faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Hvornår skal I til misdannelsesscanningen?

Vi har fået tid d.9.juni hvor jeg er 20+4. Synes det er sent. Forsøgte at få en tid tidligere men de vil ikke på Herlev. Vi ser lige tiden an nu ift egen uro osv. Kan ikke få os selv til at skrive noget fb og jeg har heller ikke købt noget til babyen endnu selvom jeg var sikker på jeg ville gøre det efter NIPT.

Jeg skal d 6/6 og mener jeg er 20+2 der. Men det er altså ikk sent eller unormalt at få en tid der, det faktisk der de fleste får tid ☺️ Det har keg i hvert fald kunne se i Facebook-gruppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil prøve at være mere på her, men synes det er SÅ latterligt at gruppen på FB er blevet lukket - der er over 300, så det er ikke fordi en fra eller til ville gøre en forskel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk 300 med termin i oktober :-) tja nu kender jeg intet til statistik og hvor mange børn der bliver født i Danmark årligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er ærgerligt den er blevet lukket, men kan også godt forstå, at dem i gruppen måske føler, de kender hinanden lidt nu. Men med over 300 medlemmer må der alligevel også være mange, som bare "lurer" og ikke er aktive, så så privat er det nok heller ikke alligevel. Jeg er blevet medlem af en anden gruppe med over 300 medlemmer...

Det er rigtigt ærgerligt at den er lukket. Og ja der er nemlig mange som ikke er aktive, som netop bare lure. Og altså heldigt at ikke alle 300 skriver noget hele tiden haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal I til misdannelsesscanningen?

Vi har fået tid d.9.juni hvor jeg er 20+4. Synes det er sent. Forsøgte at få en tid tidligere men de vil ikke på Herlev. Vi ser lige tiden an nu ift egen uro osv. Kan ikke få os selv til at skrive noget fb og jeg har heller ikke købt noget til babyen endnu selvom jeg var sikker på jeg ville gøre det efter NIPT.

Kan godt forstå nervøsiteten og utrygheden stadig sidder i jer :kram Håber i snart får lov til bare at glæde jer!

Og kan også godt forstå, at en tidligere skanningstid måske havde været rart i forhold til jeres uro, men jo længere man er henne, jo mere kan de se på skanningerne, så tænker slet ikke det er skidt i forhold til at få kigget jeres lille baby grundigt efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt ærgerligt at den er lukket. Og ja der er nemlig mange som ikke er aktive, som netop bare lure. Og altså heldigt at ikke alle 300 skriver noget hele tiden haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder Termin Oktober 2016

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kan være jeg lige prøver at kigge forbi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen for vildt at nogen snart er halvvejs herinde ❤

Og der er kommet en Januar gruppe nu!!

Jeg mærker baby-pige hver dag nu (er17+6 idag) og kan slet ikke vente til hun kommer! Er dig noget nervøs for MD d 27/5, men sådan er jeg bare som person - det jeg ikke kan kontrollere, er svært for mig at håndtere!

Har bestilt barnevogn - dvs vi henter den først i august/september men da min venindes bror er butikschef i en babybutik hvor den ikke normalt føres - ville han skaffe den hjem ekstraordinært - og give lidt procenter. Det er dejligt

Hvor er du heldig at du mærker liv hver dag.. Jeg venter i spænding hver dag... og der sker bare ikke en skid !! Jeg er 16+2 i dag.

Og jeg har det som dig.. har det bedst med at kunne kontrollerer det hele hehe.. eller i hvert fald at have styr på tingene.. :)

 

Hvilken barnevogn har i så bestilt ?? 

Vi har bestilt en Emaljunga Big Start Supreme Deluxe :) og den kommer til butikken og så henter vi den når baby er klar til at komme hjem fra hospitalet :)

 

Håber det ellers går godt med din graviditet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er vel det anbefalingen lyder på, men tror ikke det er skadeligt, hvis du ender på mindre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal d 6/6 og mener jeg er 20+2 der. Men det er altså ikk sent eller unormalt at få en tid der, det faktisk der de fleste får tid ☺️ Det har keg i hvert fald kunne se i Facebook-gruppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der er jo nogen, der elsker at være gravide, men hører nok ikke lige til den gruppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå nervøsiteten og utrygheden stadig sidder i jer :kram Håber i snart får lov til bare at glæde jer!

Og kan også godt forstå, at en tidligere skanningstid måske havde været rart i forhold til jeres uro, men jo længere man er henne, jo mere kan de se på skanningerne, så tænker slet ikke det er skidt i forhold til at få kigget jeres lille baby grundigt efter :)

Du har ret - jo mere de kan se jo bedre. Heldigvis er vi i vores travleste tid på hjemmefronten (mange fødselsdage) samt arbejde så der er ikke tid til at sidde og bekymre mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du heldig at du mærker liv hver dag.. Jeg venter i spænding hver dag... og der sker bare ikke en skid !! Jeg er 16+2 i dag.

Og jeg har det som dig.. har det bedst med at kunne kontrollerer det hele hehe.. eller i hvert fald at have styr på tingene.. :)

Hvilken barnevogn har i så bestilt ??

Vi har bestilt en Emaljunga Big Start Supreme Deluxe :) og den kommer til butikken og så henter vi den når baby er klar til at komme hjem fra hospitalet :)

Håber det ellers går godt med din graviditet.. :)

Tillykke med vogn indkøb!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er vel det anbefalingen lyder på, men tror ikke det er skadeligt, hvis du ender på mindre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh puha det lyder godt nok ikke rart. Men altså jeg har altid fået fortalt af mine tidligere læger (mere erfarne læger, end ham jeg var hos), at min undervægt kun skyldes en spinkel knoglestruktur, da jeg har former osv hehe.

