Alura

Hvor lang tid fra første ve til fødsel?

111 indlæg i dette emne

Vand afgang 2:30 derefter fulgte de strideste og voldsomste koblede veer og kl 8:52 lå hun på min mave efter at have siddet fast med hovedet halvt ude i 1 time og et kvarter

 

Puha, ja det lyder jo ikke som en situation, som jeg har lyst til at havne i med mine vilkår :( Men her tænker jeg dog, at hvis hovedet var halvt ude, så ville det vel i høj grad være at betragte som "aktiv fødsel" og så ville jeg nok godt kunne ringe efter en ambulance i det mindste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, ja det lyder jo ikke som en situation, som jeg har lyst til at havne i med mine vilkår :( Men her tænker jeg dog, at hvis hovedet var halvt ude, så ville det vel i høj grad være at betragte som "aktiv fødsel" og så ville jeg nok godt kunne ringe efter en ambulance i det mindste.

Bestemt hovedet kom først ud da jeg pressede på sygehuset. Men de veer gjorde jeg ikke havde kunnet kører bil og er glad for vi kun havde 20 minutter i bil og at min mand var hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestemt hovedet kom først ud da jeg pressede på sygehuset. Men de veer gjorde jeg ikke havde kunnet kører bil og er glad for vi kun havde 20 minutter i bil og at min mand var hjemme.

 

Jamen jeg er bestemt heller ikke begejstret for udsigterne :( Det er blandt andet en af grundene til, at jeg gerne ville have født herhjemme. Men det må man så bare ikke i Sverige :( Eller det må man godt, såfremt graviditeten forløber ukompliceret og man selv betaler, men det har vi slet ikke råd til, så den mulighed er desværre også udelukket.

 

Der er ikke rigtig nogen super god løsning, synes jeg, hvilket også er derfor at det fylder så meget for mig at tænke på pt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre ikke bare ikke spørgsmål om at der kan være kø i den forstand. Det er et meget lille selskab og de har kun to biler, som de kører med. Så hvis begge biler nu er ude at køre når jeg ringer, så kan de jo ikke så godt smide de eksisterende passagerer af på stedet og sige: "beklager, jeg skal sgu lige køre en gravid kvinde på hospitalet" :P Så er de jo nødt til at gøre den pågældende tur færdig først.

Jeg kunne selvfølgelig ringe til en af de større byer efter en taxi, men så tager det jo så bare dem så meget des længere tid at køre herud og så er slutresultatet nok det samme, tror jeg.

Nej okay, så er det ikke så nemt!

Jeg håber, i finder en løsning, der kan give dig lidt ro i maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej okay, så er det ikke så nemt!

Jeg håber, i finder en løsning, der kan give dig lidt ro i maven!

 

Tak, det håber jeg også :)

 

Det kan jo også sagtens være, at de ikke er optagede når jeg ringer, men jeg har jo bare ingen garantier for det. Og det er alle de der små usikkerhedsmomenter tilsammen (hvem kan køre og hvornår, hvilket hospital er der plads på på dagen, hvor hurtigt går det for mig osv.) som jeg ikke kan vide noget om, før vi står midt i det, som gør det svært at overskue, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandafgang kl. 00.15

Veer kl. 01

Ikke længere pause mellem veerne kl. 04 (av!)

Presseveer fra kl. 05.15 (stadig derhjemme)

Ankomst sygehuset kl. 05.50 med ambulance.

Født kl. 06.24

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang. Vandet gik kl ca 3.30 om natten d 1. November 02, veerne kom ca kl 4. Vi tog først på sygehuset omkring kl 23 den aften og Freja er født kl 5.36 d 2. November 02.

Men de 20 min i bil med veer var bestemt ikke særlig sjove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Gang 26 timer med koblede veer (aaaav)

2. Gang ca 7 timer fra første ve, 17 min fra vandet blev taget

 

Vandafgang kl. 00.15

Veer kl. 01

Ikke længere pause mellem veerne kl. 04 (av!)

Presseveer fra kl. 05.15 (stadig derhjemme)

Ankomst sygehuset kl. 05.50 med ambulance.

Født kl. 06.24

 

Første gang. Vandet gik kl ca 3.30 om natten d 1. November 02, veerne kom ca kl 4. Vi tog først på sygehuset omkring kl 23 den aften og Freja er født kl 5.36 d 2. November 02.

Men de 20 min i bil med veer var bestemt ikke særlig sjove.

 

Tusind tak for jeres input også  :tak

 

Ved ikke lige hvad konklusionen blev for mig med den her tråd til gengæld :chin: Først følte jeg mig ret beroliget, så endnu mere panik "det her er håbløst" agtig end jeg gjorde til at starte med og nu sidder jeg lidt med følelsen af, at jeg nok er nogenlunde lige vidt. At situationen absolut ikke er optimal og at der kommer til at være rigtig mange ubekendte helt op til selve dagen. Hvor det så kan gå i alle retninger og jeg nok bare må krydse fingre og knibe hårdt sammen til jeg er sikkert fremme et eller andet sted :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågnede 9.30 pga første ve. På hospitalet ved 11 tiden, fødte kl 17

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seks timer fra første lille tegn blødning. Det tog kun så lang tid fordi min krop er vildt dårlig til presse veer. Brugte 2½ time på at presse... Kan godt forstå, du ikke er tryg ved situationen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 døgn! Grrrrr ;) og da jeg endelig sagde NU VIL jeg på hospitalet. var der alt imellem 7 og 45 min mellem mine veer. Jeg kørte i øvrigt selv - vi har ca 10 km - holdt lige ind til siden og tog en ve og kørte videre ;)

Da vi nåede frem var jeg i fødsel og en time senere havde jeg koblede veer.

Efterfølgende sagde jeg til jm at det kunne have været meget rart, hvis nogen bare havde nævnt, at det måske ikke lige er veer med 5 min mellemrum, der er den store indikator. Hun sagde, at det jeg havde oplevet er så usædvanligt, at "det ikke sker" for førstegangsfødende. Man ser det nogle gange for tredjegangs.... Well. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtige veer kl 9, hun kom til verden kl 15.50

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fik jeg veer omkring kl 11, hun er født 17.44. (40+6)

Anden gang gik vandet om natten, men der kom ingen veer før vedrop kl 14.. Hun er født 17.31.

Hvor henne bor du? Tænker måske en nabo, veninde eller noget? Hmm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke komme med en beroligende historie  :rolleyes

 

En førstegangs fødsel tager vist 12 timer gennemsnitligt/typisk, man regner med ca 1 time pr cm man skal åbne sig (til 10 cm) og 1 time presseveer. Ca hver 5. fødsel starter med vandafgang før veer (så er man i det mindste ikke i tvivl om at det er i gang). Men resten starter altså med tiltagende veer, typisk er der langt imellem i starten og så blir de hyppigere og kraftigere efterhånden. Lister lige disse tommelfingerregler/facts for at sige, at de fleste har jo nok stille og roligt god tid når det er første gang, men...

 

Min første fødsel startede 15 dage før termin (=jeg var lidt rundt på gulvet da jeg havde forventet at gå til termin eller længere). Jeg vågnede lidt i 7 morgen med mavepine, og der gik altså ca ½ time før jeg indså at den kom og gik. Så tænkte jeg at jeg hellere måtte ta tid og opdagede der var 2-3 min imellem. Så ku det jo ikke være veer :rolleyes  for de sku starte med langt imellem og jeg sku først ringe til fødegangen når der var 5 min imellem. Jeg sku blive klogere, men det tog altså lige yderligere 20 min før jeg overhovedet ringede til fg og fik at vide vi sku komme ind til tjek. Så ca kl 9 blev vi hentet af falck (vi havde lavet abbonement fordi vi havde valgt et fødested ca 45 min kørsel væk). Og tænkte jeg stadig at det nok var falsk alarm og vi ville blive sendt hjem igen. Først ca 9.30 tænkte jeg at det her var nok rigtige veer (!) og var rimelig træt af at ligge i ambulancen for nu gjorde det rigtig av og veerne kom stadig med 2-3 min interval. Nåede at blive lidt utålmodig og tænke at jeg nok godt ville ha noget smertestillende... kl 9.50 blev vi endelig modtaget på fødegangen og jeg blev undersøgt med det samme. Jeg var 10 cm åben, vandet gik 5 min senere og min søn er født kl 10.12. Så jeg fødte 22 min efter ankomst til sygehus, ca 45 min efter jeg var sikker på jeg havde rigtige veer, godt 3 timer efter jeg var vågnet og ikke var sikker på om der var noget i gang. Hvis jeg havde ventet til jeg var sikker havde jeg født i ambulancen eller hjemme med hjælp fra falck. 

 

Det er rigtig fint man som førstegangsfødende forventer at gå over tid og få en lang fødsel, så man ikke dør af utålmodighed. Men jeg ville ønske jeg havde vidst at det godt kan gå hurtigt også første gang, for jeg vil ikke sige jeg var i chok over at blive mor men jeg var godt nok overrasket den formiddag hvor jeg pludselig sad med min lille søn i armene og det tog lidt tid før jeg rigtig fattede det fordi hovedet simpelthen ikke ku følge med. 

 

Jeg kan desværre ikke råde dig mht transport, det lyder som et rigtigt problem. Går ud fra du har undersøgt om der findes noget lignende Falck hvor man kan abbonere på sygetransport? En privat JM er ikke en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågnede 9.30 pga første ve. På hospitalet ved 11 tiden, fødte kl 17

 

Seks timer fra første lille tegn blødning. Det tog kun så lang tid fordi min krop er vildt dårlig til presse veer. Brugte 2½ time på at presse... Kan godt forstå, du ikke er tryg ved situationen!

 

Rigtige veer kl 9, hun kom til verden kl 15.50

 

Mange tak for jeres input også :)

 

Med de tidsintervaller, så kan jeg jo godt se, at jeg allerede ville være ret langt i forløbet, når der var gået 4-5 timer. Så ved ikke hvor meget jeg kan regne med den der back up jeg har i min mor :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 døgn! Grrrrr ;) og da jeg endelig sagde NU VIL jeg på hospitalet. var der alt imellem 7 og 45 min mellem mine veer. Jeg kørte i øvrigt selv - vi har ca 10 km - holdt lige ind til siden og tog en ve og kørte videre ;)

Da vi nåede frem var jeg i fødsel og en time senere havde jeg koblede veer.

Efterfølgende sagde jeg til jm at det kunne have været meget rart, hvis nogen bare havde nævnt, at det måske ikke lige er veer med 5 min mellemrum, der er den store indikator. Hun sagde, at det jeg havde oplevet er så usædvanligt, at "det ikke sker" for førstegangsfødende. Man ser det nogle gange for tredjegangs.... Well. ..

 

Jamen præcis, det er jo bare ikke alle der lige følger skoleeksemplerne. Kan godt forstå at du syntes at det havde været rart at vide :kram2

 

Jeg har selv en eller anden fornemmelse af, af min krop nok er rimelig effektiv med den slags. Måske bliver jeg bare vildt overrasket over det modsatte når tid er, men nu må jeg se. Da jeg mistede tilbage i sommers, var alt ude og overstået i løbet af 30 minutter fra det startede. Det er jo ikke det samme som en fødsel og det var tidligt i forløbet, men alligevel :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fødsel startede med vandafgang kl 9 torsdag formiddag. Fik en tid på sygehuset kl 15. Ankom dog kl 14, da veerne startede kl 13.

Dog er hun først født natten til fredag kl 2.16 grundet nogle komplikationer. Så min fødsel var "lang".

Fra vandet gik kl 9 indtil veerne begyndte kl 13, havde jeg det super fint. Kunne komme i bad, ordne hår + negle, ringe manden hjem fra job, bede ham om at støvsuge en ekstra gang osv. Kunne dog på ingen måde køre i bil selv med veer (som jo på det tidspunkt ikke var særlig kraftige).

Jeg ville tale med JM igen, fortælle om din bekymring, og så må I finde en løsning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fik jeg veer omkring kl 11, hun er født 17.44. (40+6)

Anden gang gik vandet om natten, men der kom ingen veer før vedrop kl 14.. Hun er født 17.31.

Hvor henne bor du? Tænker måske en nabo, veninde eller noget? Hmm..

 

Tak for input :) 

 

Jeg bor ret langt ude på landet i Skåne, sådan ca. 75 km. fra Malmö. 

 

Jeg har vitterlig ingen (familie, veninder, nogen som helst - med bil/kørekort i hvert fald) som er tættere på end min mor, som altså bor i Odense ca. 3 timer væk. 

 

Vi har én nabo herude, der bor en halv kilometer fra os. Han er en lidt sær gammel gut, som vi for det første ikke har noget super forhold til. Han drikker hver dag fra klokken 17.00 (meget konsekvent :p ), så derefter skal man slet ikke regne med ham. Fandt jeg ud af engang hvor jeg var kørt i grøften en vinter herude i nabolaget og ringede til ham. Så alt mellem 17.00 og næste morgen/formiddag er no go med ham. Med mindre man vil køre spritkørsel på vej til hospitalet og der takker jeg altså nej ;) Og der i mellem er han ofte ude at køre, så han er alt alt for usikker til at jeg overhovedet kan overveje ham, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke komme med en beroligende historie  :rolleyes

 

En førstegangs fødsel tager vist 12 timer gennemsnitligt/typisk, man regner med ca 1 time pr cm man skal åbne sig (til 10 cm) og 1 time presseveer. Ca hver 5. fødsel starter med vandafgang før veer (så er man i det mindste ikke i tvivl om at det er i gang). Men resten starter altså med tiltagende veer, typisk er der langt imellem i starten og så blir de hyppigere og kraftigere efterhånden. Lister lige disse tommelfingerregler/facts for at sige, at de fleste har jo nok stille og roligt god tid når det er første gang, men...

 

Min første fødsel startede 15 dage før termin (=jeg var lidt rundt på gulvet da jeg havde forventet at gå til termin eller længere). Jeg vågnede lidt i 7 morgen med mavepine, og der gik altså ca ½ time før jeg indså at den kom og gik. Så tænkte jeg at jeg hellere måtte ta tid og opdagede der var 2-3 min imellem. Så ku det jo ikke være veer :rolleyes  for de sku starte med langt imellem og jeg sku først ringe til fødegangen når der var 5 min imellem. Jeg sku blive klogere, men det tog altså lige yderligere 20 min før jeg overhovedet ringede til fg og fik at vide vi sku komme ind til tjek. Så ca kl 9 blev vi hentet af falck (vi havde lavet abbonement fordi vi havde valgt et fødested ca 45 min kørsel væk). Og tænkte jeg stadig at det nok var falsk alarm og vi ville blive sendt hjem igen. Først ca 9.30 tænkte jeg at det her var nok rigtige veer (!) og var rimelig træt af at ligge i ambulancen for nu gjorde det rigtig av og veerne kom stadig med 2-3 min interval. Nåede at blive lidt utålmodig og tænke at jeg nok godt ville ha noget smertestillende... kl 9.50 blev vi endelig modtaget på fødegangen og jeg blev undersøgt med det samme. Jeg var 10 cm åben, vandet gik 5 min senere og min søn er født kl 10.12. Så jeg fødte 22 min efter ankomst til sygehus, ca 45 min efter jeg var sikker på jeg havde rigtige veer, godt 3 timer efter jeg var vågnet og ikke var sikker på om der var noget i gang. Hvis jeg havde ventet til jeg var sikker havde jeg født i ambulancen eller hjemme med hjælp fra falck. 

 

Det er rigtig fint man som førstegangsfødende forventer at gå over tid og få en lang fødsel, så man ikke dør af utålmodighed. Men jeg ville ønske jeg havde vidst at det godt kan gå hurtigt også første gang, for jeg vil ikke sige jeg var i chok over at blive mor men jeg var godt nok overrasket den formiddag hvor jeg pludselig sad med min lille søn i armene og det tog lidt tid før jeg rigtig fattede det fordi hovedet simpelthen ikke ku følge med. 

 

Jeg kan desværre ikke råde dig mht transport, det lyder som et rigtigt problem. Går ud fra du har undersøgt om der findes noget lignende Falck hvor man kan abbonere på sygetransport? En privat JM er ikke en mulighed?

 

Puha, kan da godt forstå at hovedet havde svært ved at følge med der! Det var også rimelig effektivt, må man sige :) Altså grundet mine omstændigheder, så kommer jeg nok til at gå lidt på nåle den sidste tid og hvis jeg pludselig synes 'at der er noget' - uanset hvor lang tid i mellem og uanset om det er 'efter bogen' eller ej, så tror jeg nok at jeg ringer og insisterer på at komme ind :D 

 

Jeg har umiddelbart kigget efter Falck abonnement, men kan ikke se at man kan få andet, end den almindelige vejassistance vi har til bilen, hvilket jo ikke inkluderer transportkørsel. Men må prøve at grave lidt i det og se om der skulle være noget :chin:

 

Hvad tænker du på, når du siger privat jordemoder? Hvis jeg skulle føde hjemme, så skulle jeg jo netop selv betale for jordemoderen og det koster altså 24.000 (ca. 20.000 dkk) som førstegangsfødende herovre og det har vi bare ikke råd til :( Der er vel ikke rigtig andre slags privat jordemoder end det, er der? :chin:  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry to say, men jeg tænker nu umiddelbart, at det bærer henad at bede din mor om at flytte ind i en periode... ;)

Jeg havde svigerne indlogeret i en god uge af hensyn til junior. Vi gamblede dog en anelse og havde improviserede løsninger frem til termin. Da ankom svigerne og blev så, indtil baby var ude. Jeg kunne virkeligt mærke, hvor meget usikkerheden havde fyldt hos mig, da jeg først vidste, at nu var de på vej fra Hjørring, og jeg var sikret god og tryg pasning til fidusen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fødsel startede med vandafgang kl 9 torsdag formiddag. Fik en tid på sygehuset kl 15. Ankom dog kl 14, da veerne startede kl 13.

Dog er hun først født natten til fredag kl 2.16 grundet nogle komplikationer. Så min fødsel var "lang".

Fra vandet gik kl 9 indtil veerne begyndte kl 13, havde jeg det super fint. Kunne komme i bad, ordne hår + negle, ringe manden hjem fra job, bede ham om at støvsuge en ekstra gang osv. Kunne dog på ingen måde køre i bil selv med veer (som jo på det tidspunkt ikke var særlig kraftige).

Jeg ville tale med JM igen, fortælle om din bekymring, og så må I finde en løsning. :)

 

Tak for indspark :)

 

Jamen jeg talte netop med hende om mine bekymringer omkring det her i torsdags og beskeden var ret klar: hvis man ikke havde nogen der kunne hjælpe privat, så hed den taxi. Og så var den sådan set ikke længere, kunne jeg forstå. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry to say, men jeg tænker nu umiddelbart, at det bærer henad at bede din mor om at flytte ind i en periode... ;)

Jeg havde svigerne indlogeret i en god uge af hensyn til junior. Vi gamblede dog en anelse og havde improviserede løsninger frem til termin. Da ankom svigerne og blev så, indtil baby var ude. Jeg kunne virkeligt mærke, hvor meget usikkerheden havde fyldt hos mig, da jeg først vidste, at nu var de på vej fra Hjørring, og jeg var sikret god og tryg pasning til fidusen.

 

Puha, jamen det kan selvfølgelig blive nødvendigt og jeg ved at hun gerne gjorde det. Men problemet for mig med det, er jo at normal fødselsperiode strækker sig over 5 (lange!) uger og jeg aner jo ikke, hvornår det bliver. Jeg elsker min mor meget højt, men vi er samtidig som nat og dag. Og hvis hun skal bo her i fem uger, eller bare to eller tre, så har ungen enten ingen mormor eller ingen mor længere, når hun kommer ud -.sorry to say :D

 

Så føder jeg altså vitterlig hellere uassisteret herhjemme, hvis det er alternativet :blush Jeg har dog overvejet, at så snart jeg føler at der kan være optræk til det mindste, så ringer jeg nok og beder hende om at komme over. 

 

Min mand har taget ferie fra og med 1. juni - så altså et par dage inden termin. Så han vil være hjemme derfra. Men kan jo stadig ikke køre mig til Danmark, hvor jeg jo helst vil føde. Vil jo faktisk meget nødig skulle føde her i Sverige, selvom jeg ved, at det kan blive nødvendigt. Min bekymring er jo nok mest, om fødslen starter inden termin. Og hvis jeg skal tage højde for og helgardere omkring det, så skal jeg jo nærmest bede min mor om at flytte ind fra 37+0 og det kan jeg bare slet ikke forestille mig :unsure

 

Jeg håber nok, mere end de fleste, at jeg som minimum går til termin eller over tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mine muligheder er jo, som det sikkert fremgår, ikke fantastiske. Ultimativt, så vil jeg jo aller helst føde i Danmark, da den måde man 'behandler' fødsler på herovre, bare slet ikke stemmer overens med mit syn på den slags :( Så kan jeg på nogen måde nå til Danmark når tid er, så vil jeg forsøge det. Alternativt må jeg jo selvfølgelig blive her og håbe at jeg kan nå dét. Det er ca. 30-60 minutter (afhængigt af sted) der skiller det ad (altså Danmark og Sverige) og samtlige hospitaler i Sverige er altså også mindst en time væk (såfremt jeg skal vente på kørsel ude fra).

 

Jeg har følgende kørselsafstand til de forskellige:

 

Lund - 45 min. (hvor jeg vil gøre ca. alt for at undgå at komme til at føde, har ikke haft nogen positive oplevelser der :( )

Ystad - 51 min.

Kristianstad - 55 min.

Malmö - 1 time og 1 min.

Helsingborg - 1 time og 22 min.

 

Og i Danmark:

 

Hvidovre - 1 time og 23 min.

Herlev - 1 time og 28 min.

Riget - 1 time og 33 min.

Hillerød - 1 time og 49 min.

 

Og så skal jeg jo vel at mærke lægge eventuel tid oveni, for at den der skal køre, kan nå herud først.

 

Nå, men der hvor jeg tænker at der måske kan være en lille 'åbning', er hvis man ringer til fødegangen så snart man mærker optræk til noget. Hvis man forklarer dem situationen, mon så ikke man kan få lov at komme ind lidt før end de normalt ville bede en om at komme? I værste fald er der vel ingen der kan forhindre mig i at tage derind og så bare trave rundt ude foran afdelingen, er der? :rolleyes Jeg aner ikke helt hvad proceduren er med det :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvidovre har mange lange gange, som du kan vandre rundt på, om galt skal være - men hvis skidtet så i stedet virkelig trækker ud, så kan man måske nok nå at blive træt af det ;)

Hvordan er det egentlig i øvrigt med at ringe fra Sverige og gerne ville komme for at føde på et dansk hospital - er det ukompliceret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ellers må i sgu komme og bo på vores sofa! (eller kommende børneværelse hvis i kan anskaffe noget rart at ligge på) ;)

Jeg bor jo i Hillerød og taxamulighederne er fantastiske ;) og ellers er der så kort vej at i evt kunne gå derud.. Meeen det er jo en lidt lille lejlighed :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER