SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Altid, jeg skylder dig en masse tjenester :kiss :zzz lille Lilly

Er ikke helt med på hvad du skylder  :blush Jeg tror da det ender med at blive mig der skylder at visse og tysse når det blir dig der får en lille ballademager der holder fest ved sengetid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er ikke helt med på hvad du skylder  :blush Jeg tror da det ender med at blive mig der skylder at visse og tysse når det blir dig der får en lille ballademager der holder fest ved sengetid ;)

Jeg skylder da at sende sove vibs til Lilly, for du formidlede kontakt til Pia :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så presset af at være mor :( Mine tanker kredser konstant over hvad jeg nu bør gøre, hvad vi nu skal lave og om det er tilnærmelsesvis godt nok :boo

Snakker jeg nu nok med William og på den rigtige måde? Hvilke aktiviteter kan vi lave hvor vi for øvet at tælle? Vi skal også lige huske at gå tur, løbe, tumle og komme en masse ud. Vi skal også læse bøger og snakke om dem på den rigtige måde. Hvor meget skal man træne for at han bliver god nok til at tegne og hvordan i helvede lærer jeg ham at klippe? Han kan godt tage tøj og overtøj på selv, men han gider ikke - hvordan lærer jeg ham at gide eller bare at gøre som der bliver sagt?

Mit hoved kører nonstop og jeg overvejer snart at sende begge unger i institution 7-17, simpelthen for at smide noget af ansvaret af helvedes til :boo

Jeg fatter ikke hvordan andre klarer det og stadigvæk står oprejst. Er jeres unger bare født med evnerne til at snakke/klippe/tegne/sidde stille osv? Eller er mine unger bare mega bagud? Vil de altid være det? Eller er det bare fordi jeg ikke magter opgaven? Er jeg virkelig bare sådan en forældre der endnu ikke har indset at jeg er skide dårlig til alt?

PS: please lad være med at skrive 'du er en god mor' beskederne. Det er OVERHOVEDET IKKE det jeg skriver for at opnå, desuden hjælper det ikke det fjerneste. Jeg har bare så meget kaos oppe i hovedet at jeg bliver nødt til at skrive lidt ned.

Jeg var så moren, der sendte Silke Elia i dagpleje, fordi jeg havde brug for at nogle tog over for en stund; at jeg fik ro til at være mig. Jeg ville faktisk gerne have passet hende længere hjemme, men jeg kunne simpelthen ikke, så derfor har jeg altid først stor respekt for jer, som hjemmepasser og i høj grad tilsidesætter jeres egne behov.

Jeg forstår godt, at dine tanker kører rundt og jeg håber, at der snart bliver lidt ro på noget af det. Men jeg tænker, at mange af dine tanker, er nogle mange af os har i en eller anden grad, men at fordi du har hjemmepasset, så føler du at det de evt ikke kan (endnu) er din skyld - at DU ikke har været tilstrækkelig (hvor andre med børn i instition bedre kan ligge noget af ansvaret over på andre).

(Håber det giver nogenlunde mening her fra mobilen)

Og så et stort kram :kram :kram2 :kiss

Hilsen moren til et barn, som kan en masse i børnehaven, men hjemme skal have hjælp til ALT for tiden. Jeg er ved at blive sindsyg over, at hun nægter at gøre ting selv, selvom jeg VED hun selv fx kan tage sine sko af, bukser på og tørre sig efter tis. Jeg tror i øvrigt hendes kærlighedssprog er tjeneste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga og MforMor :kiss

I siger lidt af det samme: børn udvikler sig forskelligt. Jeg er helt enig! De er jo børn, de er ikke små maskiner.

Men de der måle-pædagogiske-vi-skal-bevise-at-vi-laver-noget-skemaer siger at William i så fald lærer det forkerte.

Rebellen i mig siger pyt og han når det og skide være osv. Men mit kloge hoved ved at han de næste 700år bliver målt på faste måleskemaer og jeg vil ikke være den skod mor der ikke formåede at hjælpe ham til at passe ind og få gode oplevelser med at blive målt.

Og hvis nogen forstår hvad fanden jeg skriver, så deler jeg chokolade ud i baghaven om 15 minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm, jeg er sikkert træt, men jeg synes at det du skriver kan betyde forskellige ting, så vil du ikke uddybe? :kiss

Jeg tror, at det betyder, at Tumlepigen også stresser og tænker tossede ting om sig selv - I skulle da have nogle smæk begge to :rolleyes :kiss

Jeg har lyst til at skrive en hel masse, men jeg vil (også henset til det lille forbud;-) begrænse mig til to:

1) med fare for at gentage mig selv - jeg har set dårlige forældre og utilstrækkelige forældreevner - THIS IS NOT IT! Tag mit ord for det.

2) min aldeles vidunderlige lille store banditsøn har været den sidste i verden - cirka - til at lære at kravle, at gå, at tale osv osv - alle de der ting, man sidder og sammenligner. Han er helt normal og perfekt på sin måde og skidtpyt med tempo. Måske kunne noget være speedet op med 'træning' eller lignende, men hvad så? Han lærer det jo :)

Jeres børn har søde, kærlige, ressourcestærke og menneskelige forældre - det er pr definition godt nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga og MforMor :kiss

I siger lidt af det samme: børn udvikler sig forskelligt. Jeg er helt enig! De er jo børn, de er ikke små maskiner.

Men de der måle-pædagogiske-vi-skal-bevise-at-vi-laver-noget-skemaer siger at William i så fald lærer det forkerte.

Rebellen i mig siger pyt og han når det og skide være osv. Men mit kloge hoved ved at han de næste 700år bliver målt på faste måleskemaer og jeg vil ikke være den skod mor der ikke formåede at hjælpe ham til at passe ind og få gode oplevelser med at blive målt.

Og hvis nogen forstår hvad fanden jeg skriver, så deler jeg chokolade ud i baghaven om 15 minutter.

Jeg kan sq ikke nå til Sjælland på et kvarter! Min transmogrif er i stykker!

Hvis man nu skulle være lidt pragmatisk på den virkeligt kedelige måde: Hvad er det lige helt præcist, den almægtige skemagud og grafgudinde dumper El Willam på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skylder da at sende sove vibs til Lilly, for du formidlede kontakt til Pia :kiss

Nååårh det, det var så lidt jeg har ikke lige hørt nogen opdatering på den historie så det havde mit trætte hoved da glemt alt om :)

'

Jeg tror forresten hun sover... så mangler vi bare Mathildebassen  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååårh det, det var så lidt jeg har ikke lige hørt nogen opdatering på den historie så det havde mit trætte hoved da glemt alt om :)

'

Jeg tror forresten hun sover... så mangler vi bare Mathildebassen  :wub

Jeg skriver lige i PM så ;) så kommer der også sove vibs til Mathilde :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga og MforMor :kiss

I siger lidt af det samme: børn udvikler sig forskelligt. Jeg er helt enig! De er jo børn, de er ikke små maskiner.

Men de der måle-pædagogiske-vi-skal-bevise-at-vi-laver-noget-skemaer siger at William i så fald lærer det forkerte.

Rebellen i mig siger pyt og han når det og skide være osv. Men mit kloge hoved ved at han de næste 700år bliver målt på faste måleskemaer og jeg vil ikke være den skod mor der ikke formåede at hjælpe ham til at passe ind og få gode oplevelser med at blive målt.

Og hvis nogen forstår hvad fanden jeg skriver, så deler jeg chokolade ud i baghaven om 15 minutter.

Jeg er heller ikke meget for de skemaer, mit barn passer ikke i dem... jeg tager det nu ikke så personligt, for jeg syns de tre første er faldet ok fornuftigt ud, sådan hvad den del angår som jeg havde indflydelse på. Men jeg vil gerne hoppe og springe og gøre alt muligt for at hjælpe Lilly med at få de færdigheder jeg nu kan hjælpe hende til, hvis der er noget jeg kan gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At manden nu har aftaler 3 gange om ugen plus det løse i weekenderne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så presset af at være mor :( Mine tanker kredser konstant over hvad jeg nu bør gøre, hvad vi nu skal lave og om det er tilnærmelsesvis godt nok :boo

Snakker jeg nu nok med William og på den rigtige måde? Hvilke aktiviteter kan vi lave hvor vi for øvet at tælle? Vi skal også lige huske at gå tur, løbe, tumle og komme en masse ud. Vi skal også læse bøger og snakke om dem på den rigtige måde. Hvor meget skal man træne for at han bliver god nok til at tegne og hvordan i helvede lærer jeg ham at klippe? Han kan godt tage tøj og overtøj på selv, men han gider ikke - hvordan lærer jeg ham at gide eller bare at gøre som der bliver sagt?

Mit hoved kører nonstop og jeg overvejer snart at sende begge unger i institution 7-17, simpelthen for at smide noget af ansvaret af helvedes til :boo

Jeg fatter ikke hvordan andre klarer det og stadigvæk står oprejst. Er jeres unger bare født med evnerne til at snakke/klippe/tegne/sidde stille osv? Eller er mine unger bare mega bagud? Vil de altid være det? Eller er det bare fordi jeg ikke magter opgaven? Er jeg virkelig bare sådan en forældre der endnu ikke har indset at jeg er skide dårlig til alt?

PS: please lad være med at skrive 'du er en god mor' beskederne. Det er OVERHOVEDET IKKE det jeg skriver for at opnå, desuden hjælper det ikke det fjerneste. Jeg har bare så meget kaos oppe i hovedet at jeg bliver nødt til at skrive lidt ned.

Jeg har 2 meget forskellige børn. En datter der er yderst selvstændig - det hvor det er for meget. Kunne tage tøj på selv tidligt, god motorisk osv. Men hun er bagud sprogligt hvilket kan forklares i at hun er 2 sproget. Hun får altid ros og er meget social og har mange venner. Altså stort set mønster barn.

Så har vi Sebastian, han passer ikke ind i skabelonen. Han er sød, dejlig og kærlig og ganske vidunderlig og helt sig selv.

Han laver ikke dagens gerning hvis han kan slippe. Lektier dog undtaget. Hans lillesøster laver gerne kakao til ham fx fordi han mener han ikke kan, jeg mener han er for doven ;) han har svært ved at klippe, motorisk er han ikke super osv. Socialt er det ikke nemt for ham.

Vi har ofte forladt børnehaven med følelsen af at de ikke forstod ham og at vi ikke gjorde det godt nok og især jeg har følt det pres du taler om.

Lige indtil han kom i skole og vi fandt ud af at han er højt begavet. Han er også særlig sensitiv, hvilket jeg også mener din William er, hvis jeg husker rigtigt.

Sebastian er nu 8 år (snart 9 år) og jeg kan i bagklogsskabens klare lys se at meget /hvis ikke alt kan forklares i det sensitive og det højt begavede. Det mener jeg måske nok de professionelle omkring os burde have set før, men det gjorde de ikke.

Jeg synes tit der er en skabelon børnene skal passe ned i og gør de ikke så skal der formidles til forældrene og ikke altid med lige stort held.

Hvis dine børn ikke passer til den kasse børnehaven mener de bør være i. Så kan det jo være der er en god grund, ligesom med min Sebastian. Det kan også bare være de så kan nogle andre ting og bare følger deres eget tempo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At manden nu har aftaler 3 gange om ugen plus det løse i weekenderne <_<

Hvilke aftaler og hvornår på døgnet? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sq ikke nå til Sjælland på et kvarter! Min transmogrif er i stykker!

Hvis man nu skulle være lidt pragmatisk på den virkeligt kedelige måde: Hvad er det lige helt præcist, den almægtige skemagud og grafgudinde dumper El Willam på?

Enig i det sidste! William lærer da intet forkert!! Og igen, en del nyere forskning siger jo netop at institutioner skal droppe "læring" før skolen, altså med bogstaver/matematik mv! Og hør nu her, din dreng er ikke engang 4 år!!!!!!

Hvorfor er det bedst, hvis barnet kan tegne/sidde stille? Det gør mit barn fint, men har lige været til forsinket 3 års undersøgelse i dag, hvor hun ikke sagde ET ORD til lægen eller mig i løbet af de 15 min, det varede og vi derfor må tage hende med til babyens 5-ugers undersøgelse, i håb om at hun vil sige noget. Har jeg fejlet her? Nej! Det er jeg overbevist om at jeg ikke har. Hun er bare bange for fremmede! (Og vi havde vitterligt øvet at vi skulle til lægen!) apropos sprog, så har V en elendig udtale, og det bliver der arbejdet på - børn udvikler sig forskelligt! Jeg har fået at vide af pædagoger mv, at sproget/udtalelsen nok skal komme :)

Håber ikke du bliver sur nu, men du er en fantastisk mor! Jeg er virkelig ked af, at du tvivler sådan på det! Du har to dejlige drenge, som udvikler sig lige som du skal.

