SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

4 minutes ago, Susanne said:

Åh :(

Var David også svær at putte før Oliver kom til? 

Kæmpe kram! :kiss

Nej, og i lang tid har han været ok at putte. Det er først de sidste par uger det er gået helt galt - og så er jeg alene med dem i dag - det gjorde ikke noget godt :rolleyes 

Men nu sover de! Eller det vil sige, at Oliver sover 10 min. og skal så ammes, for at sove 10 min. igen - og sådan har han kørt de sidste 40 min. Jeg forudser en laaaaang nat :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker, at der er andre i denne tråd, som kan relatere til dette :D

 

IMG_5369.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Barbamama said:

 

Ja det ville selvfølgelig være mærkeligt, hvis ALT var bedre, men jeg synes nu, at det virker mere børnevenligt.

 

hvornår kan man gå fra i Sverige og Hvirdan er økonomien? (Bare sådan kort fortalt?)

Jeg ved ikke med Sverige, men Holland som vi jo også tit sammenligner os med har vist 8 ugers barsel. Til gengæld kan du selv vælge hvor meget af det du vil holde hvv før og efter fødsel... 

 

så må du overlade dit få

måneder gamle barn til en bedstemor eller barnepige og så tage på job. Det var i hvert fald hvad min Hollandske veninde fortalte mig for et par år siden. Jeg var chokeret over de forhold! Hun havde ikke råd til at få børn, fordi forholdene var så dårlige :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Saga74 said:

Årh søde :kram2 det er jo alt for hårdt og også synd for lille Eigil. Kan drænet være faldet ud? (jeg aner intet så spørger bare dumt) Hvis det er smerter hjælper panodil måske lidt? Havde håbet for jer at der skulle til at være rolige tider om natten

Ved ikke om det kan være faldet ud. Har overvejet tanken. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

46 minutes ago, MariaPiesen said:

Ved ikke om det kan være faldet ud. Har overvejet tanken. 

 

Tror jeg ville bestille tid hos ørelægen mandag.

Nogen gange falder de ud ret hurtigt. Hvis I kunne mærke så markant forskel lige efter (han sov lur uden problemer umiddelbart efter, ikke?), så ville jeg helt sikkert få det tjekket, og helt sikkert hurtigt, synes ikke det lyder holdbart med så lidt søvn :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Barbamama said:

 

Ja det ville selvfølgelig være mærkeligt, hvis ALT var bedre, men jeg synes nu, at det virker mere børnevenligt.

 

hvornår kan man gå fra i Sverige og Hvirdan er økonomien? (Bare sådan kort fortalt?)

 

I Sverige har du ret til såkaldt 'föräldrapenning' i 480 dage. Det svarer til sygedagpenge og de første 390 dage får du udbetalt ca. 80 % af din normale løn (før skat), dog kun op til et vist beløb - lidt som dagpenge herhjemme. De sidste 90 dage får du udbetalt 180 sek (svarende til 138 dkk ca.) per dag.

 

Så man kan få udbetalt længe, men i Sverige kan du så heller ikke få dit barn passet før det fylder et år, så du skal gå hjemme længe.

 

Jeg er lidt i tvivl om det med, hvornår man kan gå fra. Jeg har jo selv været under de danske barselsregler, så har ikke undersøgt det ret meget :) Som jeg lige kort kan læse mig til dog, så har man ret til at begynde at hæve sin 'föräldrapenning' op til 60 dage inden terminsdato - men jeg læser det som om, at det man tager før, så bare går fra tiden i sidste ende, men jeg kan tage fejl :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, mille1981 said:

Jeg ved ikke med Sverige, men Holland som vi jo også tit sammenligner os med har vist 8 ugers barsel. Til gengæld kan du selv vælge hvor meget af det du vil holde hvv før og efter fødsel... 

 

så må du overlade dit få

måneder gamle barn til en bedstemor eller barnepige og så tage på job. Det var i hvert fald hvad min Hollandske veninde fortalte mig for et par år siden. Jeg var chokeret over de forhold! Hun havde ikke råd til at få børn, fordi forholdene var så dårlige :(

 

Vi skal egentlig ikke forfærdelig langt tilbage, før vi havde lignende forhold i DK. Både min mands mor (i 1979) og min mor (i 1983) havde kun 3 måneders barsel, før det var tilbage på arbejdet og man måtte sende sit barn i pasning. M. fylder 6 måneder i morgen og jeg kunne slet ikke forestille mig, hvis hun skulle starte allerede. Og da endnu mindre for tre måneder siden.

 

Jeg frygter dog lidt, at det kommer til at gå i samme retning igen, hvis der ikke snart bliver lavet nogle lidt mere hardcore prioriteringer af vores skattekroner og optimeret lidt mere i det offentlige. De bedste dage er desværre bag os, tror jeg :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med på, at det er gavnligt for integrationen at få folk i job. Men når jeg sidder i en drive-in på McDonalds og ikke formår at gøre mig forståelig på hverken dansk, svensk eller engelsk, men på bedste pædagogiske facon må ty til tegnsprog og fagter face to face i lugen, for at forsøge at forklare, at jeg altså vil have min burger uden bøf, og ender med at sidde og bræge som en ko og sige "muh" lyde (jeg gjorde virkelig mit bedste), mens jeg ryster fanatisk på hovedet og fægter afværgende med armene (no moo moo) - og stadig ikke bliver forstået, så bliver det altså en tand for frustrerende og absurd for mig og jeg fatter intet af, hvorfor man af alle steder vælger at placere manden med et headset i drive-in'en, hvor han skal kommunikere med folk. Det bliver da ikke en positiv oplevelse for nogen parter :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, Alura said:

 

I Sverige har du ret til såkaldt 'föräldrapenning' i 480 dage. Det svarer til sygedagpenge og de første 390 dage får du udbetalt ca. 80 % af din normale løn (før skat), dog kun op til et vist beløb - lidt som dagpenge herhjemme. De sidste 90 dage får du udbetalt 180 sek (svarende til 138 dkk ca.) per dag.

 

Så man kan få udbetalt længe, men i Sverige kan du så heller ikke få dit barn passet før det fylder et år, så du skal gå hjemme længe.

 

Jeg er lidt i tvivl om det med, hvornår man kan gå fra. Jeg har jo selv været under de danske barselsregler, så har ikke undersøgt det ret meget :) Som jeg lige kort kan læse mig til dog, så har man ret til at begynde at hæve sin 'föräldrapenning' op til 60 dage inden terminsdato - men jeg læser det som om, at det man tager før, så bare går fra tiden i sidste ende, men jeg kan tage fejl :) 

 

Åh, det lyder altså ganske fint i mine ører... :7himmel 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Alura said:

Jeg er helt med på, at det er gavnligt for integrationen at få folk i job. Men når jeg sidder i en drive-in på McDonalds og ikke formår at gøre mig forståelig på hverken dansk, svensk eller engelsk, men på bedste pædagogiske facon må ty til tegnsprog og fagter face to face i lugen, for at forsøge at forklare, at jeg altså vil have min burger uden bøf, og ender med at sidde og bræge som en ko og sige "muh" lyde (jeg gjorde virkelig mit bedste), mens jeg ryster fanatisk på hovedet og fægter afværgende med armene (no moo moo) - og stadig ikke bliver forstået, så bliver det altså en tand for frustrerende og absurd for mig og jeg fatter intet af, hvorfor man af alle steder vælger at placere manden med et headset i drive-in'en, hvor han skal kommunikere med folk. Det bliver da ikke en positiv oplevelse for nogen parter :unsure 

 

Hvem der bare havde været en flue på væggen :lol  Men jeg forstår godt, hvad du mener, det virker godt nok ikke særlig smart :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Barbamama said:

 

Åh, det lyder altså ganske fint i mine ører... :7himmel 

 

Jamen jeg er skam også umiddelbart fan og ville gerne selv gå endnu længere hjemme, hvis jeg havde kunnet. Man har rimelig gode vilkår som forældre i Sverige. Til gengæld skal du ikke ønske dig at blive arbejdsløs ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, mille1981 said:

Jeg ved ikke med Sverige, men Holland som vi jo også tit sammenligner os med har vist 8 ugers barsel. Til gengæld kan du selv vælge hvor meget af det du vil holde hvv før og efter fødsel... 

 

så må du overlade dit få

måneder gamle barn til en bedstemor eller barnepige og så tage på job. Det var i hvert fald hvad min Hollandske veninde fortalte mig for et par år siden. Jeg var chokeret over de forhold! Hun havde ikke råd til at få børn, fordi forholdene var så dårlige :(

 

Puha det lyder virkelig skrækkeligt synes jeg :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Alura said:

 

Jamen jeg er skam også umiddelbart fan og ville gerne selv gå endnu længere hjemme, hvis jeg havde kunnet. Man har rimelig gode vilkår som forældre i Sverige. Til gengæld skal du ikke ønske dig at blive arbejdsløs ;) 

 

Haha nej og slikket i Danmark smager også bedre såvidt jeg husker :lol:sandie 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Barbamama said:

 

Haha nej og slikket i Danmark smager også bedre såvidt jeg husker :lol:sandie 

 

Åhh ja, dét gør det uden tvivl. Vi har bare langt bedre slik, chips og kage i Danmark :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Roskildesyge, regelmæssige plukkeveer og alene med Im hele weekenden, en eller anden skyd mig :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor pokker skal jeg vækkes før 5....:prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, roselein said:

 

Tror jeg ville bestille tid hos ørelægen mandag.

Nogen gange falder de ud ret hurtigt. Hvis I kunne mærke så markant forskel lige efter (han sov lur uden problemer umiddelbart efter, ikke?), så ville jeg helt sikkert få det tjekket, og helt sikkert hurtigt, synes ikke det lyder holdbart med så lidt søvn :( 

Både ja og nej. Han sov noget bedre en inden drænet. Men det var stadigvæk mange opvågninger. Dog tog putningen ikke flere timer lige efter drænet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What is going on???? Er der et eller andet i luften?

Mine unger fortsatte her til morgen præcis hvor de slap i går :blink Oliver er sur og giver den max gas med sin nyfundne skrigelyd, mens David startede med at kaste sin nissegave gennem lokalet, mens han råbte "Jeg vil ikke have LEGO" Derudover har han truet med at ødelægge diverse ting, og råbt af mig om ALT! Da M stod op gik David direkte over og krammede ham :blink 

Ej, men jeg fatter det virkelig ikke. Det føles sgu som om jeg fejler i denne her forældrerolle :boo 

 

M kom forresten hjem omkring kl 24, uden at være synderlig fuld - og han formåede da også at tage Oliver de første 40 min. af morgenen, men mente så at det var amme-tid :rolleyes Han kunne jo også bare have givet knægten noget morgenmad - hvilket jeg så gjorde i stedet <_< Da M efterfølgende sagde, at han mente at have fortjent noget ros for at komme tidligt hjem uden at være fuld, svarede jeg, at jeg burde have ros for at begge børn stadig var i live efter i går! 

 

Glæder mig nok alligevel lidt til at min barsel er slut, og jeg kan komme ud i den virkelige verden, og omgive mig med fornuftige mennesker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så træt af brugt køb og salg.

Er ved at købe bøger til næste semester. En kvinde henvender sig og skriver en pris inkl. porto. Mens vi skriver sammen (og desværre efter hun har fået mine oplysninger) bliver prisen skruet i vejret, så den ligger kun 50 kr under prisen for en helt ny bog, hvilket hun bortforklarer med at jeg har misforstået hendes første skriv. Jeg skal da nok finde noget andet, men det er for irriterende at bruge tid på noget så useriøst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt: Vi har fået ryddet op i samtlige garderobeskabe og bedrollers mm.

 

Skidt: Vi har stadig ikke fundet mit hjemmestrikkede baby uldtæppe som Mathilde og Lilly har brugt. Vi er ved at løbe tør for steder at lede og jeg frygter virkelig vi har mistet det. :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, Saga74 said:

Det er sku egentlig lidt synd for min mand - kan mærke jeg syns alt er 90% hans skyld når jeg ikke har det godt - og jeg kan ikke holde den gående på optimisme alene i længden med den her plagede krop. Lidt mere objektivt set er han faktisk ret sød og hjælpsom for tiden. Men jeg syns alligevel flere gange om dagen han er komplet klaphat :( Glæder mig altså til at blive lidt mere "normal", også hvad angår de her humør/hormon udsving

Sådan har jeg det også i øjeblikket med min mand. Han er virkelig sød og tager sig så godt af mig, så han fortjener det virkelig ikke. Jeg synes bare han driver mig til vanvid og er holdt irriterende! Det er nok bare hormoner der driller lidt. Min mand mener også det er hårdt for manden når konen er gravid og det har han nok lidt ret i, selvom jeg er overbevist om, at det er så meget hårdere, at være den gravide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On Friday, December 09, 2016 at 6:21 AM, Barbamama said:

Jeg vil godt brokke mig over, at det der "barnets første og anden sygedag" er omfattet sådan en lorte-paragraf om, at det kun er hvis det passer ind i arbejdet.

 

Jeg endte da med at få lov, men det var da absolut ikke det, der blev lagt op til først. Og jeg kan da godt se, det er svært at få en dagpleje til at hænge sammen, hvis alle er syge, men det kaster mit barn jo ikke mindre op af :rolleyes Og hvad er alternativet egentlig? Hvis jeg holder en selvbetalt fridag mangler de mig da lige så meget, og jeg kan da ikke modtage små børn og risikere at smitte dem. Grrrr!

 

Nå, men jeg FIK jo lov. Og hun var meget sød. Og gjorde jo bare sit job og har ikke lavet reglerne. Men jeg bliver alligevel sur over, at det er sådan. <_<

Altså, vil lige sige, at hvis du får nej til barn syg, men man derefter siger - men ok, du kan tage en feriedag/fleksdag andet. Nul putte!!! Man får nej til barn syg hvis det er uforeneligt med driften. Punktum. Det bliver ikke mere foreneligt af at fraværet bliver betalt af ferie o.l. så hvis de indikerer det så er de i den helt galt afmarcheret. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrgh havde lige glædet mig til at skulle ud og spise med to sæt venner og deres ene datter. Så får jeg at vide 5 min før vi skal mødes, at hun har haft høj feber siden i går :( det udsætter jeg altså ikke Laura for med overlæg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, camolette said:

Arrgh havde lige glædet mig til at skulle ud og spise med to sæt venner og deres ene datter. Så får jeg at vide 5 min før vi skal mødes, at hun har haft høj feber siden i går :( det udsætter jeg altså ikke Laura for med overlæg...

Det forstår jeg sku godt, det er da heller ikke smart at melde det ud så sent :( 

:kram2 til dig 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha, jeg er simpelthen ved at have nået grænsen. Jeg er så udkørt pga generel dårlig søvn, nyt arbejde som er kaos, renovering af huset som er kaos, sygdom osv. Jeg føler ikke jeg har overblik over noget som helst og føler jeg fejler. Jeg bliver så nemt sur  og der bliver hurtigt dårlig stemning herhjemme :( M er også presset og jeg magter ikke at det altid er mig der skal tage mig sammen 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.