Carcassonne

Ny-ledig - Kontakt fra jobcenter hvornår?

39 indlæg i dette emne

Hej :).

 

Har i nogen ideer til hvor lang tid der går fra man melder sig ledig til a-kasse/jobnet til at man høre noget fra jobcenteret, og endnu mere hvornår man bliver indkaldt til noget? 

 

 

jeg bliver ledig/nyuddannet d. 17. så tænker om jeg kan risikerer at det kolliderere med dagene op til påske. Vi tager bare til Fyn da min mand skal til en uformel jobsamtale om mandagen og bliver så hos svigerfamilien, og kan jo godt rejse frem og tilbage, hvis de virkelig mener jeg skal til noget men vil da helst undgå. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vist jeg husker (7 år tilbage)

Er de ikke så hurtige.

Men tingene kan jo ha ændret sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi snakker den 17., skal du ikke forvente at blive indkaldt til møde lige op til påske - de dage er formentlig allerede booket på jobcenteret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Tænker bare at det også vil være rart at komme i gang og få talt med nogen og måske få nogle råd/vejledning :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bliver indkaldt, kan du rykke din tid. Jeg mener, man kan gøre det tre gange i alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et bi-spørgsmål. 

 

Kan man være deltidssygemeldt når man er på dagpenge eller hvordan og hvorledes?

 

Jeg er i gang med noget behandling på Glostrup Hospital, og udover alle de tider jeg har derude så er medicinen ikke ligefrem optimal endnu så jeg får hovedpine og kan ikke være fokuseret ret længe af gangen, og er ikke i tvivl om at jeg kan få noget sygemelding fra sygehuset, men vil jo også gerne ud og have et job, men føler ikke at jeg kan være bekendt overfor en arbejdsgiver at have mange sygedage/dag hvor jeg må gå tidligt fordi jeg har det dårligt, og tider på hospitalet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bliver indkaldt, kan du rykke din tid. Jeg mener, man kan gøre det tre gange i alt :)

Troede ikke man havde noget som helst valgfrihed når man var arbejdsløs :O Lyder da spændende :). Men ja en helt ny verden :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede ikke man havde noget som helst valgfrihed når man var arbejdsløs :O Lyder da spændende :). Men ja en helt ny verden :).

Sådan var det i hvert fald sidst, jeg var ledig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Tænker bare at det også vil være rart at komme i gang og få talt med nogen og måske få nogle råd/vejledning :).

Når du er meldt ledig kan du selv gå ind og booke samtaler på jobcenteret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du er meldt ledig kan du selv gå ind og booke samtaler på jobcenteret

 

Okay :) Jeg har talt lidt med en af mine venner som også er på dagpenge, men i modsat ende af landet og på ham lyder det til at han næste ikke er tilknyttet jobcenteret men en anden aktør, da de har valgt at videresende dem som har en lang uddannelse, således at man ikke for samme info om man søger job som salgsassistent eller direktør, hvilket jo egentlig giver god mening med forskelligt focus :).  Meen ja aner ikke hvad de gør her :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) Jeg har talt lidt med en af mine venner som også er på dagpenge, men i modsat ende af landet og på ham lyder det til at han næste ikke er tilknyttet jobcenteret men en anden aktør, da de har valgt at videresende dem som har en lang uddannelse, således at man ikke for samme info om man søger job som salgsassistent eller direktør, hvilket jo egentlig giver god mening med forskelligt focus :). Meen ja aner ikke hvad de gør her :).

Man er altid tilknyttet jobcenteret - det er aktiveringen der er forskel på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er altid tilknyttet jobcenteret - det er aktiveringen der er forskel på :)

Ahh :) Se det er virkelig helt nyt for mig :) 

 

Min ven talte bare om nogle kursusting :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh :) Se det er virkelig helt nyt for mig :)

Min ven talte bare om nogle kursusting :).

Du spørger bare hvis du har spørgsmål... Er selv ledig og socialrådgiver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle til et enkelt infomøde på jobcentret og blev derefter sendt videre til anden aktør som var de eneste jeg havde kontakt med derefter. Jeg mener ikke jobcentret var vildt hurtige til at indkalde, jeg var i hvert fald indkaldt hos A kassen langt tidligere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle til et enkelt infomøde på jobcentret og blev derefter sendt videre til anden aktør som var de eneste jeg havde kontakt med derefter. Jeg mener ikke jobcentret var vildt hurtige til at indkalde, jeg var i hvert fald indkaldt hos A kassen langt tidligere :)

 

Skal jeg også op til a-kassen :S 

 

Så man skal lege med a-kasse, jobcenter (som evt bliver ændret til anden aktør). Er der andre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange jobs skal i andre søge om ugen ?:) Vil jo gerne have et job, men egentlig hellere gå rigtig i dybden med en virksomhed så jeg virkelig forstår den og øger sandsynligheden for succes, end at skulle sende x-antal ansøgninger ud til vilkårlige virksomheder:S. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange jobs skal i andre søge om ugen ?:) Vil jo gerne have et job, men egentlig hellere gå rigtig i dybden med en virksomhed så jeg virkelig forstår den og øger sandsynligheden for succes, end at skulle sende x-antal ansøgninger ud til vilkårlige virksomheder:S.

Det kommer an på din a-kasse - det får du at vide når du skal til intet møde ved dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på din a-kasse - det får du at vide når du skal til intet møde ved dem

 

Ja det må tiden da vise :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken a-kasse har du? Det er nemlig meget forskelligt ja. For mig hed det "helst mere en 1 om ugen" så jeg prøvede at bestræbe mig på at søge 2 om ugen, men der er bare ikke altid så meget at søge og så synes jeg også de var meget large omkring det :) de har i hvert fald altid sagt at jeg ikke behøver søge rengøringsjobs osv bare for at søge noget. Håber du også har en fornuftig a-kasse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken a-kasse har du? Det er nemlig meget forskelligt ja. For mig hed det "helst mere en 1 om ugen" så jeg prøvede at bestræbe mig på at søge 2 om ugen, men der er bare ikke altid så meget at søge og så synes jeg også de var meget large omkring det :) de har i hvert fald altid sagt at jeg ikke behøver søge rengøringsjobs osv bare for at søge noget. Håber du også har en fornuftig a-kasse :)

 

Har CA A-kasse, men bor i København nu, så kan nok sagtens finde nogle stykker om ugen som er relevante, bare vi ikke snakker f.eks. 10 om ugen :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har CA A-kasse, men bor i København nu, så kan nok sagtens finde nogle stykker om ugen som er relevante, bare vi ikke snakker f.eks. 10 om ugen :).

Bare rolig, det tror jeg nu ikke du kommer ud for :) det jeg har hørt har alle steder været enten 2-3 om ugen eller fx 6-8 om måneden, så det ligger jo alligevel omkring det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare rolig, det tror jeg nu ikke du kommer ud for :) det jeg har hørt har alle steder været enten 2-3 om ugen eller fx 6-8 om måneden, så det ligger jo alligevel omkring det samme

 

Ja okay :) Det synes jeg da også lyder rimeligt nok :). Men synes netop at nogle af de ansøgninger jeg tidligere har lavet taget lang tid fordi man først skal lave ansøgningen, så måske test og så hvis man kommer så langt telefoninterview (længeste jeg nåede) og derefter havde det være en case en dag på virksomheden og først derefter udvælgelse, så synes netop det er svært at lave flere ansøgninger i den stil om måneden :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du skal noget og vil være forhindret i at deltage i møder med a-kasse og jobcenter, så skal du melde ferie på jobnet. Det skal gøres 14 dage før.

Derudover er det et krav at du tjekker din e-boks dagligt, det kan anbefales at du tilmelder dig deres sms/e-mail service så du får besked om der er kommet post. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du skal noget og vil være forhindret i at deltage i møder med a-kasse og jobcenter, så skal du melde ferie på jobnet. Det skal gøres 14 dage før.

Derudover er det et krav at du tjekker din e-boks dagligt, det kan anbefales at du tilmelder dig deres sms/e-mail service så du får besked om der er kommet post. :)

Men svært at melde noget når det er fra 2 dage efter jeg bliver ledige, og kan også godt komme, men virker dumt at sku melde videresendelse af post for 3 dage hvis det er.... kan jo sagtens komme til et møde eller lignende, men skal over og tale med en virksomhed på Fyn, så ville jo blive der i stedet for frem og tilbage:). og da irriterende hvis de sender noget med sneglepost som kommer mandag om at jeg skal møde tirsdag/onsdag og jeg derfor ikke ser det og udebliver. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men svært at melde noget når det er fra 2 dage efter jeg bliver ledige, og kan også godt komme, men virker dumt at sku melde videresendelse af post for 3 dage hvis det er.... kan jo sagtens komme til et møde eller lignende, men skal over og tale med en virksomhed på Fyn, så ville jo blive der i stedet for frem og tilbage:). og da irriterende hvis de sender noget med sneglepost som kommer mandag om at jeg skal møde tirsdag/onsdag og jeg derfor ikke ser det og udebliver.

Du skal ikke videresende post. Alt bliver sendt til din e-boks. :) (i hvert fald fra din kommune)

Ellers kan det i mange tilfælde også ringe til a-kasse og kommune og melde ferie.

Du skal dog lige være opmærksom på at du som nyuddannet ikke har ret til feriedagpenge, så du får ingen ydelse for de dage du afholder ferie, med mindre du har feriepenge fra en arbejdsgiver du kan få udbetalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER