smiley30

Bristninger - spm til jer med større babyer..

26 indlæg i dette emne

Hejsa,

Er så enormt bange for at sprække fra a-z og da jeg venter et større barn - 4300 g... plus minus, så vil jeg gerne hører Jer med større babyer og I fik bristninger i forbindelse med fødslen og i så fald hvor meget? Og har I gener af det efter?

Et ret privat spm. men håber det går....

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er meget lille og meget smal, havde nærmest ingen hofter før fødslen og var meget bekymret for om jeg ville revne fra den ene ende til den anden da jeg skulle føde.

Begge mine børn var ca 4100 gram og 55/57 cm ved fødslen. Første gang blev jeg syet med 3 sting og anden gang fik jeg et enkelt sting - kun for syns skyld.

Første gang var jordemoderen temmelig bekymret for at mit barn var meget stort, så jeg blev sendt til diverse vægtscanninger konstant, men hun var slet ikke de der ca 4500 gram som de havde forventet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoderen havde skønnet min baby til ca. 3300, så det var lidt en overraskelse, at hun vejede 4590 :P Jeg sprækkede en del, men det mærkede jeg overhovedet ikke - og faktisk heller ikke, da jeg blev syet. Efterfølgende kunne syningen godt føles som det føles, når et ben "sover". Men ingen større gener med det. Dog må det siges, at bækkenbundstræning er en rigtig god idé - men det er det jo nok for os alle :rolleyes Nu er der absolut ingen gener overhovedet!

Nyd du bare din store, dejlige baby og glæd dig til fødslen... Hårdt arbejde, ja, men FANTASTISK :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en grad bristning med Astrid hun vejede 3900, derfor var jeg lige som dig meget bange for at gå end nu mere, da Amalie var skønnet end nu større. Jeg har dog aldrig haft problemer med det, og jeg var smerte fri lige så hurtig som da jeg fødte Caroline :glad

Amalie vejede 4100 jeg fik kun et par sting :P jeg første denne gang på siden, jeg ville ønske jeg havde valgt den stilling også de andre gang det var super behagelig må at ligge på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bristede mest første gang. Kasper vejede 2554 og kom med numsen først i en meget hurtig fødsel. Anden gang, med Andreas, bristede jeg ganske lidt og han vejede endda 4350, så han fyldte en del.

Efter Kasper fødsel var jeg ved at besvime af smerte ved toiletbesøg, når jeg tissede, de første 1-2 uger, så jeg var ret bange for at skulle på toilettet efter Andreas blev født, men enten havde JM syet vildt godt eller også var det en "bedre" bristning (som jo altaå også var mindre), for der var slet ingen problemer med toiletbesøg - gudskelov!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev klippet da jeg fødte min dreng - som vejede 4100 g og målte 57 cm....og mærkede ingenting, var slf bedøvet og mærkede heller ikke bedøvelsen.

Det gjorde dog lidt ondt at blive syet, ved ikke hvorfor, måske hun var ringe til det? Men har aldrig mærket mere til det sidenhen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang var babyen 4070 g, der bristede jeg 3 små steder og blev syet med 9 sting. 19 mdr. efter kom 2. baby på 4570 g, der bristede jeg næsten ikke, men fik 2 sting for synets skyld.

Det gør rigtig meget ondt at blive syet, også selvom de siger det ikke gør og at man bare skal kigge på sin baby. Jeg har ikke mærket noget til mine bristninger efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør rigtig meget ondt at blive syet, også selvom de siger det ikke gør og at man bare skal kigge på sin baby. Jeg har ikke mærket noget til mine bristninger efterfølgende.

Jeg kunne slet slet ikke mærke hun syede mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne slet slet ikke mærke hun syede mig..

Jeg kunne også mest mærke det ved første fødsel, ikke så meget anden gang. Så tror måske det hænger sammen med, hvor lang tid fødslen har varet. 1. gang tog det 23½ fra start og 2. gang tog det 4½ time fra start. Så tror at det gjorde så ondt 1. gang var fordi jeg var mere træt og brugt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne slet slet ikke mærke hun syede mig..

Jeg kunne heller ikke mærke noget. Eller det vil sige... Jeg kunne mærke at hun trak tråden igennem, men 100% uden nogen smerte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gode hofter <_<

Men fik en total ruptur da jeg fik det første barn på 3576 g og blev syet meget længe

Med nr 2 som vejede det samme (men meget nememre og hurtigere fødsel) fik jeg kun 6 sting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter vejede 3620 ved fødslen - og jeg fik en grad 2 bristning.

- jeg mærkede det slet ikke, så det kom bag på mig, da hun sagde at hun var nødt til at sy mig.

Men jeg synes det gjorde hamrende ondt at blive syet og bedøvet... heldigvis havde jeg en dejlig lille guldklump til at ligge på maven imens, så det gjorde ikke spor.. :7himmel

Jeg havde ondt i aret op til 6 måneder efter - og troede aldrig at jeg skulle blive normal dernede igen.. men det blev jeg da heldigvis.

Er bare bange for at briste endnu mere, nu hvor det er 2. gang. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang var babyen 4070 g, der bristede jeg 3 små steder og blev syet med 9 sting. 19 mdr. efter kom 2. baby på 4570 g, der bristede jeg næsten ikke, men fik 2 sting for synets skyld.

Det gør rigtig meget ondt at blive syet, også selvom de siger det ikke gør og at man bare skal kigge på sin baby. Jeg har ikke mærket noget til mine bristninger efterfølgende.

JA jeg synes det at blive syet var det værste ved hele fødslen. det var faktisk det der gjorde mest ondt, og det hjalp så ikke at jordmoderen gav op halvvejs inde i projektet og måtte finde en læge (der så startede med at pille det op hun havde syet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA jeg synes det at blive syet var det værste ved hele fødslen. det var faktisk det der gjorde mest ondt, og det hjalp så ikke at jordmoderen gav op halvvejs inde i projektet og måtte finde en læge (der så startede med at pille det op hun havde syet)

Det må¨godt nok have gjort nas, at få det pillet op igen. AV :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn var ca. 3700 g, hvilket vist er en ret almindelig størrelse, og jeg fik en 2. grads bristning. Så min teori er, at det er meget individuelt om man går i stykker eller ej, og har ikke så meget med babys størrelse at gøre.

Det gør rigtig meget ondt at blive syet, også selvom de siger det ikke gør og at man bare skal kigge på sin baby. Jeg har ikke mærket noget til mine bristninger efterfølgende.

Ja hold da op det gør ondt! <_< Jeg var nær kravlet ned af briksen da de var i gang med at sy mig, så der skulle en hel del bedøvelse til.. Jeg ved ikke om det var fordi det var en helt anden smerte end veerne, eller om jeg bare havde opbrugt min smerte-kvote.

Men derudover, så tænker jeg altså også på, hvorfor man vælger at sy en kvinde i mellemkødet, uden bedøvelse, lige efter hun har født? På skadestuen får man da tilbudt bedøvelse bare til et par sting i fx arm eller ben, og det forestiller jeg mig er et mindre følsomt sted.. :rolleyes

Jeg blev i hvert fald pænt gal på lægen :blush

Efterfølgende har jeg ikke mærket noget til det, og nu kan man faktisk næsten ikke se arret længere heller. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte en alm størrelse barn på 3500 gram og jeg fik en 2./3. grads bristning :(

Det gjorde sindsygt ondt da hovedet og skuldrene kom ud, men jeg kunne ikke decideret mærke at jeg bristede.

Jeg blev bedøvet i ca. en halv time inden de syede mig, bedøvelsen gjorde sinsygt ondt at få lagt og efter de første 6-7 stik fik jeg lattergasmasken over og det hjalp. Det var virkelig slemt, tilgengæld gjorde selvesyningen ikke ondt, men der skulle 3 forskellige ind og kigge på mig for at se hvordan jeg skulle syes og de måtte tilkalde en ekspert :(

Jeg kan godt mærke arret den dag idag, og havde smerter længe efter.

Ja, undskyld det var ikke for at skræmme dig. Men tror ikke det har så meget med størrelsen at gøre. Tror det vigtigste er at lytte efter jm når hun siger du skal presse/gispe. Min søn lå mærkeligt og det var nok derfor det endte som det gjorde. Deusuden har det betydning hvordan dit væv er sammensat og hvor mange elastiske fibre der er i dit væv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine unger var ikke så store, Andy vejede 3620, men er taget med sygekop, og jeg bristede ikke :)

Cody vejede 3350, der bristede jeg heller ikke :)

Jessie vejede 3650, er taget med kop af en meget voldelig læge, og hun var stjernekigger, der bristede jeg lidt, fik 1 eller 2 sting ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne slet slet ikke mærke hun syede mig..

Det kunne jeg stort set heller ikke - hun gjorde også meget ud af at sørge for at bedøve godt. Bedøvelsen gjorde lidt ondt at få lagt, men ikke vildt. Et par enkelte sting måtte tages, hvor der ikke var helt ordentligt bedøvet, men det var bestemt til at holde.

Jeg kunne mærke, at hun rodede rundt dernede og trak i tråden. Og så kildede det helt vildt, hvilket faktisk var temmelig træls. Men selvfølgelig bedre end, hvis det havde gjort vildt ondt, trods alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sprækkede også meget, patrick var stjernekigger, men nej jeg mærkede heller ikke da de syede mig for der havde jeg jo lige fået min lille søn op til mig og hun syede i næsten 1 time..

så det mærkede jeg faktisk ikke hun gjorde. og han var 4000g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

silje vejede 4930 og hun var den første og der fik jeg vist et enkelt sting men ikke fordi det var vold nødvendigt men fordi som jm sagde det ville ellers kunne svie lidt..

tobias og jessica vejede begge omkring 4450 og ja der blev jeg ikke syet og gik altså ikke i stykker...

jeg har såp ikke nogen erfaring fra "normalstørrelsede" børn da jeg åbenbart kun kan få store børn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu kan jeg jo give mit besyv med i denne tråd, for Marlon vejede 4250 gram, og alligevel fik jeg kun 2 små 1.grads bristninger.... Jeg mærkede ikke at det skete, og heller ikke at jeg blev syet.

Og her en uge efter, gør det ikke ondt eller svier overhovedet.... :)

Jeg tilbragte jo en stor del af tiden i vand... Og jeg tror bestemt på at det er med til at "blødgøre" vævet dernede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. barn: 3950 gram/51 cm: Sprækkede fra den ene ende til den anden, måtte opereres efter fødselen, og brugte knap 4 måneder på at komme ovenpå.

2. barn: 4000 gram/56 cm: Ikke en eneste skramme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter vejede 3620 ved fødslen - og jeg fik en grad 2 bristning.

- jeg mærkede det slet ikke, så det kom bag på mig, da hun sagde at hun var nødt til at sy mig.

Men jeg synes det gjorde hamrende ondt at blive syet og bedøvet... heldigvis havde jeg en dejlig lille guldklump til at ligge på maven imens, så det gjorde ikke spor.. :7himmel

Jeg havde ondt i aret op til 6 måneder efter - og troede aldrig at jeg skulle blive normal dernede igen.. men det blev jeg da heldigvis.

Er bare bange for at briste endnu mere, nu hvor det er 2. gang. :(

Me too! Samme oplevelse her. Overvejer at føde i vand - har hørt meget godt om det. Hvad er du blevet anbefalet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en 3.gradsbrist og blev klippet og mærkede INGENTING, klippet kunne jeg self godt mærke... Han var 3600 gr og 53 cm... Jeg havde ondt de første 2-3 uger efter og vi havde sex igen da han var ca. 7-8 uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

jeg har født 3 børn på mellem 3700 gr og 4600 gr. jeg havde ikke en eneste bristning eller rift :loveshower de to sidste blev født på under 4 timer begge gange, så det kan sagtens lade sig gøre at føde store babyer uden at briste, også selvom det går hurtigt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER