Guest

November smalltalk

167 indlæg i dette emne

Halløj herinde, jeg har da helt glemt at følge med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lyder altså lækkert og overskueligt med lang weekend Mimi, det er skønt i det her vejr. 

 

Og hej til dig Mulle, jeg kommer også over når det hele er offentligt.. Nu har jeg alligevel ventet så længe, så nu trækker jeg lige ind til nf er ovre. :) Men jeg håber at komme over i næste uge, om alt går vel i morgen. 

Hvilken gruppe er du i?

 

Vildt nok at du lagde ud med at smide 5 kg. Kvalme må være virkelig øv! Godt det går fremad... 

Jeg synes godt nok også maven begynder at tage fart. Specielt om aftenen.. Men er det ikke noget med, at den kommer hurtigere anden gang? 

Skønt med veloverstået nf!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder altså lækkert og overskueligt med lang weekend Mimi, det er skønt i det her vejr.

Og hej til dig Mulle, jeg kommer også over når det hele er offentligt.. Nu har jeg alligevel ventet så længe, så nu trækker jeg lige ind til nf er ovre. :) Men jeg håber at komme over i næste uge, om alt går vel i morgen.

Hvilken gruppe er du i?

Vildt nok at du lagde ud med at smide 5 kg. Kvalme må være virkelig øv! Godt det går fremad...

Jeg synes godt nok også maven begynder at tage fart. Specielt om aftenen.. Men er det ikke noget med, at den kommer hurtigere anden gang?

Skønt med veloverstået nf!

Ja, så kan du ligeså godt vente lidt endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik overstået nakkefoldsscanning i går.. Pyh, jeg var spændt. Vågnede kl. 5:45 og kunne ikke falde i søvn.. Jeg skulle alligevel op 5:15 så det var ikke den store skade, men det er ikke ligefrem søvnen jeg plejer at døje med. 

 

Vi ankom på sygehus nord i Aalborg og de var simpelthen 20 min foran, så vi fik knap sat os før vi blev kaldt ind. 

Inde i det lille rum var en rigtig sød sygeplejerske som fortalte lidt om hvad der skulle ske, hvad hun kiggede efter og hvad vi kunne forvente. Derefter var det bare op med trøjen og så fik vi lov at kigge.. Ih, det var den fedeste oplevelse!! Der ligger den fineste lille 6 cm. baby med 2 arme og 2 ben og spræller rundt inde i min mave. Den er såå sød og helt perfekt. Risiko vurderingen lød på 1:15300 og alt over 300 betragtes som lav-risiko, så det var også bare helt perfekt. Hun tog sig så fin tid, og viste os flere vinker, flyttede lidt med baby og var i det hele taget super skøn. Min mand følte også virkelig han kunne følge med og se hvad der skete.. 

 

Bagefter gik vi ud og fik frokost ude i solskinnet og kiggede lidt på baby-tøj. Vi købte ikke noget.. Synes stadig det er svært, når man ikke kender kønnet, men det kommer jo nok. 

 

Det var i det hele taget en fantastisk dag.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog i øvrigt revance med søvnen og gik kold 20:30 i går.. Sov lige indtil vækkeuret ringede kl. 5:15  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med veloverstået nf :yay :7himmel Dejligt at der var god tid til rigtig at se den lille bebs :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor skønt, Aksen, kæmpe stort tillykke med en veloverstået nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det de damer :) Det var sådan en dejlig dag altså.. 

 

Ja Mulle, det ser ud til vi begge får glæden af sygehus nord.. Det skal nok blive interessant. Jeg kan egentlig godt lide sygehuset (sorry, arbejder med sygehuse, så jeg kigger jævnligt på dem ;)) men parkeringsdelen er godt nok ikke for god.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager i egentlig uge billeder? Vi vil gerne, men kommer hele tiden til at glemme det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager i egentlig uge billeder? Vi vil gerne, men kommer hele tiden til at glemme det :(

Jeg har købt sådan nogle "milestones"-kort, hvor der fx er 8 uger, 12 uger, babys første spark og sådan i den dur - dem har jeg tænkt at tage billeder med :) men jeg får ikke taget mavebilleder hver uge, mere sådan lige når jeg synes ;)

Apropos mave; så giver jeg snart op ift at finde tøj der kan skjule den!! Den buler allerede meget og når jeg læser om andre synes jeg først folk skriver at de begynder at få mave omkring 16-17 uger... Altså min mave var ikke flad i forvejen men alligevel :( men bare den derinde har det godt, så er jeg glad og når først det bliver offentliggjort gør det ikke noget, men indtil da ville jeg da gerne kunne skjule den lidt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det de damer :) Det var sådan en dejlig dag altså.. 

