SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Hvorfor gider man bilde sit barn alt muligt fis ind, som selvfølgelig skaber et antipati hos barnet. Nåååh nu ved det, fordi man er snotdum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Myliona said:

Orker ikke mere :( 

er sygemeldt, på kontanthjælp.

jeg blev, før jeg blev sygemeldt indkaldt til en samtale. 

Jeg bliver så sygemeldt, og forklare min sagsbehandler at jeg ikke kan overskue tingene og at skulle til alle de møder osv.

hun sygemelder mig.

 

nu har jeg fået besked om at jeg er udebleven fra det møde.. men for filan jeg er sygemeldt til januar. Kontakter min sagsbehandler som siger at jeg har mødepligt. Øh, jeg troede da det kun var i forhold til møder omkring sygemelding osv, og at jeg netop havde sagt da jeg blev sygemeldt at jeg ikke kunne overskue møder om hvordan jeg hurtigst muligt kommer på arbejdsmarked igen, når jeg som minimum ikke kan en skid før der er kigget på min skulder den 30. november.. og da vi talte, første gang omkring det fik jeg det indtryk at jeg fik "fred", til 4. Januar... 

jeg ved ærlig talt ikke hvad konsekvensen er... men lige nu orker jeg ikke mere. Kan de blive ved at skære i mine penge? Ryger også for 225 reglen... så i fremtiden har mig og pigerne 350kr.. om måneden. 

 

Det er til grin. Vil så gerne arbejde, og havde det bare været psyken, så havde jeg sagt fu** det og fundet er deltidslorte job.. men jeg kan for fanden ikke bruge min ene arm. Jeg KAN ikke arbejde! :( 

håber sådan de den 30. Bare kan sige vupti, give en blokade også har jeg ikke ondt.. også må jeg finde et job. fra den første, behøver jeg et jo hvor jeg får udbetalt 6800kr.. så kan jeg få boligstøtte også har jeg allerede flere penge til rådighed en nu...

Øv det lyder surt.. Kan du evt dele børnepengene op så du har dem at bruge af? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, blomst27 said:

Hvad er det for en ændring? Siden hvornår? 

Sidst jeg tjekkede kunne man godt læse en kandidat til hvis der var plads på studiet.... Så feks derfor kunne jeg aldrig læse jura i Kbh fordi den altid er fyldt. 

( selvfølgelig ikke med SU)

Det er ny lovgivning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, Fru.Mor said:

Det er ny lovgivning. 

What the fuck, Danmark.....  Det er sgu da et ret vigtigt emne, og jeg har slet ikke hørt om det før nu. Kæft, Danmark bliver kørt i sænk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand laver endnu en af de her "jeg køber ind i morgen" (sagt i går) og her til morgen "jeg køber ind senere" og lidt senere "har du lavet en indkøbsliste" (ja da) og nu "kan du ikke købe ind" (øh NEJ jeg kan da ikke har du set mig gå for nylig :( ) og nu er han gået ind og ta en lur. Vi er løbet tør for brød, frugt og morgenmad, jeg er sulten og blir snart nødt til at tyvstarte med aftensmaden, jeg frygter det blir endnu en af de her "jeg køber ind efter aftensmaden" der blir til " der var udsolgt af dit og dat" (ja surprise, hvis du køber ind efter 20 så er hylderne halvtomme!) HVIS han endelig kommer afsted. Argh gi mig min førlighed tilbage for min mand stinker til indkøbstjansen!!! :shooter:

 

Det værste er jeg sad og kiggede på nemlig.com i går da han sagde han da bare ku købe ind <_< hvorfor faldt jeg for den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Nirev said:

What the fuck, Danmark.....  Det er sgu da et ret vigtigt emne, og jeg har slet ikke hørt om det før nu. Kæft, Danmark bliver kørt i sænk. 

Fuldstændig vanvittigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, blomst27 said:

Hvad er det for en ændring? Siden hvornår? 

Sidst jeg tjekkede kunne man godt læse en kandidat til hvis der var plads på studiet.... Så feks derfor kunne jeg aldrig læse jura i Kbh fordi den altid er fyldt. 

( selvfølgelig ikke med SU)

 

Den blev vedtaget igår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, altså! Det ene ben på stikket af mit glattejern er blevet bøjet. Da jeg for et par uger siden satte stikket i på badeværelset, stoppede to stikkontakter med at virke, men der var umiddelbart ikke noget at se, da min far kiggede på dem. Nu forsøgte jeg at sætte stikket i i soveværelset, og nu virker strømmen ikke i soveværelset, gangen, gæstetoilettet og udenfor :(:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Myliona said:

Orker ikke mere :( 

er sygemeldt, på kontanthjælp.

jeg blev, før jeg blev sygemeldt indkaldt til en samtale. 

Jeg bliver så sygemeldt, og forklare min sagsbehandler at jeg ikke kan overskue tingene og at skulle til alle de møder osv.

hun sygemelder mig.

 

nu har jeg fået besked om at jeg er udebleven fra det møde.. men for filan jeg er sygemeldt til januar. Kontakter min sagsbehandler som siger at jeg har mødepligt. Øh, jeg troede da det kun var i forhold til møder omkring sygemelding osv, og at jeg netop havde sagt da jeg blev sygemeldt at jeg ikke kunne overskue møder om hvordan jeg hurtigst muligt kommer på arbejdsmarked igen, når jeg som minimum ikke kan en skid før der er kigget på min skulder den 30. november.. og da vi talte, første gang omkring det fik jeg det indtryk at jeg fik "fred", til 4. Januar... 

jeg ved ærlig talt ikke hvad konsekvensen er... men lige nu orker jeg ikke mere. Kan de blive ved at skære i mine penge? Ryger også for 225 reglen... så i fremtiden har mig og pigerne 350kr.. om måneden. 

 

Det er til grin. Vil så gerne arbejde, og havde det bare været psyken, så havde jeg sagt fu** det og fundet er deltidslorte job.. men jeg kan for fanden ikke bruge min ene arm. Jeg KAN ikke arbejde! :( 

håber sådan de den 30. Bare kan sige vupti, give en blokade også har jeg ikke ondt.. også må jeg finde et job. fra den første, behøver jeg et jo hvor jeg får udbetalt 6800kr.. så kan jeg få boligstøtte også har jeg allerede flere penge til rådighed en nu...

 

:kram

Hvis du er sygemeldt er du fritaget for 225-timers reglen. Men du skal måske selv kontakte sin sagsbehandler (eller er det jobcengeret? Bliver lige i tvivl...) og gøre opmærksom på det...

 

Håber din arm snart bliver god igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Thalia said:

 

Den blev vedtaget igår.

Ok det havde jeg ikke set- så har man en uddannelse må man aldrig tage en til? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 minutes ago, blomst27 said:

Ok det havde jeg ikke set- så har man en uddannelse må man aldrig tage en til? 

 

Ikke på samme eller lavere niveau. Du må godt tage en højere uddannelse end den du har..  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, mille1981 said:

 

:kram

Hvis du er sygemeldt er du fritaget for 225-timers reglen. Men du skal måske selv kontakte sin sagsbehandler (eller er det jobcengeret? Bliver lige i tvivl...) og gøre opmærksom på det...

 

Håber din arm snart bliver god igen. 

 

Jeg orker det bare næsten ikke.

min telefon er jo i stykker (har ingen lyd), så skal låne en hver gang jeg skal ringe :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, J og D said:

Thea har lungebetændelse igen.... Det er 2 gang på 3 uger, og begge gange har det udviklet sig ekstremt hurtigt :unsure det er gået fra at hun var helt rask, til hun 2-3 timer senere ligger med rallende, hurtig vejrtrækning og indtrækninger ved ribberne. 

Nu har vagtlægen lige været her, og vi skal igen igang med penicillin og Thea hader det :( 

 

og hendes "vokseværk" i benene har bredt sig til ryggen og den ene skulder :unsure

Ej lille mus altså :( god bedring lille T og kram til mor :kram2 det må være hårdt hun er så skidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Saga74 said:

Min mand laver endnu en af de her "jeg køber ind i morgen" (sagt i går) og her til morgen "jeg køber ind senere" og lidt senere "har du lavet en indkøbsliste" (ja da) og nu "kan du ikke købe ind" (øh NEJ jeg kan da ikke har du set mig gå for nylig :( ) og nu er han gået ind og ta en lur. Vi er løbet tør for brød, frugt og morgenmad, jeg er sulten og blir snart nødt til at tyvstarte med aftensmaden, jeg frygter det blir endnu en af de her "jeg køber ind efter aftensmaden" der blir til " der var udsolgt af dit og dat" (ja surprise, hvis du køber ind efter 20 så er hylderne halvtomme!) HVIS han endelig kommer afsted. Argh gi mig min førlighed tilbage for min mand stinker til indkøbstjansen!!! :shooter:

 

Det værste er jeg sad og kiggede på nemlig.com i går da han sagde han da bare ku købe ind <_< hvorfor faldt jeg for den

:rolleyes om igen mester... 

 

Må jeg spørge - og det er svært at formulere på en god måde, men jeg er altså bare nysgerrig - er det rigtig forstået, at han er relativt ung, rask og rørig og ikke arbejder? Bare i forhold til, hvorfor det er et issue med de ting, du ikke kan lige pt :unsure 

 

:kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alberte er sløj :( i går kastede hun op fire gange inden for to timer - i dag er hun sløj og har allerede sovet siden 18

 

Jeg skal egentlig til polterabend i morgen, men jeg ved ikke helt om jeg har lyst. Michaels mor skulle passe hende, og det er jeg ikke bekymret over, men hvis hun stadig er sløj vil jeg hellere have hende tæt på 

Hvad havde I valgt at gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, Lady H said:

:rolleyes om igen mester... 

 

Må jeg spørge - og det er svært at formulere på en god måde, men jeg er altså bare nysgerrig - er det rigtig forstået, at han er relativt ung, rask og rørig og ikke arbejder? Bare i forhold til, hvorfor det er et issue med de ting, du ikke kan lige pt :unsure 

 

:kram2 

Ja til det meste, han har dog en skade i sit håndled (arb relateret) som har givet mange smerter de sidste mdr især ved anstrengelser som indkøbsposer. Tror det ender med operation for indtil videre har de forsøgte behandlinger ikke virket, det er bare ret dårlig timing ifht ankomst af ny baby osv. Ifht mig pt laver han jo allerede alt nødvendigt i hjemmet, henter og bringer Lilly, rengøring osv, indkøb er nok bare et hadejob for ham...

 

Men uanset er det jo smadder irriterende at han siger han kan købe ind hvis han ikke kan. Og et sted hvor vi clasher lidt som typer måske også. Han har dog været afsted efter den mest akutte 1/2del af listen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 minutes ago, Trumpf said:

Alberte er sløj :( i går kastede hun op fire gange inden for to timer - i dag er hun sløj og har allerede sovet siden 18

 

Jeg skal egentlig til polterabend i morgen, men jeg ved ikke helt om jeg har lyst. Michaels mor skulle passe hende, og det er jeg ikke bekymret over, men hvis hun stadig er sløj vil jeg hellere have hende tæt på 

Hvad havde I valgt at gøre?

Hvis hun er i gode hænder skal du afsted. Evt lav en aftale med svimse om lige at ringes ved undervejs og høre hvordan hun har det. God bedring med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er helt enormt skruk....

Jeg vil have en baby .. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Pigemor said:

At jeg er helt enormt skruk....

Jeg vil have en baby .. :boo

:kram2 

 

Håber fremtiden åbner en mulighed hvis ønsket er stort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

57 minutes ago, Saga74 said:

:kram2 

 

Håber fremtiden åbner en mulighed hvis ønsket er stort

Jeg tror det desværre ikke.... Og jeg har heller ikke rigtig nogen at lave et barn med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Myliona said:

 

Jeg orker det bare næsten ikke.

min telefon er jo i stykker (har ingen lyd), så skal låne en hver gang jeg skal ringe :( 

Kan du ikke sende en mail evt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Saga74 said:

Hvis hun er i gode hænder skal du afsted. Evt lav en aftale med svimse om lige at ringes ved undervejs og høre hvordan hun har det. God bedring med hende

Hun er i gode hænder, det er jeg overhovedet ikke i tvivl om. Jeg har bare aldrig overladt et sygt barn til andre, det er nok det som bekymrer mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Aja said:

 

Ikke på samme eller lavere niveau. Du må godt tage en højere uddannelse end den du har..  

Forstået som at hvis du har en BA, kan du bygge ovenpå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 minutes ago, Fru.Mor said:

Forstået som at hvis du har en BA, kan du bygge ovenpå.

Så har man en cand merc kan man kun tage en PhD? 

Hm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, blomst27 said:

Så har man en cand merc kan man kun tage en PhD? 

Hm...

Jeps. Hvis du hagen BA, kan du ikke læse en anden BA. Og har du en kandidat kan du ikke blive andet end PhD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.