faf

Vi er vilde med et navn med hvordan staves det?

25 indlæg i dette emne

A. Og jeg har i 2 år vidst at hvis vi får en pige så skal hun hedde et bestemt navn. Jeg har aldrig hørt navnet før, men jeg blev forelsket i det med det samme. Jeg aner bare ikk hvordan man skal stave det? Har været inde og kigge på navne lister og sådan ( hvor kunne det være rart hvis man kunne hører hvordan det blev udtalt ) men vi er faldet for navnet (skriver det som jeg vil blive udtalt, tror jeg)

Nor-ija

Ved ikk hvordan det kunne staves, havde dog en ide om noget med et h.

De stavemåder jeg kan finde frem til er

Nooria

Noria

Nouria

Ved dog ikke om det første og sidste svare til udtalen.

Undskyld for det her meget rodet indlæg, men det er svært at forklare, især på skrift. ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville stave det Noria :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville stave det Noria :)

det helt klart også den jeg hælder mest til. Selvom jeg synes det ligner lidt Nokia hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville udtale

Nooria som nord-ija (meget svag r-lyd)

Noria som No-Rija (tydelig r-lyd)

Nouria som nau-Rija (tydelig r-lyd)

Og så kommer det an på hvilken udtale i bedst kan lide ;)

Og flot navn i øvrigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville udtale

Nooria som nord-ija (meget svag r-lyd)

Noria som No-Rija (tydelig r-lyd)

Nouria som nau-Rija (tydelig r-lyd)

Og så kommer det an på hvilken udtale i bedst kan lide ;)

Og flot navn i øvrigt.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville udtale

Nooria som nord-ija (meget svag r-lyd)

Noria som No-Rija (tydelig r-lyd)

Nouria som nau-Rija (tydelig r-lyd)

Og så kommer det an på hvilken udtale i bedst kan lide ;)

Og flot navn i øvrigt.

Hvis jeg går udfra dine udtale lyde så bliver det med dobbelt O. Synes også det ser flot ud, når det er stavet på det måde dog synes jeg der er lidt indisk over det ☺️

Og tak, det faktisk kæresten der fandt det, så nu håber jeg jo bare på det bliver en pige. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da et lidt svært spørgsmål... :D

Jeg ville umiddelbart udtale alle stavemåderne enten Noría eller Nória... Altså enten med tryk på o eller i sammen med r-lyden...

Meget svært at skrive Nor-ija uden at få folk til at bruge "ri" lyden...

Handler det ikke bare om at vælge den stavemåde som I synes er flottest, og så må folk lære udtalen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil I ha trykket på o eller i..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer på Nooria :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nooria ville jeg udtale "Nu-rija".

Noria ville jeg udtale "norija"

Nouria ville jeg udtale "nåurija"

Jeg stemmer for Noria, det ser mest naturligt og "lige til" ud. Det er også nemmere at stave, tænker jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nooria ville jeg udtale "Nu-rija".

Noria ville jeg udtale "norija"

Nouria ville jeg udtale "nåurija"

Jeg stemmer for Noria, det ser mest naturligt og "lige til" ud. Det er også nemmere at stave, tænker jeg.

Jeg er helt enig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nooria ville jeg udtale "Nu-rija".

Noria ville jeg udtale "norija"

Nouria ville jeg udtale "nåurija"

Jeg stemmer for Noria, det ser mest naturligt og "lige til" ud. Det er også nemmere at stave, tænker jeg.

 

Den er jeg helt enig i! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nooria ville jeg udtale "Nu-rija".

Noria ville jeg udtale "norija"

Nouria ville jeg udtale "nåurija"

Jeg stemmer for Noria, det ser mest naturligt og "lige til" ud. Det er også nemmere at stave, tænker jeg.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak for input. Vi er blevet enige om at hvis det bliver en pige kommer det til at blive stavet noria. Og tænker at udtalen kan man altid rette folk i hvis det er. Sådan synes jeg ofte det er med navne at man kan blive i tvivl hvordan det udtales i forhold til stavemåde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer på Noria udfra udtale. Og keg er sikker på de færreste vil sige No-ri-ja - måske er jeg bare en hurtigttalende fynbo, men jeg ville udtale det som Nor-ja.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer på Noria udfra udtale. Og keg er sikker på de færreste vil sige No-ri-ja - måske er jeg bare en hurtigttalende fynbo, men jeg ville udtale det som Nor-ja.

Så håber jeg at alle er hurtig talende fynboer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ked af det men jeg udtaler det altså med et ret tydeligt R kan jeg godt se på det hele :S Men ja er jo bare at rette folk, og ellers går det nok også når det bliver sagt forkert :) mit efternavn er også specielt, men egentlig skrevet meget lige ud af landevejen, men alligevel har jeg vel fået ca. 10 forskellige udgaver på det 1½ år jeg har heddet det (giftet mig til det, og haft mange sygehus/speciallægetider) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer på Noria udfra udtale. Og keg er sikker på de færreste vil sige No-ri-ja - måske er jeg bare en hurtigttalende fynbo, men jeg ville udtale det som Nor-ja.

Jeg ville udtale det på samme måde! Tror måske det vil være forskelligt alt efter hvor man kommer fra i landet. Ligesom Maria og Pernille som bliver udtalt anderledes på Sjælland end jeg er vant til :D Hvor bor I selv?

Med et specielt navn slipper man nok aldrig for nogle forskellige bud. Men det er flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville udtale det på samme måde! Tror måske det vil være forskelligt alt efter hvor man kommer fra i landet. Ligesom Maria og Pernille som bliver udtalt anderledes på Sjælland end jeg er vant til :D Hvor bor I selv?

Med et specielt navn slipper man nok aldrig for nogle forskellige bud. Men det er flot :)

Vestsjælland , så tænker at der også bliver den lidt hurtige fynbo/jyde udgave ☺️ Og hele kærestens familien stammer fra Jylland så de laver nok den hurtige udtale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det staves Noria, så vil jeg udtale det lidt ligesom Maria - altså: No - ri - a

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det staves Noria, så vil jeg udtale det lidt ligesom Maria - altså: No - ri - a

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Hvis r-lyden skal væk, ville jeg stave det Norja :)

Ja det virker også som det mest indlysende. Men jeg tænker også at Tanja og Anja også kan staves med i og stadig få j lyden.

Og den stavemåde du hentyder til, kan jeg ikk se er godkendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det virker også som det mest indlysende. Men jeg tænker også at Tanja og Anja også kan staves med i og stadig få j lyden.

Og den stavemåde du hentyder til, kan jeg ikk se er godkendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville stave det Noria :) Fint navn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER