lpd

Billedtråd til februarbabyerne

131 indlæg i dette emne

To uger imorgen og noget så dejlig :kuller

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :kram2

Jordens dejligste, basunkindede baby, hvis I spørger mig. :D

HRWREln.jpg

aTsCeg0.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herman har ikke så store kinder, så jeg kan godt give dig ret :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Han er simpelthen så dejlig og fin, Bermuda :biglove

 

Og hvor er det vildt lige at se din finger for størrelsesforskel. Hvor meget vejer han nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er simpelthen så dejlig og fin, Bermuda :biglove

Og hvor er det vildt lige at se din finger for størrelsesforskel. Hvor meget vejer han nu?

Han vokser stille og roligt, men ikke nok til at han er "i trivsel", åbenbart...

Men han vejer 1210 g. i dag, så 160 g. over sin fødselsvægt :)

Ja, det er ret vildt at kunne sammenligne med min finger - og jeg har altså ikke verdens største hånd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han vokser stille og roligt, men ikke nok til at han er "i trivsel", åbenbart...

Men han vejer 1210 g. i dag, så 160 g. over sin fødselsvægt :)

Ja, det er ret vildt at kunne sammenligne med min finger - og jeg har altså ikke verdens største hånd ;)

Ja, der kan man pludselig se hvor lille og fin han er. Jeg synes ikke man ser størrelsen på de andre billeder du har vist.

Bette fyr :biglove Min Herman er jo kæmpe i forhold til :lol

Hvorfor er han ikke i trivsel? Jeg havde indtryk af at han bare klarer det hele så fint?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der kan man pludselig se hvor lille og fin han er. Jeg synes ikke man ser størrelsen på de andre billeder du har vist.

Bette fyr :biglove Min Herman er jo kæmpe i forhold til :lol

Hvorfor er han ikke i trivsel? Jeg havde indtryk af at han bare klarer det hele så fint?

Haha, de fleste børn er kæmpe i forhold til min lille Mikromand ;) :p

Jamen, han klarer det såmænd rigtig fint, men han tager ikke helt "nok" på, ifølge sygeplejersken.

Faktisk ved jeg ikke helt, hvad sygeplejersken mente (og det er så også den ene sygeplejerske (ud af de 17 - jep: 17! - der indtil videre har været inde over vores Mikromand) min mand og jeg slet, slet ikke kan med! (Min mand kalder hende Cruella :blush ) Vi er tit uenige med hendes måde at gøre tingene på - og har også indtryk af, at nogle af de andre sygeplejesker og læger ikke altid er på linje med hende :rolleyes ).

Jeg har lige spurgt den næste sygeplejerske: de skal tage 150-200 g. på om ugen for at være i trivsel, så ifølge det er han faktisk i trivsel!

Han kom op på sin fødselsvægt den 26/2, men den 29/2 var han lidt under igen (103x) - så siden den 29 (hvor han startede på FM85 (protein)) har han taget 170-180 g. på :)

Så ja, I dunno what she's talking about :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han fin, Bermuda! :wub

Og hende skal I da bare lade gå ind ad det ene øre og ud af det andet. Dumme dame. ;)

Hvor længe forventes det egentlig, at I er indskrevet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde :kiss

Ja, dumme, dumme dame! ;) Heldigvis tror jeg vi slipper for hende nu :yay

Jeg ved det faktisk ikke!?

Altså, umiddelbart har jeg læst mig frem til omkring termin, ca. uge 38-40 (eller 42, hvis baby er syg eller langsom i sin udvikling). Hvis det holder stik, så hedder den slut april/start maj...

Man skal have amning op at køre, barnet skal tage korrekt på og skal kunne holde varmen - og så skal man være fri for diverse hjælpemidler (fx CPAP).

På OUH er de begyndt et nyt forsøg med præmature, som var i nyhederne i dag, hvor de lader familier komme hjem tidligere end normalt (dog tidligst uge 34), dvs. fx mens barnet får mad via sonde. Så skal forældrene lære at hive mad via sonde (det er vi allerede et prof til, hvis jeg selv skal sige det ;) ) og evt. at lægge sonden selv, i tilfælde af barnet river den ud - for det gør de nogen gange, de små banditter :rolleyes

Så er forældrene ellers i kontakt med hospitalet via iPad. Smart ordning, synes jeg. Og jeg tror måske Herlev har en lignende ordning; en anden her fra Riget blev i hvert fald overført til Herlev forleden og fik at vide, de kunne komme hjem (hvis de var trygge ved det!) selvom deres barn stadig får mad via sonde...

Vi skal (forhåbentlig!) til Herlev i morgen, så kan det være vi finder ud af mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, krydser for at I kan komme til Herlev :glad Og han lyder da til at være i trivsel. Mærkeligt. Og træls sygeplejerske. Men trods alt er det kun den ene ud af så mange.

Herman havde også både cpap og sonde til at starte med. Jeg er dybt imponeret over jer forældre der lærer selv at styre alt det der :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget bedre end at sove på far om aftenen :D

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, krydser for at I kan komme til Herlev :glad Og han lyder da til at være i trivsel. Mærkeligt. Og træls sygeplejerske. Men trods alt er det kun den ene ud af så mange.

Herman havde også både cpap og sonde til at starte med. Jeg er dybt imponeret over jer forældre der lærer selv at styre alt det der :biglove

Vi kommer så heller ikke afsted til Herlev i dag, for der er ikke plads længere :boo

Fuck (pardon my French!), hvor er jeg træt af det!! :prik

Det er en virkelig træls sygeplejerske! Og udover irritationen (vreden!) over ikke at kunne komme til Herlev i dag alligevel, så jeg tilføje ekstra irritation over, at vi nu ikke slipper for hende den trælse alligevel, for hun er på arbejde igen i morgen :rolleyes

Hvordan kan det være Herman fik CPAP og sonde i starten?

CPAP'en lader vi pænt sygeplejeskerne styre - og også at skifte sonden. Men maden kan vi godt klare selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 8/3/2016 at 9:02 AM, lollerberg said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer så heller ikke afsted til Herlev i dag, for der er ikke plads længere :boo

Fuck (pardon my French!), hvor er jeg træt af det!! :prik

Det er en virkelig træls sygeplejerske! Og udover irritationen (vreden!) over ikke at kunne komme til Herlev i dag alligevel, så jeg tilføje ekstra irritation over, at vi nu ikke slipper for hende den trælse alligevel, for hun er på arbejde igen i morgen :rolleyes

Hvordan kan det være Herman fik CPAP og sonde i starten?

CPAP'en lader vi pænt sygeplejeskerne styre - og også at skifte sonden. Men maden kan vi godt klare selv ;)

Ej, det er sgu også godt gammeldags træls, når det lige er det I har sat næsen op efter. Håber da der snart bliver plads, så slipper I i hvert fald for Cruella ;) jeg har ikke forstand på sådan noget, en har I ikke ret til at bede om en anden sygeplejerske? Jeg ved slet ikke om det er muligt og om det bare vil betyde ventetid, men det er da ikke sjovt at lade sit barn i hænderne på en man slet ikke har tillid til :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer så heller ikke afsted til Herlev i dag, for der er ikke plads længere :boo

Fuck (pardon my French!), hvor er jeg træt af det!! :prik

Det er en virkelig træls sygeplejerske! Og udover irritationen (vreden!) over ikke at kunne komme til Herlev i dag alligevel, så jeg tilføje ekstra irritation over, at vi nu ikke slipper for hende den trælse alligevel, for hun er på arbejde igen i morgen :rolleyes

Hvordan kan det være Herman fik CPAP og sonde i starten?

CPAP'en lader vi pænt sygeplejeskerne styre - og også at skifte sonden. Men maden kan vi godt klare selv ;)

Aj :( Så ved I ikke hvornår I kan blive overført? Nøj, hvor må det være hårdt hele tiden at være i den venteposition. Og det er jo ikke fordi det er en dans på roser for jer i forvejen. Suk :(

Herman slugte fostervand og var stresset, så han røg direkte på neonatal efter fødslen, hvor han var helt blå og havde brug for ekstra hjælp. Det første døgn havde han cpap pga vejrtrækningen, og sonden havde han ca halvandet døgn for at hjælpe ham lidt ovenpå. Han havde ingen reserver tilbage, så der var brug for lidt ekstra hjælp til ham i starten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er sgu også godt gammeldags træls, når det lige er det I har sat næsen op efter. Håber da der snart bliver plads, så slipper I i hvert fald for Cruella ;) jeg har ikke forstand på sådan noget, en har I ikke ret til at bede om en anden sygeplejerske? Jeg ved slet ikke om det er muligt og om det bare vil betyde ventetid, men det er da ikke sjovt at lade sit barn i hænderne på en man slet ikke har tillid til :unsure

Ja, helt vildt! Det håber jeg også - også så jeg snart kan få min efterfødselssamtale. Det giver jo ikke mening at have den med nogen, der ikke har været inde over mit forløb, så den får vi først når vi er tilbage på Herlev...

Det har vi nok, men vi stoler sådan set på hendes faglighed - det er hendes facon, vi ikke kan med.

Nå må vi se - der sker en del stueomrokering i dag, så det er ikke sikkert, hun kommer på os i morgen - og hvis hun gør, må vi tage den derfra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj :( Så ved I ikke hvornår I kan blive overført? Nøj, hvor må det være hårdt hele tiden at være i den venteposition. Og det er jo ikke fordi det er en dans på roser for jer i forvejen. Suk :(

Herman slugte fostervand og var stresset, så han røg direkte på neonatal efter fødslen, hvor han var helt blå og havde brug for ekstra hjælp. Det første døgn havde han cpap pga vejrtrækningen, og sonden havde han ca halvandet døgn for at hjælpe ham lidt ovenpå. Han havde ingen reserver tilbage, så der var brug for lidt ekstra hjælp til ham i starten

Nej, de kan ikke sige noget endnu :(

Og et eller andet sted er det fair nok - de har haft tre fødsler i nat, og det er de jo ligesom ikke herre over. Men det mindsker jo selvfølgeligt ikke min irritation <_<

Nårh, stakkels lille mand! :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle friske damer på linjen? :D

20160310_074749_zpsd3fxckxu.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Overvejer om vi skal sætte restriktioner på brugen af tlf :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel også på tide han lærer det, tænker jeg. Man kan jo hurtigt blive koblet af udviklingen i vores tid :D

Nå, nu ved jeg da hvad jeg skal træne med Herman :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ungdommen nu til dags :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ønsker sig da bare en iPhone 7 i dåbsgave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været på første tur med barnevogn, godt pakket ind i Duniduo :wub

AU12VHK.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER