JosephinePN

Cirkels Barnedåb - 10. april 2016

29 indlæg i dette emne

Cirkels Barnedåb - 10. april 2016


 


Vores dejlige datter skal døbes :wub


 


Foruden Cirkel hedder vores datter Rosalin til mellemnavn, men det er ikke et navn vi bruger i det daglige.


Min mand har også et mellemnavn - Faktisk havde han to inden vi blev gift, så derfor var det naturligt for os, at vores datter også skulle have to navne.


 


Oprindeligt skulle vi have holdt Cirkels barnedåb d. 22. maj 2016, hvilket jeg elskede, da det var den dato året forinden, hvor jeg testede positiv :gravid


Min mand er dog igang med at søge ind på KADK og hvis han går videre med den opgave, som han pt. er igang med, så skal han til optagelsesprøve i weekenden d. 21. + 22. maj.


Vi måtte derfor hu-hej rykke datoen og koordinere med både kirke og udlejer af festlokalet. Vi endte derfor helt fremme i april og tingene skulle pludselig nås på kort tid :wacko 


 


post-11084-0-40584100-1457714442_thumb.j


 


 


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dåbskjolen :loveshower


 


Cirkel skal dåbes i en kjole der snart er 52 år gammel. Den er syet af min mormors brudeslør og er bare så fin, omend den er en smule mør, som følge af dens alder.


Min mor blev døbt i den, som den første, derefter min moster og nogle af min mormor og morfars venners børn.


Derudover er mine søstre og jeg døbt i den.


 


Min svigermor troede (af ukendte årsager), at hun skulle strikke dåbskjolen, så jeg har foreslået, at hun strikker en kjole, som hun kan have på om eftermiddagen. Nu hvor dåben er rykket frem, er jeg ikke sikker på, at hun kan nå det, men så finder jeg bare på noget andet :)


 


 


post-11084-0-44537200-1457715354_thumb.j

post-11084-0-04313900-1457715360_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indbydelser


 


Til vores bryllup tilbage i 2014 lavede vi selv indbydelser og det ville jeg altså ikke selv stå med igen :D


Derfor allierede jeg mig med Camilla Krøier herinde fra, som efter vi lærte hinanden at kende via Bryllupsklar er endt med at blive en rigtig god veninde :D


Camilla er virkelig dygtig og har lavet en hel del indbydelser mm. igennem tiden, så derfor var der ingen tvivl om, at det skulle være hendes og ikke mine egne evner, der skulle udnyttes :D


 


Jeg har modtaget indbydelserne i dag (Camilla fik jo også pludselig travlt, da datoen blev rykket frem) og de er bare så flotte :loveshower

post-11084-0-72227400-1457715782_thumb.j

post-11084-0-84226500-1457715786_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lokationer


 


Barnedåben skal foregå i Sorgenfri Kirke og vi har booket selskabslokalerne, hvor vi bor til den efterfølgende frokost :)


 


 


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, sikke en fin dåbskjole og nogle flotte indbydelser! Hvor mange bliver i til dåben? Jeg havde tidligere en eller anden ide om at dåb mest var for familien og så få aller nærmeste venner, men nu har vi efterhånden været til et par dåb'er (hvad hedder det dog i flertal!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, sikke en fin dåbskjole og nogle flotte indbydelser! Hvor mange bliver i til dåben? Jeg havde tidligere en eller anden ide om at dåb mest var for familien og så få aller nærmeste venner, men nu har vi efterhånden været til et par dåb'er (hvad hedder det dog i flertal!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maden

Da min oprindelige plan om, at min fars slagterven skulle stå for maden røg i vasken, måtte jeg finde på noget nyt. Jeg fandt ud af at den gode kinesiske i Holte leverer buffet til kun 109,- så det bookede jeg.

Jeg eeeeeelsker kinesisk :D

Efter maden skal vi have kage, kaffe og the. To af mine veninder har lovet at bage henholdsvis chokoladekage og gulerodskage, min mor bager en drømmekage og jeg selv en banankage :)

post-11084-0-34721900-1457778359_thumb.p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gudfar og faddere

Min mands gode ven, der også var forlover ved vores bryllup, har sagt ja til at være Cirkels gudfar. Derudover skal vi have fire faddere, som bliver to af mine gode veninder og to af Kasparrs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tema

.... Hvis man da kan kalde det det ;)

Det bliver en blanding af vintage og Peter Kanin. Bordene bliver pyntet med hvide velourduge (ikke lige min favorit, men det har vi i familien). Lysestagerne er AS2014s, som hun i sin tid lavede til sit bryllup. Vi køber dem af hende, som købte dem af AS2014. Vi bruger derudover gamle vinflasker som vaser. Jeg tænker der skal lyserøde roser i, men tænker at tage den med den lokale blomstermand.

Derudover er jeg på jagt efter papservice med Peter Kanin, som ungerne kan spise af. Rygtet siger at de har det i Søstrene Grene, men indtil videre er det kun lykkedes mig at finde lidt pynt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt i dag tallerkenerne og krusene med Peter Kanin, da jeg var i Rødovre centeret :D

post-11084-0-08415400-1457815126_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer da lige pludselig tæt på med dåb  :O 

 

Synes det lyder megalækkert med kinesisk  :sandie  Jeg sidder jo og får helt lyst til det :P 

Superfin dåbskjole, jeg kan godt forstå, at du ikke liiiige synes svigermor skulle strikke en ny en i stedet :D ;)  Camillas invitationer er jo flotte (som altid ;) ), og fedt at hun kunne få det rykket frem.

 

Spørger lige totalt dumt, hvad KADK er? Og så er jeg super nysgerrig på, hvordan det går med lille Cirkel :)  :baby2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer da lige pludselig tæt på med dåb :O

Synes det lyder megalækkert med kinesisk :sandie Jeg sidder jo og får helt lyst til det :P

Superfin dåbskjole, jeg kan godt forstå, at du ikke liiiige synes svigermor skulle strikke en ny en i stedet :D ;) Camillas invitationer er jo flotte (som altid ;) ), og fedt at hun kunne få det rykket frem.

Spørger lige totalt dumt, hvad KADK er? Og så er jeg super nysgerrig på, hvordan det går med lille Cirkel :) :baby2

Jamen, dåben kom pludselig virkelig tæt på, men det går. Vi skal jo ikke selv forberede så meget.

KADK = De Kongelige danske skoler for arkitektur og design... :)

Det går som udgangspunkt virkelig godt med Cirkel, hun er den gladeste og sødeste baby om dagen og vi får de dejligste smil. Fra sidst på eftermiddagen bliver hun dog smadder pylret og kun være hos mig og hvis hun skal sove, kan det også kun være i mine arme, da hun vågner med det samme jeg lægger hende fra mig.

Jeg tænker hun arbejder med at fordøje dagens indtryk og at det kun er en periode. Cirkel sover atter godt om natten, så mor og far er friske for tiden :)

Hvad med jeres lille Emil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot kjole og invitationer.

Elsker sorgenfri kirke. Vores familie har tæt bånd til præsten Søren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot kjole og invitationer.

Elsker sorgenfri kirke. Vores familie har tæt bånd til præsten Søren :)

Det er desværre ikke Søren der skal døbe Cirkel, men den kvinde lige præst. Vi har ellers oplevet Søren flere gange og aldrig oplevet hende, men det kunne ikke blive andre dage. Lidt ærgerligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er så fin den dåbskjole!!

- og særligt det at den har historien med gør det for mig endnu bedre.

Når nu du nævner den er lidt mør, så hav eventuelt i mente at kjolen vil holde længst i en syrefri papæske ligesom din brudekjole. Og udsæt den endelig ikke for mere lys end højst nødvendigt - så ikke noget med at have den hængende fremme - selv om den er ufattelig fin at kigge på ❤

Og for god orden skyld ;-)

KADK står for "Kunstakademiets skoler for Arkitektur, Design og Konservering"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er så fin den dåbskjole!!

- og særligt det at den har historien med gør det for mig endnu bedre.

Når nu du nævner den er lidt mør, så hav eventuelt i mente at kjolen vil holde længst i en syrefri papæske ligesom din brudekjole. Og udsæt den endelig ikke for mere lys end højst nødvendigt - så ikke noget med at have den hængende fremme - selv om den er ufattelig fin at kigge på ❤

Og for god orden skyld ;-)

KADK står for "Kunstakademiets skoler for Arkitektur, Design og Konservering"...

Så må jeg hellere sige til min mor, at hun skal fjerne kjolen fra vindueskarmen derhjemme hvor hun pt har lagt den - Tak :)

Nåh for søren. Jeg skrev ellers ned, hvad Kasparr opremsede smøren bag KADK. Jeg havde godt nok også læst det du skriver et sted på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også Peter Kanin-tema til Karlas dåb. Så fint. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også Peter Kanin-tema til Karlas dåb. Så fint. :biglove

Har du nogle billeder? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hevet min gamle tråd frem til dig. Skal nok prøve at se, om jeg har nogle billeder fra festen et sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, dåben kom pludselig virkelig tæt på, men det går. Vi skal jo ikke selv forberede så meget.

KADK = De Kongelige danske skoler for arkitektur og design... :)

Det går som udgangspunkt virkelig godt med Cirkel, hun er den gladeste og sødeste baby om dagen og vi får de dejligste smil. Fra sidst på eftermiddagen bliver hun dog smadder pylret og kun være hos mig og hvis hun skal sove, kan det også kun være i mine arme, da hun vågner med det samme jeg lægger hende fra mig.

Jeg tænker hun arbejder med at fordøje dagens indtryk og at det kun er en periode. Cirkel sover atter godt om natten, så mor og far er friske for tiden :)

Hvad med jeres lille Emil?

 

Åhh, de perioder :) Det meste er jo en periode, og så går det over igen. Synes også at huske, at vi havde en periode, hvor har var sur om aftenen, men det er heldigvis gået over igen.

 

Emil er som regel nem, men han har noget mavebøvl on/off, som gør at han en gang imellem bliver virkelig utilfreds og ikke vil spise :( Det er virkelig hårdt, når han ammestrejker, men lige i øjeblikket går det heldigvis godt :)

Ellers er han en dejlig dreng, der i dag har siddet op uden jeg har holdt ved ham :O Han vil dog stadig ikke rigtig trille bevidst :P Men mon ikke det kommer ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det hende den unge præst? Hende var vi til julegudstjeneste ved og jeg var vild med hende.. Hvorimod jeg personligt slet ikke er til SH!! Men sådan har man jo så forskellige præferencer :) men det lyder ellers som en dejlig dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det hende den unge præst? Hende var vi til julegudstjeneste ved og jeg var vild med hende.. Hvorimod jeg personligt slet ikke er til SH!! Men sådan har man jo så forskellige præferencer :) men det lyder ellers som en dejlig dag!

Hun hedder Kathrine. Det viser sig at hun har været væk på barsel i 2,5 år og er nu tilbage, men kun for en kort bemærkning, da hun er gravid igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun hedder Kathrine. Det viser sig at hun har været væk på barsel i 2,5 år og er nu tilbage, men kun for en kort bemærkning, da hun er gravid igen.

Vildt nok! Men det var hendes vikar jeg mente så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt nok! Men det var hendes vikar jeg mente så :)

Hende har jeg heller ikke set. Har til henføres oplevet en mandlige vikar for to år siden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER