SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Nogle af de åbningstider, skyldes det så ikke også private institutioner? Synes generelt de private jeg har set har noget kortere åbningstider.

Vores dp var privat men hun havde lagt mere åbent end de kommunale, da hun jo selv bestemte - dog om fredagen skullr vi have hentet kl 15...

Min veninde mener jeg faktisk er en kommunal - men er ikke sikker...

Håber i kan få det til at fungere - hos os er vi ogsp heldige at mine mand har tidlig fri fredag, plus mine forældre har tidlig fri fredag og kun bor 5 min fra os.. og dp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Føler mig virkelig som jordens mest ligegyldige menneske..

At hvis jeg vil have folk tæt på mig, skal jeg acceptere at blive brugt som dørmåtte.

Jeg har lyst til at droppe alt i Odense - de eneste som acceptere mig, er min familie (i Århus).. Måske fordi de er min familie og derfor skal..

Det var dog en træls følelse. Jeg er sikker på du er sød og rar at være sammen med.

Tror blot du har en svær periode pt. Og trænger til luft og lidt mindre bekymringer.

Kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig bare krise i dag... Jeg er simpelthen så ked af det og ikke rigtig noget udløb...

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror rigtig mange vælger at bosætte sig tæt på den ene forælders arbejde, så det kun er en forælder, der har lang transporttid.

Ellers tror jeg mange hyrer en teenager til at hente og passe børn indtil forældrene er hjemme.

Lige præcis! Vi valgte i sin tid at flytte til den by, hvor jeg arbejder, så jeg kun har 5 min til institutionen. Og så har vi hyret en barnepige, da vores familier bor i en anden landsdel og en Storebæltsbro væk (selvom de nu er rigtig flinke til at hjælpe ved sygdom og hente, så er det nu også rart med en barnepige også)

Vores institution har åbent til kl 17 hver dag, dog bliver vores datter altid hentet kl 15 (også af barnepige), ønsker ikke hun får længere dage.

Min mand arbejder meget og har 1 time hver vej til job, og jeg har et 37 timers job, men netop fordi vi bor i samme by som mit arbejde, og at vi har lidt flex, så kan det lade sig gøre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til JustMe, Myolina, og alle andre der har brug for det!

Håber samtalen med kontaktlægen går godt, JustMe.

Carcassonne: Jeg har mange gange tænkt det samme som dig. Vores kommunale integrerede institution åbner 630 og lukker 17 man-tors, 1600 fredag. Vi kan få det til at hænge sammen grundet fleksibel arbejdstid, men det er svært når man har 2 fuldtidsjob. Jeg bliver lidt provokeret af at der er en tendens i samfundet til at man ses på som dårlige forældre hvis man henter børnene efter kl.1500!!!

Edit: Jeg skrev ovenstående inden Maj85 havde svaret, og det var således ikke myntet på dig! Men jeg synes det er en træls tendens generelt. Jeg har også overvejet barnepige, men vi henter hver dag ca. kl.1530, og jeg ved ikke om jeg synes det er "bedre" for vores dreng at være sammen med en barnepige fra 15-16 end i institution til kl.1530-1545. Jeg ved at børn er forskellige og har det forskelligt med "lange" dage i institution! Men jeg synes altså det er specielt og træls at der ligesom er blevet generel enighed om at det er for længe at være i institutionerne til kl.1600 (hvor de fleste får fri fra arbejdet!). Hvis institutionerne er blevet så ringe at børn ikke kan holde til at være der, så må der bevilges flere ressourcer til pædagoger, ikke lægges dårlig samvittighed på forældre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror rigtig mange vælger at bosætte sig tæt på den ene forælders arbejde, så det kun er en forælder, der har lang transporttid.

Ellers tror jeg mange hyrer en teenager til at hente og passe børn indtil forældrene er hjemme.

Det er jo slet ikke en mulighed for os der bor på landet. Det kommer til at blive et stort problem for os i hvert fald :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til JustMe, Myolina, og alle andre der har brug for det!

Håber samtalen med kontaktlægen går godt, JustMe.

Carcassonne: Jeg har mange gange tænkt det samme som dig. Vores kommunale integrerede institution åbner 630 og lukker 17 man-tors, 1600 fredag. Vi kan få det til at hænge sammen grundet fleksibel arbejdstid, men det er svært når man har 2 fuldtidsjob. Jeg bliver lidt provokeret af at der er en tendens i samfundet til at man ses på som dårlige forældre hvis man henter børnene efter kl.1500!!!

Edit: Jeg skrev ovenstående inden Maj85 havde svaret, og det var således ikke myntet på dig! Men jeg synes det er en træls tendens generelt. Jeg har også overvejet barnepige, men vi henter hver dag ca. kl.1530, og jeg ved ikke om jeg synes det er "bedre" for vores dreng at være sammen med en barnepige fra 15-16 end i institution til kl.1530-1545. Jeg ved at børn er forskellige og har det forskelligt med "lange" dage i institution! Men jeg synes altså det er specielt og træls at der ligesom er blevet generel enighed om at det er for længe at være i institutionerne til kl.1600 (hvor de fleste får fri fra arbejdet!). Hvis institutionerne er blevet så ringe at børn ikke kan holde til at være der, så må der bevilges flere ressourcer til pædagoger, ikke lægges dårlig samvittighed på forældre!

Kan sagtens forstå det du skriver! Og er ked af, hvis det blev opfattet, at det er forkert at hente senere. Synes i øvrigt du har helt ret i, at 15.30 er bedre end barnepige fra 15-16 :) når vores barnepige henter, arbejder vi begge længere end fx 16/17.

Og grunden til det er vigtigt for os, er at vores datter er særligt sensitiv, og har brug for roen hjemme for at kunne sove i nogenlunde tid om aftenen. Bestemt ikke pga et prestigeprojekt ang "hvem henter tidligst", igen, det var ikke meningen at få det til at lyde sådan.

Og synes generelt det er en spændende debat - det er mega dyrt i vores samfund - altså at leve, og det er for de fleste fuldstændigt umuligt at leve på blot en indkomst. = derfor arbejder vi meget og børn er meget i institution. Og jeg kan da godt have dårlig samvittighed til tider, også selvom jeg elsker at arbejde.

Og er enig i, at der bør lægges flere ressourcer til de varme hænder!!!!!!!! Selvom vi har en rigtig god institution og der er særlig opmærksomhed på min datter, så er pædagogerne da presset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle opfordringerne til at ringe :kiss :kram2

Jeg ringede og blev inviteret til tjek. Vi tilbragte nogle timer på fødegangen og fik kørt CTG og blev scannet. Han er ok derinde :biglove Men de kan ikk lide at jeg ikke mærker ham ret meget og han var heller ikk videre aktiv under scanningen, så jeg fik lavet hindeløsning og fik tid i morgen til ny CTG og videre hindeløsning/igangsættelse alt efter hvordan han opfører sig indtil da og hvad CTG'en i morgen siger.

Er SÅ glad for jeg tog derind! Og det var dejligt at høre og se det lille hjerte hamre derudaf :wub Et vækstskøn fra scanningen sagde ca 3800 gram og i et billede i profil så vi ham ligge og lave suttebevægelser og han var såååå sød. Nu glæder vi os bare til han er her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig bare krise i dag... Jeg er simpelthen så ked af det og ikke rigtig noget udløb...

Mange tanker herfra :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle opfordringerne til at ringe :kiss :kram2

Jeg ringede og blev inviteret til tjek. Vi tilbragte nogle timer på fødegangen og fik kørt CTG og blev scannet. Han er ok derinde :biglove Men de kan ikk lide at jeg ikke mærker ham ret meget og han var heller ikk videre aktiv under scanningen, så jeg fik lavet hindeløsning og fik tid i morgen til ny CTG og videre hindeløsning/igangsættelse alt efter hvordan han opfører sig indtil da og hvad CTG'en i morgen siger.

Er SÅ glad for jeg tog derind! Og det var dejligt at høre og se det lille hjerte hamre derudaf :wub Et vækstskøn fra scanningen sagde ca 3800 gram og i et billede i profil så vi ham ligge og lave suttebevægelser og han var såååå sød. Nu glæder vi os bare til han er her :)

Godt at du kom afsted :kiss håber han får taget sig lidt sammen til at komme ud snart :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at du kom afsted :kiss håber han får taget sig lidt sammen til at komme ud snart :kiss

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er jo nød til at få det til at fungerer. og lyder da næsten som om at vi er heldige med åbningstider. (vuggestuerne er næsten umulige at få plads i her i Rødovre, og de har stadig kun åbent til 16:00 fredag, og så 17:00 mandag-torsdag) Er jo ikke fordi at jeg mener at vores dagplejer skal arbejde mere, men synes bare den er strid med kl 16.

Dem som ellers sku hjælpe med at passe ville være min far eller svigerforældre og begge har 1½ times kørsel hver vej og det ene sæt har også en storebæltsbro, så ikke ligefrem sjovt hvis det sku være hver uge :S.

I hverdagene kan vi godt få det til at fungerer og jeg arbejder hjemme to dage om ugen så der kan jeg jo også sagtens hente og bringe (f.eks. i dag), men tænker jo netop også at vi er priviligerede at min mand har rimelig god flekstid og jeg kun arbejder 30 timer. (har så begge 45 minutters transport hver vej, selvom manden kun har 10-12 km, men kan ikke gøres hurtigere på tværs af centrum af København lige meget om det er offentligt, bil eller cykel)

Synes bare netop at fredagen er strid, da min mand skal afleverer da jeg køre hjemmefra kl 6:55 ca. og vil jeg kunne være hjemme kl. 15:55 hvis der ikke er ekstra trafik eller uheld, men tør ikke tage satset. Så derfor mister han måske 15-20 minutters arbejdstid om morgenen og skal også gå minimum 1 time før for at kunne hente. Så hvis det virkelig skal være en generel ting, skal vi jo lige have det aftalt ind med hans chef.

Men netop hvordan gør folk uden flextid eller bare to fuldtidsjobs med transporttid. (er vokset op som den som blev hentet sidst i børnehaven altid som lille, da min far var alene med mig, men han havde jo ikke andre muligheder)

Havde I oprindelig søgt vuggestue, men fik så tilbudt dagpleje?

Nu bliver jeg da helt bekymret :unsure Vi har søgt vuggestue og fik faktisk også tilbudt én, som vi afviste, fordi vi håber på, at få tilbudt en tættere på. Men hvis alternativet er, at vi risikerer dagpleje, så fortryder jeg da lidt vores sats :unsure

Og sorry ved godt det lige var et emneskift :badgirl

Theos institution lukker også 16 om fredagen, men vi har fri kl. 14, så jeg ved ikke, hvad andre gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carcassonne - vores dp lukker 16 om fredagen og vi arbejder begge langt væk, så her løsningen at jeg møde før, så jeg kan gå tideligt og nå at hente hende i dp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carcassonne - vores dp lukker 16 om fredagen og vi arbejder begge langt væk, så her løsningen at jeg møde før, så jeg kan gå tideligt og nå at hente hende i dp.

Men hvad tid møder du så på arbejde? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde I oprindelig søgt vuggestue, men fik så tilbudt dagpleje?

Nu bliver jeg da helt bekymret :unsure Vi har søgt vuggestue og fik faktisk også tilbudt én, som vi afviste, fordi vi håber på, at få tilbudt en tættere på. Men hvis alternativet er, at vi risikerer dagpleje, så fortryder jeg da lidt vores sats :unsure

Og sorry ved godt det lige var et emneskift :badgirl

Theos institution lukker også 16 om fredagen, men vi har fri kl. 14, så jeg ved ikke, hvad andre gør.

Bor i Rødovre?

Dem som har større søskende fra mødregruppe har fået vuggestue (eller ja integreret hvor den store også går) og førstegangsfødende har fået dagpleje. Den ene første gangs fik vuggestue, fordi at hun ringede og snakkede med dem og så kunne holde sin datter hjemme 2 mdr ekstra. Men de fortalte fra pladsanvisningen at når de jo kunne se at hun havde sagt nej til dagpleje en gang ville de jo prøve at undgå dagpleje igen, men kunne ikke garantere selvom hun kunne skubbe barsel.

En anden hvis store dreng startede i børnehave lige omkring da den lille sku i pasning fik kun tilbudt dagpleje til den lille, selvom der var søskende fortrinsret. (Vi fik den stores plads i dagplejen) men fik så lillebror i den integrerede institution, når han ville/kunne starte måneden tidligere.

Så hvis i virkelig har brug for vuggestue, så ville jeg ringe til pladsanvisningen og snakke med dem. (Gjorde jeg selv, da jeg godt kunne se at vi ikke ville få vuggestue, og fik så aftalt at få den dagpleje som er allergiske tætteste på os for ikke at have transporttiden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor i Rødovre?

Dem som har større søskende fra mødregruppe har fået vuggestue (eller ja integreret hvor den store også går) og førstegangsfødende har fået dagpleje. Den ene første gangs fik vuggestue, fordi at hun ringede og snakkede med dem og så kunne holde sin datter hjemme 2 mdr ekstra. Men de fortalte fra pladsanvisningen at når de jo kunne se at hun havde sagt nej til dagpleje en gang ville de jo prøve at undgå dagpleje igen, men kunne ikke garantere selvom hun kunne skubbe barsel.

En anden hvis store dreng startede i børnehave lige omkring da den lille sku i pasning fik kun tilbudt dagpleje til den lille, selvom der var søskende fortrinsret. (Vi fik den stores plads i dagplejen) men fik så lillebror i den integrerede institution, når han ville/kunne starte måneden tidligere.

Så hvis i virkelig har brug for vuggestue, så ville jeg ringe til pladsanvisningen og snakke med dem. (Gjorde jeg selv, da jeg godt kunne se at vi ikke ville få vuggestue, og fik så aftalt at få den dagpleje som er allergiske tætteste på os for ikke at have transporttiden)

Ja det gør vi. Jeg har kun søgt vuggestuer. Havde du også det?

Nå vi må se, hvad der sker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør vi. Jeg har kun søgt vuggestuer. Havde du også det?

Nå vi må se, hvad der sker :)

Havde søgt 4-5 vuggestuer og så dagpleje som næste prioritet... men vil stadig sige at du skal prøve at ringe til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde søgt 4-5 vuggestuer og så dagpleje som næste prioritet... men vil stadig sige at du skal prøve at ringe til dem.

Okay :)

Vi har først behovsdato 1/11, så jeg afventer lidt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altid ring til pladsanvisning har jeg erfaret. Fik at vide jeg skulle forvente halvanden måned inden de kunne tilbyde os noget...en uge efter lå der tilbud i min e-boks ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :)

Vi har først behovsdato 1/11, så jeg afventer lidt endnu :)

ring ca. 2 mdr før, så kan du vidst have indflydelse. Mener at de planlægger ca. 1,5 mdr frem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så ødelagt over det her skrigeri

Åh det er bare så hårdt! Edith skreg jo også konstant og jeg var så smadret... Især om natten - de værste dage var fra 19-ish til 5 om morgenen :blink

Har I været afsted til KST eller zoneterapi? Begge dele hjalp på Edith, men det eneste der virkede helt var tid.. Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det går over snart :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det lige pludseligt skal give en klump i maven at læse om andres drømmefødsel...:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At min nye virkelighed er, at jeg skal tidligere i seng - mens mine børns sengetider/overgiver-sig-tider er uændrede <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ring ca. 2 mdr før, så kan du vidst have indflydelse. Mener at de planlægger ca. 1,5 mdr frem :-)

Vi har jo sådan set karantæne, fordi vi takkede nej til den tilbudte institution :whistling

Men da vi skulle have børnehaveplads til storebror snakkede jeg et par gange med pladsanvisningen. De var super søde og hjælpsomme. Så jeg er fortrøstningsfuld indtil videre ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At min nye virkelighed er, at jeg skal tidligere i seng - mens mine børns sengetider/overgiver-sig-tider er uændrede <_<

<_< æv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.