Mrs-Rina

MM i grød

23 indlæg i dette emne

Nu er vi startet så småt med grød. Det er virkelig et hit hos den lille mand! :)

Jeg har dog et spørgsmål... Nu bruger jeg mm i grøden, og grøden bliver jo fint tyk i gryden, men ligeså snart jeg kommer mm i så bliver det noget værre tyndt sjask.. What to do?? :help hvis man varmer mm op, så er der vel noget af alt det gode i det der bliver ødelagt, er der ikke? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lurede aldrig den fidus med mm i grød, jeg synes også det blev tyndt! Så det var mm fra tanken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bruger jeg kun mme/mm til at give grøden denne rette tykkelse, så tænker at du måske skal bruge mindre mm?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opskriften fra Mejeriforeningens bog siger 1/2 dl mm, men det kan da godt være jeg bare skal komme mindre i :chin: giver i så bryst/flaske bagefter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bruger jeg godtnok Mme, men kommer aldrig det i de skriver for så bliver det for tyndt så får han heller resten af det i en kop ved siden af ellers vand til :)

Så jeg ville da bare komme mm i til konsistensen er rigtig også give bryst bagefter hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er egentlig rart at høre at det også bliver tyndt med mme :) jeg vil prøve at komme mindre i :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dengang med Lucas kom jeg altid mindre i end der stod. Jeg kom bare mm i så det passede med konsistensen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dovenmor.dk kunne ikke lide at malke ud, så jeg blandede mme-pulver i, og ammede så en masse ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dovenmor.dk kunne ikke lide at malke ud, så jeg blandede mme-pulver i, og ammede så en masse ved siden af :)

Heh.. Nej det er måske ikke det fedeste, men jeg fik alligevel over 60ml ud på 5min, og når det ikke tager længere tid, så gør jeg det gerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dengang med Lucas kom jeg altid mindre i end der stod. Jeg kom bare mm i så det passede med konsistensen :)

Jeg prøver at komme mindre i :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver stort set altid flaske efter grød og mos - hvis han ikke får det, bliver han simpelthen så sur :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver stort set altid flaske efter grød og mos - hvis han ikke får det, bliver han simpelthen så sur :rolleyes

De er nogle små mennesker med meget højrøstede meninger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver stort set altid flaske efter grød og mos - hvis han ikke får det, bliver han simpelthen så sur :rolleyes

Det gør jeg også.

Men det er fordi han ikke virker 10p% mæt efter grød/mos

Han kan altid spise mere

Og så sover han bare ikke før at den flaske rammer munden.

Jeg putter kun mme i mos om aftnen.

Grøden for han altid lavet på vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heh.. Nej det er måske ikke det fedeste, men jeg fik alligevel over 60ml ud på 5min, og når det ikke tager længere tid, så gør jeg det gerne ;)

Giver mega-god mening. Det var mest, at hvis du på et tidspunkt blev træt af det, eller gerne vil snige lidt ekstra næring ind, så fortynder det jo ikke, hvis det er rent pulver, man blander i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver mega-god mening. Det var mest, at hvis du på et tidspunkt blev træt af det, eller gerne vil snige lidt ekstra næring ind, så fortynder det jo ikke, hvis det er rent pulver, man blander i :)

Putter du pulver i inden du varmer eller efter ?

Tænker, hvis jeg skal putte det i mos, hvornår så ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putter du pulver i inden du varmer eller efter ?

Tænker, hvis jeg skal putte det i mos, hvornår så ?

Det er noget tid siden, men jeg mener, at jeg bare rørte det ud, når det var varmt og næsten klart til servering :chin: Der bliver jo let en væske-manko, men junior drak altid pænt af rent vand ved siden af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver mega-god mening. Det var mest, at hvis du på et tidspunkt blev træt af det, eller gerne vil snige lidt ekstra næring ind, så fortynder det jo ikke, hvis det er rent pulver, man blander i :)

Det er faktisk et godt tip, så tak for det ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget tid siden, men jeg mener, at jeg bare rørte det ud, når det var varmt og næsten klart til servering :chin: Der bliver jo let en væske-manko, men junior drak altid pænt af rent vand ved siden af

Det må jeg prøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er nogle små mennesker med meget højrøstede meninger :D

 

Jeps! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg også klogere til når vi snart skal i gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt aldrig ud af det med V, så Es grød bliver lavet på vand og evt lidt olie, og så er der bryst ad libitum on the side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes virkelig heller ikke at mme gør noget godt for smagen på grød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes virkelig heller ikke at mme gør noget godt for smagen på grød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER