Blupimaven

Valg af fødested !! ??

12 indlæg i dette emne

:kuller

Jeg er meget ny-gravid. Men skal jo snart have lavet vandrejournal og har fået af vide at jeg allerede der skal vælge hvor jeg vil føde.

Jeg hører til Rigshospitalet, men har hørt om flere med dårlige erfaringer derfra. Og så må faderen vist ikke overnatte der. Så jeg overvejer Hvidovre.. Men der er bare lidt langt når jeg så skal til JM.

 

Men hvad har i andre af erfaringer ..gode og dårlige??? Hvor skal man vælge at føde her i Kbh ??  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fødte på Riget første gang og på Herlev anden gang. Begge steder var gode. Men jeg ville vælge riget, hvis jeg havde muligheden for at vælge en anden gang..

På Riget, hvis alt går som det skal og I skal på barselshotellet er der plads til far (det koster noget, men det tror jeg det gør alle steder) men hvis I indlagt så er der ikke altid plads. Jeg kender dog flere, hvor far har kunne være der alligevel, fordi der ikke var fyldt op.

Jeg ved dog ikke noget om hvordan reglerne er på Hvidovre :)

Min erfaring er dog, at der er gode og dårlige oplevelser med alle steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Riget første gang og på Herlev anden gang. Begge steder var gode. Men jeg ville vælge riget, hvis jeg havde muligheden for at vælge en anden gang..

På Riget, hvis alt går som det skal og I skal på barselshotellet er der plads til far (det koster noget, men det tror jeg det gør alle steder) men hvis I indlagt så er der ikke altid plads. Jeg kender dog flere, hvor far har kunne være der alligevel, fordi der ikke var fyldt op.

Jeg ved dog ikke noget om hvordan reglerne er på Hvidovre :)

Min erfaring er dog, at der er gode og dårlige oplevelser med alle steder :)

:ditto :ditto til det hele!

 

jeg var også fint tilfreds med herlev, men nåede så også kun at være der i 6 timer. Men jeg havde også en rigtig god oplevelse af Riget første gang, og barselshotellet  er mega hyggeligt! så det ville jeg også vælge igen. Desuden skal du være opmærksom på, at du kun får lov til at vælge, hvis der er plads. Mange ønsker fx Riget, men hvis de ikke hører til automatisk, får man sjældent lov til det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre du skal tilknyttes speciel jord mor ordning så har jordemødrene i hvidovre også kontor på Vesterbro. Der gik jeg da jeg ventede Simon.

Fødte også tvillingerne på hvidovre og kan kun anbefale det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre du skal tilknyttes speciel jord mor ordning så har jordemødrene i hvidovre også kontor på Vesterbro. Der gik jeg da jeg ventede Simon.

Fødte også tvillingerne på hvidovre og kan kun anbefale det.

Jordemorcentret på Vesterbro blev desværre lukket sidste år, så der kan man desværre ikke længere gå :(

Men til udgangsspørgsmålet kan jeg kun bidrage, at jeg fødte begge børn på Hvidovre og kan også kun anbefale det. Patienthotellet er fint derovre, men jeg har ingen erfaring med barselsgangen. Jeg mener dog at have læst at faren må overnatte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født på riget, men høre til Hvidovre. Hvidovre er dem der har flest fødsler, så umiddelbart er det svært, at få lov til at føde der, hvis man ikke høre til.

Vi har været glade for riget og satser på, at jeg får lov til, at føde nr 2 der også. Jeg var indlagt på svagre afd. Under igangsættelsen og min mand blev. Det kan være at de ikke kan få en seng, men ofte er de til at tale med. Vi fik af vide til fødselsforberedelse at de nogen gange redte op til fædrene i et mødelokale ellers var det personale stuen og så sov alle fædrene der. De er fleksible.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemorcentret på Vesterbro blev desværre lukket sidste år, så der kan man desværre ikke længere gå :(

Men til udgangsspørgsmålet kan jeg kun bidrage, at jeg fødte begge børn på Hvidovre og kan også kun anbefale det. Patienthotellet er fint derovre, men jeg har ingen erfaring med barselsgangen. Jeg mener dog at have læst at faren må overnatte?

Far må overnatte på barselsgangen.

Der var mange nye 1. gangs fædre der var ved at dø over at jeg klarede tvillingerne alene om natten fra dag 2. :lol

Det var ret sjovt at sludre med dem i køkkenet når de var ude efter "malkemaskiner" & suppleringsmælk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må snakke med min egen læge og jordmoderen der er hos min læge. Og så må vi (min mand og jeg) sammen finde ud af hvor vi skal føde.

Det ender nok med at blive på Rigshospitalet.. Men nu må vi se :) Tak for hjælpen piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Riget første gang. Var fint tilfreds med fødegangen, men ikke med barselsgangen. Der var ikke så rart at være og far måtte ikke blive.

Jeg hørte til Riget, men søgte faktisk Hvidovre, fordi jeg havde hørt godt om dem især deres forhold for førstegangsfødende, men jeg fik ikke lov.

Anden gang fødte jeg på Herlev, fordi det var der jeg hørte til. Jeg var super glad for mit forløb der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Hvidovre og var efter følgende på barselsgangen, der var gode faciliteter og min mand kunne overnatte der.. Var også ret længe på fødegangen og det var i det hele taget en rigtig god oplevelse og der var selvom der var travlt roligt.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Hvidovre og er meget tilfreds. Barselsgangen vi lå på efter var fin, fik et stort værelse for os selv og skulle kun betale lidt for at faderen kunne overnatte på sofaen.

Jeg går til jordemoder på Amager Hospital.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født 1gang på Herlev og efterfølgende fået 2 planlagte kejsersnit på Hvidovre.

Jeg må sige at jeg bedst synes om Hvidovre hospital.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER