Klitgaard1990

Termins-hjælp

13 indlæg i dette emne

Jeg fik mens d. 23/1 og d. 11/2 fik jeg en positivt ÆL-test der så sådan her ud Tip1xBK.jpg

Her i nat kl 4 og her til morgen kl 9.20 har jeg taget g-tests der ser sådan her ud. Den nederste er fra i nat. Det er MEGET svage streger og svært at fange på billed

hhCb1Cs.jpg

Så hvornår har jeg egentlig termin?

Skal jeg gå ud fra min sidste mens eller fra ÆL?

Plejer normalt at have ÆL omkring 14 dage efter mens-start men den har jo været ca 1 uge efter normalen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik mens d. 23/1 og d. 11/2 fik jeg en positivt ÆL-test der så sådan her ud Tip1xBK.jpg

Her i nat kl 4 og her til morgen kl 9.20 har jeg taget g-tests der ser sådan her ud. Den nederste er fra i nat. Det er MEGET svage streger og svært at fange på billed

hhCb1Cs.jpg

Så hvornår har jeg egentlig termin?

Skal jeg gå ud fra min sidste mens eller fra ÆL?

Plejer normalt at have ÆL omkring 14 dage efter mens-start men den har jo været ca 1 uge efter normalen

Et forsigtigt tillykke :) Når du nu er kommet lidt længere henne.. og skal hos din egen læge. Så hjælper de dig med at beregne det :) og datoen bliver formentlig rykket igen når du kommer til scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

også et forsigtigt tillykke herfra :) Du kan også bruge div. terminsberegnere på nettet til at finde ud af hvornår du har termin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

også et forsigtigt tillykke herfra :) Du kan også bruge div. terminsberegnere på nettet til at finde ud af hvornår du har termin :)

Kan ikke finde ud af om jeg skal bruge min sidste mens eller ÆL som udgangspunkt på terminsberegnerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke finde ud af om jeg skal bruge min sidste mens eller ÆL som udgangspunkt på terminsberegnerne.

Nej og det er heller ikke altid nemt. Men hvis du nu prøver at regne ud for begge dage... så får du to terminsdatoer. Og det må være en af dem.. eller derimellem :) Så har du da en okay tidsberegning. :) I hvert fald indtil du kommer til den første scanning og får en dato der.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang plejer din cyklus at være ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På de to datoer du har nævnt som 1.blødningsdag og der hvor du havde positiv ÆL... så siger beregneren 29 okt til 3 nov..  Hvis du er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal gå ud fra ægløsningsdatoen :) Det med at tælle fra sidste mens første dag gælder kun på en standardcyklus på 28 dage. Men mange praktiserende læger regner alligevel fra mens første dag.

Håber testene udvikler sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke finde ud af om jeg skal bruge min sidste mens eller ÆL som udgangspunkt på terminsberegnerne.

 

I de terminsberegnere jeg har set skal man både bruge sidste mens første dag og cykluslængde. Denne cyklus må være ca. 34-35 dage alt efter om der gik 24 eller 48 timer fra positiv test til ægløsning (og hvis din lutealfase er på standard 14 dage). Det giver termin d. 4-5 november :)

Men ja, tal med din læge når du skal derhen :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang plejer din cyklus at være ?

Den plejer normalt at være på 28/29 dage.

Så derfor undrede det mig at ÆL lå omkring 1 uge senere end beregnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan ser udviklingen ud

BleQSXx.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan ser udviklingen ud

BleQSXx.png

Tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER