Girl Next Door

Gode bøger/sider om mad

14 indlæg i dette emne

Nu skal Astrid snart starte på grød og mos, så søger gode bøger og sider med inspiration til hvad man kan lave, hvad man må give og hvad der er knap så godt. Synes ikke papirerne fra SP er så fyldestgørende som jeg kunne ønske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået/købt sundhedsstyrelsens publikationer? Jeg synes faktisk at de er fine som opslagsværker :) Ikke voldsomt inspirerende, men skønne lige at se om de nu må få X eller Y.

Edit:

Mad til små: http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed-og-livsstil/ernaering/~/media/E382EA4F4DD7410B8A71243B7F97E70B.ashx

Til sundhedspersonale godt nok, men også brugbar:

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/nyheder/2015/~/media/2986643F11A44FA18595511799032F85.ashx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

App'en "klar, parat, spis!" er fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for link stephie :) Dem vil jeg kigge nærmere på :)

Jeg har den app men synes stadig der mangler noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt Helens bog om børn og mad da Theodor var lille. Den passede mig meget godt :)

Jeg har denne gang af min sp fået en lille bog fra mejerist foreningen. Den virker rigtig fin og overskuelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt Helens bog om børn og mad da Theodor var lille. Den passede mig meget godt :)

Jeg har denne gang af min sp fået en lille bog fra mejerist foreningen. Den virker rigtig fin og overskuelig.

Hvad hedder den bog?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har brugt Helens bog om børn og mad da Theodor var lille. Den passede mig meget godt :)

Jeg har denne gang af min sp fået en lille bog fra mejerist foreningen. Den virker rigtig fin og overskuelig.

Jeg har også 'Helens bog om børn og mad'. Den var god sidst. Derudover fandt jeg fine opskrifter på babykogebogen.dk.

Man skal bare huske, at de har ændret anbefalingerne, så f.eks gluten er okay fra 4 mdr (f.eks havregrød) mens komælk nu frarådes det første år, med undtagelse af syrnet mælkeprodukt som mellemmåltid fra ca 9 mdr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle fedtstoffer der er no go? Nogle der er mega bedre end andre osv? Må man bruge kokosolie fx?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle fedtstoffer der er no go? Nogle der er mega bedre end andre osv? Må man bruge kokosolie fx?

Vi havde besøg af SP i vores MG i sidste uge. Hun fortalte at man bør som huskeregel give plantebaserede fedtstoffer i 4 dage (fx raps, kokos, oliven), og så animalske fedtstoffer i 1 dag (fx smør eller fiskeolie), og så starte forfra, altså 4-1-4-1 osv. Ved dog ikke om nogle typer er bedre end andre, men med olivenolie skal man være obs på at det kan give en besk smag til maden.

Hvis Astrid ikke har problemer med ondt i maven pga. D-dråber, så kan hun nok godt tåle kokosolie, men ellers kan det give ondt i maven, så det skal man nok forsøge sig frem med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde besøg af SP i vores MG i sidste uge. Hun fortalte at man bør som huskeregel give plantebaserede fedtstoffer i 4 dage (fx raps, kokos, oliven), og så animalske fedtstoffer i 1 dag (fx smør eller fiskeolie), og så starte forfra, altså 4-1-4-1 osv. Ved dog ikke om nogle typer er bedre end andre, men med olivenolie skal man være obs på at det kan give en besk smag til maden.

Hvis Astrid ikke har problemer med ondt i maven pga. D-dråber, så kan hun nok godt tåle kokosolie, men ellers kan det give ondt i maven, så det skal man nok forsøge sig frem med.

Hun får laktocare D dråberne så det ved jeg ikke om hun kan tåle ^_^ Jeg må prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får laktocare D dråberne så det ved jeg ikke om hun kan tåle ^_^ Jeg må prøve :)

Det gør Benjamin også ;)

Sofie fortalte i går at tidselolie skulle være super sundt for børn og mænd, men at menstruerende kvinder ikke har godt af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Benjamin også ;)

Sofie fortalte i går at tidselolie skulle være super sundt for børn og mænd, men at menstruerende kvinder ikke har godt af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER