SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

17 minutes ago, Maj 2014 said:

Ja. Vi kørte direkte på skadestuen i går, det er få mm fra hendes øje, så vi skulle bare være sikker på der ikke var sket noget. I dag har vi været ved egen læge, fordi hun er hævet voldsomt op siden i går og er blevet meget rød, så nu skal hun starte på sin første antibiotika kur og det gør sku ærlig talt også ondt i mit moderhjerte, at min lille mus nu skal have medicin pga. Sådan en lille djævel. Og det skal lige siges at vi herhjemme elsker dyr, amilia er rigtig god med dyr og sød og kærlig. Hun er vokset op med dem og min moster sagde at den godt kunne finde på, at bide og pludselig ud af det blå bider den hende så hårdt den kunne i hovedet. De har så lagt den over på, at det måtte være Amilias egen skyld, men uanset hvad må en hund jo aldrig bide og det kan aldrig være en knap 2-årigs skyld. Hun blev sat i en position som hun aldrig skulle have været i. Den hund skulle aldrig have været i nærheden af hende.

Sikke en hæslig oplevelse, stakkels lille A og stort kram til dig :kram2 

 

Folk skal bare ikke ha kæledyr der kan finde på at bide på den måde. Ej men om jeg fatter at de ikke selv tager ansvar og får det bæst aflivet :( kan godt forstå I ikke har lyst til at skabe drama men det her drama er sku skabt af den anden part. Jeg syns helt ærligt en politianmeldelse er i den milde ende af hvordan jeg kunne finde på at reagere hvis det var mit barn. 

:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Fru.Mor said:

Jeg er enig med skruk, den burde aflives. Og jeg synes egentlig, det er fuldstændig ligegyldigt, at I er i familie. Jeg er nok også rimelig iskold med sådan nogle ting, men jeg ville anmelde det!

 

Jeg er sådan lige ved at sige :ditto I hvert fald når:

1. Det alligevel er familie I ikke vil se mere

2. De giver barnet skylden = IMO tager 0 ansvar = Man kan IMO ikke stole på, at de ikke gør deres til at det aldrig sker igen

 

(i øvrigt tænker jeg lidt, at det heller ikke er hundens skyld, men ejernes...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Alura said:

 

 

Tak I to, I er sgu så søde. Virkelig! :kiss

 

I et eller andet virkelig surrealistisk og meget uventet turn of events, er alt alligevel stadig i spil. Og intet afgjort endnu. Det kræver en længere forklaring, som lige må komme, når der er tid på et tidspunkt. 

Sender lige et kram og positiv karma i din retning - håber gode ting sker for et godt menneske som dig :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Barbamama said:

 

Jeg er sådan lige ved at sige :ditto I hvert fald når:

1. Det alligevel er familie I ikke vil se mere

2. De giver barnet skylden = IMO tager 0 ansvar = Man kan IMO ikke stole på, at de ikke gør deres til at det aldrig sker igen

Tak for at sætte alle de der ord på, som jeg ikke orkede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, mit arbejde :rolleyes

Der er pisse koldt, så vi sætter varmeblæsere op. Så bliver luften for tør, så vi sætter en fugtmaskine op. Den blæser kold luft, så der skal endnu en varmeblæser til... Jeg forudser en saga, der varer hele vinteren :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ang. det med hundebid - der er godt nok forskel på, om en hund markere ved et let nap i fingrene, og så rent faktisk bide efter ansigtet og holde sig fast! 

Den hund har jo tydelige tegn på mistrivsel, når den bider så kraftigt og i ansigtet. :S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, Barbamama said:

 

Jeg er sådan lige ved at sige :ditto I hvert fald når:

1. Det alligevel er familie I ikke vil se mere

2. De giver barnet skylden = IMO tager 0 ansvar = Man kan IMO ikke stole på, at de ikke gør deres til at det aldrig sker igen

 

(i øvrigt tænker jeg lidt, at det heller ikke er hundens skyld, men ejernes...)

Kloge ord :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, Fru.Mor said:

Jeg er enig med skruk, den burde aflives. Og jeg synes egentlig, det er fuldstændig ligegyldigt, at I er i familie. Jeg er nok også rimelig iskold med sådan nogle ting, men jeg ville anmelde det!

:ditto også hvis der kommer mere permanent skader i forsikrings øjemed :chin:

 

men ja det "kræ" skal i min optik aflives. 

 

Min barndom havde min faster den ondeste puddelhund- den hadede børn og bare jeg kom ind i lokalet, løb den uprovokeret hen og bed mig. Jeg ville ønske mine forældre havde handlet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Amilia blev bidt i ansigtet af min mosters hund i går. Jeg føler mig så vred, ked af det og svigtet på en gang. Min søde lille pige er helt hævet og rød under øjet. Hunden bed så hårdt den overhovedet kunne. Hun har 7 huller under øjet efter tænder. Hold kæft hvor er det bare det værste jeg nogensinde har oplevet! 

Jeg havde meldt den, ligegyldigt hvis hund det var.. Mon ikke din mormor forstår det? :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så svært med den anmeldelse. Jeg har mest lyst til, at gøre det, men samtidig synes jeg det sætter nogle mennesker jeg holder meget af i en dårlig position. Det er en rigtig lorte situation det her og hvor ville jeg ønske de tog ansvar, så de ikke satte alle andre i en dårlig position. Den har bidt så hårdt den kunne, det er tydeligt. Det var en ret kille hund på 4-5 kg. De burde slet ikke have den hund basta! Jeg har talt med vores ulykkesforsikring og vi har 3 år til at melde skaden. Den skulle ikke anmeldes til politiet før vi kunne oprette det som skade. Derudover sagde hun at vi havde i hvert fald 2 år til at melde det til deres ansvarsforsikring, men det kræver jeg tager fat i min moster og spørger hvor de er forsikret henne. Måske jeg bare skulle gøre det? Så ved de i hvert fald at vi mener det alvorligt. Hun har ikke kontaktet mig og sagt hun er ked af det eller noget. Min mormor er meget følsom og sådan en der ligger vågen om natten i ugevis af bekymring over små ting. Jeg tænker bare også at de burde forstå hvorfor vi anmelder det hvis vi gør, men det tvivler jeg på, når de pålægger en 2-årig skylden. Hvis vi anmelder det til deres ansvarsforsikring, så kan det jo være de politianmelder det. Åhh det er bare så svært og jeg er bare så pisse gal! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, tazdiginez said:

ang. det med hundebid - der er godt nok forskel på, om en hund markere ved et let nap i fingrene, og så rent faktisk bide efter ansigtet og holde sig fast! 

Den hund har jo tydelige tegn på mistrivsel, når den bider så kraftigt og i ansigtet. :S 

Den bliver klart ikke passet ordenligt og de burde slet ikke have hund! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft fat i vores Sp som kontaktede en psykolog der ringede mig op. Det er meget vigtigt for os, at hun ikke bliver bange for hunde nu. Det er jo en oplevelse, som kan sidde i hende resten af livet. Vi fik en god snak om hvordan vi som forældre skulle takle det overfor hende og det var rart. Jeg håber virkelig ikke, at der er andre der oplever det her, for det føles forfærdeligt. Selvfølgelig kommer ens børn til skade, falder på cyklen og lignende, men det her er uden for kategori.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand! :rolleyes

i går sagde han, at han ville ordne hele huset til jeg kom hjem. Da jeg trådte ind ad døren, sov han, og det havde han vist gjort hele aftenen. I dag er han så blevet hjemme med A, som er "syg", og han har lige skrevet, at han slet ikke har lavet noget praktisk. Selvom A har sovet lur i tre timer. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede faktisk at hunde der bed, SKULLE aflives? :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Girl Next Door said:

Jeg troede faktisk at hunde der bed, SKULLE aflives? :unsure 

Det bliver den også hvis vi anmelder det til politiet. Man burde som ejer selv gøre det. En hun der bider er jo utilregnelig. Det er bare svært, at anmelde det når vi er i familie og det gør mig i virkeligheden mere sur, at jeg skal tænke sådan og at de sætter mig i sådan en position. De burde jo selv tænke den skulle aflives, så vi ikke skal stå og vurderer hvorvidt vi vil tage beslutningen for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Amilia vågnede fra lur var hun endnu mere hævet i ansigtet. Min lille mus :o jeg har valgt at sende denne besked til min moster: 

 

Hej X. Jeg har i dag talt med vores forsikring. De anbefaler, at vi anmelder skaden til jeres ansvarsforsikring i tilfælde af, at der skulle opstå noget vi ikke kan se. Amilia er hævet meget op i dag, faktisk så meget at hun stort set ikke kan se ud af sit øje. Vi har været forbi egen læge, som har sat hende i behandling med antibiotika. Vi har brug for, af vide hvor Luna er forsikret, så vi kan anmelde skaden til forsikringen.

 

jeg synes jeg fik skrevet det meget diplomatisk og samtidig tager jeg ansvar for min datter. Jeg vil også gerne kunne fortælle Amilia, at vi ikke var bange for at tage konflikten og at vi altid vil beskytte hende uanset hvad. 

 

Undskyld for totalt at spamme brokketråden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 minutes ago, Maj 2014 said:

Da Amilia vågnede fra lur var hun endnu mere hævet i ansigtet. Min lille mus :o jeg har valgt at sende denne besked til min moster: 

 

Hej X. Jeg har i dag talt med vores forsikring. De anbefaler, at vi anmelder skaden til jeres ansvarsforsikring i tilfælde af, at der skulle opstå noget vi ikke kan se. Amilia er hævet meget op i dag, faktisk så meget at hun stort set ikke kan se ud af sit øje. Vi har været forbi egen læge, som har sat hende i behandling med antibiotika. Vi har brug for, af vide hvor Luna er forsikret, så vi kan anmelde skaden til forsikringen.

 

jeg synes jeg fik skrevet det meget diplomatisk og samtidig tager jeg ansvar for min datter. Jeg vil også gerne kunne fortælle Amilia, at vi ikke var bange for at tage konflikten og at vi altid vil beskytte hende uanset hvad. 

 

Undskyld for totalt at spamme brokketråden.

Du spammer bare. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at følge hvordan det ender. 

 

Stakkels Amilia :kram Håber hævelsen snart falder. Det må ikke være sjovt at stå i situationen, når det er familie. Håber din moster finder ud af, hvor alvorligt det er, når en hund bider. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til alle jer der har brug for det i dag.

 

Og et ekstra kram til din datter Maj2014, det var da en voldsomt ubehagelig oplevelse I har fået. Håber snart hævelsen falder igen.

 

Alura - du skriver bare hvis du har brug for det. Eller hvis jeg skal køre en tur forbi et hus for at I kan undgå samme tur som sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, AnitaFH said:

Du spammer bare. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at følge hvordan det ender. 

 

Stakkels Amilia :kram Håber hævelsen snart falder. Det må ikke være sjovt at stå i situationen, når det er familie. Håber din moster finder ud af, hvor alvorligt det er, når en hund bider. 

Det er virkelig ikke sjovt og det gør så ondt i hjertet at kigge på min lille mus. Min moster svarede at de var kede af det der var sket og at vi selvfølgelig skulle anmelde det, så jeg fik deres police nr. Nu er det anmeldt til deres ansvarsforsikring og det gjorde godt i mit hjerte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Maj 2014 said:

Det er virkelig ikke sjovt og det gør så ondt i hjertet at kigge på min lille mus. Min moster svarede at de var kede af det der var sket og at vi selvfølgelig skulle anmelde det, så jeg fik deres police nr. Nu er det anmeldt til deres ansvarsforsikring og det gjorde godt i mit hjerte.

Godt hun bare gav policenummeret. Så er det klaret uden bøvl. Kan godt forstå det lettede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, AnitaFH said:

Du spammer bare. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at følge hvordan det ender. 

 

Stakkels Amilia :kram Håber hævelsen snart falder. Det må ikke være sjovt at stå i situationen, når det er familie. Håber din moster finder ud af, hvor alvorligt det er, når en hund bider. 

 

Fuldstændig :ditto

 

Og ja, meget flot og diplomatisk formulering :respekt (Det er jeg ikke sikker på, at jeg selv havde evnet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, AnitaFH said:

Godt hun bare gav policenummeret. Så er det klaret uden bøvl. Kan godt forstå det lettede. 

Ja helt klart, men alt andet havde jo virkelig også været langt ude. Nu har vi i hvert fald handlet og gjort hvad vi kunne for vores datter. Nu skal det bare gå væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Maj 2014 said:

Det er virkelig ikke sjovt og det gør så ondt i hjertet at kigge på min lille mus. Min moster svarede at de var kede af det der var sket og at vi selvfølgelig skulle anmelde det, så jeg fik deres police nr. Nu er det anmeldt til deres ansvarsforsikring og det gjorde godt i mit hjerte.

 

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, PernilleMaj said:

:kram til alle jer der har brug for det i dag.

 

Og et ekstra kram til din datter Maj2014, det var da en voldsomt ubehagelig oplevelse I har fået. Håber snart hævelsen falder igen.

 

Alura - du skriver bare hvis du har brug for det. Eller hvis jeg skal køre en tur forbi et hus for at I kan undgå samme tur som sidst.

Tak :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Barbamama said:

 

Fuldstændig :ditto

 

Og ja, meget flot og diplomatisk formulering :respekt

Tak :kiss jeg prøvede virkelig også. Jeg vil gerne undgå ballade, hvis det kan lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.