Mette

Hvordan skal I føde?

13 indlæg i dette emne

Skal I alle føde "naturligt" eller andre der har valgt Kejsersnit?

Min første fødsel endte i en slem bristning så her anden gang har jeg valgt kejsersnit. Det blir med hud mod hud og jeg er ganske tryg ved det - selvom jeg synes der nu var noget magisk over at føde selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fødte vaginalt sidst, og satser da på, at det lykkes igen denne gang.. :) Det tog lang tid (synes jeg!!! ;)), men det gik fint! Fik en epiduralblokade kl.16 efter 13 timers veer (klogeste beslutning ever!), vandet gik kort efter, jeg fik en lur og presseveerne startede omkring kl. 19, men han var ikke helt nede i bækkenet, så jeg kæmpede imod pressetrang i 2 timer, og derefter var han presset ud på 25 minutter.. Jeg slap med to små hudafskrabninger, der fik et sting hver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga lang, hård fødsel der endte i AKS sidst har jeg ligesom dig været til lægesamtale og har fået valget. 

 

Vi har indtil videre lagt følgende fødselsplan:

- hvis fødsel går i gang af sig selv prøver jeg at føde selv

- tidlig epidural og AKS hvis der ikke er fremgang

 

Hvis fødsel ikke går i gang af sig selv, så bliver det PKS i stedet for igangsættelse, ca. en uge efter termin. 

 

Jeg er meget spændt på hvad det ender med, og vi kan også lave vores beslutning om, men jeg har det godt med at prøve selv og vil helst undgå et nyt kejsersnit. Men jeg glæder mig ikke ligefrem til fødslen, har nok fået en snert af fødselsangst og prøver indtil videre at tænke mindst muligt over det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ja den der fødsel... Ærligt har jeg ikke givet den ret mange tanker. Nu er det jo første gang, så jeg har ikke noget at sammenligne med, men det bliver forhåbentlig en naturlig fødsel uden alt for mange problemer :) Jeg har dog tænkt på vand som smertelindring (hvis det kan lade sig gøre)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik AKS sidst, men forsøger mig med en vaginal fødsel igen. Så må vi se om jeg når dertil eller om det ender i AKS igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer om at føde i vand :kuller

Håber virkelig at det kan lade sig gøre :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en drøm om at føde i vand :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt som sidst, men denne gang hjemme :-) det glæder jeg mig til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil rigtig gerne føde vaginalt og i vand (eller hvertfald have smertelindring i vand), men det er jo ikke sikkert at det kan lade sig gøre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et stort ønske om at føde vaginalt og gerne i vand. Men skal til ekstra scanning for at tjekke moderkagens placering. Til MD scanning lå den foran livmoderhalsen og hvis den ikke har rykket sig, så bliver det PKS. Heldigvis rykker den sig for de fleste i takt med at maven vokser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal I alle føde "naturligt" eller andre der har valgt Kejsersnit?

Min første fødsel endte i en slem bristning så her anden gang har jeg valgt kejsersnit. Det blir med hud mod hud og jeg er ganske tryg ved det - selvom jeg synes der nu var noget magisk over at føde selv.

 

jeg tillader mig lige at spørge selv om det er lidt uden for emne - men samme skete nemlig for mig ved første fødsel og nu vi snakker lidt baby nr. 2 kan jeg egentlig mærke jeg bakker helt ud af det på grund af frygten for at de ikke vil bevillige mig kejsersnit.. så har der været nogle problemer med at få lov eller er det gået uden problemer ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tillader mig lige at spørge selv om det er lidt uden for emne - men samme skete nemlig for mig ved første fødsel og nu vi snakker lidt baby nr. 2 kan jeg egentlig mærke jeg bakker helt ud af det på grund af frygten for at de ikke vil bevillige mig kejsersnit.. så har der været nogle problemer med at få lov eller er det gået uden problemer ??

Jeg nævnte det til første jm konsultation at jeg overvejede pks. Jeg var så til en samtale lige efter MD scanningen hvor jeg talte med en læge om min første fødsel og ønsker for den kommende mht til pks. Hun mente at der var gode odds for at kunne føde naturligt igen denne gsng hvis jeg ønskede det, men støttede helt op omkring pks hvis det var det jeg var mest tryg ved, så heldigvis intet problem overhovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nævnte det til første jm konsultation at jeg overvejede pks. Jeg var så til en samtale lige efter MD scanningen hvor jeg talte med en læge om min første fødsel og ønsker for den kommende mht til pks. Hun mente at der var gode odds for at kunne føde naturligt igen denne gsng hvis jeg ønskede det, men støttede helt op omkring pks hvis det var det jeg var mest tryg ved, så heldigvis intet problem overhovedet.

okay - for jeg er bare vildt nervøs for at blive gravid og så få et nej til kejsersnit :/ baby skal jo ligesom ud når først den er kommet ind :) men rart at høre der ikke var problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER