SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Og så er der mail fra bh om at de idag har været på tur og fundet baby påskeharens sut, fulgt dens spor og fundet chokolader i træerne. Lige noget for V og godt afsæt til at droppe sutten, men han missede det jo så for at komme til øjenlægen. Øv <_<

Øv :( Får i ikke at vide på forhånd, hvad der skal ske de forskellige dage? Vi har sådan en ugeplan til at hænge - det synes jeg er rart så man ikke får givet en fridag når der er en speciel aktivitet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Myrer! :prik

Vi fik et firma ud og klare det for nogle uger siden. Jeg har ikke set én eneste myre inde i huset siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Åh ja sådan har jeg det total med GND :D det hjælper lidt at jeg har set et par billeder af hende efterhånden.

Hmm... jeg kan faktisk ikke huske MLMs billede :unsure

Siger i jeg ikke ligner en lille pige med rottehaler? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uddeler lige en bunke sympati og empati. Jeg synes I er ramt af nogle store øv'ere.

Jeg brokker mig over en krop der bare generelt er ude af balance og kaster mig ud i vild intolerance-diæt fra på mandag, så vær forberedt på madbrok fra mig af.

Operationen i mandags blev en light-version som i første omfang bare viste en meget irriteret blære, og ingen umiddelbare tegn på kræft trods alt. Dog skal jeg have endelige svar på biopsier på tirsdag. Man får virkelig bare tænkt en masse tanker når man går og venter på først operation og så svar.

Regnbuemor: det er da bare lort! Jeg forstår dine tanker, men vil også melde mig som lykkelig flaskemor efter beslutningen om at amning ikke duede var taget. Honestly, jeg gad ikke gå generne, blot for at kunne amme. Selvom jeg til fulde forstår dine tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At køberne af vores lejlighed har lavet en kæmpe lang liste med indsigelser. Jeg er så tosset at jeg tror jeg springer i luften! Seriøst vi tænkte så meget på hvordan det var, at overtage en bolig, så jeg havde sat penge på vaskekortet til dem, fordi man kun kan få penge på to dage om ugen og fordi det er pisse irriterende ikke at kunne vaske. Nu føler jeg bare at de røvrender os. Vi havde 25!!!! Tilmeldte til åbent hus om søndagen, men valgte at skrive under på købsaftale med dem om fredagen. Seriøst de har klaget over at hoveddøren mangler maling. Come on !!!! De mener så også at ovnen ikke virker, men den har en timer som de nok bare ikke har tændt, for den virkede da vi forlod lejligheden, i øvrigt fik de den gratis så hvad brokker de sig over. Jeg har gjort køleskabet grundigt rent til dem, så de kunne stille mad i med det samme. Jeg er så gal ! Og jeg føler mig så dum fordi vi ikke sagde at de skulle betale fod hårdehvidevarer når de så er sådan bagefter. De har købt en gammel lejlighed, som ikke var istandsat så hvad kan man forvente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst op i tråden - du har en del kram til gode i dag :(

:kram :kram :kram

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( Får i ikke at vide på forhånd, hvad der skal ske de forskellige dage? Vi har sådan en ugeplan til at hænge - det synes jeg er rart så man ikke får givet en fridag når der er en speciel aktivitet.

De prøver at få sendt ugeplaner ud på mail men de får det ikke altid gjort. Ved heller ikke om lægetiden havde været til at flytte alligevel men altså... Øv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over Leahs far.. Som bare virker som jordens sureste mand. Come On! Jeg vælger bevidst at lade HAM tage så meget over som muligt - hvis han gerne vil have hende på overnatning, skal han jo kunne trøste osv! Men ØJ hvor er han sur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega uvenner med Anna. Lortemor.dk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over Leahs far.. Som bare virker som jordens sureste mand. Come On! Jeg vælger bevidst at lade HAM tage så meget over som muligt - hvis han gerne vil have hende på overnatning, skal han jo kunne trøste osv! Men ØJ hvor er han sur...

Ved han, hvorfor du lader ham tage over? Ikke at jeg sådan ellers vil tage ham i forsvar. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At køberne af vores lejlighed har lavet en kæmpe lang liste med indsigelser. Jeg er så tosset at jeg tror jeg springer i luften! Seriøst vi tænkte så meget på hvordan det var, at overtage en bolig, så jeg havde sat penge på vaskekortet til dem, fordi man kun kan få penge på to dage om ugen og fordi det er pisse irriterende ikke at kunne vaske. Nu føler jeg bare at de røvrender os. Vi havde 25!!!! Tilmeldte til åbent hus om søndagen, men valgte at skrive under på købsaftale med dem om fredagen. Seriøst de har klaget over at hoveddøren mangler maling. Come on !!!! De mener så også at ovnen ikke virker, men den har en timer som de nok bare ikke har tændt, for den virkede da vi forlod lejligheden, i øvrigt fik de den gratis så hvad brokker de sig over. Jeg har gjort køleskabet grundigt rent til dem, så de kunne stille mad i med det samme. Jeg er så gal ! Og jeg føler mig så dum fordi vi ikke sagde at de skulle betale fod hårdehvidevarer når de så er sådan bagefter. De har købt en gammel lejlighed, som ikke var istandsat så hvad kan man forvente.

Vores købere brokkede sig også over alt muligt efter overtagelse, som de synes jeg skulle betale. F.eks at gulvet knirkede (plankegulv i gammel lejlighed :rolleyes). Jeg sagde til mægleren, at de kunne glemme, at få en rød reje ud af mig og så hørte jeg ikke mere ;)

De påstod faktisk også, at ovnen ikke virkede og den fejlede altså ingenting, da vi flyttede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja også lige 2000 til nye briller til V... Han skal jo have dem, og han glæder sig til at få nye, jeg synes bare det er kedelige penge at skulle af med. Hurra for Danmark, så får vi da en god slat retur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan overhovedet ikke finde ud af min Ergobaby :( Og jeg skulle meget gerne bruge den imorgen og det duer slet ikke :( Lortelort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan overhovedet ikke finde ud af min Ergobaby :( Og jeg skulle meget gerne bruge den imorgen og det duer slet ikke :( Lortelort!

Youtube instruktionsvideo?

Der er mange, den her virker meget god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig selv at jeg er ret large over for M. Jeg lader ham som regel altid tage ud med vennerne til det ene og det andet, både hverdag og week-end, uanset om det var planlagt eller ej. Jeg er endda gået så langt at jeg har sagt ok til, at han tager en uge til Indien, 6 uger efter termin, selvom jeg egentlig slet ikke føler mig klar til at stå alene med to børn i så lang tid, så hurtigt.

Her til aften er han spontant taget ud og spille fodbold med kun en times varsel. Jeg var derfor en smule stresset over madlavning og tvær 3-årig, da M skulle ud af døren, og kom til at vrisse en smule af ham, da han (som altid) havde forlagt sin bilnøgle, og mente at set var mit ansvar at finde den. Så jeg fik da lige i hovedet, at jeg skulle lade være med altid at være så sur og tale så grimt, samt at han jo nærmest altid er hjemme i stedet for at tage ud <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres krammere, piger :kiss

Jeg er hjemme nu og har pakket mig ind i en dyne og får slappet af, sovet, drukket noget te - og håber at lidt tlc kan gøre mig rask hurtigt!

Min mand sender løbende updates og billeder, og heldigvis hygger de to rigtig fint og Mikromanden er i bedring og har ikke haft nogle apnøer siden i nat. Så det er godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den ondeste kvalme :prik og en baby der ikke lader mig hvile et eneste øjeblik, suk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at lave en kladde til vores invitationer, men det er slet ikke blevet som jeg ville have det... Jeg har brugt farverne lyserød, ivory og guld.

Jeg er lidt i tvivl om det er guldfarven med glimmer der ødelægger det fine i invitationen og gør det u-elegant (Hmm hvad hedder det egentlig?!)

Så irriterende når jeg lige har købt ind til det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at lave en kladde til vores invitationer, men det er slet ikke blevet som jeg ville have det... Jeg har brugt farverne lyserød, ivory og guld.

Jeg er lidt i tvivl om det er guldfarven med glimmer der ødelægger det fine i invitationen og gør det u-elegant (Hmm hvad hedder det egentlig?!)

Så irriterende når jeg lige har købt ind til det :rolleyes

Det lyder da ellers fint. Jeg har svært ved at forestille mig at guld og glimmer kan ødelægge noget som helst :D billeder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sidder jeg lige og bliver lidt irriteret på min mor. Jeg overvejer at købe en gave til V i anledning af påsken og fordi jeg synes, han trænger til en god bold, som vi kan spille med sammen ude på græsset. Men så får jeg sådan en følelse af, at han bare har fået alt for mange gaver her på det seneste, og at jeg gerne vil lære ham, at han ikke skal have noget hele tiden. Og det hænger sammen med, at min mor giver ham noget, HVER gang, de ses, efterhånden.

Da hun var her i weekenden, havde hun lige en samle-selv-bil med til ham (forfærdeligt bras)

Da hun passede ham forrige weekend, fik han en skumpistol (også noget bras, han er dog rigtig glad for den)

Sådan ellers for nyligt har han fået et skumbat med bold, et langt plasticrør der siger lyde når man svinger det (Pissefede gaver at få mens man bor i lille lejlighed på 4. sal uden elevator), små plastikdyr med sugekopper, små selvlysende insekter, Star wars viskelædere der kan skilles ad (Pissefede gaver at få med kravlebaby i huset)...

Og nu har hun et påskeæg der venter (det spurgte hun dog pænt om hun måtte give, fordi det er sukker...), SvampeBob firkant nattøj og så havde hun også købt strømper som dog er for små.

Jeg ved godt, at det er godt ment og ren kærlighed, men det irriterer mig, at han får alt det dims, og jeg vil helst ikke "normalisere" gaver så de bliver en hverdagsting, og så synes jeg faktisk også det føles sådan lidt som om at hun "køber deres kærlighed" (hvilket hun selvfølgelig ikke gør bevidst, men alligevel).

Og det værste er, at jeg ikke kan knække koden for, hvordan jeg skal sige det. Jeg har forsøgt, men erfaringen siger lidt, at det 1. Ikke rigtig hjælper 2. Udløser en masse drama.

Bah...!

Jeg har haft samme problem med min far. Men ham kan jeg nemt snakke med, så jeg sagde bare til ham, at han altså ikke behøver have noget med hver gang han kommer. Så var den ikke længere :)

Jeg kan gode forstå, du synes det er træls :kram2

Hvid I synes han skal have en bold, kan I så ikke vende det om og sige at I skal have en bold? At familien mangler en, så det ikke lugter af en gave kun til ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Youtube instruktionsvideo?

Der er mange, den her virker meget god :)

Den har jeg ikke set. Den kigger jeg når der er ro til det.

Jeg så nogle andre og prøvede og det var bare noget ged :( Og Herman blev ked af det og jeg følte jeg gjorde ham fortræd :( Måske er jeg bare ikke sådan en der bærer mine børn. Vikle fungerer heller aldrig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig selv at jeg er ret large over for M. Jeg lader ham som regel altid tage ud med vennerne til det ene og det andet, både hverdag og week-end, uanset om det var planlagt eller ej. Jeg er endda gået så langt at jeg har sagt ok til, at han tager en uge til Indien, 6 uger efter termin, selvom jeg egentlig slet ikke føler mig klar til at stå alene med to børn i så lang tid, så hurtigt.

Her til aften er han spontant taget ud og spille fodbold med kun en times varsel. Jeg var derfor en smule stresset over madlavning og tvær 3-årig, da M skulle ud af døren, og kom til at vrisse en smule af ham, da han (som altid) havde forlagt sin bilnøgle, og mente at set var mit ansvar at finde den. Så jeg fik da lige i hovedet, at jeg skulle lade være med altid at være så sur og tale så grimt, samt at han jo nærmest altid er hjemme i stedet for at tage ud <_<

Wow... han skal da være glad for ikke at være gift med mig (hvilket han jo nok også er :D) Min babypige er 8 uger og Inger 3,5 år, og jeg kan slet ikke overskue, hvornår jeg ville kunne sige ja til, at A tager til Indien. 

Faktisk er jeg ikke engang overbevist om, at jeg ville være mega lydhør for, at han tog ud og spillede fodbold med en times varsel lige pt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft samme problem med min far. Men ham kan jeg nemt snakke med, så jeg sagde bare til ham, at han altså ikke behøver have noget med hver gang han kommer. Så var den ikke længere :)

Jeg kan gode forstå, du synes det er træls :kram2

Hvid I synes han skal have en bold, kan I så ikke vende det om og sige at I skal have en bold? At familien mangler en, så det ikke lugter af en gave kun til ham :)

Joeh det var måske egentlig en god idé :) :tak Det vil jeg lige overveje i hvert fald :)

Og ja, hvis man så bare kunne sige det og så var det det. Det kan man også nogle gange med min mor, men andre gange vælter det hele bare og jeg kan ikke gennemskue hvornår det er. <_<

Forresten - ikke henvendt til dig, men bare lige for at sige det for at være lidt fair overfor min mor - så har han fået rigtig mange gode og fornuftige ting af hende gennem tiden, så det er ikke bras alt sammen. Nattøjet tror jeg i øvrigt også er fint. Det er mere det med, at det er så tit...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow... han skal da være glad for ikke at være gift med mig (hvilket han jo nok også er :D) Min babypige er 8 uger og Inger 3,5 år, og jeg kan slet ikke overskue, hvornår jeg ville kunne sige ja til, at A tager til Indien.

Faktisk er jeg ikke engang overbevist om, at jeg ville være mega lydhør for, at han tog ud og spillede fodbold med en times varsel lige pt.

:ditto bare med 8 måneder babypige istedet for 8 uger :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sidder jeg lige og bliver lidt irriteret på min mor. Jeg overvejer at købe en gave til V i anledning af påsken og fordi jeg synes, han trænger til en god bold, som vi kan spille med sammen ude på græsset. Men så får jeg sådan en følelse af, at han bare har fået alt for mange gaver her på det seneste, og at jeg gerne vil lære ham, at han ikke skal have noget hele tiden. Og det hænger sammen med, at min mor giver ham noget, HVER gang, de ses, efterhånden.

Da hun var her i weekenden, havde hun lige en samle-selv-bil med til ham (forfærdeligt bras)

Da hun passede ham forrige weekend, fik han en skumpistol (også noget bras, han er dog rigtig glad for den)

Sådan ellers for nyligt har han fået et skumbat med bold, et langt plasticrør der siger lyde når man svinger det (Pissefede gaver at få mens man bor i lille lejlighed på 4. sal uden elevator), små plastikdyr med sugekopper, små selvlysende insekter, Star wars viskelædere der kan skilles ad (Pissefede gaver at få med kravlebaby i huset)...

Og nu har hun et påskeæg der venter (det spurgte hun dog pænt om hun måtte give, fordi det er sukker...), SvampeBob firkant nattøj og så havde hun også købt strømper som dog er for små.

Jeg ved godt, at det er godt ment og ren kærlighed, men det irriterer mig, at han får alt det dims, og jeg vil helst ikke "normalisere" gaver så de bliver en hverdagsting, og så synes jeg faktisk også det føles sådan lidt som om at hun "køber deres kærlighed" (hvilket hun selvfølgelig ikke gør bevidst, men alligevel).

Og det værste er, at jeg ikke kan knække koden for, hvordan jeg skal sige det. Jeg har forsøgt, men erfaringen siger lidt, at det 1. Ikke rigtig hjælper 2. Udløser en masse drama.

Bah...!

Vi havde samme problem med min svigermor, og hende har jeg normalt rigtig svært ved at sige over fra - og hvis jeg endelig gør det, siver det normalt ikke helt ind :rolleyes

 

Sidste år, beklagede jeg så min nød over, hvor svært det var at finde på kalendergaver. Dels fordi han jo altid fik en masse ting i løbet af året, men derudover at jeg hurtigt synes at det var en masse bras jeg fik købt. Derfor foreslog jeg hende, om ikke hun kunne spare alle de små gaver gennem året, og så i stedet finde 24 gode gaver til december, så hun kunne få lov at stå for pakkekalenderen. Hun blev helt vildt glad og tog opgaven på sig. Ud af de 24 gaver hun gav i december var der måske 3-4 stykker som var bras, mens resten var blandede gode gaver, bl.a. tallerkner, kopper, madkasse osv. med dusty fra planes, samt en masse biler, lidt tøj, pixibøger, malegrej og en disneyfilm til den 24. december :yay

 

Jeg synes selv at det blev en rigtig god løsning, da hun fik stillet sin købelyst, "fik lov" at stå for pakkekalenderen, faktisk tænkte over at købe gode gaver og sidst - men bestemt ikke mindst - gjorde, at jeg slap for at finde på 24 gaver ;)

 

Måske kunne det være en løsning?

 

P.S. Nu er hun begyndt af gå og købe sokker og underbukser med alt muligt sejt på (David eeeeelsker alt slags tøj) til ham, som hun giver ham løbende - det kan jeg ligesom bedre med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.