Ikra

Nogen der ved - fertilitet

7 indlæg i dette emne

Hej piger..

har lige et par spørgsmål...

manden og jeg var til fest igår og kom så til at snakke om hvordan alkohol påvirker :cell:

1: det han drak igår har det påvirket dem der er i pungen nu eller først næste portion der bliver produceret når denne portion bliver skudt af...??

2: jeg drak 3 glas hvidvin og ellers sodavand... kan det, vin eller sodavanden, have påvirket mig??

3: er idag på dag 7 i min cyklus, hvornår begynder man så på at teste for ÆL..??

4: og hvornår fra begynder man at sexe hver dag...?

håber nogen kan hjælpe.... :)

knuss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger..

har lige et par spørgsmål...

manden og jeg var til fest igår og kom så til at snakke om hvordan alkohol påvirker :cell:

1: det han drak igår har det påvirket dem der er i pungen nu eller først næste portion der bliver produceret når denne portion bliver skudt af...??

Jeg skal ikke kunne sige hvornår, men man siger faktisk, at alkohol slet ikke påvirker manden ligeså meget som kvinden. Han kan sagtens drikke et par genstande uden det har nogen betydning.

2: jeg drak 3 glas hvidvin og ellers sodavand... kan det, vin eller sodavanden, have påvirket mig??

Bare et enkelt glas alkohol forringer fertiliteten hos kvinden. Men ved ikke om det er så slemt når du er på dag 7 - så bør det jo være ude af kroppen igen inden ÆL.

3: er idag på dag 7 i min cyklus, hvornår begynder man så på at teste for ÆL..??

Det kommer an på din cykluslænge. Jeg ville begynde at teste ca. 16-17 dage før forventet mens.

4: og hvornår fra begynder man at sexe hver dag...?

Man behøver ikke nødvendigvis sexe hver dag. Hver anden BØR være nok. Men hvis man vil intensivere, så gør det i dagene lige omkring ÆL - altså i dagene 12-16 dage før forventet mens.

håber nogen kan hjælpe.... :)

knuss

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak....

ja føler mig godt nok som en nybegynder... (er jeg jo også)

har bare hørt at hver anden dag fra mens slutter er fint indtil omkring ja ÆL må det jo være og så hver dag for at intensivere....

:bd krydser fingre for det lykkedes... håber de glas vin er ude inden ÆL.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige at jeg har jo været gravid mange gange og det er tydeligt for mig at jeg havde meget meget sværere ved at blive gravid, dengang jeg gik til fester og drak alkohol. Nu har jeg næsten ikke drukket noget alkohol i 8 år og ja. jeg har let ved at blive gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige at jeg har jo været gravid mange gange og det er tydeligt for mig at jeg havde meget meget sværere ved at blive gravid, dengang jeg gik til fester og drak alkohol. Nu har jeg næsten ikke drukket noget alkohol i 8 år og ja. jeg har let ved at blive gravid

Begge mine unger er blevet lavet i en weekend med druk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træk vejret :kram2

Det tager ca. 3 måneder at producere færdige sædceller og mænd skal vist drikke rigtig meget for, at det kan måles i kvaliteten!

Kvinders fertilitet påvirkes nemmere af alkohol, men må altså indrømme, at min personlige holdning også er, at man skal leve og tror bestemt ikke, at få glas vin er grund til panik!!!

Håber du i stedet for at bekymre dig så meget kan nyde processen og glæde dig over tanken over i sammen gerne vil skabe nyt liv!! Især når i først lige er startet med at prøve og heldigvis ikke har været i gang i årevis! Håber ikke det tager længe før du står med en positiv test, men håber ikke du tager alle bekymringerne på forskud og glemmer at glæde dig over det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil give de andre ret..

Jeg er nu ikke selv til alkohol så på det punkt ved jeg ingentinge, og som de andre skrive så går der noget tid inden mandens sæd bliver påvirket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER