Charlotte - mig og mine

Morgenrutine med 2 børn

5 indlæg i dette emne

Nu er fars barsel ved at være slut, og jeg skal til at være alene om morgenen med begge børn. Sofia på 3 år og 7 måneder, og Jonatan på snart 4 uger.

Men hvordan pokker gør man? Synes ikke jeg laver andet end at amme og hjælpe lillebror med at sove. Hvornår og hvordan skal jeg nogensinde få gjort storesøster klar og kørt i børnehave? Vi bor desværre lidt for langt til at jeg kan gå, det ville ellers være lidt nemmere synes jeg.

Hvordan gør i andre med 2 børn, hvoraf den lille ammes og ingen rytme har endnu??? Gode råd og fif modtages ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi står op når Silas på 3,5 år vågner, han ser iPad og får morgenmad, mens sidder jeg og ammer lillebror på 5 uger. Så går vi alle på badeværelset hvor vi stille og roligt får tøj på, lillebror ligger på et tæppe på gulvet og kikker på os. Derefter får Silas lov at se lidt mere iPad mens jeg får tingene gjort klar til børnehaven. Alt det her tager så lang tid her i huset at jeg lige må amme igen, inden vi tager afsted i børnehave. Lillebror bliver sat i autostol og så får Silas sit overtøj på og så går vi alle ud til bilen og afsted med os. Vi plejer at være i børnehaven lidt i 9.00:) jeg frygter virkelig for når jeg skal ud af døren med de to og jeg selv skal være på arbejde kl 08.00 men der er længe til så indtil da tager vi det stille og roligt om morgenen... Jeg har jo heller ingen skolebørn endnu:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

To store skal i skole til kl. 8 og nr. 3 i børnehave helst senest kl. 9. Og nr. 4 følger bare med.

Vækkeuret ringer 6.45, jeg kommer selv i tøjet og bliver klar (ellers glemmer jeg mig selv, har før været på vej ud af døren i pyjamas og sutsko ).

Jeg vækker de to store, de SKAL få tøj på INDEN de kommer ud. Den tredje vågner af sig selv eller jeg vækker ham senest kl. 7. Imens jeg vækker forhører jeg om morgenmadsønsker og går ud og gør det klar og smider madpakker og drikkedunke i takserne. Hvis de ikke vil have bløde cornflakes eller kolde toast så må de rubbe neglene ;-)

Vi spiser morgenmad og den lille sidder ved den søskende der er først færdig med tøj eller morgenmad og går så på skift til jeg selv har spist (igen ellers glemmer jeg mig selv).

Lille bliver skiftet men beholder nattøjet på. Nr 3 kommer i tøjet, de store børster tænder.

7.45 går de store og er den tredje klar går vi også med mindre det er længe siden den lille har spist, så venter vi til hun melder sig i løbet af max en halv time ellers lægger jeg hende bare til og bagefter putter hende i liften og så går vi. Da hun var op til 3 måneder blev hun alligevel træt efter max en time og hun sover i stuen så hun vågner af sig selv når de store kommer ind og lyset bliver tændt. Ellers ville jeg vække hende så det passede med at vi kunne komme afsted når hun igen ville være træt (her var det ca. En time).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja, jeg er også tilhænger af at gøre så meget som muligt klar dagen før. Og fordi vi har fire børn må vi køre efter reglen "hvis du kan selv, gør du selv", jeg kan ikke være der for alle hele tiden, så vi indover selvstændighed :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER