NSEllekilde

Ny lejlighed på budget!

40 indlæg i dette emne

RkGHTbJ.jpg

Vi er jo så heldige at have fået en lejlighed som sparer os for ca 3000(!!) kr om måneden :7himmel

Men jeg synes egentlig at den er lidt spøjst lavet -eller mere præcist måske stuen er lidt kringlet at indrette :D Så hvis i har en smart idé så kom gerne :D

Jeg har mine oplysninger om den nye lejlighed fra Pumpkins som har sendt mig billeder, men da det ikke er min lejlighed vil jeg ikke sætte dem ind her -så i må prøve at være visuelle og kreative ;)

STUE :

Vores sofa kan slet ikke være nogen steder :( det er en hjørnesofa som måler over 240 cm på den længste side. Vi overvejer derfor af den grund at se om vi kan finde en mindre (billig, helst gratis) 3 Pers sofa og så har N en sort lænestol som han har fået af sin afdøde morfar. Man kan få en der ligner den 98% i ikea så vi kunne få 2 stks... Hvis vi altså kan få plads :lol Vi har jo også et sofabord der skulle være centrum for sofaafdelingen :)

Desuden så har vi et lille krav om at vi skal kunne se fjernsyn mens vi slapper af i sofaen.

Vores fjernsyn er kæmpestort (55 tommer) og har stået på 3 sorte tøjkommoder fra ikea. Det ville sagtens kunne stå på 2 kun.

Udover dette skal der altså være et sort ikea spisebord med 6 tilhørende stole. Jeg har ikke det præcise mål, men jeg vil skyde på at selve bordet kan gøres 1,5 m og slås ud til 2,5 ca.

Jeg kan lige prøve at lægge billeder ind af vores nuværende lejlighed så i kan få en idé om vores møbler (men jeg kan kun lægge 1 billede ind pr indlæg?). Det må lige blive i kommentarerne.

KØKKEN :

Køkkenet er også noget mindre end vi er vandt til, og allerede i det vi kender har vi pladsmangel.

Der er i alt 3 små skabe med plads til ting, et "tyndt" skab over emhætten hvor jeg tænker at der måske kunne kan være krydderier. Så er der 3 små skuffer og 1 halvstor skuffe. Og vi har RIGTIG mange ting. Jeg har tænkt at vi måske kunne finde plads i stuen til et skab (eller måske i vores kommoder?) til vores mange tallerkener,glas og kopper -men jeg synes jo bare at det virker lidt upraktisk hvis man skal have et glas vand :chin:

SOVEVÆRELSET :

Vi har besluttet at vi skal have det store soveværelse til at starte med. Primært fordi at vi er 2, og fordi vi tænker lidt at gøre det til et kombineret kontor/soveværelse. Så i den ene ende (øverst ift plantegningen) skal der stå et skrivebord med N's højtelskede computer +computerstol. I den anden ende skal vores senge stå (egentlig to enkelt boxsenge -hedder det dét? Altså to separate senge som vi har slået sammen) så det svare til en dobbeltseng. Vi skal jo have et sted til vores tøj og i forvejen har vi et par hvide kommoder -men vi har meget mere tøj end det og håndtagene bliver ved med at falde af -så her igen overvejer vi om vi kan finde på en anden (billig eller gratis) løsning.

Jeg gad egentlig godt at kunne lukke lidt af til computer-delen, med en reol/noget og måske kunne man kombinerer tøj og reol på den måde?!

BABYVÆRELSE:

Ja, her skal jo bare være en tremmeseng, tøjkommode/pusleplads (måske laver vi noget kombi-noget på badeværelset ovenpå vaskemaskine) og så drømmer jeg om gulvtæppe :) Jeg tænker at der sikkert kommer masser af legetøj på et tidspunkt -men herinde har vi lige lidt længere tid at løbe på. Så hvis i har smarte idéer, kom gerne med dem -men det er faktisk de andre rum jeg har allermest krise over :rolleyes

Så billige overskuelige (faktisk helst gratis) råd til en "lille" lejlighed tager jeg gerne imod.

Og så opdaterer jeg da selvfølgelig løbende når vi officielt flytter hvilke løsninger vi finder på og pris! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

P.s til de mindre kloge så er det selvfølgelig det nederste på det billede der bliver vores lejlighed -og ikke den halvanden man kan se :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2zY0BC6.jpg

Vores spisebord slået ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

enfQbAH.jpg

Sofaområde med de 3 kommoder under fjernsynet og et lille glimt af Nichlas' morfars lænestol :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reserveret til planlægning af indkøb :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, den lejlighed er ret svær at indrette :D Vi fik prøvet en del kombinationer af i den tid vi boede der. :p Og lige til info, så er halvdelen af lejelighederne anderledes indrettet, sådan at der er byttet om på "entre, badeværelse og lilleværelse"-delen og soveværelset. Stuen har samme mål og form, der er ingen forskel. Giver det mening?

Vi havde også soveværelse med kontor i "indhakket", og Karla på det lille værelse. Da hun i starten sov hos os havde vi tremmeseng og puslebord i indhakket og kontor på det lille værelse. Vi havde også 2 ret store klædeskabe i soveværelset.

Kombi 1

Først havde vi sofa i op ad den væg, der er 224, og fjernsyn på den væg, der er vinkelret på. Spisebord (som er det samme som I har nu) stod udfra væggen på 220.

Kombi 2

Vi rykkede så rundt, så sofaen kom over på den modsatte væg af fjernsynet, og spisebordet kom over at stå ved væggen på 252. På den måde havde vi også plads til en lænestol.

Jeg kan ikke lige sige, hvad der fungerede bedst.

I køkkenet havde vi 2 pendler hængende i hjørnet over køkkenbordet. Og så er der ikke meget skabsplads, så vi købte en smal reol (billy fra ikea) til opbevaring og havde den ved væggen modsat vasken.

I gangen var der lige plads til en skoreol og et smalt spejl. Knagerække havde vi bag døren.

Der følger vist 3 smalle, halvgamle garderobeskabe med. Dem havde vi inde på det lille værelse.

Du må gerne dele billeder, hvis du vil.:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Men det vi gør - og vi har virkelig ikke givet mange penge for vores indretning - er at købe brugt... Pt er vores TV-bord, spisebord, lænestole, bord v. lænestole, klaver og spisebordsstole i stuen alle købt brugt. Vi har derudover et IKEA vitrine (Bestå) og et sofabord (magen til jeres) samt en sofa købt fra ny - og sofaen kostede vidst 6.000 kr, tror jeg.

 

Men vores spisebord, ex. har kostet over 12.000 fra ny - vi gav 3.500 kr, og fordi det er mega kvalitet, kan man ikke se det er brugt. 

 

Enig med JustMe. Jeg flyttede for nyligt fra en 1 værelses til en 2 værelses lejlighed og manglede derfor ALT! Gjorde det at jeg fandt ud af hvad jeg ville have på IKEAs hjemmeside (hurra for IKEA hjem :P ) og fandt derefter tingene på Gul & Gratis.

Min sofa har kostet 700 kr (nypris 3500 kr), seng 250 kr (+500 kr til en ny topmadras, da den anden var ulækker/nypris 7000 kr.), garderobeskab 250 kr (nypris 4000 kr) og tre væghængte skabe til 500 kr (nypris 4500 kr). Jeg var så også heldig at støde ind i en familie, der skulle flytte til Australien og derfor skulle af med alt indbo. :D

 

Selvfølgelig kan det da ses at møblerne er brugte, men sådan er det jo. Der findes virkelig meget guld på brugtsiderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare kort ift køkkenet. Vi har langt fra alle vores glas mv i køkkenet - det er der ikke plads til. Der står et rimeligt antal ift hvad man bruger i dagligdagen, og resten er sp pakket længere væk og kan graves frem, hvis vi har et større antal gæster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser jeres svar og er yderst taknemmelig! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige prøvet at lave en hurtig skitse, dog synes jeg det er svært, når man ikke har været i rummet. Jeg tænker dog måske godt at jeres sofa (sort firkant) godt kan være der - at den stikker lidt ud i den ene side synes jeg ikke er kritisk, så stiller i bare en gulvplante (grøn ring) ved siden af, så går det :)

Så kan spisebordet måske stå i midten (orange) og tv bord på reolerne på den sidste væg (brun)

Måske et vitrineskab (lilla) kan afhjælpe på opbevaringsudfordringer i køkkenet :)

sva3lAt.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!

Men umiddelbart -og det er måske også bare mig, men så synes jeg at det virker sådan lidt mærkeligt sted at stille tv'et -altså fordi der ikke er nogle siddepladser omkring -giver det mening? Umiddelbart synes jeg jo nemlig også at det ville være helt ok at have sofaen på den led som du har stilt den -men at kunne slappe af med familien til en film gør at jeg alligevel synes at sofaen står forkert ift fjernsynet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med tilladelse fra Pumpkins, uploader jeg lige lidt billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

L1jkdy4.jpg

Køkkenet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7MQge13.jpg

Stuen set fra køkkenet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3XHOH3X.jpg

Stuen fra en anden vinkel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HZVSAvJ.jpg

Stuen den anden vej fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3xP5Kcd.jpg

Badeværelset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

gRzBsP5.jpg

Badeværelset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet før så er disse billeder jo ikke helt præcist den lejlighed vi flytter ind i.

Disse billeder er af en lejlighed på 1. Sal hvor vi har fået lejligheden i stuen :)

Måske ser vores anderledes ud ift gulve og badeværelse og skabe osv men jeg tror at lejlighederne er rimelig ens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!

Men umiddelbart -og det er måske også bare mig, men så synes jeg at det virker sådan lidt mærkeligt sted at stille tv'et -altså fordi der ikke er nogle siddepladser omkring -giver det mening? Umiddelbart synes jeg jo nemlig også at det ville være helt ok at have sofaen på den led som du har stilt den -men at kunne slappe af med familien til en film gør at jeg alligevel synes at sofaen står forkert ift fjernsynet :chin:

Jeg tænker at fjernsynet skal pege over mod sofaen:

A2wQxS6.jpg

Men jeg er enig - det er ikke 100% optimalt, men det er godt nok svært i den stue. Og det vil være lidt ærgerligt at stille det foran vinduerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at fjernsynet skal pege over mod sofaen:

A2wQxS6.jpg

Men jeg er enig - det er ikke 100% optimalt, men det er godt nok svært i den stue. Og det vil være lidt ærgerligt at stille det foran vinduerne.

Årh på den måde! Vores fjernsyn er bare så stort at vægtmæssigt kan det ikke hænge på væggen eller stå ujævnt -og så er benene på fjernsynet helt ude i hver side pga vægten så det kan ikke stå skævt.. First world problems :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh på den måde! Vores fjernsyn er bare så stort at vægtmæssigt kan det ikke hænge på væggen eller stå ujævnt -og så er benene på fjernsynet helt ude i hver side pga vægten så det kan ikke stå skævt.. First world problems :rolleyes

Så må i købe et nyt fjernsyn :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de reoler tv'et står på, ikke stå skråt fra vinduet og hen mod entrédøren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan de reoler tv'et står på, ikke stå skråt fra vinduet og hen mod entrédøren?

Altså foran vinduet eller hvordan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER