SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Det er da en fair nok regel at man skal give besked fra morgenstunden, hvis man ikke kommer...

Ja det synes jeg nu også. Sådan er det mange steder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da en fair nok regel at man skal give besked fra morgenstunden, hvis man ikke kommer...

 

Det synes jeg også. Og de færreste føler sig først syge efter kl. 9 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle i aktivering i dag. Træning.

Jeg havde det skidt da jeg stod op, så lagde mig og tog en lur. Skal køre hjemmefra 1015, så besluttede at jeg ville vente til 9.45 med at se om ikke jeg blev frisk.

Ringer så 9.45, fordi jeg ikke er mere frisk, tværtimod kan jeg lige tilføje dårlig mave.. (Tænker omgangssyge er på vej, en af børnene i dagplejen har lige været syg)

Og her får beskeden at de notere jeg er syg, men at det er ulovligt fravær fordi jeg skal ringe inden kl 9!!! Hvad er det da for en lorte regel?! Så hvis man bliver syg mellem kl 9 og 10.30, skal man simpelthen møde syg op, medmindre det bliver registreret som ulovligt fravær???!!

det er jo ikke sådan at jeg har en funktion, eller laver noget hvor de skal tilrettelægge noget efter om jeg er der eller ej.

Da jeg var i aktivering hvor det var træning, så hed det at vi skulle melde syg inden kl 8, hvilket jo er som på en almindelig arbejdsplads

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se at det er en helt fair "regel".

Men til morges var jeg bare lidt skidt tilpas, og troede måske det kunne soves væk og vil ikke melde mig syg, hvis jeg kan komme.

Jeg kan godt forstå det hvis man havde en slags funktion. Men det har jeg ikke, og jeg synes bare det er lidt ja.. Mærkeligt at man har et tidsrum på 1,5 time hvor man IKKE må blive skidt tilpas.

I tirsdag var jeg også dårlig fra morgen, men fik det bedre og kom afsted..

Kan ikke forstå at det skal være ulovligt fravær. Altså, jeg kan jo ikke komme.. Hvad skulle jeg så gøre? Kl 8, var jeg skidt men slet ikke så skidt så jeg ville føle jeg behøvede at melde mig syg. Det var først da jeg vågnede fra lur, at jeg var så dårlig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg kan godt forstå det. Synes bare det er frækt at det skal registreres som UlOVLIGT fravær. Jeg ringer jo også melder mig syg, 30 min inden jeg skal møde - så snart jeg ved at jeg er for syg til at komme afsted..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da en fair nok regel at man skal give besked fra morgenstunden, hvis man ikke kommer...

Men jeg vidste det ikke fra morgenstunden. Jeg troede jeg ville være friskere efter en lur..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg kan godt forstå det. Synes bare det er frækt at det skal registreres som UlOVLIGT fravær. Jeg ringer jo også melder mig syg, 30 min inden jeg skal møde - så snart jeg ved at jeg er for syg til at komme afsted..

Det er ulovligt fordi ellers møder folk ikke op. Hvis man blot kunne ringe 30 min før, så er der jo ingen pointe i at man skal sendes ud.

Din funktion er at du kommer ud, har noget at møde op til, det er din forpligtelse.

Derfor ser de det som ulovligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ulovligt fordi ellers møder folk ikke op. Hvis man blot kunne ringe 30 min før, så er der jo ingen pointe i at man skal sendes ud.

Din funktion er at du kommer ud, har noget at møde op til, det er din forpligtelse.

Derfor ser de det som ulovligt.

Men hvis jeg ringede kl 9, var det ikke ulovligt. Det giver ingen mening.. Altså, hvis jeg er skidt næste gang om morgen, tør jeg ikke tage chancen - så ringer jeg og melder mig syg - så er det lovligt fravær. Og bliver jeg frisk, er det jo ærgerligt.. Må prøve at høre om man så må komme alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis jeg ringede kl 9, var det ikke ulovligt. Det giver ingen mening.. Altså, hvis jeg er skidt næste gang om morgen, tør jeg ikke tage chancen - så ringer jeg og melder mig syg - så er det lovligt fravær. Og bliver jeg frisk, er det jo ærgerligt.. Må prøve at høre om man så må komme alligevel.

Hellere melde sig syg, og så møde op fordi man er blevet frisk. Det ser bedre ud i systemet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil godt brokke mig over at være ledig og røget ud af DP systemet :( Giv mig nu bare et arbejde!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hellere melde sig syg, og så møde op fordi man er blevet frisk. Det ser bedre ud i systemet ;)

Ja.. Var bare ikke klar over det var "ulovligt".. Men havde intet valg.. Turde ikke tage hjemmefra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil godt brokke mig over at være ledig og røget ud af DP systemet :( Giv mig nu bare et arbejde!!

 

Øv altså :kram Håber virkelig du snart får noget! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hellere melde sig syg, og så møde op fordi man er blevet frisk. Det ser bedre ud i systemet ;)

 

Helt enig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil godt brokke mig over at være ledig og røget ud af DP systemet :( Giv mig nu bare et arbejde!!

 

Åh, hvor er det øv!

Søger du almindeligt arbejde eller læreplads?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er altså bare træt af at købe tøj osv til C der bare er alt for stort! Har lige bestilt vanter til at lege ude i DP, den mindste størrelse 0-1 år og de er jo gigantiske! Ret irriterende efter kampen med at finde overtøj hun kan passe. Jaja, jeg ved godt, at jeg kunne gå i en fysisk butik, men det kræver at jeg bruger det meste af en dag på det for så skal jeg ind til byen, så derfor bliver det altså oftest nethandel . Desuden var det jo den mindste størrelse...!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er altså bare træt af at købe tøj osv til C der bare er alt for stort! Har lige bestilt vanter til at lege ude i DP, den mindste størrelse 0-1 år og de er jo gigantiske! Ret irriterende efter kampen med at finde overtøj hun kan passe. Jaja, jeg ved godt, at jeg kunne gå i en fysisk butik, men det kræver at jeg bruger det meste af en dag på det for så skal jeg ind til byen, så derfor bliver det altså oftest nethandel . Desuden var det jo den mindste størrelse...!?

 

Det er da også mega irriterende! Er hun virkelig så lille? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også mega irriterende! Er hun virkelig så lille? :blink

 

Altså hun er jo ret lille, men SÅ lille synes jeg da heller ikke hun er. Er virkelig spændt på at få hende målt og vejet til lægebesøget på mandag! Hun er ved at vokse ud af str 74 i tøj, men str 80 svømmer hun fuldstændig i, så hendes garderobe er ret begrænset for tiden. Men jeg kan ikke forstå at hun er alt for lille til overtøj i str 74! Alle andre kan åbenbart godt passe det, men jeg synes virkelig hun drukner i det og kan slet ikke bevæge sig :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aja: hvilke mærker tøj bruger i ? For det lyder da underligt hvis hun er på vej i 80 at str 74 så er helt skørt i overtøj...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hun er jo ret lille, men SÅ lille synes jeg da heller ikke hun er. Er virkelig spændt på at få hende målt og vejet til lægebesøget på mandag! Hun er ved at vokse ud af str 74 i tøj, men str 80 svømmer hun fuldstændig i, så hendes garderobe er ret begrænset for tiden. Men jeg kan ikke forstå at hun er alt for lille til overtøj i str 74! Alle andre kan åbenbart godt passe det, men jeg synes virkelig hun drukner i det og kan slet ikke bevæge sig :unsure

 

Nej, det lyder da skørt :wacko Jeg tænker også, I skal kigge på de "små" mærker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Aja: hvilke mærker tøj bruger i ? For det lyder da underligt hvis hun er på vej i 80 at str 74 så er helt skørt i overtøj...

 

Ja, det er underligt, men jeg synes overtøjet i 74 er MEGET større end det normale tøj :unsure Og synes også str 80 virker MEGET større end str 74. Måske har hun bare en underlig størrelse lige nu - hun må altså godt bare vokse lige lidt! :P 

 

Vi bruger meget forskelligt, jeg går mest efter hvad jeg synes der er pænt, så ikke bestemte mærker. Vi havde en Reima flyverdragt i 80, men det var helt tydeligt at den ikke ville passe, så min mor fandt en sød Wheat flyverdragt på tilbud i 74. Og den er stadig for stor. Men den passer forhåbentlig engang i løbet af vinteren. Så havde vi Mikkeline termotøj til nu her i 74, men det er også for stort. Lige nu bruger hun en Molo fleecetrøje i 74, men den er nærmest en kjole og ærmene er brættet op. Hvilket man jo nemmere kan gøre med den end fx end flyverdragt.

 

Vi tog sidst ud i babysam for at prøve overtøj på hende og der prøvede vi de forskellige termosæt og overgangsjakker osv de har og det var alt sammen for stort :unsure  Og endte jo så med det eneste de havde i str 68 :o 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin skreeeeg fra 23-00.30 pga. 2 tænder der brød igennem. Han var så ked af det, at han næsten ikke kunne få vejret. Han begyndte så at hoste, hvilket resulterede i at han kastede op. Lille mus :baby3

Hvorfor han så nærmest kun skal have tænder i overmunden, det forstår jeg så ikke :rolleyes

Han kan dele med Sofie, der nu har 3 i undermunden, men stadig ingen foroven :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck, jeg har det skidt lige nu :(

Hvad da?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aja: Det problem havde vi også med vores ældste, og forsåvidt også med vores den yngste, der lige pt ligger mellem str.68 og 74. Vi har SMALLE børn, hvor bodyer i str.68 bliver for korte, men tøj i str. 74 bliver for bredt, og dermed også for langt, hvis det giver mening. Hvis man har lidt tykkere/bredere børn, så fylder de jo tøjet ud på en anden måde, og det kryber derfor også op i længden. Jeg mener overtøj generelt er større, fordi de skal være sikre på at "tykkere" babyer får plads, og at der samtidigt er plads til en masse lag tøj indenunder. Det er irriterende! Men måske kan det være en trøst at vi ikke fik brug for halvdelen af overtøjet til vores den ældste da han gik i dagpleje? Vi havde termotøj, flyverdragt og regntøj i str. 74, der nærmest det hele var for stort. Det der blev brugt var flyverdragt, en tyk uldfleecejakke fra Nøstebarn, uldbukser, og så lidt senere jakken fra termosættet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad da?

 

Fik bare mega kvalme og sådan følelsen af at skulle besvime, men det er heldigvis gået lidt væk igen.. Tror jeg :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.