NSEllekilde

Ellekildes barnedåb og BRYLLUP ❤

233 indlæg i dette emne

YAY! Så er der en tidsramme....  :loveshower  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower

Vi har bryllupsdag d. 22. oktober, og det er virkelig en god dag at blive gift på ;) :biglove Vi har altid haft godt vejr den dag :)

Hvilken kirke har I valgt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rigtig god dag at blive gift på -vi når det lige inden årsdagen for vores forlovelse og min 21 års fødselsdag :wub

Vi har valgt Søborg kirke (ved gilleleje) da N boede i Græsted gennem hele hans opvækst og det er jo primært pga hans tilknytning til præsten (eller provst er hun nu) . Så det betød så meget for ham at jeg kun kunne gå med til det :)

Det er bare så vildt altså :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh hvor bliver det spændende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :loveshower

Der er 1 år og 4 mdr. til mit bryllup. Du er heldig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :loveshower

Der er 1 år og 4 mdr. til mit bryllup. Du er heldig :p

Men også stresset :p

Hehe.. Men jeg er ret heldig :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi rykker videre!

Ja som sagt så går det altså lidt stærkt herhjemme :p

Vi fik jo booket kirken og mangler umiddelbart kun tidspunktet, men præsten har ikke svaret tilbage :)

Nu har vi booket en skole til at holde det på hvilket jeg egentlig synes er totalt praktisk ift at der kommer mange børn og der er legeplads og så ligger det kun 400 m fra kirken :)

Og så fik vi den helt gratis da min svigermor er lærer derude :p

Der er kun to som ved det så min svigermor brokkede sig lidt og sagde at det altså var ret underligt at holde barnedåb på en lørdag og vi fik en smørre om at det jo normalt er en søndag man døber børnene :lol

Nichlas besluttede at spørge hans onkel (som er en af dem som ved at det også er bryllup) om han vil være toastmaster -og det ville han rigtig gerne :loveshower så nu håber jeg bare at der er nogen som har lyst og mulighed for at holde nogle taler eller sange :chin:

Udover dette er jeg i fuld gang med invitationer. Jeg håber at kunne dele dem ud forholdsvis tidligt pga at det er dér folk finder ud af at det er et bryllup også, og så VIL jeg have at folk har mulighed for at tage fri. I forvejen har jeg skåret kraftigt ned på gæstelisten da jeg synes at det kun skulle være de vigtigste mennesker i mit liv der er inviteret. Så det er vigtigt at de kommer :)

På trods af nedskæringen bliver vi alligevel 60 mennesker..

Vi har besluttet at lave maden selv da det er et ret stort cut i vores budget, så vi snakker og diskutere lidt om menuen, men her er det nok Nichlas der får sin vilje.

Efter maden bliver det kaffe kage bord og slik, chips osv. Her bliver sprutten også sat frem og fest musik sat på.

Jeg prøver lidt at få trumfet natmad igennem -evt bare lidt rugbrød med pålæg, men Nichlas er ikke helt lun på idéen :p så nu må vi se.

Det bliver hvertfald en fest og jeg glæder mig rigtig meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke - Det lyder så dejligt med dåb og bryllup :-) Glæder mig til at læse med herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder også dåb en lørdag. Det synes jeg da, at der er mange, der gør :)

Har du tænkt over, hvad du gør med brudekjole? Det bliver jo svært at prøve dem som højgravid ^_^ Og svært at gætte hvilken størrelse man er nogle måneder efter fødslen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder også dåb en lørdag. Det synes jeg da, at der er mange, der gør :)

Har du tænkt over, hvad du gør med brudekjole? Det bliver jo svært at prøve dem som højgravid ^_^ Og svært at gætte hvilken størrelse man er nogle måneder efter fødslen :chin:

Åh den pokkers brudekjole :p

Heldigvis er jeg lidt til boheme stilen blandet med prinsesse -så mon ikke at jeg kan skjule evt topmave osv i sådanne kjoler? :D de sidder jo gerne lidt løst. Jeg er mest i tvivl omkring mine bryster -de har altid været et problem da de er lidt større end almindelige 36'er kjoler, og hvis jeg har mælk og sådan :unsure og skal jeg amme den dag for så skal kjolen i så fald kunne være ammevenlig -selvom jeg håber at jeg kan pumpe ud måske så jeg kan nyde et enkelt glas champagne :whistling

Jeg overvejer lidt at købe i samme størrelse som hvis jeg ikke var gravid og så håbe at jeg kan tabe mig nok til det.. Er det mon helt urealistisk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er nu 4 mdr. og jeg mangler stadig 5 kg til min førvægt :( Men det er jo meget forskelligt hvor hurtigt man kommer af med det igen.

Jeg synes det går ud over min mælkeproduktion, når jeg forsøger at tabe mig <_<

Husk at det ikke er alle ammebabyer, der vil tage flaske. Men jeg håber da, at det kan lykkes dig, så du også kan nyde lidt alkohol på din bryllupsdag ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den pokkers brudekjole :p

Heldigvis er jeg lidt til boheme stilen blandet med prinsesse -så mon ikke at jeg kan skjule evt topmave osv i sådanne kjoler? :D de sidder jo gerne lidt løst. Jeg er mest i tvivl omkring mine bryster -de har altid været et problem da de er lidt større end almindelige 36'er kjoler, og hvis jeg har mælk og sådan :unsure og skal jeg amme den dag for så skal kjolen i så fald kunne være ammevenlig -selvom jeg håber at jeg kan pumpe ud måske så jeg kan nyde et enkelt glas champagne :whistling

Jeg overvejer lidt at købe i samme størrelse som hvis jeg ikke var gravid og så håbe at jeg kan tabe mig nok til det.. Er det mon helt urealistisk?

Ellers skal du overveje en ammekjole.

Pomkin laver nogle fantastiske nogen bl.a. denne:

https://www.purlogpersille.dk/shop/pomkin-lang-elegant-20635p.html

Jeg havde en til mit bryllup (den var dog kun knælang da det var på rådhuset).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den pokkers brudekjole :p

Heldigvis er jeg lidt til boheme stilen blandet med prinsesse -så mon ikke at jeg kan skjule evt topmave osv i sådanne kjoler? :D de sidder jo gerne lidt løst. Jeg er mest i tvivl omkring mine bryster -de har altid været et problem da de er lidt større end almindelige 36'er kjoler, og hvis jeg har mælk og sådan :unsure og skal jeg amme den dag for så skal kjolen i så fald kunne være ammevenlig -selvom jeg håber at jeg kan pumpe ud måske så jeg kan nyde et enkelt glas champagne :whistling

Jeg overvejer lidt at købe i samme størrelse som hvis jeg ikke var gravid og så håbe at jeg kan tabe mig nok til det.. Er det mon helt urealistisk?

En gudindekjole med empiresnit måske.... Og endelig med lynlås så den er nem at få af og på hvis du skal amme..... Jeg havde lynlås i min store kjole og det tog 5 min at tage den af og på hvor dem med større snildt kan tage 30-45 min (det venter baby ikke på)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode svar! Jeg synes faktisk at det er gode pointer i kommer med... Men nu må vi se - det vigtigste for mig er at jeg føler mig smuk og at kjolen er praktisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der gider at læse korrektur, stavefejl, kommafejl osv i min invitation? (kun teksten)

 

Jeg er så dårlig til sådan noget (hvis i ikke havde opdaget det :lolhit ) 

 

Jeg sætter lige teksten ind her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllup og barnedåb

 

I anledning af vores datters dåb, har vi besluttet at sige ja til hinanden ved samme lejlighed. 

Vi vil gerne inviterer dig/jer med til at fejre vores familie og kærlighed til hinanden. 

Vielse samt dåb bliver afholdt den 22. Oktober 2016, kl XX i Søborg kirke (gilleleje). Herefter ønsker vi at inviterer den tætte familie og venner, til lidt mad, drikke og en dans på Søborg privatskole.  

Har du lyst til at komme med et festligt indslag, holde en tale eller noget helt tredje kan vores toastmaster Jens Gjødsbøl kontaktes på xxxxxxxx for koordinering. 

De kærligste hilsner 

Sarah Petersen & Nichlas Schou Ellekilde 

og vores datter XXXX

 

 

 

Jeg kan ikke finde ud af hvad vi lige gør med ønsker da vi jo trods alt bliver mange mennesker så jeg kunne godt tænke mig et bredt udvalg både til os og til vores datter. Men jeg synes at det er synd at ødelægge invitationen med spandevis af ønsker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og egentlig er jeg slet ikke tilfreds med teksten.. Jeg leder efter noget kærlighedsagtigt hvor folk kan mærke kærligheden igennem papiret (eller det skal bare ikke være en standart invitation- men det er det jo blevet) .. Så hvis i har forslag så kom gerne med dem :yay

 

Jeg overvejede selv at starte det med et digt. men synes slet ikke at nogle passer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitere er uden R til sidst og Gilleleje er med stort G :)

Vi havde ønsker i vores, men du kan også lave en online og henvise til den i invitationen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover de ting GND nævner:

oktober er med lille o

Søborg Kirke med stort K

Søborg Privatskole med stort P

Der er også nogle kommafejl, men jeg er på fra mobilen, så de er lidt sværere at rette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Bryllup og barnedåb
 
I anledning af vores datters dåb (intet komma) har vi besluttet at sige ja til hinanden ved samme lejlighed. 
Vi vil gerne invitere (uden nutids-r) dig/jer med til at fejre vores familie og kærlighed til hinanden. 
Vielse samt dåb bliver afholdt den 22. oktober (lille o) 2016 (intet komma) kl. (punktum efter kl.) XX i Søborg Kirke (stort K) (Gilleleje (stort G)). Herefter ønsker vi at inviterer den tætte familie og venner (intet komma) til lidt mad, drikke og en dans på Søborg Privatskole (stort P).  
Har du lyst til at komme med et festligt indslag, holde en tale eller noget helt tredje kan vores toastmaster, Jens Gjødsbøl, (komma om navn) kontaktes på xxxxxxxx for koordinering. 
De kærligste hilsner 
Sarah Petersen & Nichlas Schou Ellekilde 
og (måske også & som der er mellem jeres navne for at skabe sammenhæng?) vores datter XXXX
 
 
 
Jeg kan ikke finde ud af hvad vi lige gør med ønsker da vi jo trods alt bliver mange mennesker så jeg kunne godt tænke mig et bredt udvalg både til os og til vores datter. Men jeg synes at det er synd at ødelægge invitationen med spandevis af ønsker :unsure

 

 

Jeg har lige rettet i teksten, det er lidt nemmere :) Rettelserne er skrevet i parentes, undskyld hvis det ser lidt rodet ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lav en personlig tekst! Tag udgangspunkt i hvordan I mødte hinanden, blev forlovet, havde en helt særlig dag sammen så det er JERES dag og JERES historie (ja jeg er ikke vildt med standard tekster selvom jeg laver mange 100 indbydelser med netop det).... Vores egen tog udgangspunkt i vores forlovelse på en lille fortovsrestaurant i Paris.....

Mere standardagtige tekster er fx udformet som et eventyr eller Vi har sat champagnen på køl/ Skoene er pudset/ vejrguderne er bedt om godt vejr/for vi skal giftes....

Nu ved jeg ikke hvordan jeres indbydelser skal se ud, men I kan evt. sætte ønskesedlen på bagsiden, vedlægge den for sig selv, udnævne en gavekoordinator, oprette en elektronisk og bare skrive linket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg se at de andre piger har været igang med teksten, så jeg vil bare forslå jer en pocket invitation? Så kan I have en romantisk hovedtekst som du ønsker og så diverse praktiske informationer i lommerne. Vi havde fx en med adresser, en med nøglepersoner og en med øvrige praktiske informationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg se at de andre piger har været igang med teksten, så jeg vil bare forslå jer en pocket invitation? Så kan I have en romantisk hovedtekst som du ønsker og så diverse praktiske informationer i lommerne. Vi havde fx en med adresser, en med nøglepersoner og en med øvrige praktiske informationer.

Jeg tænkte på det samme! Det havde vi også og det fungerede rigtig godt og er samtidig super fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ønskesedlen liggende online, og havde samtidig 2 gavekoordinatorer (en i hver side af familien).

Så kunne folk nemt se ønskesedlen og så lige ring til en gavekoordinator og sige den gave vil de købe, så sikre man sig at man ikke får dobbelt og skal ud og bytte (hvis folk ellers bruger det <_< )

Der findes flere steder online hvor man kan oprette en side gratis, til sådan en anledning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER