Camils

Morgenmad

10 indlæg i dette emne

Jeg tænker så småt at begynde på at give Adrian morgenmad - jeg er bare helt blank på, hvad jeg skal give ham! Så hvad startede I med af morgenmad til jeres poder, og hvad giver I evt. nu? Varierer I morgenmaden mellem forskellige ting?

 

Adrian er lige knap 6 måneder, så det skal jo også helst passe til hans alder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker så småt at begynde på at give Adrian morgenmad - jeg er bare helt blank på, hvad jeg skal give ham! Så hvad startede I med af morgenmad til jeres poder, og hvad giver I evt. nu? Varierer I morgenmaden mellem forskellige ting?

Adrian er lige knap 6 måneder, så det skal jo også helst passe til hans alder :)

J får grød til morgen, brød til frokost og mos til aften. Sådan har det været nogle uger :)

Jeg varierer mellem forskellige typer grød og toppings..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav havregrød. Lavede den ikke al for tynd og fortyndede så med lidt MME. Man kan også komme æble- eller pæremos på. Eller banan. Det er bare et no go herhjemme.

Eller yoghurt (Max 3,5 g protein pr 100 g) og gerne lidt fedtholdig. Det mætter dog ikke så meget som havregrød.

Ellers scrambled eggs uden salt. Det er også dejlig blødt i konsistensen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hirsegrød og majsgrød. Men vi er startet ved 4 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet havregrød siden lidt over 4 mdr...enkelte gange med revet æble eller banan...efter han er blevet over 1 år får han det med både smør og mælk på :-)

Vi prøvede øllebrød men det var ikke noget hit herhjemme såå :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle de gode forslag. Han får allerede grød til frokost og mos til aftensmad, men måske skal vi variere, så han nærmere får en form for grød til morgenmad og så noget brød/æg/hvad jeg nu kan finde på til frokost. Så kan det passe en smule til det jeg får :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Markus får enten havregrød, hirsegrød, risgrød eller øllebrød til morgenmad :)

Frokost variere lidt om det er grøntsagsmos eller grød

Aftensmaden er gerne noget mos med kød af en art (kogt laks/torsk, kødbolle af svin eller kylling, torskerogn)

Også får han gerne noget frugtmos til "dessert"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg laver altid havregrød med C

Som jeg enten blander med banan eller æble.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med lidt frugt, pandekager/klatkager, æggekage og lignende.

Senere fik han havregrød, femgrynsgrød, hirsegrød med frugtstykker eller øllebrød (fra omkring 8,5 mdr, da han kunne spise med ske)..

Nu får han de samme ting eller lidt rugbrød og altid med lidt frugt til (i øjeblikket er blåbær the shiit).. sådan lidt på skift, så han ikke bliver træt af det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER