeg håber det kommer nu, hvor han er i bedring.

Ellers går det ok her, selvom jeg stadig kæmper lidt psykisk med at være på barsel. Jeg synes faktisk det er rigtig hårdt og svært, at dagene bare går med at passe baby, og at jeg nogle dage knap får spist eller drukket, og da slet ikke gjort noget for mig selv.

Jeg prøver at tænke, at det er en fase, og at det kommer igen med tiden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det synd, at du havde så dårlig en oplevelse, lollerberg. :kram2

Du har ikke skrevet en fødselsberetning herinde, har du? Men forhåbentlig har du snakket med nogen, og jeg håber du får en god samtale med din jordemoder!

Jeg burde egentlig også bestille tid til min, men jeg er jo så "heldig" at forløbet efter fødslen, med mislykket amning og konstant stress og bekymring, overskyggede selve fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt smilede J for første gang på sin månedsdag i forgårs. :wub :wub

Han er godt nok stadig lidt fedtet med de smil :D - men han smiler rigtig meget med øjnene, hvis man kan sige det om en baby. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig ikke god til at få fulgt med her :rolleyes

Det går ok her, vi er i nr to tiger og Arthur vil kun sove hos mig og sjældent mere end 15-20 min ad gangen, så mor er træt ;)

Bortset fra det synes jeg vi har fået en rigtig glad dreng. Han smiler, pludrer og griner og kan trøstes rimelig nemt.

Barnevognen gider han bare slet ikke, nu må vi se om det ændrer sig efter tigeren er skredet, ellers er der ikke noget at gøre ved det.

Øv med feber, Babyblue. Forestiller mig det må være rigtig hårdt! Jeg håber Arthur har arvet sin fars immunforsvar,han er simpelthen aldrig syg.

Jeg synes godt nok også det her barsel er røvsygt. Havde forestillet mig lange gåture med barnevogn og hunde, gode lure på sofaen mens Arthur sov og ren hygge med min lille prut.

I stedet er jeg fastlåst på sofaen og er fuldstændig smadret i kroppen som følge deraf (som i virkelig smadret, har SÅ ondt i skuldre, nakke og ryg af det her maratonamning).

Omvendt har jeg jo ikke meget barsel, om 4,5 måneder skal han jo starte i vs! Det er jo lige om lidt og jeg synes jo kun lige vi fik ham i går :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER