Guest

Hånd-fod-mund?

11 indlæg i dette emne

Vi var sammen med er vennepar i sidste weekend, hvis datter efterfølgende har fået hvad de troede var skoldkopper. Både mor og far blev også syge og deres læge sagde det var hånd-fod-mund syge.

Nu ser Adam sådan her ud og har tydeligt også ondt i munden, men intet andre steder på kroppen end numsen og baglår (og formentlig munden, det må vi ikke komme til at se).

Hvad siger I kloge piger, er det mon hånd-fod-mund?

mbhnit.jpg

2na7cr4.jpg

289zlo6.jpg

Der har været blærer på nogle af dem i morges, men de er så gået hul på nu :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, lille pus :(

Jeg googlede lige lidt, fordi A pt er ramt af nogle knopper og faldt over et billede, som ligner Adams på en prik, og det var hånd-fod- og mundsyge. Jeg ved ikke selv en dyt om det, men på forskellige forum rundt omkring er det konklusionen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nemlig også jeg har fundet nogle hvor det ligner og har været det samme. Men han har bare hverken på hænder eller fødder, så blev sgu alligevel i tvivl! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde hedde hånd, fod, mund og numsesyge. Det rammer rigtig tit numsen også. Tror sagtens det kan være det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde hedde hånd, fod, mund og numsesyge. Det rammer rigtig tit numsen også. Tror sagtens det kan være det...

Så kunne de dælme godt tage at omdøbe det :P tak for indsparket. Jeg kan næsten heller ikke få det til at passe, hvis det ikke skulle være det. 5-7 dages inkubationstid og Adams brød ud fem dage efter vi havde besøgt dem. Og deres datters var også hovedsageligt numse, bagben og mund :)

Vil bare gerne være sikker inden jeg ringer til vuggestuen i morgen og råber ulven kommer :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W så præcis sådan ud da han havde hånd, fod og mundsyge - eller i Ws tilfælde numsesyge ;) Jon blev smittet og han fik det mest på hænder og fødder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W så præcis sådan ud da han havde hånd, fod og mundsyge - eller i Ws tilfælde numsesyge ;) Jon blev smittet og han fik det mest på hænder og fødder.

Her er det vist også mest numse-syge :lol jeg håber virkelig John og jeg slipper i denne omgang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægsspørgsmål: hvor længe tog det før I var igennem det? Tænker især hans mund, hold nu op han har ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tager omtrent en uges tid. Zink salve er godt at smøre på det lindrer kløe og tørrer ud. I skal ikke blive forskrækkede hvis neglene begynder at falde af om noget tid. Der kan godt opstå blærer under neglene, som man ikke kan se. Det skete for begge mine piger. Både på tæer og fingre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der synlige blæner i munden, så køb noget der hedder: Aftex på apoteket til at putte på. Det danner en hinde over blæren, så det ikke gør ondt. Kan også bruges til når tænder bryder frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! Han har hverken noget på hænder eller fødder, så håber hans negle går fri :unsure

Blærerne i munden lader også til at være på retur, han spiser og drikker i hvert fald gladeligt igen.

Der er også sår på alle de knopper han har på ben og numse, så håber vi snart er igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER