faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Endelig fået tid til md scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Status her fra mig: 16+0 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med lænden/underlivet faf?

Og øv med hovedpinen MoarC!! Husk også at få noget salt til al det vand, så kroppen kan optage det :)

Status her er 18+1 og syg på fjerde dagen med hoste, hovedpine, nysen og snot :( Den stoppede næse gør mig forpustet og kvalm. Og har også ondt i underlivet. Var med inde og hjælpe med renovering af lejligheden fredag, men det endte i mindre sammenbrud og tudetur fordi jeg bare var så skidt :( Og siden har jeg ligget på sofaen. Har lige målt min puls til 112! Hm. Har overgivet mig til næsespray, panodiler og Netflix. Så må jeg se, om jeg er frisk nok til arbejde i morgen.

På den positive side - i går aftes mærkede jeg et ordentligt spark, som jeg også kunne mærke uden på maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og når man bare ligger på sofaen, får man godt nok lyst til at shoppe baby ting........

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med lænden/underlivet faf?

Og øv med hovedpinen MoarC!! Husk også at få noget salt til al det vand, så kroppen kan optage det :)

Status her er 18+1 og syg på fjerde dagen med hoste, hovedpine, nysen og snot :( Den stoppede næse gør mig forpustet og kvalm. Og har også ondt i underlivet. Var med inde og hjælpe med renovering af lejligheden fredag, men det endte i mindre sammenbrud og tudetur fordi jeg bare var så skidt :( Og siden har jeg ligget på sofaen. Har lige målt min puls til 112! Hm. Har overgivet mig til næsespray, panodiler og Netflix. Så må jeg se, om jeg er frisk nok til arbejde i morgen.

På den positive side - i går aftes mærkede jeg et ordentligt spark, som jeg også kunne mærke uden på maven

Jeg har stadig kun taget 1 kg på.. :) Havde lidt svært ved at passe mine ynglings sandaler fra sidste år.. Så skal nok ud og købe nogle nye.

Håber du og faf og MoarC har fået det bedre :)

Er der nogen af jer der har fået blomster eller noget i forbindelse med mors dag ? Min mand sagde i ugens løb at jeg da skulle have blomster.. men det blev da ikke til noget alligevel !! hehe

 

Jeg er 15+3.. Og er alt for utålmodig mht at mærke liv.. jeg kan slet ikke vente.. :( :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med lænden/underlivet faf?

Og øv med hovedpinen MoarC!! Husk også at få noget salt til al det vand, så kroppen kan optage det :)

Status her er 18+1 og syg på fjerde dagen med hoste, hovedpine, nysen og snot :( Den stoppede næse gør mig forpustet og kvalm. Og har også ondt i underlivet. Var med inde og hjælpe med renovering af lejligheden fredag, men det endte i mindre sammenbrud og tudetur fordi jeg bare var så skidt :( Og siden har jeg ligget på sofaen. Har lige målt min puls til 112! Hm. Har overgivet mig til næsespray, panodiler og Netflix. Så må jeg se, om jeg er frisk nok til arbejde i morgen.

På den positive side - i går aftes mærkede jeg et ordentligt spark, som jeg også kunne mærke uden på maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@faf: måske ligamentsmerter ? Jeg er 16+3 i dag og synes det niver meget i disse dage.

@As2014: RIGTIG god bedring! Synd at være syg i der gode sommervejr ☀️ Og tak for tippet om saltet - det var nok det fordi nu løber vandet ikke bare igennem og i dag er første dag uden hovedpine indtil videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik fortalt mine døtre og de er så glade! Der kom nogle spørgsmål om undfangelsen osv fra min nu 6-årige men der hjalp storesøsteren med forklaringen om at babyer kommer når man ikke bruger "konduler"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@faf: måske ligamentsmerter ? Jeg er 16+3 i dag og synes det niver meget i disse dage.

@As2014: RIGTIG god bedring! Synd at være syg i der gode sommervejr ☀️ Og tak for tippet om saltet - det var nok det fordi nu løber vandet ikke bare igennem og i dag er første dag uden hovedpine indtil videre.

Tror faktisk ikk det var ligamentsmerter, da det primært var lænden jeg havde ondt i. Dog da kan jeg godt mærke at det hele giver sig, men synes ikke det gør så ondt igen, mere sådan lette mens smerter agtig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@faf: måske ligamentsmerter ? Jeg er 16+3 i dag og synes det niver meget i disse dage.

@As2014: RIGTIG god bedring! Synd at være syg i der gode sommervejr ☀️ Og tak for tippet om saltet - det var nok det fordi nu løber vandet ikke bare igennem og i dag er første dag uden hovedpine indtil videre.

Dejligt du har fået det bedre :)

Jeg har det også lidt bedre! Er tilbage på arbejde i hvert fald og snotter om kap med patienterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik fortalt mine døtre og de er så glade! Der kom nogle spørgsmål om undfangelsen osv fra min nu 6-årige men der hjalp storesøsteren med forklaringen om at babyer kommer når man ikke bruger "konduler"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det er gået væk igen! Jeg bliver ved med at være øm over symfysen/skambenet... :( Håber ikke der er noget bækkenløsning på vej!

Har godt tænk på allergi, men har aldrig haft problemer med det før.. Det er vist bare en grum forkølelse!!

Jeg var også meget øm/følsom over symfysen, men da jeg skiftede til ventebukser hjalp det fra den ene til den anden dag.

Tænker det snildt kan være allergi. Pollenallergi kan jo komme fra år til år, og her under graviditeten har vi vist endnu højere risiko for st få det, pga vores sænkede immunforsvar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også meget øm/følsom over symfysen, men da jeg skiftede til ventebukser hjalp det fra den ene til den anden dag.

Tænker det snildt kan være allergi. Pollenallergi kan jo komme fra år til år, og her under graviditeten har vi vist endnu højere risiko for st få det, pga vores sænkede immunforsvar Kan ikke huske hvor jeg har læst/hørt det henne

Men jeg har så hørt fra man kollegaer og venner at allergi og graviditet går godt sammen. Og jeg er selv ret hårdt ramt af græs-allergi og tager dagligt Alnok og i pollensæsonen tager jeg normalt steroid næsespray samt øjendråber. Dertil skal det så siges at jeg er i græs-sensibitetsbehandling. Dvs jeg får tabletter som tages dagligt i nogle år og så skulle jeg kunne tåle græs igen. Men har været i behandling i 2,5 år og de første to år havde jeg ikke den store effekt af behandlingen.. så jeg måtte igen tage spray og dråber. Men i år tager jeg kun mine piller. !! Så i min optik så er min allergi bedre fordi jeg er gravid.. og ikke fordi den der behandling virker.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten så har Føtex tilbud på deres stofbleer.. 6 stk for 49 kr. Min veninde bruger dem og siger de er rigtig gode. :) Bare til info :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej begge

Jeg har lige bestilt en "bækkenbælte" da jeg døjer meget med smerter i lænden i hofterne efter en arbejdsdag eller bare en almindelig travl weekend med børn. Jeg havde bækkensmerter under begge graviditeter men ikke så tidligt som nu. Jeg håber det giver lidt støtte da jeg også føler mig temmelig løs i ledene.

Her er link https://nordicare.se/dk/mamma-fix

Jeg kan også give en tilbagemelding her om det virker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, hvor er de skønne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg har så hørt fra man kollegaer og venner at allergi og graviditet går godt sammen. Og jeg er selv ret hårdt ramt af græs-allergi og tager dagligt Alnok og i pollensæsonen tager jeg normalt steroid næsespray samt øjendråber. Dertil skal det så siges at jeg er i græs-sensibitetsbehandling. Dvs jeg får tabletter som tages dagligt i nogle år og så skulle jeg kunne tåle græs igen. Men har været i behandling i 2,5 år og de første to år havde jeg ikke den store effekt af behandlingen.. så jeg måtte igen tage spray og dråber. Men i år tager jeg kun mine piller. !! Så i min optik så er min allergi bedre fordi jeg er gravid.. og ikke fordi den der behandling virker.. :)

Ja hvis man har allergi i forvejen, kan den blive bedre. Men hvis man intet har kan man godt få det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også meget øm/følsom over symfysen, men da jeg skiftede til ventebukser hjalp det fra den ene til den anden dag.

Tænker det snildt kan være allergi. Pollenallergi kan jo komme fra år til år, og her under graviditeten har vi vist endnu højere risiko for st få det, pga vores sænkede immunforsvar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun spurgte i telefonen i sidste uge, men vi er enige om vi ikke vil vide det. Er dog blevet i tvivl nu fordi min ældste er meget insisterende... Så det kan godt være vi skifter mening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis man har allergi i forvejen, kan den blive bedre. Men hvis man intet har kan man godt få det

Men hvor er det skønt for dig, at det indtil videre går godt med din allergi

Ja det er skønt.. jeg nyder også bare hvert sekund hvor det ikke klør, næsen ikke løber og jeg ikke tuder når der kommer kommer en let vind. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej begge

Jeg har lige bestilt en "bækkenbælte" da jeg døjer meget med smerter i lænden i hofterne efter en arbejdsdag eller bare en almindelig travl weekend med børn. Jeg havde bækkensmerter under begge graviditeter men ikke så tidligt som nu. Jeg håber det giver lidt støtte da jeg også føler mig temmelig løs i ledene.

Her er link https://nordicare.se/dk/mamma-fix

Jeg kan også give en tilbagemelding her om det virker...

Øv hvor er det bare ærgeligt at du allerede nu får bækkensmerter.. Jeg håber virkelig for dig at bæltet virker :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er en hjemmedoppler farligt?

Jeg læste den er og at der på en norsk side rådes kun til brug et par gange i graviditeten. Jeg ved ikke om det bare er hysteri. Så istedet trods en del negativ kommentarer købte jeg app-en "Baby heartbeat monitor" som havde en af de fleste gode reviews samt skulle virke med iphone5. Fandt mit eget hjertelyd og derefter det jeg tror er babyens 129 slag i minuttet.

Jeg ved ikke om det er fusk. Har I andre egne erfaringer eller andres?

Vågnede kl 4.45. Ønsker bare så inderligt at jeg kan mærke babyen. Måske pga alt med NF men jeg vågner de fleste morgener nervøs og bare glæder mig til de små puf. Har åbenbart en foranliggende moderkage igen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle, længe siden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herlev har ringet: NIPT prøven er normalt!!!! Dvs meget lavt risiko for de tre mest almindelige kromosomfejl inkl downs som var den som jeg i NF var testet meget høj risiko for.

Har tudet siden af lettelse!!! Det var to meget hårde uger. Det skal fejres med det første babyudstyr indkøb denne weekend!!!

Stort tillykke MoarC - fantastiske nyheder❤️❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER