SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

1 hour ago, Myliona said:

Min banks nye app. Øv! 

Jeg er en klovn til økonomi..

Derfor jeg har altid tjekket mobilbank hver dag, ofte flere gange om dagen, så jeg altid vidste hvor meget jeg havde til rådighed.

 

men den nye app, logger jeg ind og kan se min saldo. Trykker jeg på kontoen, kan jeg se saldoen, og det der er reserveret. 

Også skal jeg selv regne rådighedsbeløbet ud. For nogen er det måske intet problem, men jeg er SKRÆKSLAGEN for at stå og blive afvist, og jeg er så bange for at regne forkert.. :(  så er bare træt af flere gange om dagen at skulle sidde med lommeregner og tjekke jeg regner rigtigt :boo 

 

det er faktisk så slemt, at jeg overvejer at skifte bank, til en bank hvor jeg kan se mit rådighedsbeløb.. 

Det gør min mands bank også.. Men her kan man se øverst oppe på det sidste nye reseverede at der står et beløb.. Og det er så det der er til rådighed..mon ik det også sådan ud hos dig også..Hvis du altså har Nordea? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det her er simpelthen til at tude over :gal:boo 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Fru SP said:

Jeg er SUR! S er stadig sygemeldt, men kan komme rundt bedre nu og idag har jeg fri. Jeg skulle til yoga kl 8.30-10 og spurgte om S ville med ud og spise brunch bagefter. Det ville han selvfølgelig gerne, så yay! 

Da jeg så kommer hjem fra yoga har han spist sig mæt i boller fra fryseren, fordi han vidste ikke liiiige hvornår jeg kom hjem og var sulten <_< 

Nå, men så dropper vi da bare en børnefri date (og md jeg havde glædet mig til) når vi FOR EN GANGS SKYLD har tid OG mulighed, bare fordi du ikke kan lytte :prik:gal:boo 

 

Arh S. altså :slag:Den kunne manden også nemt have lavet herhjemme. Godt at I kom afsted alligevel dog :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Alura said:

 

Arh S. altså :slag:Den kunne manden også nemt have lavet herhjemme. Godt at I kom afsted alligevel dog :yay

Ej, men det er så typisk :bask:Jeg er også glad for vi kom afsted alligevel. Og så fik vi snakket om en børnefri forlænget weekend til Island, så S kan få lidt termisk bad halløj til sin sarte eksemhud :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just one of those days. Gik i seng omkring 00.30 og kunne bare ikke falde i søvn. Sidste gang jeg kiggede på klokken, var den 02.00.En times tid efter blev M. ammet og 04.15 vågnede hun og mente at det var morgen. Ved middagstid sked hun gennem ble og tøj og ud over det hele. I vaskemaskinen med tøj, håndklæde, tæppet hun lå på osv. Gik så ind for at putte hende til lur og skulle lige hente sutten, som jeg havde lagt på badeværelset. Og ser så at den ene kat har stortisset på hendes sækkepude, som hun lige havde ligget på ude i badeværelset. Det er selvfølgelig gået gennem både håndklæddet der lå ovenpå og det aftagelige betræk, så hele sækkepuden nu stank af kattepis. Inden jeg fik ryddet det tilnærmelsesvis op (og ringet til min mor, for at høre om den der sækkepude på nogen måde kunne vaskes), er hun nået at blive overtræt og vil nu ikke puttes. Da hun endelig er ved at overgive sig, ender det med at hun skider igen - så meget at det igen går gennem ble, gennem tøj og ned på hendes dyne som hun ligger på - som jeg lige havde vasket i forgårs. Godt man ikke har bedre ting at tage sig til, end at vaske <_<

 

Får hende endelig puttet til lur og så op igen 15.45, fordi jeg skulle nå ind og have hende vejet i lægehuset, inden de lukkede klokken 17.00. Da vi endelig er ved at være klar til at køre, har en af kattene kastet mega meget op på gulvet - hvilket jeg opdager, da jeg planter min fod med sok lige ned i det. Ny sok på, tørre op efter katten og ud af dørren. Når ind til lægehuset klokken 16.40 - og så har de fandeme lukket. Tyve minutter før tid. Og vi har altså 20 minutter derind i bil. Bah!

 

Det er jo småting, men sgu alligevel ikke lige ugens bedste dag. Nu spiser jeg chokolade. Øv. Overvejer stærkt om det kan nå at opvejes, sådan rent samvittighedsmæssigt altså, med en eller anden super sund grøntsagsjuice eller lignenede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu vågnede hun så igen, efter tyve minutters lur. Det var lige nøjagtig nok til, at man kunne nå at brokke sig i brokketråden :D Fandeme godt at hun er så forbandet sød, når hun nærmest skider mere end hun sover i dag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige en mindre nedsmeltning over, at B snart skal afsted... Om én uge er han væk i 16 dage. Uoverskueligt. Og han glæder sig ikke engang :rolleyes

 

Bah. Vil faktisk godt bare springe frem i tiden til at han skal afsted, så vi kan få det overstået :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Fru SP said:

Ej, men det er så typisk :bask:Jeg er også glad for vi kom afsted alligevel. Og så fik vi snakket om en børnefri forlænget weekend til Island, så S kan få lidt termisk bad halløj til sin sarte eksemhud :yay 

 

Det lyder da som en fantastisk god idé :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Alura said:

 

Det lyder da som en fantastisk god idé :yay 

Præcis! Så det var jo noget af en succes ;) 

 

jeg håber, at din lille bølle snart overgiver sig, holder op med at skide og sover mega lang tid :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ja, nu hvor jeg lige er så godt i gang, så har jeg også lige lidt ægtefælle relateret brok :rolleyes 

 

Har lige i forgårs sendt en sms til manden om, at der var lidt lavvande på vores bankkonti og at vi virkelig skulle til at passe lidt på pengene, for jeg går jo fra løn og til barselsdagpenge i december, plus vi har måttet forlænge min barsel med 14 uger, som jo er for egen regning. Så det bliver lidt stramt i sidste ende.

 

I dag kan jeg så se på min mail, at han har tilmeldt os Netflix igen - som vi ellers lige havde afmeldt og skiftet ud med HBO. Det er jo 'kun' 89 kroner per måned, men mange bække små og alt det der. Og nu har vi så både Netflix og HBO - og ikke tid til at se nogen af delene <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Barbamama said:

Har lige en mindre nedsmeltning over, at B snart skal afsted... Om én uge er han væk i 16 dage. Uoverskueligt. Og han glæder sig ikke engang :rolleyes

 

Bah. Vil faktisk godt bare springe frem i tiden til at han skal afsted, så vi kan få det overstået :(

:kram2 

Den følelse kender jeg godt. Jeg krydser for at tiden går hurtigt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Fru SP said:

:kram2 

Den følelse kender jeg godt. Jeg krydser for at tiden går hurtigt! 

 

Tak. :kram2

 

Og ja tiden går nok hurtigt men uffff altså! Til gengæld har jeg en uges ferie, når han kommer hjem :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Fru SP said:

Præcis! Så det var jo noget af en succes ;) 

 

jeg håber, at din lille bølle snart overgiver sig, holder op med at skide og sover mega lang tid :kiss 

 

Det må man sige! Har I været der før, eller bliver det første gang så? Jeg har altid godt kunne tænke mig at komme til Island på sådan en ride/bade i varme kilder ferie. Det bliver da mega skønt :)

 

Tak :kiss Jeg tænker at det handler om at se frem til normal puttetid klokken 21.00 nu. Så bare to timer mere... Heldigvis er hun en glad bølle, så det går nok. Og så kommer manden endelig retur fra København i morgen. Så kan jeg lige nå at få lidt aflastning, inden vi kører til Fyn søndag morgen :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Alura said:

 

Det må man sige! Har I været der før, eller bliver det første gang så? Jeg har altid godt kunne tænke mig at komme til Island på sådan en ride/bade i varme kilder ferie. Det bliver da mega skønt :)

 

Tak :kiss Jeg tænker at det handler om at se frem til normal puttetid klokken 21.00 nu. Så bare to timer mere... Heldigvis er hun en glad bølle, så det går nok. Og så kommer manden endelig retur fra København i morgen. Så kan jeg lige nå at få lidt aflastning, inden vi kører til Fyn søndag morgen :rolleyes 

Nej, det er første gang. Præcis, ride (lidt), bade og så vil jeg mega gerne se nordlys. S vil gerne fiske og sove i telt på fjeldet, så vi skal lige gå lidt på kompromis. Vi kan jo ikke nå det hele og en vil afsted sommer og den anden vinter  :lol 

 

Og :prik til manden og tilmelding af netflix! Det er skisme træls, når nu I ved at I kommer til at mangle lidt senere.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Barbamama said:

 

Tak. :kram2

 

Og ja tiden går nok hurtigt men uffff altså! Til gengæld har jeg en uges ferie, når han kommer hjem :yay

Fedt med ferie bagefter :glad  jeg er sikker på, at det nok skal gå super duper :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Fru SP said:

Nej, det er første gang. Præcis, ride (lidt), bade og så vil jeg mega gerne se nordlys. S vil gerne fiske og sove i telt på fjeldet, så vi skal lige gå lidt på kompromis. Vi kan jo ikke nå det hele og en vil afsted sommer og den anden vinter  :lol 

 

Og :prik til manden og tilmelding af netflix! Det er skisme træls, når nu I ved at I kommer til at mangle lidt senere.. 

 

Haha, ja især den med årstiden er lidt svær at gå på kompromis med :D Håber at I finder en god mellemvej alligevel. Jeg synes nu at det hele lyder super sjovt og hyggeligt. Sådan lige med forbehold for, at jeg kun synes at det er hyggeligt at fiske, hvis man ikke fanger noget :rolleyes 

 

Ja, synes sgu at det var lidt usmart af ham. Sådan især set i lyset af at jeg jo lige havde haft gjort ham opmærksom på, at det stod lidt stramt til. Skal lige have ringet og hørt ham ad senere når han står op, hvordan han synes at det hænger sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Fru SP said:

Fedt med ferie bagefter :glad  jeg er sikker på, at det nok skal gå super duper :) 

 

Tak :kiss Jeg tænker det lidt ligesom en fødsel: Hårdt, ubehageligt og messy, men awesome bagefter :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en mega nederen smag i munden (bogstaveligt talt), ikke engang cola (med sukker sku :blink ) kan tage den! Tandbørstning virker, i ca 3 minutter <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke sovet mere end måske sammenlagt 5 timer siden tirsdag. W skriger og skriger stsfig efter vaccinen han gik igår kl 10. Kan absolut kikke mere 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36 minutes ago, Nirev said:

Jeg har ikke sovet mere end måske sammenlagt 5 timer siden tirsdag. W skriger og skriger stsfig efter vaccinen han gik igår kl 10. Kan absolut kikke mere 

Det går jo ikke, søde :(

Hvor er din kæreste? (mand nu?) 

Han må tage William, så du kan få sovet :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

54 minutes ago, Nirev said:

Jeg har ikke sovet mere end måske sammenlagt 5 timer siden tirsdag. W skriger og skriger stsfig efter vaccinen han gik igår kl 10. Kan absolut kikke mere 

Kan farmand ik tage lidt over? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare ikke slippe tanken om at der vil ske et eller andet med mig, Clara eller M.. Alvorlig sygdom fx. Jeg tænker jævnligt på hvis jeg dør eller endnu værre hvis C gør. Jeg kan slet ikke klare tanken :boobjeg ved ikke hvorfor det er blevet sådan, jeg plejer slet ikke at tænke sådan. Og der er jo intet i det. Men har bare en dum fornemmelse af, at det vil ske for os. Jeg kender nærmest ingen der har været alvorligt syge og så bliver det selvfølgelig os det sker for.  Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at slippe af med de tanker igen men det bliver mere og mere :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Susanne said:

Det går jo ikke, søde :(

Hvor er din kæreste? (mand nu?) 

Han må tage William, så du kan få sovet :kiss

Jep, mand. Og han er der. Men i hverdagene skal han ikke hjælpe så meget om natten, fordi han har over 2 timers køretid til job. Han tager altid W om morgenen så jeg kan få sovet, problemet er også bare at jeg ikke kan. Men i nat har jeg sovet. Han har kæmpet fra kl 1, men jeg har været i dyb dyb søvn åbenbart. Har intet hørt. Men det er hårdt, har jo prøvet det alene, og ligeså hårdt som par. Håber ik det fortsætter som 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Aja said:

Jeg kan bare ikke slippe tanken om at der vil ske et eller andet med mig, Clara eller M.. Alvorlig sygdom fx. Jeg tænker jævnligt på hvis jeg dør eller endnu værre hvis C gør. Jeg kan slet ikke klare tanken :boobjeg ved ikke hvorfor det er blevet sådan, jeg plejer slet ikke at tænke sådan. Og der er jo intet i det. Men har bare en dum fornemmelse af, at det vil ske for os. Jeg kender nærmest ingen der har været alvorligt syge og så bliver det selvfølgelig os det sker for.  Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at slippe af med de tanker igen men det bliver mere og mere :( 

 

Sådan har jeg det også - i nogle perioder mere end andre - og jeg nævnte det endda for min læge for nylig. Og han sagde, at det faktisk var ret almindeligt, når man var blevet mor, fordi det jo så pludselig blev så meget mere forfærdeligt, hvis man døde eller ens barn gjorde. At døden var værre, i forhold til da man bare var sig selv.

 

Gør det op med dig selv, om du kan rumme det, eller om du skal have en snak med læge/psykolog/anden. Men det er ikke unormalt i hvert fald :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leahs far kom i går kl 17. 

Han har ikke det hende i 3 uger. 

Vi skændtes i morges, også kørte han kl 10.30. 

 

Samlet set har Leah været vågen i 7 timer.. 7 timer har hun set sin far :( 

og der går minimum 2 uger før hun ser ham igen, og jeg er ret sikker på han forventer at han bare kan tage hende med sig... 

Jeg synes bare slet ikke at 7 timers vågen samvær, i løbet af på det tidspunkt 5 uger, er nok til han kan have hende alene :( han har ikke engang et fast hjem jo.. 

 

Bliver så ked, fordi jeg bare heller ikke gider han skal være her - han har knust mit hjerte, og det gør ONDT at se ham.. 

Men samtidig, så synes jeg heller ikke Leah kan "undvære mig"... 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.