Barbamama

3 dages feber eller mæslinger?

14 indlæg i dette emne

Min lille utilfredse sveske har fået sådan nogle her:

2h4x2l3.jpg

116umg1.jpg

Jeg er egentlig reeeeeet sikker på, at det er 3 dages feber, hvilket passer med, at hun har haft feber søndag, mandag, tirsdag, men ingenting nu.

Men så sagde min mor, at hun syntes at E virkede lyssky (det har jeg dog ikke lagt mærke til), og spurgte om det kunne være mæslinger, som vel også er sådan noget rødspættet halløj.

Jeg giver nok lige lægen et kald, her når de åbner 13.30, og hører hvad jeg skal kigge efter, men jeg kunne også tænke mig at høre, hvad I tænker? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker virusudslæt med hellere tjekkes gang for for meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er mæslinger ikke helt ild rød?

Tænker også 3 dages feber...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er mæslinger ikke helt ild rød?

Tænker også 3 dages feber...

Aner det ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke :unsure

Drejer hun hovedt som hun plejer?mæslinger giver også nakkestivhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med det forløb lyder det meget som 3 dages feber. Mæslinger starter også typisk i ansigtet (og ikke kroppen) og starter samtidig med feber. Men jeg synes ikke det er nogen dårlig idé at lade hende tjekkes af lægen for sikkerheds skyld. Jeg ville dog ikke være bekymret inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun drejer nakken fint synes jeg :) Vi har fået en tid imorgen, men dejligt at høre, at I heller ikke lyder bekymrede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige enten 3 dages feber eller start på nældefeber...der så det sådan der ud hos os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nældefeber, hvad er det nu, det er? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nældefeber en form for allergisk reaktion i huden.. udslættet ser typisk ud, som hvis man er væltet ned i en ordentlig spand brændenælder, hvor det ramte område hæver lidt op.. det klør ad h* til, men giver ellers ikke problemer.. jeg havde det meget som barn..

Umiddelbart tror jeg ikke, der er specielt stor risiko for at det er mæslinger, men godt lige at blive tjekket, for mæslinger kan være noget rigtig l*rt.. så undgå kontakt med andre børn (og deres familier), for mæslinger er et af de vira, som smitter nærmest bare man udtaler navnet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nældefeber en form for allergisk reaktion i huden.. udslættet ser typisk ud, som hvis man er væltet ned i en ordentlig spand brændenælder, hvor det ramte område hæver lidt op.. det klør ad h* til, men giver ellers ikke problemer.. jeg havde det meget som barn..

Umiddelbart tror jeg ikke, der er specielt stor risiko for at det er mæslinger, men godt lige at blive tjekket, for mæslinger kan være noget rigtig l*rt.. så undgå kontakt med andre børn (og deres familier), for mæslinger er et af de vira, som smitter nærmest bare man udtaler navnet ;)

Godt at vide :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kom til lægen som mente at det bare var noget virus og i øvrigt på vej væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har lige haft feber i 3 dage og er nu helt spættet som E på de billeder der.

Mon ikke jeg kan regne med, at det er 3 dages feber? :chin:

Mærkelig sygdom i øvrigt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har lige haft feber i 3 dage og er nu helt spættet som E på de billeder der.

Mon ikke jeg kan regne med, at det er 3 dages feber? :chin:

Mærkelig sygdom i øvrigt :rolleyes

Joeh det tænker jeg :)

Og ja, det er noget spøjst noget :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER