cellemus

barsel med løn stop

9 indlæg i dette emne

Hej piger.

Min barsel med løn stopper idag

Og har endnu ikke hørt fra udbetaling danmark.

Jeg har gentagende gange husket min chef på ar informere dem.

Hvornår skal jeg have brev fra dem?

For så vidt jeg har læst, får jeg ikke penge for de dage, indtil de får besked af min chef???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er din arbejdsgiver der skal meddele at din løn er stopper og du får ingen penge før det er sket.

Jeg ville ikke forvente der sker noget før din arbejdsgiver skal lave løn igen, men så ville jeg også forvente der dukker noget op i e-boks...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det betyder jo at der går flere uger før der sker noget. Og som du selv skriver fpr jeg ingen penge i mens.

Typisk at DR altid skal være så lang tid om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke der skal laves løn lige før påske? De er jo også interesseret i at få det ordnet, ellers får de jo ikke refunderet din løn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo men før påske er jo også ved at være sidst på måneden. Så får jeg kun løn for de her 9 dage, indtil idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må ringe til udbetaling danmark og høre om de har fået brev fra firmaet.

Hvis ikke, ringer jeg og rykker for dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at ringe til udbetaling Danmark?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Har netop lige gjort det.

Men som de siger, kan firmaet ikke indberette løn stop før den første dag uden løn ( i morgen)

Og det gør de sikkert ikke.

Så ringer i morgen tidlig til min chef og husker hende på det.

For jeg skal jo først indsende de papirer før jeg er berettiget til dagpenge. Og kan ikke få de papir før de har indberettet.

Derefter har udbetaling danmark 15 dage til at "afgøre" før lønnen kommer.

Så jeg har lidt små travlt.

Irriterende at det er ude af ens magt.

Hvis jeg dog bare selv skulle ha styr på det istedet for ens chef.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder selv og roder med barsel planlægning og har brugt borger.dk rigtig meget, de skriver:

 

Hvad gør jeg, når min løn stopper?
  1. Din arbejdsgiver skal gå på www.virk.dk/barselsdagpenge og indberette, at din løn stopper.
  2. Herefter modtager du et digitalt brev, hvor du bliver guidet ind på selvbetjeningsløsningen 'Din Barsel' og kan søge om barselsdagpenge.
Tidsfrister

Vær opmærksom på, at du ikke kan få barselsdagpenge, før Udbetaling Danmark har modtaget ansøgningen fra dig. Udbetaling Danmark skal have ansøgningen fra dig, senest 8 uger efter din løn er stoppet. Hvis vi ikke har fået din ansøgning senest 8 uger efter, din løn er stoppet, får du ikke barselsdagpenge for den periode, der ligger før, vi har modtaget din ansøgning.

Hvis du ikke i god tid, inden der er gået 8 uger efter lønstop, har modtaget et digitalt brev, skal du kontakte Udbetaling Danmark. Det er dit og ikke din arbejdsgivers ansvar, at vi får din ansøgning, inden der er gået 8 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER