SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

3 minutes ago, Stephi-moren said:

Altså det er jo virkelig smart at få leveret varer netop i dag hvor jeg er hjemme med 2 sløje drenge! Men der må være sket en fejl, der er OVERHOVEDET IKKE noget chokolade i :pokey:pokey:pokey

 

Og det er grunden til, vi stadig køber ind i Netto :D

Ej, det er da sikkert mega sundt, at man ikke få så meget snolder, men det er altså heller ikke smart at undvære. Og hov, nu kom jeg til at tænke på fredagsslik imorgen :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Fru.Mor said:

 

Og det er grunden til, vi stadig køber ind i Netto :D

Ej, det er da sikkert mega sundt, at man ikke få så meget snolder, men det er altså heller ikke smart at undvære. Og hov, nu kom jeg til at tænke på fredagsslik imorgen :mam

 

Jeg er 100% sikker på at jeg kommer til at bestille en nødleverence ala Jon svinger om netto inden han kommer hjem :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Stephi-moren said:

 

Jeg er 100% sikker på at jeg kommer til at bestille en nødleverence ala Jon svinger om netto inden han kommer hjem :P 

Jeg ville sådan ønske, det var en mulighed hos os. Her skal der ligge en helt specifik forespørgsel, og så kan han alligevel komme hjem med noget forkert. Han kan ikke bare "købe noget lækkert", så jeg har givet op :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manflu :puke:<_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber jo alt for mange ting til C! Og spiser for meget chokolade :blush jeg har vist brug for et job! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Aja said:

Jeg køber jo alt for mange ting til C! Og spiser for meget chokolade :blush jeg har vist brug for et job! 

 

Sørg for at få et job uden en masse ledig skærmtid :D

Ej, jeg havde det også sådan til sidst. Det er faktisk ikke ubetinget sjovt.. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr nægter pludselig at sove og William står i stuen og hyler fordi han har det elendigt og vil krammes non-stop :boo 

 

Jeg har brug for en kopi NU!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Pada said:

Skod aflevering i børnehaven idag.. Synes virkelig det er en stor omvæltning fra dagpleje. Der er jo INGEN voksne. Det tog 10 minutter før vi fandt nogen der havde tid til at hjælpe med at sige farvel, og så var Elliot jo bare mega ked af det. Derudover var der legetøjsdag idag. Det er der hver torsdag.. Det er da et underligt koncept. Så er der da endnu flere konflikter over at skulle dele legetøj :blink 

Øv! :kram

 

Hvad er legetøjsdag? At man må tage legetøj med? For så er hver dag legetøjsdag i Vs bh :lol

 

Til gengæld har de altid en voksen, der har "krammevagt" om morgenen. Det lyder virkelig ubehageligt ikke at kunne finde en voksen når man kommer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er endelig sat varme på på mit arbejde, men hold nu kæft, hvor det larmer. Sådan en konstant summen :gal 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Pada said:

Skod aflevering i børnehaven idag.. Synes virkelig det er en stor omvæltning fra dagpleje. Der er jo INGEN voksne. Det tog 10 minutter før vi fandt nogen der havde tid til at hjælpe med at sige farvel, og så var Elliot jo bare mega ked af det. Derudover var der legetøjsdag idag. Det er der hver torsdag.. Det er da et underligt koncept. Så er der da endnu flere konflikter over at skulle dele legetøj :blink 

 

:kram

Det lyder af meget, at have legetøjsdag hver uge. I Cassandra's børnehave har de det sådan ca 1 gang hver 4-5 mdr. andre gange har de bogdag, brætspilsdag, hvor man kan tage noget med, men ingen af tingene på ugentlig basis.

 

Det er slet ikke i orden, der ingen voksne er når i kommer. Så føler man sig bare ikke velkommen som barn :( I Cassandras børnehave afleverer vi på den stue hun går på og der sidder de 2 pædagoger + lige fortiden praktikant alle på stuen. Der bliver altid taget imod af alle de voksne, enten med en krammer eller at de og børnene giver hånden (det er kulturen her, at man som lille lære at give hånd) og det samme når vi henter så bliver der sagt farvel til alle voksne med hånden.  Det er rart for mig at aflevere og vide hun er set og Cassandra nyder det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Barbamama said:

Øv! :kram

 

Hvad er legetøjsdag? At man må tage legetøj med? For så er hver dag legetøjsdag i Vs bh :lol

 

Til gengæld har de altid en voksen, der har "krammevagt" om morgenen. Det lyder virkelig ubehageligt ikke at kunne finde en voksen når man kommer :(

 

Ja, at man må have et stykke legetøj med.. Synes bare det giver voldsomt mange konflikter, for ungerne føler jo ejerskab over deres legetøj og så må andre ikke lege med det osv. Og jeg kan slet ikke se hvad det skulle gavne :unsure 

Krammevagt lyder som en god ide. 

Pædagogen har ringet tilbage for at give et svar på den mail jeg havde skrevet. De er kun 2 om morgenen, og der er åbenbart ikke en fast der ligesom siger goddag… Jeg har aftalt at vi venter med at komme til efter 8.30, for så er der mere ro.. Så det gør vi. Men jeg synes det er vildt at de kun er to indtil kl. 08.30 :blink

 

1 hour ago, Mor-i-Bayern said:

 

:kram

Det lyder af meget, at have legetøjsdag hver uge. I Cassandra's børnehave har de det sådan ca 1 gang hver 4-5 mdr. andre gange har de bogdag, brætspilsdag, hvor man kan tage noget med, men ingen af tingene på ugentlig basis.

 

Det er slet ikke i orden, der ingen voksne er når i kommer. Så føler man sig bare ikke velkommen som barn :( I Cassandras børnehave afleverer vi på den stue hun går på og der sidder de 2 pædagoger + lige fortiden praktikant alle på stuen. Der bliver altid taget imod af alle de voksne, enten med en krammer eller at de og børnene giver hånden (det er kulturen her, at man som lille lære at give hånd) og det samme når vi henter så bliver der sagt farvel til alle voksne med hånden.  Det er rart for mig at aflevere og vide hun er set og Cassandra nyder det.

 

Det er fuldstændig åndssvagt synes jeg - jeg kan ikke se hvad de skulle få ud af det sådan rent pædagogisk.. :unsure 

Der er slet ikke samme struktur på dernede - der er to voksne og der er to stuer og et køkken. De voksne går så rundt, så man skal på tur for at finde en der kan tage imod. Det stritter helt vildt på mig! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Vs bh er det fuldstændig frit om man vil have legetøj med, men de gør det så til en læringsproces, at man deler men stadig ejer. Jeg kender ikke til, at det har givet problemer :chin:

 

Og øv, jeg synes faktisk slet ikke det er ok, at der ikke er en voksen til at byde velkommen før 8.30 :o Altså den voksne behøver jo ikke bare at sidde og glo i garderoben, men hvorfor tænker man ikke ind, at nogen starter en leg rimelig tæt ved indgangen :chin: Jeg har da flere gange set en "morgenvagt" sidde og læse eller lave plusplus eller lignende :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Barbamama said:

I Vs bh er det fuldstændig frit om man vil have legetøj med, men de gør det så til en læringsproces, at man deler men stadig ejer. Jeg kender ikke til, at det har givet problemer :chin:

 

Og øv, jeg synes faktisk slet ikke det er ok, at der ikke er en voksen til at byde velkommen før 8.30 :o Altså den voksne behøver jo ikke bare at sidde og glo i garderoben, men hvorfor tænker man ikke ind, at nogen starter en leg rimelig tæt ved indgangen :chin: Jeg har da flere gange set en "morgenvagt" sidde og læse eller lave plusplus eller lignende :chin:

 

Jeg vil prøve at foreslå dem det. Enkelte dage har de lavet noget kreativt i køkkenet, som man så ligesom kan hoppe ind i sammen med den voksne, og så er det nemt at aflevere. Måske kammede det også bare over idag. Der var et barn der kastede op og to vikarer på.. :blink 

 

Jeg forstår bare stadig ikke ideen - de kan jo bare lære at dele institutionens legetøj. Jeg oplevede godt nok mange konflikter over det på kort tid deroppe. Det synes jeg ikke der er nogen grund til :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Ws børnehave er der hver morgen-formiddag og eftermiddag en der er 'sprutten' som er den der tager i mod/hjælper med at vinke/tager beskeder/krydser ind og man SKAL sige farvel til/giver beskeder osv. Den person har en hæklet sprutte på sig, så det er tydeligt at se. 

Sprutten deltager gerne i en leg ved en af bordene i køkkenet, tit klodser eller andet som den voksne kan løbe fra og til. 

 

Det synes jeg er en super løsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Stephi-moren said:

I Ws børnehave er der hver morgen-formiddag og eftermiddag en der er 'sprutten' som er den der tager i mod/hjælper med at vinke/tager beskeder/krydser ind og man SKAL sige farvel til/giver beskeder osv. Den person har en hæklet sprutte på sig, så det er tydeligt at se. 

Sprutten deltager gerne i en leg ved en af bordene i køkkenet, tit klodser eller andet som den voksne kan løbe fra og til. 

 

Det synes jeg er en super løsning :)

 

Det lyder som en rigtig god løsning.. det kunne jeg godt finde på at foreslå :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sprutten :D Men det er sejt! :super

 

Og mht legetøj, tjaeh... Hvis der flyder med legetøj i børnehaven, så kan jeg godt se, det kan virke voldsomt, men såvidt jeg kan se i Vs bh så ER der ikke rasende meget legetøj, og slet ikke af den slags som hitter hos V og vennerne lige nu (skydere og actionfigurer).

 

Jeg tror også, at V (og måske andre børn?) finder en slags tryghed i at have noget legetøj, der er deres EGET, og måske handler det også om at have noget med at vise frem?

 

Børnehaven opfordrer også til at børnene gerne må tage deres cykler med. Og så øver de sig i at praktisere, at andre gerne må låne, men også at låneren skal aflevere tilbage, hvis ejeren gerne vil have det. Det stiller store krav til børnenes evne til at dele (og voksenressourcer til at støtte dem i det) men jeg synes umiddelbart det fungerer rigtig godt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Edith og Alberts institution må de også have legetøj med hver dag, men der er grænser for hvilken slags. Det må ikke larme (meget) og skal kunne være i en kasse de har stående i børnehaven.. 

Det er en læring udi at dele sine ting, acceptere et nej, hvis en anden ikke vil dele, at passe på hinandens ting og så vil ungerne tit gerne vise deres legetøj frem til de andre børn.

Jeg synes, at det er super fint og har klart lært især Edith en masse om at dele og indrage hinanden i ens leg.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ene bagdør i min bil kan ikke lukkes :gal

Mit hovedkriterium til valg af bil var, at der ikke skulle være noget pis med den - så hvis det viser sig, at det her er endnu en bøvlebil, så KVÆLER jeg min mand, der friggin' insisterede på lige den bil, selvom jeg havde besluttet mig for en anden og nyere bil :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Pada said:

 

Det lyder som en rigtig god løsning.. det kunne jeg godt finde på at foreslå :super

 

Det fungerer rigtig godt :super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Barbamama said:

Og så øver de sig i at praktisere, at andre gerne må låne, men også at låneren skal aflevere tilbage, hvis ejeren gerne vil have det. Det stiller store krav til børnenes evne til at dele (og voksenressourcer til at støtte dem i det) men jeg synes umiddelbart det fungerer rigtig godt. :)

 

Det er nok lidt der den halter.. I hvert fald om morgenen - jeg ser jo ikke resten af dagen.. Der kan det meget vel være det fungerer udemærket :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

52 minutes ago, Lady H said:

Den ene bagdør i min bil kan ikke lukkes :gal

Mit hovedkriterium til valg af bil var, at der ikke skulle være noget pis med den - så hvis det viser sig, at det her er endnu en bøvlebil, så KVÆLER jeg min mand, der friggin' insisterede på lige den bil, selvom jeg havde besluttet mig for en anden og nyere bil :gal

 

Bah! Biler og computere - de skal bare virke uden pis, nå. Håber at det nemt kan ordnes :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået smidt forælderenheden til babyalarmen væk. Den må være herhjemme et sted men HVOR?! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Barbamama said:

Jeg har fået smidt forælderenheden til babyalarmen væk. Den må være herhjemme et sted men HVOR?! <_<

 

I køleskabet? På badeværelseshylden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Barbamama said:

Jeg har fået smidt forælderenheden til babyalarmen væk. Den må være herhjemme et sted men HVOR?! <_<

 

Når vores er væk er den som regel: under sengen, mellem sofahynderne eller i mellem legesagerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode bud :lovebk B fandt den sammen med vores eksterne harddisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.