Jeg ville enorm gerne komme til chokolade - men min

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så presset af at være mor :( Mine tanker kredser konstant over hvad jeg nu bør gøre, hvad vi nu skal lave og om det er tilnærmelsesvis godt nok :boo

Snakker jeg nu nok med William og på den rigtige måde? Hvilke aktiviteter kan vi lave hvor vi for øvet at tælle? Vi skal også lige huske at gå tur, løbe, tumle og komme en masse ud. Vi skal også læse bøger og snakke om dem på den rigtige måde. Hvor meget skal man træne for at han bliver god nok til at tegne og hvordan i helvede lærer jeg ham at klippe? Han kan godt tage tøj og overtøj på selv, men han gider ikke - hvordan lærer jeg ham at gide eller bare at gøre som der bliver sagt?

Mit hoved kører nonstop og jeg overvejer snart at sende begge unger i institution 7-17, simpelthen for at smide noget af ansvaret af helvedes til :boo

Jeg fatter ikke hvordan andre klarer det og stadigvæk står oprejst. Er jeres unger bare født med evnerne til at snakke/klippe/tegne/sidde stille osv? Eller er mine unger bare mega bagud? Vil de altid være det? Eller er det bare fordi jeg ikke magter opgaven? Er jeg virkelig bare sådan en forældre der endnu ikke har indset at jeg er skide dårlig til alt?

PS: please lad være med at skrive 'du er en god mor' beskederne. Det er OVERHOVEDET IKKE det jeg skriver for at opnå, desuden hjælper det ikke det fjerneste. Jeg har bare så meget kaos oppe i hovedet at jeg bliver nødt til at skrive lidt ned.

Når du finder ud af alt det du tumler med, så fortæl mig hvordan dit og dat skal gøres... Mit store barn på 4 er lige sådan.. Min baby er ikke oppe på alle 4 endnu og kløjes i alt med klumper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så presset af at være mor :( Mine tanker kredser konstant over hvad jeg nu bør gøre, hvad vi nu skal lave og om det er tilnærmelsesvis godt nok :boo

Snakker jeg nu nok med William og på den rigtige måde? Hvilke aktiviteter kan vi lave hvor vi for øvet at tælle? Vi skal også lige huske at gå tur, løbe, tumle og komme en masse ud. Vi skal også læse bøger og snakke om dem på den rigtige måde. Hvor meget skal man træne for at han bliver god nok til at tegne og hvordan i helvede lærer jeg ham at klippe? Han kan godt tage tøj og overtøj på selv, men han gider ikke - hvordan lærer jeg ham at gide eller bare at gøre som der bliver sagt?

Mit hoved kører nonstop og jeg overvejer snart at sende begge unger i institution 7-17, simpelthen for at smide noget af ansvaret af helvedes til :boo

Jeg fatter ikke hvordan andre klarer det og stadigvæk står oprejst. Er jeres unger bare født med evnerne til at snakke/klippe/tegne/sidde stille osv? Eller er mine unger bare mega bagud? Vil de altid være det? Eller er det bare fordi jeg ikke magter opgaven? Er jeg virkelig bare sådan en forældre der endnu ikke har indset at jeg er skide dårlig til alt?

PS: please lad være med at skrive 'du er en god mor' beskederne. Det er OVERHOVEDET IKKE det jeg skriver for at opnå, desuden hjælper det ikke det fjerneste. Jeg har bare så meget kaos oppe i hovedet at jeg bliver nødt til at skrive lidt ned.

Først og fremmest stort kram :kram

Nu ved jeg jo ikke hvordan det er at have barn i den alder, men jeg tænker om du har nogen at tale med de her ting om? Altså fx en pædagog i Williams børnehave, som kender ham godt og som du føler du kan tale med? For så kan du jo hurtigt få et praj om der rent faktisk er hold i de tanker du har!

Det sagt så kan jeg VIRKELIG godt forstå dig. Nogle gange tænker jeg at jeg aldrig kommer tilbage på mit studie, for jeg bruger så meget energi på at tænke på hvordan jeg skal være mor og ditten og datten, så jeg er helt nervøs for om min hjerne kan rumme en masse andet!

Jeg tror det er super sundt at man har de tanker, for det viser jo at man vil sit barn og man engagerer sig som forælder. Men tankerne skal ikke tage overhånd og føles som en klam ånde i nakken :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt.. Hvad måtte i betale for sådan en ?

Vi gav kun 41.500. Den er fra 2005 men har kørt langt. Min mand kan skifte det meste på bilen selv, men vi regner med, at den skal have skiftet motor en gang ude i fremtiden. Vi køre ikke så meget og en VW der bliver passet ordenligt holder virkelig længe. Hvis jeg var jer ville jeg måske købe en touran fra 2011-2012

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så presset af at være mor :( Mine tanker kredser konstant over hvad jeg nu bør gøre, hvad vi nu skal lave og om det er tilnærmelsesvis godt nok :boo

Snakker jeg nu nok med William og på den rigtige måde? Hvilke aktiviteter kan vi lave hvor vi for øvet at tælle? Vi skal også lige huske at gå tur, løbe, tumle og komme en masse ud. Vi skal også læse bøger og snakke om dem på den rigtige måde. Hvor meget skal man træne for at han bliver god nok til at tegne og hvordan i helvede lærer jeg ham at klippe? Han kan godt tage tøj og overtøj på selv, men han gider ikke - hvordan lærer jeg ham at gide eller bare at gøre som der bliver sagt?

Mit hoved kører nonstop og jeg overvejer snart at sende begge unger i institution 7-17, simpelthen for at smide noget af ansvaret af helvedes til :boo

Jeg fatter ikke hvordan andre klarer det og stadigvæk står oprejst. Er jeres unger bare født med evnerne til at snakke/klippe/tegne/sidde stille osv? Eller er mine unger bare mega bagud? Vil de altid være det? Eller er det bare fordi jeg ikke magter opgaven? Er jeg virkelig bare sådan en forældre der endnu ikke har indset at jeg er skide dårlig til alt?

PS: please lad være med at skrive 'du er en god mor' beskederne. Det er OVERHOVEDET IKKE det jeg skriver for at opnå, desuden hjælper det ikke det fjerneste. Jeg har bare så meget kaos oppe i hovedet at jeg bliver nødt til at skrive lidt ned.

Jeg kan så meget følge dig. Har det på samme måde - og det er selvom mine børn er/skal i institution :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja Touran er en virkelig fed bil :super

Super fed, man har jo nærmest uendeligt med plads :yay

Kæmpe :kram til dig Stephi. Jeg forstår godt hvad du mener, jeg tænker ofte ligesådan, men så siger jeg til mig selv, at jeg gør hvad jeg kan. Hun bliver fyldt op med kærlighed og får masser af omsorg. Det at de er så meget sammen med os er jeg sikker på, hjælper dem senere til at indhente det de evt er kommet bagud. Jeg tror i øvrigt ikke, at William ville kunne en hel masse mere ved at han var kommet tidligt i pasning, tværtimod tror jeg at sensitive William hurtigt var blevet "kvalt" ved at komme tidligt afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så presset af at være mor :( Mine tanker kredser konstant over hvad jeg nu bør gøre, hvad vi nu skal lave og om det er tilnærmelsesvis godt nok :boo

Snakker jeg nu nok med William og på den rigtige måde? Hvilke aktiviteter kan vi lave hvor vi for øvet at tælle? Vi skal også lige huske at gå tur, løbe, tumle og komme en masse ud. Vi skal også læse bøger og snakke om dem på den rigtige måde. Hvor meget skal man træne for at han bliver god nok til at tegne og hvordan i helvede lærer jeg ham at klippe? Han kan godt tage tøj og overtøj på selv, men han gider ikke - hvordan lærer jeg ham at gide eller bare at gøre som der bliver sagt?

Mit hoved kører nonstop og jeg overvejer snart at sende begge unger i institution 7-17, simpelthen for at smide noget af ansvaret af helvedes til :boo

Jeg fatter ikke hvordan andre klarer det og stadigvæk står oprejst. Er jeres unger bare født med evnerne til at snakke/klippe/tegne/sidde stille osv? Eller er mine unger bare mega bagud? Vil de altid være det? Eller er det bare fordi jeg ikke magter opgaven? Er jeg virkelig bare sådan en forældre der endnu ikke har indset at jeg er skide dårlig til alt?

PS: please lad være med at skrive 'du er en god mor' beskederne. Det er OVERHOVEDET IKKE det jeg skriver for at opnå, desuden hjælper det ikke det fjerneste. Jeg har bare så meget kaos oppe i hovedet at jeg bliver nødt til at skrive lidt ned.

Altså jeg har da haft elever i indskolingen der ikke kunne sidde stille, tegne eller klippe - så at William ikke kan det endnu lyder da ikke som noget du skal stresse over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow sikke en overvældende respons! Tak, i er virkelig skønne. Jeg har ikke lige overskud til at svare jer enkeltvis, så det bliver lige sådan lidt samlet.

Jamen hvad kan William ikke, i følge børnehaven: tale!, tegne og klippe (med ordene: er det noget i gør derhjemme? Jeg fik lyst til at svare at vi ikke ejer så meget som en kuglepen), tage overtøj på, løbe uden at falde for meget (udfra målingen 'han falder mere end de andre børn'), sidde stille til gruppetid. Hm :chin: var der andet? Oh well... Ting han er god til: 'han er så sød, han vil så gerne kramme'.

Fedt ikke? Jeg går i 3 år og passer mit barn hjemme og er sådan temmelig nervøs for om det er 'nok', jeg prøver at modsvare fordomme, men altid sådan temmelig angst for om det er nok. Og hvad kommer der så ud af det? En fejlliste så lang. Men hey, han er go til at kramme.

Nå ja, til det der med at han falder meget, så siger de så at de går tur en gang om ugen for ligesom at styrke ham. Gudsketakoglov for børnehaven. Vi går nemlig aldrig tur herhjemme. Aldrig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow sikke en overvældende respons! Tak, i er virkelig skønne. Jeg har ikke lige overskud til at svare jer enkeltvis, så det bliver lige sådan lidt samlet.

Jamen hvad kan William ikke, i følge børnehaven: tale!, tegne og klippe (med ordene: er det noget i gør derhjemme? Jeg fik lyst til at svare at vi ikke ejer så meget som en kuglepen), tage overtøj på, løbe uden at falde for meget (udfra målingen 'han falder mere end de andre børn'), sidde stille til gruppetid. Hm :chin: var der andet? Oh well... Ting han er god til: 'han er så sød, han vil så gerne kramme'.

Fedt ikke? Jeg går i 3 år og passer mit barn hjemme og er sådan temmelig nervøs for om det er 'nok', jeg prøver at modsvare fordomme, men altid sådan temmelig angst for om det er nok. Og hvad kommer der så ud af det? En fejlliste så lang. Men hey, han er go til at kramme.

Nå ja, til det der med at han falder meget, så siger de så at de går tur en gang om ugen for ligesom at styrke ham. Gudsketakoglov for børnehaven. Vi går nemlig aldrig tur herhjemme. Aldrig!

Åh pædagoger... :rolleyes (ja altså undskyld til pædagogerne herinde, men nogen af slagsen kan altså bare få ting serveret på en måde, så man får lyst til at opføre sig højst upassende :rolleyes ).

Når du læser det, du selv har skrevet, så kan du godt høre, at det er noget fis, de kommer med, ikk' :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere børn på Annas stue, der ikke kan klippe og det er især drenge. Jeg tror sgu bare det er for koncentrations- og pussenusset til 4-årige drenge. Jeg forstår da godt at der er andre ting de hellere vil bruge deres krudt på ;)

Jeg synes de der pædagoger lyder liiidt som nogen drama queens :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow sikke en overvældende respons! Tak, i er virkelig skønne. Jeg har ikke lige overskud til at svare jer enkeltvis, så det bliver lige sådan lidt samlet.

Jamen hvad kan William ikke, i følge børnehaven: tale!, tegne og klippe (med ordene: er det noget i gør derhjemme? Jeg fik lyst til at svare at vi ikke ejer så meget som en kuglepen), tage overtøj på, løbe uden at falde for meget (udfra målingen 'han falder mere end de andre børn'), sidde stille til gruppetid. Hm :chin: var der andet? Oh well... Ting han er god til: 'han er så sød, han vil så gerne kramme'.

Fedt ikke? Jeg går i 3 år og passer mit barn hjemme og er sådan temmelig nervøs for om det er 'nok', jeg prøver at modsvare fordomme, men altid sådan temmelig angst for om det er nok. Og hvad kommer der så ud af det? En fejlliste så lang. Men hey, han er go til at kramme.

Nå ja, til det der med at han falder meget, så siger de så at de går tur en gang om ugen for ligesom at styrke ham. Gudsketakoglov for børnehaven. Vi går nemlig aldrig tur herhjemme. Aldrig!

Hvordan fik du det fortalt?? Ved en aflevering? Synes set lyder meget underligt! Ikke tale?? Jamen hvad har de sat i værks ift en evt sprog- talepædagog? Vi har jo haft vores første forløb med V, hvor vi fik konkrete øvelser - det handler jo ikke om at "tale" derhjemme, det gør I jo!!

Klippe???? Helt ærligt????!!!

Motorik - gå ture? Igen, hvis de er bekymrede, burde de så ikke inddrage i motorikkonsulent? Altså dette er ikke for at vi forældre skal fralægge os et hvert ansvar, men synes det virker ret uprofessionelt den måde det er blevet overleveret!! Kan godt forstå den følelse du sidder med!

Jeg har fx fået at vide af pædagogerne at V havde svært ved at sidde ved bordet og vente på de andre spiste færdig (haha, tænkte jeg, UPS, derhjemme får hun lov til at forlade bordet, når hun er færdig :D = det var til at tage at føle på, og nu skal hun under aftensmaden blive siddende til alle er færdige - og det gør hun nu uden problemer. Sådanne råd er fine at give, synes jeg. Det kan vi forældre nemt reagere på. Men sprog, motorik og bekymringer om noget lign, bør ikke bare smides i hovedet på den måde! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow sikke en overvældende respons! Tak, i er virkelig skønne. Jeg har ikke lige overskud til at svare jer enkeltvis, så det bliver lige sådan lidt samlet.

Jamen hvad kan William ikke, i følge børnehaven: tale!, tegne og klippe (med ordene: er det noget i gør derhjemme? Jeg fik lyst til at svare at vi ikke ejer så meget som en kuglepen), tage overtøj på, løbe uden at falde for meget (udfra målingen 'han falder mere end de andre børn'), sidde stille til gruppetid. Hm :chin: var der andet? Oh well... Ting han er god til: 'han er så sød, han vil så gerne kramme'.

Fedt ikke? Jeg går i 3 år og passer mit barn hjemme og er sådan temmelig nervøs for om det er 'nok', jeg prøver at modsvare fordomme, men altid sådan temmelig angst for om det er nok. Og hvad kommer der så ud af det? En fejlliste så lang. Men hey, han er go til at kramme.

Nå ja, til det der med at han falder meget, så siger de så at de går tur en gang om ugen for ligesom at styrke ham. Gudsketakoglov for børnehaven. Vi går nemlig aldrig tur herhjemme. Aldrig![/quote

Umiddelbart synes jeg det lyder som noget pjat. Hvad betyder det når de ikke kan tegne? Er det fordi han slet ikke regner eller kan de ikke se hvad han tegner? Jeg spørger af ren nysgerrighed. Hvornår skal de kunne klippe? Jeg tror da slet ikke jeg tør lade Amilia prøve endnu. Er jeg så en dårlig mor? Jeg synes det lyder som om de forventer en hel masse af en lille dreng, som i virkeligheden er lidt noget pjat. Det skal han da nok lærer når han føler for det. Måske det bare ikke er der hans interesse er lige nu.

Måske de netop ser alle små fejl, fordi han har været hjemmepasset og de har nogle fordomme omkring det. F.eks. At man kun sidder foran fjernsynet og aldrig går tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.