 

Ja Mulle, det ser ud til vi begge får glæden af sygehus nord.. Det skal nok blive interessant. Jeg kan egentlig godt lide sygehuset (sorry, arbejder med sygehuse, så jeg kigger jævnligt på dem ;)) men parkeringsdelen er godt nok ikke for god..

Ja, det virker fint nok, og vi var som sådan også glade nok for det i første graviditet. Desværre havde vi en rigtig dårlig oplevelse sidst i graviditeten med en fødselslæge, der slet ikke lyttede, og var meget ubehagelig. Det samme med en sygeplejerske/ jordemoder (hvad hun nu var), så det sidder i mig denne gang, da jeg muligvis skal til samtale med samme læge igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående mavebilleder har jeg ikke været så god til at få taget nogle, men har da fået det gjort de sidste par uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående mavebilleder har jeg ikke været så god til at få taget nogle, men har da fået det gjort de sidste par uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den nærmeste familie ved allerede besked og resten får det at vide efter nf - hvis alt er som det skal være, hvilket jeg da håber og tror på :wub

Vi skal til nf om en uge :7himmel

Ih, hvor spændende altså - selvfølgelig er alt som det skal være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående mavebilleder har jeg ikke været så god til at få taget nogle, men har da fået det gjort de sidste par uger Har også købt sådan nogle milestonecards, men er allerede vildt dårlig til at huske at få dem brugt

Mimi - jeg har også allerede en stor mave Det er gået vildt hurtigt denne gang Hvornår offentliggør i nyheden?

 

Jeg har forsøgt at gøre det siden uge 8.. Det lykkes nogle gange ;)

 

Nu er arbejdspladserne informeret... Alle er glade og ønsker tillykke.. Det er lidt mærkeligt at ens hemmelighed nu er alles, men sådan er det jo nok lige det at man har vænnet sig til det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er arbejdspladserne informeret... Alle er glade og ønsker tillykke.. Det er lidt mærkeligt at ens hemmelighed nu er alles, men sådan er det jo nok lige det at man har vænnet sig til det. :)

Lige præcis sådan havde jeg det efter vi havde fortalt den nærmeste familie det; altså det var rigtig dejligt at de havde fået det at vide, så man også kunne tale med dem om det - men der var bare også noget magisk over at have den hemmelighed kun manden og jeg :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forsøgt at gøre det siden uge 8.. Det lykkes nogle gange ;)

 

Nu er arbejdspladserne informeret... Alle er glade og ønsker tillykke.. Det er lidt mærkeligt at ens hemmelighed nu er alles, men sådan er det jo nok lige det at man har vænnet sig til det. :)

Dejligt, at nyheden er ude og vel modtaget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, så var vi jo til kønsscanning i mandags, og vi venter os en lille dreng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih tillykke med en lille dreng mulle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih tillykke med en lille dreng mulle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille dreng Mulle. Kan godt forstå at tankerne lige skal vendes, men jeg er sikker på, at det falder på plads snart. :)

 

De fleste dage tror jeg vi venter en pige.. Selvom jeg altid har forestillet mig at skulle have en dreng først. Men nu må vi se om nogle uger, så tager vi en scanning og ser. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi været til nf - SÅ dejligt at se at den lille fis derinde stadig har det godt :)

Det hele så fint ud og vi fik en risiko-vurdering på 1:12265, så det kunne jo ikke være bedre :yay

Den var dog ikke særlig samarbejdsvillig ift at få taget billeder og vendte sig stædigt om, hver gang vi fik den vendt rigtigt :P men sonografen fik til sidst hvad hun skulle ;)

Dejlig fredag :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille dreng Mulle. Kan godt forstå at tankerne lige skal vendes, men jeg er sikker på, at det falder på plads snart. :)

 

De fleste dage tror jeg vi venter en pige.. Selvom jeg altid har forestillet mig at skulle have en dreng først. Men nu må vi se om nogle uger, så tager vi en scanning og ser.

Det gør det helt sikkert, har allerede vænnet mig meget mere til tanken, så det skal nok komme hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi været til nf - SÅ dejligt at se at den lille fis derinde stadig har det godt :)

Det hele så fint ud og vi fik en risiko-vurdering på 1:12265, så det kunne jo ikke være bedre :yay

Den var dog ikke særlig samarbejdsvillig ift at få taget billeder og vendte sig stædigt om, hver gang vi fik den vendt rigtigt :P men sonografen fik til sidst hvad hun skulle ;)

Dejlig fredag :7himmel

Ej, hvor skønt altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er helt fantastisk :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER