SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Wow... han skal da være glad for ikke at være gift med mig (hvilket han jo nok også er :D) Min babypige er 8 uger og Inger 3,5 år, og jeg kan slet ikke overskue, hvornår jeg ville kunne sige ja til, at A tager til Indien. 

Faktisk er jeg ikke engang overbevist om, at jeg ville være mega lydhør for, at han tog ud og spillede fodbold med en times varsel lige pt.

 

 

:ditto bare med 8 måneder babypige istedet for 8 uger :P

Er glad for at høre, at jeg ikke er sart. Egentlig synes jeg ikke det er det store problem at han tager ud som han gør pt., selvom det nogen gange er med ret kort varsel.

Indienturen er i forbindelse med hans arbejde, men er noget han selv planlægger. Egentlig ville han gerne afsted allerede 2-3 efter termin, men da han har sagt at han vil holde 4 ugers barsel sammen med mig efter fødsel, holdt jeg på, at han tidligst fik lov at tage afsted 6 uger efter.

 

Blev egentlig nok mest irriteret over hans opførsel da han gik ud af døren, da jeg netop gør en dyd ud af, at lade ham tage afsted til mest muligt, så længe jeg kan overskue det. Jeg tænker at det nok bliver lidt mere begrænset den første tid efter lillebror er kommet til verden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bolsin (jeg quoter ikke, det bliver for langt): Hmm det er en rigtig god idé, som jeg lige vil summe over men umiddelbart tror jeg at den falder til jorden her. Jeg tror, hun vil give de små gaver hist og pist alligevel (medmindre jeg beder hende lade være og det er jo det, jeg ikke rigtig kan finde ud af), og jeg tror, hun vil tænke, at hun i så fald også skulle stå for pakkekalender til de andre børnebørn og så blive stresset over at finde 100 gaver :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bolsin (jeg quoter ikke, det bliver for langt): Hmm det er en rigtig god idé, som jeg lige vil summe over men umiddelbart tror jeg at den falder til jorden her. Jeg tror, hun vil give de små gaver hist og pist alligevel (medmindre jeg beder hende lade være og det er jo det, jeg ikke rigtig kan finde ud af), og jeg tror, hun vil tænke, at hun i så fald også skulle stå for pakkekalender til de andre børnebørn og så blive stresset over at finde 100 gaver :chin:

Jeg frabad mig jo de små gaver i løbet af året, og spurgte om hun ikke kunne samle dem sammen gennem året til kalendergaver.

I forhold til andre børnebørn kan jeg godt se problemet, men måske det kan deles ud mellem forskellige bedsteforældre? Jeg tænker i hvert fald at spørge min mor, om hun vil stå for lillebrors, når han bliver gammel nok til den slags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for at høre, at jeg ikke er sart. Egentlig synes jeg ikke det er det store problem at han tager ud som han gør pt., selvom det nogen gange er med ret kort varsel.

Indienturen er i forbindelse med hans arbejde, men er noget han selv planlægger. Egentlig ville han gerne afsted allerede 2-3 efter termin, men da han har sagt at han vil holde 4 ugers barsel sammen med mig efter fødsel, holdt jeg på, at han tidligst fik lov at tage afsted 6 uger efter.

 

Blev egentlig nok mest irriteret over hans opførsel da han gik ud af døren, da jeg netop gør en dyd ud af, at lade ham tage afsted til mest muligt, så længe jeg kan overskue det. Jeg tænker at det nok bliver lidt mere begrænset den første tid efter lillebror er kommet til verden ;)

Præcis - det var nu heller ikke dét, at han tager ud, som jeg ville blive træt af men nemlig mere at han så beskylder dig for at være sur etc. Jeg plejer bestemt også at synes, at det er helt fair, at min mand tager ud, men jeg ville sgu også blive sur, hvis han så talte sådan til mig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto bare med 8 måneder babypige istedet for 8 uger :P

Jeg stemmer i og mine er 15 mdr og 4,9 år :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg frabad mig jo de små gaver i løbet af året, og spurgte om hun ikke kunne samle dem sammen gennem året til kalendergaver.

I forhold til andre børnebørn kan jeg godt se problemet, men måske det kan deles ud mellem forskellige bedsteforældre? Jeg tænker i hvert fald at spørge min mor, om hun vil stå for lillebrors, når han bliver gammel nok til den slags :)

Logiske fornuftige forslag. Men min erfaring med min mor, gør at jeg tvivler lidt på at det der "istedet for" vil hænge ved og så er jeg jo lige vidt. Og at dele ud, det tror jeg umiddelbart hverken passer til de øvrige bedster eller til min mor... Det er en god idé, jeg stoler bare desværre ikke på at det vil fungere her. :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig stadig vred over min kærestes kommentar igår, der garanteret var sagt i jalousi, men jeg synes stadig han er en nar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig stadig vred over min kærestes kommentar igår, der garanteret var sagt i jalousi, men jeg synes stadig han er en nar!

Hvad har han da sagt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig stadig vred over min kærestes kommentar igår, der garanteret var sagt i jalousi, men jeg synes stadig han er en nar!

:kram Tør man spørge hvad han sagde? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myrer! :prik

Også her :ditto <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regnbuemor: det er da bare lort! Jeg forstår dine tanker, men vil også melde mig som lykkelig flaskemor efter beslutningen om at amning ikke duede var taget. Honestly, jeg gad ikke gå generne, blot for at kunne amme. Selvom jeg til fulde forstår dine tanker :)

 

Du behøver ikke at svare, hvis det er for privat :kram2

 

Men er lidt nysgerrig på hvorfor du valgte amningen fra? Jeg er så meget i tvivl, så selvom det er fuldt ud legalt at være flaskemor, synes jeg stadig at tanken om ikke at kunne amme er fuldstændig ubærlig. Hvorfor ved jeg ikke, da jeg slet ikke har skulle stå med de overvejelser før nu. Det er så stort et skridt at tage, at skulle vælge muligheden for at gøre noget så naturligt fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Tør man spørge hvad han sagde? :unsure

At jeg jo er typen der spreder ben hvis bare manden har penge!

Ja jo; det lige det jeg er, især fordi jeg jo sleeeeet ikke render rundt med forlovelsesring og barn i maven!

Han tror åbenbart jeg har et crush på min chef.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg jo er typen der spreder ben hvis bare manden har penge!

Ja jo; det lige det jeg er, især fordi jeg jo sleeeeet ikke render rundt med forlovelsesring og barn i maven!

Han tror åbenbart jeg har et crush på min chef.

Wow :O

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal skrive ellers. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow :O

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal skrive ellers. :kram2

Og vi kan normalt godt joke med den slags? Men det der var IKKE en joke! Og når han så kommenterer, at jeg da virkelig har majet mig ud til arbejde, så synes jeg faktisk jeg har ret til at være vred!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow :O

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal skrive ellers. :kram2

:ditto :o :kram Den havde nok også liiiiige taget et par dage at gøre god igen her!

Edit: Jeg tænker på, om det vil give mening at sætte sig roligt ned og spørge om han virkelig mener det? Hvis han gør - eller bare en smule, og dermed reelt frygter at du er han utro - så har I noget at snakke om. Hvis ikke, så tænker jeg at han der vil være "låst" og nødt til at komme med en reel og stor undskyldning.

Jeg har i hvert fald langt mere succes med at være åben og sårbar, end vred og råbende, når jeg synes B er en hat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du behøver ikke at svare, hvis det er for privat :kram2

Men er lidt nysgerrig på hvorfor du valgte amningen fra? Jeg er så meget i tvivl, så selvom det er fuldt ud legalt at være flaskemor, synes jeg stadig at tanken om ikke at kunne amme er fuldstændig ubærlig. Hvorfor ved jeg ikke, da jeg slet ikke har skulle stå med de overvejelser før nu. Det er så stort et skridt at tage, at skulle vælge muligheden for at gøre noget så naturligt fra.

Jeg ved godt, det ikke var mig, du spurgte, men jeg ville også synes at det ville være helt ubærligt ikke at kunne amme, og jeg var MEGA ulykkelig, da jeg troede at det ville gå i vasken (der havde jeg så også lige født og var propfuld af hormoner but still...), og jeg ELSKER at amme. Også selvom jeg har udslet på brysterne og sikkert fortsætter med at have det indtil min datter ikke bliver ammet mere :rolleyes

Al respekt for dem, der giver flaske, og jeg kan godt forstå hvis du vælger det "på forhånd" men hvis det var mig, så havde jeg udholdt generne.

Held og lykke med beslutningen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en abort for halvandet år siden har jeg haft mælk i brysterne og det i så store mængder at jeg er nødt til at bruge ammeindlæg og stadig gennemvædder min bluse.

Jeg spørger sikkert dumt og uvidende! Men kan du ikke få ammestop piller? Ligesom dem man giver til nybagte mødre der ikke ønsker at amme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spørger sikkert dumt og uvidende! Men kan du ikke få ammestop piller? Ligesom dem man giver til nybagte mødre der ikke ønsker at amme?

Hun har skrevet længere oppe at det er prøvet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vi kan normalt godt joke med den slags? Men det der var IKKE en joke! Og når han så kommenterer, at jeg da virkelig har majet mig ud til arbejde, så synes jeg faktisk jeg har ret til at være vred!

Det synes jeg faktisk også, du har! Det er da bare overhovedet ikke ok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har skrevet længere oppe at det er prøvet :)

Haha så var det både dumt og uvidende :lol

Sorry regnbuemor :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :o :kram Den havde nok også liiiiige taget et par dage at gøre god igen her!

Edit: Jeg tænker på, om det vil give mening at sætte sig roligt ned og spørge om han virkelig mener det? Hvis han gør - eller bare en smule, og dermed reelt frygter at du er han utro - så har I noget at snakke om. Hvis ikke, så tænker jeg at han der vil være "låst" og nødt til at komme med en reel og stor undskyldning.

Jeg har i hvert fald langt mere succes med at være åben og sårbar, end vred og råbende, når jeg synes B er en hat ;)

Han sagde undskyld og faldt i søvn. Jeg kan stadig bare ikke få det ud af mit hoved :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at lave en kladde til vores invitationer, men det er slet ikke blevet som jeg ville have det... Jeg har brugt farverne lyserød, ivory og guld.

Jeg er lidt i tvivl om det er guldfarven med glimmer der ødelægger det fine i invitationen og gør det u-elegant (Hmm hvad hedder det egentlig?!)

Så irriterende når jeg lige har købt ind til det :rolleyes

Det er sandsynligvis nuancerne af farverne der er dit problem, hvis den ivory er for gullig ser det hurtigt mærkeligt ud med guld til.... Send mig evt en PM med et billede så vil jeg gerne komme med nogle løsninger.... Jeg laver rigtig mange indbydelser og arbejder meget med nuancer af farver for at finde den rigtige kombination

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af at jeg bare er konstant sulten. Hvordan holder man op med det  :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af at jeg bare er konstant sulten. Hvordan holder man op med det :ba

Arbejder på et stabilt blodsukker og skære gradvist ned på portionerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores købere brokkede sig også over alt muligt efter overtagelse, som de synes jeg skulle betale. F.eks at gulvet knirkede (plankegulv i gammel lejlighed :rolleyes). Jeg sagde til mægleren, at de kunne glemme, at få en rød reje ud af mig og så hørte jeg ikke mere ;)

De påstod faktisk også, at ovnen ikke virkede og den fejlede altså ingenting, da vi flyttede!

De har også brokket sig over gulvet. Helt ærligt lejligheden er 80 år, hvad regner de med. Jeg skrev til dem, at vi ikke var enige. Alle de ting de skrev kunne de se da de var på fremvisning. De mente at de kunne mærke at toilettet hældte 5 mm når de sad på wc, det synes jeg alligevel er imponerende, men da min mand selv har sat toilettet fast skrev jeg, at det var det eneste vi ville imøde gå dem på og så Wupti gik de med til det. Lidt skørt at man så starter med en liste med 20 punkter. Seriøst de klagede over at hoveddøren manglede maling, som egebtlig er andelsforeningens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.