SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

:boo

Jeg bliver så træt af babysam :(

Nu skal jeg sende billeder af kassen hvor tingene skulle være kommet i fordi de tydeligt ikke tror på mig :boo

Er der virkelig nogen som vil snyde med sådan noget?!

Jeg ville bare have mine ting som jeg bestilte :boo

Jeg tror det er meget normal kotume? Jeg har hvertfald oplevet det, en gang hvor der var lavet fejl i leveringen. Tror ikke du skal tage det personligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er lidt træt af min læge og de skide nervesmerter i benet efter min knæoperation. Fik en recept på medicin, der skulle hjælpe på smerterne, men opdager først efter indtagelse af de tre første tabletter at jeg nu skal udmeldes af bloddonorkorpset. Havde jeg vidst det inden, ville jeg faktisk hellere leve med smerterne i benet end at tage medicinen og være udelukket permanent. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget normal kotume? Jeg har hvertfald oplevet det, en gang hvor der var lavet fejl i leveringen. Tror ikke du skal tage det personligt :kram2

Jeg tror du har ret. Efter en lille time på sofaen kan jeg måske godt se at jeg blev lige lovligt ked af det. Åndssvage hormoner -følte mig allerede anklaget for tyveri :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt træt af min læge og de skide nervesmerter i benet efter min knæoperation. Fik en recept på medicin, der skulle hjælpe på smerterne, men opdager først efter indtagelse af de tre første tabletter at jeg nu skal udmeldes af bloddonorkorpset. Havde jeg vidst det inden, ville jeg faktisk hellere leve med smerterne i benet end at tage medicinen og være udelukket permanent. :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde som mener at jeg bør vække Markus fra lur fordi klokken snart er 16 og hvad så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er møgtræt og min baby er overstimuleret og overtræt efter mg idag, og skriger og vil ikke spise. Mine hunde er totalt indebrændte og leger vildt indenfor, ødelægger ting og de stikker af så snart jeg vender ryggen til, hvilket resulterer i jeg står og råber så A græder endnu mere (og på den der ulykkelige/forskrækkede/bange måde :boo)

Nu sover han i barnevognen og hikker i søvne efter at have grædt så meget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig ved at få pip  :wacko Ved slet ikke hvad jeg skal stille op og om jeg overhovedet kan stole på de graviditetsteste. Er totalt i tanke-tosse-insanity-land i dag.

Uha synes også du skal tage forbi lægen søde :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du har ret. Efter en lille time på sofaen kan jeg måske godt se at jeg blev lige lovligt ked af det. Åndssvage hormoner -følte mig allerede anklaget for tyveri :lol

Hormoner sucks :p hold kæft jeg gav mig til at hyle over meget små ting da jeg var gravid - engang fordi en planlagt burger var i fare :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har emailet med min læge og hun vil gerne se mig torsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormoner sucks :p hold kæft jeg gav mig til at hyle over meget små ting da jeg var gravid - engang fordi en planlagt burger var i fare :lol

Hehe -burger er også vigtig!!!! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har emailet med min læge og hun vil gerne se mig torsdag.

:kram håber at du får vished

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har emailet med min læge og hun vil gerne se mig torsdag.

 

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har emailet med min læge og hun vil gerne se mig torsdag.

:super :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig dårlig mavefornemmelse med det her gravid noget. Ved ikke om jeg bare er bange for at håbe. Og R var ikke glad for nyheden. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig dårlig mavefornemmelse med det her gravid noget. Ved ikke om jeg bare er bange for at håbe. Og R var ikke glad for nyheden. :boo

:kram

Hvad vil du gerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig dårlig mavefornemmelse med det her gravid noget. Ved ikke om jeg bare er bange for at håbe. Og R var ikke glad for nyheden. :boo

Tror du ikke at det er overraskelsesmomentet der lige skal lægge sig? Håber at du er okay :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Hvad vil du gerne?

 

Ha et sundt og rask barn og selv være sund og rask... men jeg har allerede fået diabetes og der er en million bekymringer...

Tror du ikke at det er overraskelsesmomentet der lige skal lægge sig? Håber at du er okay :kram

Jeg håber det også... tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind for alle de mange tilkendegivelser. Jeg suger til mig af jeres råd. Meget af det gør vi allerede i en eller anden grad, men jeg kam helt sikkert blive bedre og mere opmærksom på det.

Jeg laver en tråd idag eller imorgen for at samle det lidt for jeg får helt sikkert brug for en masse sparring her.

Nogen der har oplevet deres store barn blive voldsom mod baby?

Ja det har Vi. Vores datter var knap 3, da vi fik lillebror, og hun var så A mbivalent omkring det. På den ene side knuselskede hun ham og på den anden side Fik han jo forfærdenligt meget opmærksomhed... Hun bed ham nogle gange og var ofte for voldsom med kram, lægge sig ovenpå ham osv. Jeg turde faktisk ikke overlade dem 2

Min til hinanden, så jeg tog altid den ene med, hvis jeg fx skulle på wc, ud med skrald eller lignende.

Storesøster var meget jealoux og jeg synes det var meget svært - det aller sværeste ved at få nr 2!

Jeg har ikke de helt gyldne råd, da det aldrig rigtig lykkedes godt for os... Det kom med alderen, da lillebror begyndte at kunne lege med hende og kunne give lidt igen i tumlen. Nu fungerer de fint sammen, med de søskende konflikter der nu er.

Jeg ved vitterligt ikke, hvad vi kunne have gjort. Det var ikke nok at rose og give opmærksomhed mens lillebror var der, men vi kunne nok godt have været bedre til mor-datter tld. Pga meget dårlig søvn var mig eget overskud heller ikke det største og det påvirkede helt sikkert stemningen.

Jeg ved det er frygteligt hårdt og ønsker for dig, at det ændrer sig til det bedre. Det er hårdt arbejde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har Vi. Vores datter var knap 3, da vi fik lillebror, og hun var så A mbivalent omkring det. På den ene side knuselskede hun ham og på den anden side Fik han jo forfærdenligt meget opmærksomhed... Hun bed ham nogle gange og var ofte for voldsom med kram, lægge sig ovenpå ham osv. Jeg turde faktisk ikke overlade dem 2

Min til hinanden, så jeg tog altid den ene med, hvis jeg fx skulle på wc, ud med skrald eller lignende.

Storesøster var meget jealoux og jeg synes det var meget svært - det aller sværeste ved at få nr 2!

Jeg har ikke de helt gyldne råd, da det aldrig rigtig lykkedes godt for os... Det kom med alderen, da lillebror begyndte at kunne lege med hende og kunne give lidt igen i tumlen. Nu fungerer de fint sammen, med de søskende konflikter der nu er.

Jeg ved vitterligt ikke, hvad vi kunne have gjort. Det var ikke nok at rose og give opmærksomhed mens lillebror var der, men vi kunne nok godt have været bedre til mor-datter tld. Pga meget dårlig søvn var mig eget overskud heller ikke det største og det påvirkede helt sikkert stemningen.

Jeg ved det er frygteligt hårdt og ønsker for dig, at det ændrer sig til det bedre. Det er hårdt arbejde...

Det lyder fuldstændig som det vi går igennem herhjemme :(

Hvor er det trist at det aldrig lykkedes at finde en løsning. Det kan mit hjerte slet ikke håndtere :( Jeg ved heller ikke hvad vi skal stille op. Idag har Aksel "kun" kradset en enkelt gang og nevet lillebror i foden, men det er kun fordi vi har holdt dem fra hinanden. Aksel sagde han ville slå lillebror, da han kom hjem fra vuggestuen :( Ouha, hvor er han vred på ham. Og jeg forstår det virkelig godt. Det er bare svært at håndtere, og det kender du så desværre alt til :(

Vi har sat alle kræfter ind på at rumme ham og forsøge at give ham det han har brug for. Jeg får heldigvis søvn nok, så det giver forhåbentlig bedre odds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er møgtræt og min baby er overstimuleret og overtræt efter mg idag, og skriger og vil ikke spise. Mine hunde er totalt indebrændte og leger vildt indenfor, ødelægger ting og de stikker af så snart jeg vender ryggen til, hvilket resulterer i jeg står og råber så A græder endnu mere (og på den der ulykkelige/forskrækkede/bange måde :boo)

Nu sover han i barnevognen og hikker i søvne efter at have grædt så meget :(

Åh, det er altså også bare røv-hårdt. Og træls! :(

Min store pige var også en sart lille en og vi var mest hjemme det første halve års tid og jeg var ved at blive stille tosset. Men det blev altså bedre, efterhånden som hun blev større. Så hold ud! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forsigtigt tak. Er ikke helt sikker på det her ender godt...

Jamen det var/er jeg også ved at prøve at blive...

Lige nu er spørsmålet hvor fanen er min kobber spiral? Er den væk? Er den der og det her er en GUL måske? Eller noget tredie? Derfor er jeg lidt tilbageholdende med at stole på de her teste for det er ski mærkeligt. Grunden til jeg overhovedet tog en test først var fordi min mens var forsinket og efter nogle dages undring tænkte jeg at en negativ test ku få de skøre tanker ud af hovedet. Problemet er jeg syns ikke rigtig de teste jeg har taget er rigtig negative :unsure Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal tænke/sige/gøre og sidder her med pip og prøver at beslutte om/hvornår jeg skal ha fat i min læge og prøve at få en afklaring.

Et lille pip herfra ang. Kobberspiral...

Jeg er undfanget, vokset og født mens min mor havde kobberspiralen siddende. Hun nedkom med spiralen en uge efter min fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fuldstændig som det vi går igennem herhjemme :(

Hvor er det trist at det aldrig lykkedes at finde en løsning. Det kan mit hjerte slet ikke håndtere :( Jeg ved heller ikke hvad vi skal stille op. Idag har Aksel "kun" kradset en enkelt gang og nevet lillebror i foden, men det er kun fordi vi har holdt dem fra hinanden. Aksel sagde han ville slå lillebror, da han kom hjem fra vuggestuen :( Ouha, hvor er han vred på ham. Og jeg forstår det virkelig godt. Det er bare svært at håndtere, og det kender du så desværre alt til :(

Vi har sat alle kræfter ind på at rumme ham og forsøge at give ham det han har brug for. Jeg får heldigvis søvn nok, så det giver forhåbentlig bedre odds.

Puha, det lyder hårdt! Har selv været meget nervøs for at vi kommer ud i noget lignende, men indtil videre har storebror været meget sød overfor lillebror. Jeg synes der er kommet nogle supergode råd fra de andre piger. Men en ting der ikke er nævnt, tror jeg: at hjælpe med at sætte ord på storebrors følelser. I starten da lillebror var et par uger gammel, reagerede storebror en del hvis lillebror begyndte at græde. Han kunne finde på at skrige selv, sparke til sit legetøj eller råbe "Nej, mor!". Så forsøgte jeg at sætte ord på hva jeg tænkte han følte. "Uh, er det hårdt når lillebror græder? Bliver du ked af det/vred/sur? Det kan jeg godt forstå, jeg kan hellere ikke lide det når han græder, jeg vil helst at både du og lillebror skal være glade, men nogle gange nå man græde, og det er også ok. Se, hvad vi kan gøre for at trøste lillebror. Vil du ae ham?" etc. Generelt forsøger vi meget at hjælpe ham med at sætte ord på følelser når han ikke selv kan. Har fundet ud af at det ikke duer at spørge "Hvorfor gør du x?", f. eks. nytter det ikke at spørge hvorfor han skriger/smider med legetøj etc. I stedet spørger vi "Hvad vil du gerne?" Det fungerer bedre. Lyder måske underligt, men så kan han sige at han gerne vil lege, gerne vil sidde i viklen i stedet for lillebror etc. Forsøger også at snakke med ham om det udenfor de svære situationer.

Kram til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille pip herfra ang. Kobberspiral...

Jeg er undfanget, vokset og født mens min mor havde kobberspiralen siddende. Hun nedkom med spiralen en uge efter min fødsel :)

Det samme med min niece!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fuldstændig som det vi går igennem herhjemme :(

Hvor er det trist at det aldrig lykkedes at finde en løsning. Det kan mit hjerte slet ikke håndtere :( Jeg ved heller ikke hvad vi skal stille op. Idag har Aksel "kun" kradset en enkelt gang og nevet lillebror i foden, men det er kun fordi vi har holdt dem fra hinanden. Aksel sagde han ville slå lillebror, da han kom hjem fra vuggestuen :( Ouha, hvor er han vred på ham. Og jeg forstår det virkelig godt. Det er bare svært at håndtere, og det kender du så desværre alt til :(

Vi har sat alle kræfter ind på at rumme ham og forsøge at give ham det han har brug for. Jeg får heldigvis søvn nok, så det giver forhåbentlig bedre odds.

Ja jeg er ked af at jeg ikke kommer med bedre prognoser - men du er i hvert fald ikke alene. Når jeg siger det aldrig lykkedes, så var der selvfølgelig perioder hvor det gik lidt bedre, og den værste periode var nok 2- 6 mdr, da han stadigvæk var forholdsvist forsvarsløs og lille.

Det skal nok gå - fortsæt alt det gode du gør, så kommer det lige så stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luksus -brok:

Når man har en lille lejlighed, alt for dumme møbler og en drøm om omrokering :rolleyes

Jeg vil så gerne gøre det smartest for os inden vores datter kommer så vi ikke også skal stå med ombytning af værelser/stue/møbler sammen med en lille baby, men ihh hvor er det altså en lidt irriterende måde lejligheden er på....

Og hvor er det irriterende at Nichlas har en stationær computer :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.