SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Så er baby puttet, manden sover stadig og så kan man sidde der alene med alle sine tanker...

 

Ved nærmere eftertanke føles det hele pænt deprimerende lige nu. Det er muligvis bare min sædvanlige vinter-blues, der er blevet fløjet ind med efterårsstormen.

 

#SåErDerLangTidTilForåret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Alura said:

Så er baby puttet, manden sover stadig og så kan man sidde der alene med alle sine tanker...

 

Ved nærmere eftertanke føles det hele pænt deprimerende lige nu. Det er muligvis bare min sædvanlige vinter-blues, der er blevet fløjet ind med efterårsstormen.

 

#SåErDerLangTidTilForåret

Også :kram til dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

51 minutes ago, skruk said:

:ditto

Og så er mit piskesmæld bare gået amok lige pludselig :icon_crybad:,  ej hvor føler jeg mig ynkelig :(

:kram2 pis med smerter altså, buh! :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Saga74 said:

:kram2 pis med smerter altså, buh! :( 

Jeg er virkelig en dårlig udgave af mig selv når jeg har så ondt :( tak for kram :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On Friday, October 14, 2016 at 10:35 AM, Fru.Mor said:

Jeg bliver faktisk lidt ked af at høre min kollegaer tale om en barselsvikar, der er gravid. Det mente de absolut ikke, man kunne tillade sig. Og ja, det er da træls, men jeg troede faktisk bare, vi var kommet længere på det område...

Sikke da noget sludder! Selvfølgelig kan man da tillade sig det! Hvilken form for stilling man er i, har da ikke noget at gøre med om man kan blive gravid eller ej.. og hvad så med dem der får en fast stilling og bliver gravid straks efter? Kan man heller ikke det i deres verden?

Jeg blev gravid mens jeg stadig havde et barselsvikariat. Det var godt nok mit andet vikariat i træk (jeg startede i et og overtog dernæst et andet på samme arbejdsplads). Så blev jeg fastansat før jeg selv gik på barsel.

 

Men øv at dine kollegaer ikke er åbne i deres gankegang på det område.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVORFOR sover mit barn aldrig?!?!??!!

Det er da for helvede ikke normalt at sove SÅ lidt! Pt har han været vågen siden kl 2.30, bare sådan fordi han lige kan. 

Jeg kunne måske bedre leve med det, hvis ikke jeg havde influenza og bare er så mega dårlig og selvfølgelig alene hjemme! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, lpd said:

HVORFOR sover mit barn aldrig?!?!??!!

Det er da for helvede ikke normalt at sove SÅ lidt! Pt har han været vågen siden kl 2.30, bare sådan fordi han lige kan. 

Jeg kunne måske bedre leve med det, hvis ikke jeg havde influenza og bare er så mega dårlig og selvfølgelig alene hjemme! 

:kram 

håber du får lidt ro for den lille bølle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, J og D said:

 

Smerter fra piskesmæld kan virkelig være uudholdelige :kram2

tager du noget smertestillende, nu hvor du er gravid?

Jeg havde ikke brug for det, da jeg var gravid med Thea og Alba, men mit piskesmæld er blevet meget værre med tiden, og jeg er virkelig bekymret for hvad jeg skal gøre mht. smertedækning når jeg bliver gravid :( de sidste 1,5 år har jeg(efter aftale med  lægen ,selvfølgelig), taget en "cocktail" af ibuprofen og pamol 2-3 gange dagligt, men når jeg (forhåbentligt) bliver gravid, så må jeg jo ikke længere få det, og jeg kan umuligt undvære smertestillende :unsure

Jeg har tilladelse til at tage tramodol (staves?), men jeg VIL IKKE :animated-kung-fu-panda-emoticon-3:

Jeg har skruet op for fys, så jeg er afsted man, onsdag og fredag i stedet for kun tirsdag og fredag :)  og så bruger jeg krave i weekenden :( jeg håber at det "bare" er fordi det er så koldt, at det er slemt lige nu, men jeg hader virkelig det, det gør ved mig. :kram til dig, piskesmæld er bare dumt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, skruk said:

Også :kram til dig :kiss

 

Tak :kiss

 

Som opfølgning på mit brok i går må jeg nok hellere indskyde, at min mand faktisk valgte at gå tidligt i seng igen i nat og er stået op sammen med os her til formiddag. Han syntes så alligevel også at det blev for træls, hvis vi slet ikke så hinanden, mens han var hjemme. Så yay for det :yay

 

Til gengæld vil jeg så nu gerne brokke mig lidt over, at min allergi har været gået så meget amok lige fra morgenstunden så jeg (selv efter allergimedicin, som jeg altid kun tager i de værste tilfælde) er helt ulden i hovedet, snottet løber konstant, har hovepine og er træææt. Så meget så jeg egentlig ikke har det store overskud til at være sammen med hverken mand eller baby i dag :(

 

Nu bliver det vist til at vi kører ind og køber langos og flødeboller og smider os i sofaen til en serie, for jeg orker ikke andet - hvilket jeg så til gengæld egentlig er for tyk til at gøre med god samvittighed. Øv :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag har jeg nået:

stået op kl 5 med Albert, morgenmad og tøj osv. :zzz

Edith stod op, så samme procedure igen. Takle hysterisk knap 4 årig. 

Afkalke og rense kaffemaskine. 

Rense og gøre renseprogram på opvaskemaskinen. 

Taget begge unger til Ediths håndbold og løbet rundt med Albert i hallen.

Bagefter kørte vi til Lyngby, så Edith kunne få nye håndbold sko, vi hyggede og tog på cafe og købt maling til at lave toiletrullemennesker. 

Hjem igen - frokost. Og så fik jeg lidt ro til at slappe af.. 

Konfliktløsning pga toiletrullemennesker. 

Ordnet snacks, hentet brænde til brændeovnen og leger/har leget med unger. 

 

Hvad har manden lavet? Hjulpet med toiletrullemennesker (indtil jeg måtte konfliktløse ml ham og E:rolleyes ) spillet computer og sovet. 

Godt nok skal han have benet oppe det meste af tiden, men han kunne jo læse bøger, spille spil/iPad med ungerne eller bare være :gal vågen! 

 

Det bliver 2 pisse lange uger sådan her <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker søndag uden planer...men nøj jeg hader når manden arbejder og skal sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Fru SP said:

Idag har jeg nået:

stået op kl 5 med Albert, morgenmad og tøj osv. :zzz

Edith stod op, så samme procedure igen. Takle hysterisk knap 4 årig. 

Afkalke og rense kaffemaskine. 

Rense og gøre renseprogram på opvaskemaskinen. 

Taget begge unger til Ediths håndbold og løbet rundt med Albert i hallen.

Bagefter kørte vi til Lyngby, så Edith kunne få nye håndbold sko, vi hyggede og tog på cafe og købt maling til at lave toiletrullemennesker. 

Hjem igen - frokost. Og så fik jeg lidt ro til at slappe af.. 

Konfliktløsning pga toiletrullemennesker. 

Ordnet snacks, hentet brænde til brændeovnen og leger/har leget med unger. 

 

Hvad har manden lavet? Hjulpet med toiletrullemennesker (indtil jeg måtte konfliktløse ml ham og E:rolleyes ) spillet computer og sovet. 

Godt nok skal han have benet oppe det meste af tiden, men han kunne jo læse bøger, spille spil/iPad med ungerne eller bare være :gal vågen! 

 

Det bliver 2 pisse lange uger sådan her <_<

 

Ej hvor er han fesen! 

Total sejt af dig, men mega uretfærdigt gjort af ham! Og hvor er det typisk, havde du været lænket til sofaen havde ungerne sikkert hængt på dig - og så måtte du finde på og underholde derfra, men de skide mænd kan sagtens slippe afsted med det <_< 

 

(lyder det som om jeg er lidt indebrændt?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Stephi-moren said:

 

Ej hvor er han fesen! 

Total sejt af dig, men mega uretfærdigt gjort af ham! Og hvor er det typisk, havde du været lænket til sofaen havde ungerne sikkert hængt på dig - og så måtte du finde på og underholde derfra, men de skide mænd kan sagtens slippe afsted med det <_< 

 

(lyder det som om jeg er lidt indebrændt?)

Altså ikke rigtigt indebrændt, mere bare som om du er gift med en mand :lol 

Men ja, det er så fesent! Jeg håber eddermame det er sidste gang (imens ungerne er så små, at de kan lide deres forældre), han skal opereres. Det er 6. Uge med benet oppe og "jeg kan intet" mentalitet pga det forbandede knæ <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mistet stemmen, er stadig syg og nu er Jesper også "smittet" <_<

Hjemmet ligner lort og jeg har bare ikke energien til at gøre noget ved det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Taz du trænger vist til EB krammer :kram 

 

 

hvad er det med de mænd og altid springe over hvor de kan :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overtræt eller hys baby er jeg sq ikke fan af....trænger til snoller når han sover ! Og please be om ny og bedre dag i morgen tak. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det vidst blevet min tur til at være syg <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så absurd dårlig til biblioteksbøger! Jeg har seriøst lige betalt bøder - 790 kroner! :o 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Fru.Mor said:

Jeg er så absurd dårlig til biblioteksbøger! Jeg har seriøst lige betalt bøder - 790 kroner! :o 

 

Kender det. Jeg var engang så længe om at aflevere, at biblioteket gav fortabt og jeg 'fik lov' at købe bøgerne i stedet. Så nu har jeg bøger for over 3000 kroner stående i bogreolen om tysk stumfilmshistorie fra 20'erne <_<

 

Det er dyrt at være ramt af social angst og ikke have lyst til at gå ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for al jeres omsorg - Alle sammen.

Jeg har været så frygteligt dårlig til at svarer tilbage, men alle jeres kram er ikke gået ubemærket hen :kiss

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan lærer man et barn at sove længere?? Eller.. At sove til mere end kl 4-5?

det er helt ligegyldigt hvornår Leah bliver puttet, så vågner hun mellem 4 og 5 og vil op.. 

Forsøger at holde hende i hendes seng, men det er bare svært når hun er så ked :/ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

21 minutes ago, Fru.Mor said:

Metroen kører ikke <_<

Tak for advarslen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, LeneLN said:

Tak for advarslen!

Den burde køre almindeligt igen nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Fru.Mor said:

Den burde køre almindeligt igen nu :)

Tak - Det gør den. Håber ikke at du kom alt for sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.