Men jeg er også en af de irriterende mennesker som kan spise alt og i alle mængder uden at tage på. Vil dog sige, at det kan være et lige så stort problem som dem som tager på, bare ved at kigge på en kage. Det er der bare mange personer som glemmer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh puha det lyder godt nok ikke rart. Men altså jeg har altid fået fortalt af mine tidligere læger (mere erfarne læger, end ham jeg var hos), at min undervægt kun skyldes en spinkel knoglestruktur, da jeg har former osv hehe.

Men jeg er også en af de irriterende mennesker som kan spise alt og i alle mængder uden at tage på. Vil dog sige, at det kan være et lige så stort problem som dem som tager på, bare ved at kigge på en kage. Det er der bare mange personer som glemmer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er BMI målinger noget man skal gå op i? (Spørger jeg dumt) Da jeg var helt slank var min BMI undervægtig men jeg havde d-skål bryster! Og lige før denne graviditet var min BMI normal men maven hang ud af alt. Det er det eneste sted jeg tager vægt på (der og brysterne). Og det er heller ikke sundt og går med en masse mavefedt. Tænker helt klart at BMI må være en eller anden standard måling men at man afviger afhængig af knoglestruktur f.eks.

Jeg er ikke læge men tænker at hvis man spiser sundt og variereret så må barnet da får det det har brug for. Er jeg helt gal på den?

Det bliver dejligt ved md scanning så får du også ro. Du ser ellers meget flot ud med din voksende mave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, BMI er vel noget der er meget nemt at måle og meget håndterbart. Men du har helt ret i, at det på mange måder er en dårlig måling. I virkeligheden burde man gå op i taljemål og fedtprocent sådan rent sundhedsmæssigt. For det er jo netop mere usundt at have fedt omkring sine organer/mavefedt end at have fedt på baller og lår. En bodybuilder med kæmpe muskler, kan jo også risikere at ryge i overvægtskategorien, men det er jo nok ikke fordi han/hun er reelt overvægtig..

Tror også man skal spise sundt og varieret og så skal det nok gå :) Det prøver jeg også selv på, men 3 ekstra rugbrødsmadder om dagen pga kvalme, sætter sig jo også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17+0 i dag og slet ikke i tvivl om, at de små puf nederst mest på venstre side er små babyspark

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er BMI målinger noget man skal gå op i? (Spørger jeg dumt) Da jeg var helt slank var min BMI undervægtig men jeg havde d-skål bryster! Og lige før denne graviditet var min BMI normal men maven hang ud af alt. Det er det eneste sted jeg tager vægt på (der og brysterne). Og det er heller ikke sundt og går med en masse mavefedt. Tænker helt klart at BMI må være en eller anden standard måling men at man afviger afhængig af knoglestruktur f.eks.

Jeg er ikke læge men tænker at hvis man spiser sundt og variereret så må barnet da får det det har brug for. Er jeg helt gal på den?

Det bliver dejligt ved md scanning så får du også ro. Du ser ellers meget flot ud med din voksende mave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har helt ret i, at det heller ikke nødvendigvis er lykken, ikke at kunne tage på! Min veninde oplevede det jo også som et stort problem. Og kan sagtens sætte mig ind i, at det ikke må være sjovt altid at få kommentarer om sin vægt og forsvare sine spisevaner - om det så er fordi man har for mange eller for få kilo. Og begge grupper oplever nok også sårende fordomme ("ej det kan ikke være rigtigt du er så tynd uden at gøre noget ekstremt/usundt for det", "lad være med at brokke dig over du vejer for meget, let røven og luk munden i stedet for at være så doven").. Det var ikke for at såre dig :) Men er da lidt misundelig på dig - græsset er altid grønnere ;) Synes i øvrigt ikke du ser for tynd ud på de mavebilleder du har lagt op, du ser bare rigtig fin gravid ud :)

Nej synes bestemt heller ikk jeg ser for tynd ud. Altså er tynd det ved jeg, men ikk for tynd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er BMI målinger noget man skal gå op i? (Spørger jeg dumt) Da jeg var helt slank var min BMI undervægtig men jeg havde d-skål bryster! Og lige før denne graviditet var min BMI normal men maven hang ud af alt. Det er det eneste sted jeg tager vægt på (der og brysterne). Og det er heller ikke sundt og går med en masse mavefedt. Tænker helt klart at BMI må være en eller anden standard måling men at man afviger afhængig af knoglestruktur f.eks.

Jeg er ikke læge men tænker at hvis man spiser sundt og variereret så må barnet da får det det har brug for. Er jeg helt gal på den?

Det bliver dejligt ved md scanning så får du også ro. Du ser ellers meget flot ud med din voksende mave

Dit BMI bliver noteret.. da det kan give anledning til ekstra opmærksomhed hvis det er for lavt eller højt. Men nej hvis man spiser sundt og varieret og baby og du har det godt.. så burde de jo ikke gå så meget op i det.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17+0 i dag og slet ikke i tvivl om, at de små puf nederst mest på venstre side er små babyspark

iihhh hvor fint :) stort tillykke :) Glæder mig enormt til at jeg også kan mærke bebs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, nu er jeg altså helt sikker. Jeg har mærket bebs siden i lørdags hvor jeg var 17+0, sad i stolen og fik et kæmpe chok fordi jeg kunne mærke noget, tror den rykkede meget rundt hehe.

Og så er der gået et par dage hvor jeg ikk har mærket noget , og så i dag har jeg flere gange kunne mærke noget. Selv da jeg kørte hjem fra skole, var det meget tydeligt at der var noget der puffede/sparkede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER