SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

32 minutes ago, Tumlepigen said:

 

I Sverige har mor og far 30 barn syg-dage om året HVER til 80% af lønnen (har lige læst det i en artikel om at vi sender børn halvsløje i institution) :) 

 

Jeg er i øvrigt enig. Samfundet er bare ikke gearet til at børn bliver syge og skal passes :( 

 

EDIT: http://voresborn.dk/sundhed/vi-sender-syge-boern-i-vuggestue-og-boernehave 

 

Arh my bad, jeg troede det var ubegrænset (men i min verden er 60 dage om året også næsten det samme som ubegrænset, sådan i praksis...) :)

 

Jeg vil læse artiklen, når jeg har lidt mere ro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Tumlepigen said:

 

I Sverige har mor og far 30 barn syg-dage om året HVER til 80% af lønnen (har lige læst det i en artikel om at vi sender børn halvsløje i institution) :) 

 

Jeg er i øvrigt enig. Samfundet er bare ikke gearet til at børn bliver syge og skal passes :( 

 

EDIT: http://voresborn.dk/sundhed/vi-sender-syge-boern-i-vuggestue-og-boernehave 

Spændende artikel og hvor er Sverige da et godt eksempel på regler der tager hensyn til børnefamilierne....det burde Danmark tage til sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Tumlepigen said:

 

Argh! 

 

:kram Håber I finder en løsning.

Tak :kiss jeg håber også Jesper får en konstruktiv snak med dem, så jeg ikke skal bruge mere energi på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, SDB said:

Jeg synes faktisk ikke at du er hverken strid eller urimelig på nogen måde :kram2 

Tak, det er dejligt at vide. Jesper siger, han godt kan forstå sin mor og far. Ja ja, men det er ikke ensbetydende med at det er det rigtige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Maj 2014 said:

Min visdomstand skal opereres ud. De håber det kan vente til jeg har født, men den skal ud i nærmeste fremtid. De var ikke sikre på, at de selv kunne gøre det pga. Den måde den ligger på, så jeg skal muligvis til specialtandlæge lige efter jeg har fået en lille baby. Yay for latterlig tand :gal

 

Åh sådan kan bare gøre så afsindig ondt. Jeg har fået opereret de 2 nederste ud og rykket de 2 øverste ud.

Jeg brugte akupunktur undervejs til at smertelindre. Måske det kunne være en hjælp for dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, AnneDam said:

 

Ej hvor træls,det kan jeg godt forstå du er irriteret over, det havde jeg også været. 

 

Synes ideen med FaceTime er god, hvis det er så vigtigt for dem at se hun pakker op. Håber i finder en løsning, og jeg er helt enig med dig i at juleaften er den 24

Tak, det er dejligt at vide, at det ikke kun er mig. Jeg var lige ved at tro, at jeg bare var total sippet.

Jeg håber også, at det kan gøre udslaget. Jeg synes i hvert fald det er et nemt og fint kompromis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, JustMe said:

Jeg er 100 % på din side, og vi har sat foden ret kraftigt ned overfor familien de sidste par år. 

 

Jeg har haft år med en dybt ulykkelig Maja som græd i timevis i flere uger fordi hun ikke kunne forstå at hun havde fået gaver flere dage i træk og nu var der pludselig ikke flere. 

 

Mine børn pakker gaver på d 24 - that's it, med undtagelse af Maja de år hun ikke er hos os til jul, der får hun dem den første dag hun er hjemme igen - på een gang. Ellers kan de slet ikke finde ud af det. 

 

Hvis det så havde krævet at gaver skulle sendes, så måtte jeg betale portoen hvis det skulle være et problem. 

Tak :kiss

 

Nemlig - og sådan er Silke Elia også. Og det ved de godt og det har ikke været et problem de sidste år, hvorfor så lige nu? Amen jeg synes faktisk de er egoistiske, når de prioritere deres behov først.

 

Nemlig. Maja er jo også skilsmissebarn. Og så er det noget andet, men så har vi også altid gjort, som I gør. At så får man de resterende gaver på én gang.

 

Her er det ingengang fordi gaverne skal sendes. Min mor og hendes mand kører fra Thisted til Viborg den 23. om aftenen og min stedfar og mindre søskende den 24. til middag, så det er jo ikke fordi, de behøver at sende noget som helst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, louisevibe said:

Åh sådan kan bare gøre så afsindig ondt. Jeg har fået opereret de 2 nederste ud og rykket de 2 øverste ud.

Jeg brugte akupunktur undervejs til at smertelindre. Måske det kunne være en hjælp for dig :kram2

Min nye tandlæge er åbenbart meget professionel og en smule magisk, for smerten er næsten væk i dag. Jeg tror ikke jeg kan tykke med højre side, men hvis jeg holder mig fra det har jeg ikke så ondt mere. Det betyder forhåbentlig at den operation kan udskydes. 

Jeg har heldigvis kun den ene. Hvorfor får man overhovedet visdomstænder? Jeg synes kun man høre om at de laver vrøvl?

hun sagde også, at det er dem i undernunden der laver ballade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, millivanilli said:

Det synes jeg hellere ikke. Jeg synes svigerfamilie burde respektere jeres ønsker.

 

På den anden side er jeg i den modsatte situation med min familie. Enkelte i familien nægter at acceptere at vi vil tage gaverne med når vi ser dem 2. juledag, i stedet for at skulle sende dem med posten for flere hundrede kroner. Vi bor mange mange timer væk (forskellige lande), men vi kommer til dem den 26. december. Jeg synes bare det er så træls at skulle bruge en masse penge på at sende gaver til dem.

 

Håber jeres juledrama får en god løsning!

 

Tænker også det er en anden situation (selvom jeg nok bare sendte gavekort/billede af det, de skulle have og så tage pakkerne med d. 26 december). Men her er der faktisk nogle, der kører fra dem til os både den 23. og 24. december, så det er jo slet ikke et issue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Maj 2014 said:

Min nye tandlæge er åbenbart meget professionel og en smule magisk, for smerten er næsten væk i dag. Jeg tror ikke jeg kan tykke med højre side, men hvis jeg holder mig fra det har jeg ikke så ondt mere. Det betyder forhåbentlig at den operation kan udskydes. 

Jeg har heldigvis kun den ene. Hvorfor får man overhovedet visdomstænder? Jeg synes kun man høre om at de laver vrøvl?

hun sagde også, at det er dem i undernunden der laver ballade.

Dejligt hun har afhjulpet smerten lidt.

Ja, det er også mig en gåde. Jeg havde slet ikke plads til dem. Det var min akupunktør der anbefalede, at jeg fik fjernet alle på en gang, fordi det ellers kunne gøre mit kranie skævt, hvis der var tænder i den ene side, men ikke i den anden. Bare til en overvejelse :)

Jeg har flere kollegaer, som har døjet med dårlig ryg, nakke m.m. hvor det viste sig, at det stammer fra skæv tandstilling, så det er altså ikke at spøge med, de tænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutes ago, girly1988 said:

Spændende artikel og hvor er Sverige da et godt eksempel på regler der tager hensyn til børnefamilierne....det burde Danmark tage til sig...

 

I Sverige har du også ret til at gå ned på deltid indtil dit barn fylder otte år. Som i at det skal enhver arbejdsplads lovmæssigt give sin medarbejder ret til, hvis de vil. 

 

Til gengæld har de rigtig ringe barselsvilkår i forhold til i Danmark. Min JM var meget benovet over, at jeg kunne gå fra tidligt (8 uger inden fødsel som kommunalt ansat) og at jeg ligefrem fik løn under en del af min barsel. Som hun sagde: "Og her gik jeg og troede, at alting var bedre i Sverige".

 

Som med så meget andet, så er der gode og dårlige ting på begge sider af sundet :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig, virkelig, virkelig brok i luksusenden, men altså...

 

M. er begyndt at klappe meget på ting. De sidste par dage har hun ligget og klappet i gulvet og jeg er så kommet til at udbryde "yaaaay" og klappe i hænderne og smile til hende, når hun gør det. Det syntes hun var helt fantastisk, så nu nænner jeg jo nærmest ikke at holde op med at gøre det. Med det resultat, at ungen nu ligger og klasker løs i gulvet og jeg må sidde og klappe og udbryde "yaaaay" hvert andet sekund. For jeg havde jo ikke andet jeg skulle :rolleyes  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 8/12/2016 at 10:27 AM, Barbamama said:

"Der er desværre ikke plads i pakkeboksen til pakke xxx fra Disney Store. Pakken kan derfor hentes indtil 22.12.2016 i Posthus Kvickly, Dannebrogsgade 64, 9000 Aalborg Husk ID og sms Mvh Post Danmark"

 

= nærmest modsatte ende af byen :numse 

 

Hvis ikke du har fået hentet den endnu, så fik jeg at vide, da jeg i går hentede en  pakke i den stik modsatte ende af byen, at man kan ringe til posthuset og få flyttet pakken til et posthus tættere på. Så skal du i det mindste ikke med to busser for at hente den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, roselein said:

 

Hvis ikke du har fået hentet den endnu, så fik jeg at vide, da jeg i går hentede en  pakke i den stik modsatte ende af byen, at man kan ringe til posthuset og få flyttet pakken til et posthus tættere på. Så skal du i det mindste ikke med to busser for at hente den.

 

Hov det var da et godt tip :super Brian har dog tilbudt at køre forbi efter skole, så jeg tror bare, vi løser det sådan, denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alura said:

 

I Sverige har du også ret til at gå ned på deltid indtil dit barn fylder otte år. Som i at det skal enhver arbejdsplads lovmæssigt give sin medarbejder ret til, hvis de vil. 

 

Til gengæld har de rigtig ringe barselsvilkår i forhold til i Danmark. Min JM var meget benovet over, at jeg kunne gå fra tidligt (8 uger inden fødsel som kommunalt ansat) og at jeg ligefrem fik løn under en del af min barsel. Som hun sagde: "Og her gik jeg og troede, at alting var bedre i Sverige".

 

Som med så meget andet, så er der gode og dårlige ting på begge sider af sundet :) 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, louisevibe said:

Dejligt hun har afhjulpet smerten lidt.

Ja, det er også mig en gåde. Jeg havde slet ikke plads til dem. Det var min akupunktør der anbefalede, at jeg fik fjernet alle på en gang, fordi det ellers kunne gøre mit kranie skævt, hvis der var tænder i den ene side, men ikke i den anden. Bare til en overvejelse :)

Jeg har flere kollegaer, som har døjet med dårlig ryg, nakke m.m. hvor det viste sig, at det stammer fra skæv tandstilling, så det er altså ikke at spøge med, de tænder.

Den skal også ud, den ødelægger jo nabotanden. Den ligger stadig nede i kæben, den kan ikke komme op, men den skubber på den ved siden af fordi den jo sidder skævt. Jeg har faktisk haft meget hovedpine på det sidste, måske det er derfor? Kroppen er altså ret vild nogle gange.

 

det er så dejligt at smerten er væk, så de ikke behøver fjerne den lige nu højgravid og lige op til jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over at jeg på ingen måde er fotogen :( vi har fået de billeder som vores amatørfotografer tog til brylluppet og de er jo absolut ikke professionelle men selv hvis de var så kan de jo ikke gøre noget ved at jeg ser så åndssvag ud! Vi vil jo gerne have et op og hænge men jeg ser så dum ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alura said:

 

I Sverige har du også ret til at gå ned på deltid indtil dit barn fylder otte år. Som i at det skal enhver arbejdsplads lovmæssigt give sin medarbejder ret til, hvis de vil. 

 

Til gengæld har de rigtig ringe barselsvilkår i forhold til i Danmark. Min JM var meget benovet over, at jeg kunne gå fra tidligt (8 uger inden fødsel som kommunalt ansat) og at jeg ligefrem fik løn under en del af min barsel. Som hun sagde: "Og her gik jeg og troede, at alting var bedre i Sverige".

 

Som med så meget andet, så er der gode og dårlige ting på begge sider af sundet :) 

 

 

 

Ja det ville selvfølgelig være mærkeligt, hvis ALT var bedre, men jeg synes nu, at det virker mere børnevenligt.

 

hvornår kan man gå fra i Sverige og Hvirdan er økonomien? (Bare sådan kort fortalt?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, NSEllekilde said:

Jeg vil gerne brokke mig over at jeg på ingen måde er fotogen :( vi har fået de billeder som vores amatørfotografer tog til brylluppet og de er jo absolut ikke professionelle men selv hvis de var så kan de jo ikke gøre noget ved at jeg ser så åndssvag ud! Vi vil jo gerne have et op og hænge men jeg ser så dum ud :(

 

:kram Jeg kender følelsen, men jeg tror simpelthen ikke på, at du ikke "objektivt" ser fuldstændig fantastisk ud :kiss Må vi evt se? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Barbamama said:

 

:kram Jeg kender følelsen, men jeg tror simpelthen ikke på, at du ikke "objektivt" ser fuldstændig fantastisk ud :kiss Må vi evt se? :)

Jeg har oprettet et emne i "billeder" :kiss

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shiit... M skal til julefrokost med arbejdet i dag, og jeg står derfor alene med ungerne i eftermiddag, aften, nat og sikkert også i morgen :rolleyes Og så er det selvfølgelig lige netop i dag, at min krop vælger at gå fuldstændigt amok i smerter :boo 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Bolsin said:

Shiit... M skal til julefrokost med arbejdet i dag, og jeg står derfor alene med ungerne i eftermiddag, aften, nat og sikkert også i morgen :rolleyes Og så er det selvfølgelig lige netop i dag, at min krop vælger at gå fuldstændigt amok i smerter :boo 

:kram 

 

Er der ingen der kan komme forbi og gi en hånd, måske bare et par timer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutes ago, Saga74 said:

:kram 

 

Er der ingen der kan komme forbi og gi en hånd, måske bare et par timer?

Nej, desværre :(

Men til alt held har jeg fået arrangeret legeaftale til David hos legekammeraten :) Det hjælper lidt på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Bolsin said:

Nej, desværre :(

Men til alt held har jeg fået arrangeret legeaftale til David hos legekammeraten :) Det hjælper lidt på det.

Alt tæller. Håber du holder ud :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, NSEllekilde said:

Jeg vil gerne brokke mig over at jeg på ingen måde er fotogen :( vi har fået de billeder som vores amatørfotografer tog til brylluppet og de er jo absolut ikke professionelle men selv hvis de var så kan de jo ikke gøre noget ved at jeg ser så åndssvag ud! Vi vil jo gerne have et op og hænge men jeg ser så dum ud :(

:kram

Sådan har jeg det også med vores bryllupsbilleder, selvom de er taget af en prof. Men jeg kan afsløre at det er blevet bedre med tiden, jeg er ikke lige så ked over dem mere, som jeg var da jeg så dem første gang. Så giv det lidt tid og kig på dem ind i mellem - lige pludselig er der alligevel nogle der er fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.