Barbamama

Udskyde barsel som ledig

19 indlæg i dette emne

Hvordan er det nu?

Jeg er ledig og på barselsdagpenge indtil 22/5.

Hvis jeg skulle få job pr 1. maj, kan jeg så gemme de sidste 3 uger eller er der en slags minimums grænse for, hvor meget man kan gemme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg har forstået, kan man ikke gemme barsel som ledig. Det står rigtig fint forklaret på borger.dk med forskellige eksempler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det også gælder for ledige, men hvis man er i arbejde, så kan man minimum gemme 8 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde tænkt på præcis samme spørgsmål! Øv, hvis man ikke kan :( der er ikke mange jobs inden for mit område og M har lang sommerferie så hvis der kommer et job havde jeg jo tænkt at jeg godt kunne starte før tid og så gemme barsel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig helt forstået de regler er der nogle der kan linke til dem?

Jeg var ledig, da jeg var på barsel med den store og der snakkede udbetalingDK også om at man ikke kan udskyde dem.

Men hvad så med de 13 ugers forældreorlov vi har tilbage på den store - er det kun far der må holde dem?

*undskyld hijacking af tråden*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Man kan ikke udskyde dem ledig, desværre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

x49CUDY.png

Ahhh okay... Så man kan ikke holde den mens man stadig er ledig, men holde den resterende barsel når man er kommet i arbejde igen? Er det sådan det skal forståes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men spørgsmålet gik jo på, om jeg kunne udskyde, hvis jeg fik job, og det synes jeg egentlig det ser ud til at man godt kan? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det også gælder for ledige, men hvis man er i arbejde, så kan man minimum gemme 8 uger.

Det forstår jeg ikke. Mener du at man mindst skal have 8 uger for at kunne gemme, eller at man har ret til at gemme mindst 8 ud af de uger man evt har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg ikke. Mener du at man mindst skal have 8 uger for at kunne gemme, eller at man har ret til at gemme mindst 8 ud af de uger man evt har?

Ja det var ikke helt ordentligt formuleret, my bad ;)

Du skal som minimum have 8 uger tilbage af din barsel som du kan gemme. Du kan ikke kun gemme fx 3 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var ikke helt ordentligt formuleret, my bad ;)

Du skal som minimum have 8 uger tilbage af din barsel som du kan gemme. Du kan ikke kun gemme fx 3 uger.

Æv <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var ikke helt ordentligt formuleret, my bad ;)

Du skal som minimum have 8 uger tilbage af din barsel som du kan gemme. Du kan ikke kun gemme fx 3 uger.

Altså ved ikke om du kender meget til det, men på "Min barsel", står der at jeg har 3 uger tilbage fra første barn og at de skal afholdes inden barnet fylder 9 år.

Er det så ikke rigtigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var ikke helt ordentligt formuleret, my bad ;)

Du skal som minimum have 8 uger tilbage af din barsel som du kan gemme. Du kan ikke kun gemme fx 3 uger.

Jo, det kan man godt. Det er bare nogle andre vilkår der gælder for afholdelse af den senere. Gemmer du 8-13 uger, har du RET til at holde dem når du vil. Gemmer du mindre skal de afholdes efter aftale med arbejdsgiveren :)

Se her http://www.jordemoderforeningen.dk/loen-ansaettelse/barsel-og-anden-orlov/barsel-og-boern/udskudt-barselsorlov/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ved ikke om du kender meget til det, men på "Min barsel", står der at jeg har 3 uger tilbage fra første barn og at de skal afholdes inden barnet fylder 9 år.

Er det så ikke rigtigt?

Jo - de kan afholdes efter aftale med din arbejdsgiver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo - de kan afholdes efter aftale med din arbejdsgiver :)

Godt så! Blev pludselig i tvivl, men havde snakket om HR om det dengang og det lød ikke til at være et problem :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt, hvis der måske er mulighed for at gemme den sidste slat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det kan man godt. Det er bare nogle andre vilkår der gælder for afholdelse af den senere. Gemmer du 8-13 uger, har du RET til at holde dem når du vil. Gemmer du mindre skal de afholdes efter aftale med arbejdsgiveren :)

Se her http://www.jordemoderforeningen.dk/loen-ansaettelse/barsel-og-anden-orlov/barsel-og-boern/udskudt-barselsorlov/

Ahh, det har jeg misforstået så :chin: tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også omkring en måneds barsel tilbage fra Alexander, som vi overvejer at afholde som "dobbeltbarsel" med lillepigen - altså hvor vi begge går hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER