SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg er træt af at min vidunderlige dreng ikke vil sove og derfor driver mig lettere til vanvid!

Eller faktisk vil jeg allerhelst brokke mig over, at jeg bliver drevet til vanvid af ovenstående. Altså kvinde, hvad havde du forestillet dig? Han er jo bare en lille baby. Suuuuk!

Skal vi lave en klub?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lorte moren her, har glemt at købe ind til aftensmaden.. Eller, har bare glemt pasta, kartofler eller pomfritter eller bare NOGET vi kan få til den kødsovs jeg har lavet... :/

Nu overvejer jeg at smide sovsen i køleskabet til i morgen, og køre på MC d.. Men kan man det, med Leah der har mellemørebetændelse?

Ris?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 hvad er det der er svært? Og hvad tager lillebror alvorlig skade af :( :kram2

Aksels reaktion på at blive storebror. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det :( Han er begyndt at blive voldelig mod lillebror :( Han slår, bider, kradser og niver og det er drastisk eskaleret de sidste par dage :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksels reaktion på at blive storebror. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det :( Han er begyndt at blive voldelig mod lillebror :( Han slår, bider, kradser og niver og det er drastisk eskaleret de sidste par dage :(

Kæmpe kram :kram2

Hvor må det være svært for jer. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 ud af 4 i familien med bræksyge :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring sødeste :kram2

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Aksels reaktion på at blive storebror. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det :( Han er begyndt at blive voldelig mod lillebror :( Han slår, bider, kradser og niver og det er drastisk eskaleret de sidste par dage :(

Åh nej :( det lyder virkelig hårdt :kram2

Det er så svært med de søskende reaktioner :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi lave en klub?

Lad os :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksels reaktion på at blive storebror. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det :( Han er begyndt at blive voldelig mod lillebror :( Han slår, bider, kradser og niver og det er drastisk eskaleret de sidste par dage :(

Æv det lyder hårdt :kram2

Har i evt talt med SP om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksels reaktion på at blive storebror. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det :( Han er begyndt at blive voldelig mod lillebror :( Han slår, bider, kradser og niver og det er drastisk eskaleret de sidste par dage :(

Hvor gammel er det nu han er? Skyldes reaktionen at han skal dele dig med lillebror? Jeg var lige ved lægen i dag og hun gav mig det råd at italesætte når du prioriterer storebror. Altså hvis lillebror ønsker din opmærksomhed, så lad manden tage lillebror og fortsæt med det du har gang i med storebror og sig "ja lillebror, du vil gerne have din mor, men nu er det storebrors tur" Altså så det er tydeligt for ham at han også er førstevalg nogle gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram :kram2

Hvor må det være svært for jer. :(

Det er mega svært :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej :( det lyder virkelig hårdt :kram2

Det er så svært med de søskende reaktioner :boo

Det er virkelig virkelig svært og det gør så ondt i mit hjerte :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv det lyder hårdt :kram2

Har i evt talt med SP om det?

Nej, men jeg har faktisk tænkt tanken idag. Hun kommer på fredag så der vender jeg den lige med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er det nu han er? Skyldes reaktionen at han skal dele dig med lillebror? Jeg var lige ved lægen i dag og hun gav mig det råd at italesætte når du prioriterer storebror. Altså hvis lillebror ønsker din opmærksomhed, så lad manden tage lillebror og fortsæt med det du har gang i med storebror og sig "ja lillebror, du vil gerne have din mor, men nu er det storebrors tur" Altså så det er tydeligt for ham at han også er førstevalg nogle gange.

Han er 2,8.

Jeg tænker bestemt det handler om det her med pludselig at skulle dele os med lillebror.

God ide med at italesætte på den måde. Det har jeg ikke prøvet. Jeg ved ikke om han kan være for lille til at forstå det, men de forstår gerne mere end man tror, så jeg vil forsøge med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er det nu han er? Skyldes reaktionen at han skal dele dig med lillebror? Jeg var lige ved lægen i dag og hun gav mig det råd at italesætte når du prioriterer storebror. Altså hvis lillebror ønsker din opmærksomhed, så lad manden tage lillebror og fortsæt med det du har gang i med storebror og sig "ja lillebror, du vil gerne have din mor, men nu er det storebrors tur" Altså så det er tydeligt for ham at han også er førstevalg nogle gange.

Det bruger jeg rigtig meget - jeg bilder mig også ind, at det har en effekt...

Jeg tilbyder også udtrykkeligt junior at komme først ind imellem - hvis han er ked af noget fx, så spørger jeg, om far lige skal tage Sigrid, så han kan komme op til mig (eller om jeg lige skal lægge hende, hvis vi er alene hjemme).

Og så er der amme-kiksene og alle de ting, som junior må og må få, fordi han er stor, og som Sigrid er for lille til ;)

Stort kram til Lollerberg - det må være så hårdt :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig virkelig svært og det gør så ondt i mit hjerte :(

Jeg blev af sp rådet til at tale positivt om William til Nohr, når William kan høre det: 'ej se Nohr, William er så dygtigt til at hoppe' fx. Og selvfølgelig også omvendt!

Det skulle styrke deres bånd :) jeg ved ikke om det virker, men jeg gør det.

Desuden siger min sp, at det er rart for den store at høre sit navn nævnt selv hvis man er optaget af den lille. Det gør jeg fx hvis jeg pusler Nohr og William er i nærheden 'ih hvor jeg elsker dig og William' kan jeg finde på at sige. Så ved William at jeg tænker på ham selv når jeg ikke beskæftiger mig med ham.

Og så den vigtigste: INGEN brok omkring nogen af den foran nogen af dem! Ingen 'ej hvor lillebror er *negativt ord* fordi han ikke vil sove' osv.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, hvor kommer I med mange gode råd ift søskende! Jeg gør helt sikkert for lidt af den slags, så jeg vil straks tage noget af det til mig :super :lovebk

Kæmpe kram, Lollerberg! Det er så Mega svært at stå i midten :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 2,8.

Jeg tænker bestemt det handler om det her med pludselig at skulle dele os med lillebror.

God ide med at italesætte på den måde. Det har jeg ikke prøvet. Jeg ved ikke om han kan være for lille til at forstå det, men de forstår gerne mere end man tror, så jeg vil forsøge med det

Nu er storebror her 3,5 og ikke voldelig mod sin lillebror MEN han har reageret voldsomt på at blive storebror på mig... Og hans far også..

Jeg har fået/får hjælp nu til at deale med det af en psykolog som SP åbenbart har kontakt til. Den første opgave jeg fik var at jeg skulle give storebror alene tid med mig når min mand kom hjem fra arbejde... Det kunne fx at han kunne hjælpe mig i køkkenet med at lave maden, og så skulle jeg rose ham for de ting han hjælp med. Eller vi kunne lege et eller andet som han virklig godt kunne lide at lave. Så det har jeg gjort i 14 dage snart og det har virklig hjulpet... Og det var ikke fordi jeg ikke legede med ham før men før har jeg nok været for god til at ile til lillebror fordi han græd, fordi jeg havde svært ved at overlade det til min mand.. Jeg sørger for at han er mæt når far tager over Og nu lader jeg min mand klare gråd osv mens jeg har den der stund med storebror..

Men det er ikke sjovt og slet ikke når det bliver voldeligt for baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4500 for at melde pigerne til musik/sang,.. Argh hva?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4500 for at melde pigerne til musik/sang,.. Argh hva?

Det er ROCKER dyrt!! :rolleyes kan faktisk blive ret forarget over de priser, der er på sådanne ting. For mange familier i DK vil det jo ganske enkelt ikke være muligt at lade sine børn gå til kreative fritidsaktiviteter eller sport. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4500 for at melde pigerne til musik/sang,.. Argh hva?

For de næste 7 år eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ROCKER dyrt!! :rolleyes kan faktisk blive ret forarget over de priser, der er på sådanne ting. For mange familier i DK vil det jo ganske enkelt ikke være muligt at lade sine børn gå til kreative fritidsaktiviteter eller sport.

Har så fundet noget der kun koster 2000 samlet. Men også svært når jeg ikke ved hvor Z bor til den tid. Tror vi napper endnu en sæson med gymnastik til efterår, det passer også bedre med lillebror, barsel og kørsel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, i stil med Stephi, så snakker jeg meget med Sigrid om junior - altså når hun sidder hos mig, og han leger, så fortæller jeg Sigrid om, hvad han laver "Se Sigrid, Kristian leger med den grønne traktor - det ser rigtig sjovt ud. Når du bliver lige så stor, så kan det være, at du også leger med traktor" o.l. Når jeg kommer ned med hende om morgenen, siger jeg "Se Sigrid, dér er Kristian - han er også stået op" etc etc.

Jeg har også praktiseret meget lige at henvende mig til ham - kommentere legetøjet eller andet positivt - når jeg ellers har været optaget af Sigrud (ammet eller whatever), så han lige føler sig set.

Vi har været så usandsynligt heldige, at junior har taget imod Sigrid med (små) kys og kram fra starten (han var to år og fire måneder), så det har også været let for os at snakke om, at han er en dejlig storebror, og at Sigrid er heldig, at hun har sådan en dejlig storebror. Han bliver tilbudt at hjælpe til og han vil næsten altid gerne (nej respekteres, også hvor det drejer sig om kys og kram) - jeg takker glad, og siger, at han er sød og en dejlig søn, og at det er dejligt, at han hjælper.

Nu hvor hun er så stor, at hun giver noget igen, så snakker jeg med ham om, hvor glad hun er for ham "Se, hvor glad hun er for at se dig", "se, hvor hun smiler - hun elsker dig" etc.

Jeg ved ikke - måske er der noget imellem, der kan bruges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, hvor kommer I med mange gode råd ift søskende! Jeg gør helt sikkert for lidt af den slags, så jeg vil straks tage noget af det til mig :super :lovebk

Kæmpe kram, Lollerberg! Det er så Mega svært at stå i midten :kiss

Ja jeg suger også lige til mig - er slet ikke god nok til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.