SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

41+1 i dag og der er ingen tegn på at lillebror lægger an til at komme ud. :( Er så ked af det og nervøs for ham. Er nok en smule påvirket af at min svoger og svigerinde i februar mistede deres dreng da hun var 35 uger henne. Vil bare gerne have ham ud så vi kan passe på ham :( Og synes heller ikke han er ret aktiv længere.. Har lige lagt mig en halv time og prøve at provokere ham til at give "lyd" fra sig, men der sker ikke noget :(

Lille fyr - han har jo ikke meget plads at gøre godt med den lille fyr! Så det er jo ret normalt!

MEN: synes nu også du sagtens kan ringe til fødegangen, for der skal jo altså være nogen aktivitet og derudover kunne du nok trænge til lidt beroligelse fra nogle fagfolk! :kiss

Jeg havde en lignende historie i min omgangskreds et par måneder inden termin, og jeg var heller ikke rolig, før jeg fik hende i hænderne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

F**k det er hårdt at have set to bitte små babyer i samme uge hos to tætte veninder, og lidt ekstra når jeg skulle have haft termin den 31/8 :boo :boo :boo hader hader den uretfærdighed vi står i :gal < i afmagt>

Men :loveshower for de endelig har fået deres dejlige babyer i armene :biglove

Krydser fingre for det snart bliver jeres tur, søde Katrine :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sådan i tvivl - og jeg har endda været i praktik på en Fødegang i 4 mdr - men på den halve time har jeg to gange mærket en lille bitte bevægelse fra ham. Så små at jeg næsten er i tvivl om det er ham. Men dog har jeg jo mærket noget. Måske er jeg bare ekstra pylret pga overtid og familiens historie?

Jeg ville da ringe :) du har mærket ham og det er godt. Han sover sikkert bare, men de vil GERNE se dig og uanset hvad skal han da snart ud :) sig det som det er - fortæl det I har oplevet i familien og at du derfor er lidt ekstra OBS. Så inviterer de dig til et check.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for det snart bliver jeres tur, søde Katrine :kiss

Tak du er så sød :kram2 det ville være fantastisk det ville blive vores tur :biglove :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siger man ikke hellere et kald for meget end for lidt :kram2 jeg ville ringe hvis jeg var dig. Man kan ikke være prof. når det er en selv :kram2

Et opkald efter dem :kram2

Jo det siger man selvfølgelig. Vil bare så nødig være til besvær - lige meget hvor meget jeg godt ved det er dumt at tænke sådan! Har lige snakket med min kæreste, som også er ved at være ret bekymret - det det skete med vores nevø fylder en del i disse dage. Tror jeg ringer ind! Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det siger man selvfølgelig. Vil bare så nødig være til besvær - lige meget hvor meget jeg godt ved det er dumt at tænke sådan! Har lige snakket med min kæreste, som også er ved at være ret bekymret - det det skete med vores nevø fylder en del i disse dage. Tror jeg ringer ind! Tak :kram2

Du er IKKE til besvær! Det er deres arbejde, og du skal under ingen omstændigheder bare gå og være bekymret. Ring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille fyr - han har jo ikke meget plads at gøre godt med den lille fyr! Så det er jo ret normalt!

MEN: synes nu også du sagtens kan ringe til fødegangen, for der skal jo altså være nogen aktivitet og derudover kunne du nok trænge til lidt beroligelse fra nogle fagfolk! :kiss

Jeg havde en lignende historie i min omgangskreds et par måneder inden termin, og jeg var heller ikke rolig, før jeg fik hende i hænderne!

Det med pladsen er jo helt korrekt og også derfor jeg tøver - jeg ved jo at der sikkert er en helt normal forklaring og han har det sikkert bare alt for godt til at ville ud..

Er nok ret påvirket af det med min nevø, ja. Måske er beroligelse lige det jeg har brug for. Tror jeg prøver at ringe.

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med pladsen er jo helt korrekt og også derfor jeg tøver - jeg ved jo at der sikkert er en helt normal forklaring og han har det sikkert bare alt for godt til at ville ud..

Er nok ret påvirket af det med min nevø, ja. Måske er beroligelse lige det jeg har brug for. Tror jeg prøver at ringe.

Tak :kiss

Ring søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med pladsen er jo helt korrekt og også derfor jeg tøver - jeg ved jo at der sikkert er en helt normal forklaring og han har det sikkert bare alt for godt til at ville ud..

Er nok ret påvirket af det med min nevø, ja. Måske er beroligelse lige det jeg har brug for. Tror jeg prøver at ringe.

Tak :kiss

Ring! Jeg tøvede og da Mie kom ud var navlesnoren 2 gange om halsen og hun havde ikke fået næring i min mave i mindst 4 dage - tør ikke tænke på hvis jeg ikke var gået i fødsel da jeg gjorde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er allergisk overfor nektariner - de smager så godt!

At jeg nu har allergisk reaktion selv om jeg godt ved jeg er allergisk overfor nektariner :( :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er allergisk overfor nektariner - de smager så godt!

At jeg nu har allergisk reaktion selv om jeg godt ved jeg er allergisk overfor nektariner :( :rolleyes

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ringet og bedt om at lægen ringer til mig, og har forklaret med en sætning hvorfor. Nu venter jeg så på at hun ringer tilbage og her mega ondt i maven over det...

Jeg håber, det bliver en god samtale :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det siger man selvfølgelig. Vil bare så nødig være til besvær - lige meget hvor meget jeg godt ved det er dumt at tænke sådan! Har lige snakket med min kæreste, som også er ved at være ret bekymret - det det skete med vores nevø fylder en del i disse dage. Tror jeg ringer ind! Tak :kram2

Jeg håber du har talt med dem, og du kommer ind til tjek :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig bare krise i dag... Jeg er simpelthen så ked af det og ikke rigtig noget udløb...

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan filan kan dagplejen kun have åbent til kl 16:00 om fredagen.

 

Hvordan får folk med fuldtidsjobs nogensinde det hele til at hænge sammen, og endnu mere folk som arbejder i butik eller lignende. 

 

De har åbent

mandag-torsdag kl 07:00-16:45

fredag kl 07:00-16:00 (og når jeg normalt har hentet omkring kl 15 er det fleste blevet hentet) 

 

Men nu har jeg fået job, og selvom det kun er 30 timer, så kan jeg jo ikke placerer dem frit og tror ikke min chef /handelsskoleeleverne er helt tilfredse hvis jeg bare går 30 minutter før end timerne slutter hver fredag:S. Manden hentede i fredags og var der kl 15:55, hvor Lea havde fået sko og jakke på og de var gået udenfor og ved at låse af. (Er i legestuen om fredagen, men vores egen dagplejer som lukkede i fredags så var jo fint trygt for Lea) 

 

 

Hvordan filan får andre mennesker det til at hænge sammen, enten med to fuldtidsjobs og transporttid, eller bare med faste arbejdstider....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan filan kan dagplejen kun have åbent til kl 16:00 om fredagen.

Hvordan får folk med fuldtidsjobs nogensinde det hele til at hænge sammen, og endnu mere folk som arbejder i butik eller lignende.

De har åbent

mandag-torsdag kl 07:00-16:45

fredag kl 07:00-16:00 (og når jeg normalt har hentet omkring kl 15 er det fleste blevet hentet)

Men nu har jeg fået job, og selvom det kun er 30 timer, så kan jeg jo ikke placerer dem frit og tror ikke min chef /handelsskoleeleverne er helt tilfredse hvis jeg bare går 30 minutter før end timerne slutter hver fredag:S. Manden hentede i fredags og var der kl 15:55, hvor Lea havde fået sko og jakke på og de var gået udenfor og ved at låse af. (Er i legestuen om fredagen, men vores egen dagplejer som lukkede i fredags så var jo fint trygt for Lea)

Hvordan filan får andre mennesker det til at hænge sammen, enten med to fuldtidsjobs og transporttid, eller bare med faste arbejdstider....?

Tror det er meget normalt! Tæl timerne sammen - en dagplejer arbejder faktisk 48 timer i ugen.

Vores DP har åbningstider der lyder sådan:

Man 6.40-16.20

Tirs. 6.15-16.20

Ons/Tors 6.40- 16.20

Fredag 6.40- 15.25

Hun har ændret sine åbningstider et par gange, så det er muligt at det ikke er 100% korrekt. (Men 95% :blush )

Alternativet er vel en barnepige eller vuggestue... Selvom jeg ikke tror på du sådan lige finder en vugger med så sene åbningstider heller.

Vores børnehave lukker kl. 15.25 om fredagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan filan kan dagplejen kun have åbent til kl 16:00 om fredagen.

Hvordan får folk med fuldtidsjobs nogensinde det hele til at hænge sammen, og endnu mere folk som arbejder i butik eller lignende.

De har åbent

mandag-torsdag kl 07:00-16:45

fredag kl 07:00-16:00 (og når jeg normalt har hentet omkring kl 15 er det fleste blevet hentet)

Men nu har jeg fået job, og selvom det kun er 30 timer, så kan jeg jo ikke placerer dem frit og tror ikke min chef /handelsskoleeleverne er helt tilfredse hvis jeg bare går 30 minutter før end timerne slutter hver fredag:S. Manden hentede i fredags og var der kl 15:55, hvor Lea havde fået sko og jakke på og de var gået udenfor og ved at låse af. (Er i legestuen om fredagen, men vores egen dagplejer som lukkede i fredags så var jo fint trygt for Lea)

Hvordan filan får andre mennesker det til at hænge sammen, enten med to fuldtidsjobs og transporttid, eller bare med faste arbejdstider....?

Vores DP lukkede kl 15 og børnehaven (hun startede d. 1.6.16) lukker kl 15.30..

Har en veninde hvis DP lukker kl 14 om fredagen...

Så det er ikke umuligt... men tænker også at hvis det kan blive svært for jer - om ikke i han få noget hjælp..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er meget normalt! Tæl timerne sammen - en dagplejer arbejder faktisk 48 timer i ugen.

Vores DP har åbningstider der lyder sådan:

Man 6.40-16.20

Tirs. 6.15-16.20

Ons/Tors 6.40- 16.20

Fredag 6.40- 15.25

Hun har ændret sine åbningstider et par gange, så det er muligt at det ikke er 100% korrekt. (Men 95% :blush )

Alternativet er vel en barnepige eller vuggestue... Selvom jeg ikke tror på du sådan lige finder en vugger med så sene åbningstider heller.

Vores børnehave lukker kl. 15.25 om fredagen

 

 

Vores DP lukkede kl 15 og børnehaven (hun startede d. 1.6.16) lukker kl 15.30..

Har en veninde hvis DP lukker kl 14 om fredagen...

Så det er ikke umuligt... men tænker også at hvis det kan blive svært for jer - om ikke i han få noget hjælp..?

 

 

Vi er jo nød til at få det til at fungerer. og lyder da næsten som om at vi er heldige med åbningstider. (vuggestuerne er næsten umulige at få plads i her i Rødovre, og de har stadig kun åbent til 16:00 fredag, og så 17:00 mandag-torsdag) Er jo ikke fordi at jeg mener at vores dagplejer skal arbejde mere, men synes bare den er strid med kl 16. 

 

Dem som ellers sku hjælpe med at passe ville være min far eller svigerforældre og begge har 1½ times kørsel hver vej og det ene sæt har også en storebæltsbro, så ikke ligefrem sjovt hvis det sku være hver uge :S. 

 

I hverdagene kan vi godt få det til at fungerer og jeg arbejder hjemme to dage om ugen så der kan jeg jo også sagtens hente og bringe (f.eks. i dag), men tænker jo netop også at vi er priviligerede at min mand har rimelig god flekstid og jeg kun arbejder 30 timer. (har så begge 45 minutters transport hver vej, selvom manden kun har 10-12 km, men kan ikke gøres hurtigere på tværs af centrum af København lige meget om det er offentligt, bil eller cykel) 

 

Synes bare netop at fredagen er strid, da min mand skal afleverer da jeg køre hjemmefra kl 6:55 ca. og vil jeg kunne være hjemme kl. 15:55 hvis der ikke er ekstra trafik eller uheld, men tør ikke tage satset.  Så derfor mister han måske 15-20 minutters arbejdstid om morgenen og skal også gå minimum 1 time før for at kunne hente. Så hvis det virkelig skal være en generel ting, skal vi jo lige have det aftalt ind med hans chef. 

 

Men netop hvordan gør folk uden flextid eller bare to fuldtidsjobs med transporttid. (er vokset op som den som blev hentet sidst i børnehaven altid som lille, da min far var alene med mig, men han havde jo ikke andre muligheder) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får også svært ved de tider når jeg starter arbejde...jeg skal på en halv time køre fra arbejde og nå at have hentet begge drenge to forskellige steder...

Går det ikke må jeg bede mit job om færre timer en periode eller finde en løsning med en til at hente for os da det er så kort tid det drejer sig om...

Men Sys os det er svært på trods af dp arbejder så mange timer som de gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores DP lukkede kl 15 og børnehaven (hun startede d. 1.6.16) lukker kl 15.30..

Har en veninde hvis DP lukker kl 14 om fredagen...

Så det er ikke umuligt... men tænker også at hvis det kan blive svært for jer - om ikke i han få noget hjælp..?

 

Nogle af de åbningstider, skyldes det så ikke også private institutioner? Synes generelt de private jeg har set har noget kortere åbningstider. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får også svært ved de tider når jeg starter arbejde...jeg skal på en halv time køre fra arbejde og nå at have hentet begge drenge to forskellige steder...

Går det ikke må jeg bede mit job om færre timer en periode eller finde en løsning med en til at hente for os da det er så kort tid det drejer sig om...

Men Sys os det er svært på trods af dp arbejder så mange timer som de gør

 

Oftest er en dagplejer jo heller ikke "på" i de 48 timer, da børnene jo sover nogle timer midt på dagen (selvom det jo kan fejle) og vel også sjældent at dagplejeren har børn fra det minut som han/hun åbner til det minut som de lukker :). 

 

Håber for dig ikke at du har langt fra arbejde, og så at deres pasning er tæt på hinanden :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giv mig lidt overskud.. Lidt energi. Øv hvor er jeg træt.. Ikke sove-træt, bare træt i hovedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oftest er en dagplejer jo heller ikke "på" i de 48 timer, da børnene jo sover nogle timer midt på dagen (selvom det jo kan fejle) og vel også sjældent at dagplejeren har børn fra det minut som han/hun åbner til det minut som de lukker :).

Håber for dig ikke at du har langt fra arbejde, og så at deres pasning er tæt på hinanden :)

Der er meget stor forskel på dp Hvordan deres dage er...vi har været i gæstepleje hvor dp åbnede 6.15 og først fik børn tidligst 8.30 når jeg kom med Tobias...men hendes modul er sådan fordi hun en periode havde 3 børn der kom så tidligt....de ændrer løbende modul efter behov her hvor vi bor..

Vores drenge har heller ikke samme modul da jeg er nødt til at den ene lukker lidt senere end den anden for at ku nå det..og ligeledes skal den ene åbne lidt før så jeg kan nå at aflevere om morgenen...

Men er spændt på hvordan det bliver når hverdagen starter ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror rigtig mange vælger at bosætte sig tæt på den ene forælders arbejde, så det kun er en forælder, der har lang transporttid.

Ellers tror jeg mange hyrer en teenager til at hente og passe børn indtil forældrene er hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig virkelig som jordens mest ligegyldige menneske..

At hvis jeg vil have folk tæt på mig, skal jeg acceptere at blive brugt som dørmåtte.

Jeg har lyst til at droppe alt i Odense - de eneste som acceptere mig, er min familie (i Århus).. Måske fordi de er min familie og derfor skal..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.