MrsMom

Autostol 9-18 kg

11 indlæg i dette emne

Vi står overfor at Sigrid på 16 mdr nu vokser ud af hendes autostol og resten af denne uge kører Babysam med at man får 20% for sin gamle...

 

Sådan ca. alle de stole de sælger er forudvendt, har hørt det skulle være bedre med bagudvendt, gerne til de evt. er 3-4 år.

 

Hvad har I og hvorfor?

Og andre ting jeg evt skal være obs på?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en Rømer King forudvendt.

Helt kort har vi den, fordi vi har fået den. Min far købte nogle forskellige ting brugt af en kammerat for en god pris og gav til os. Så der er ikke så meget overvejelser over den. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte også bevidst en fremadvendt da det var et af mine krav. (vores datter skreg som en stukken gris hver gang hun kom i babystolen og antager hun blev køresyg, ihvertfald væk nu) 

Størrelsesmæssigt kunne vi godt have ventet med at skifte, men skiftede da hun var 10 mdr fordi at det simpelthen var for usikkert at køre med hende alene når hun skrev heletiden så fokus ikke var på trafikken. 

 

Men ja vi ville have en som hed 9-36 kg så hun ikke lige vokser ud af den igen, og så man ikke pludselig sku nå at købe endnu en mellemstr. stol til når nr. 2 kommer. Så når nr 2 kommer og skal bruge mellemstol kan vi jo købe en helt stor til Lea selvom det ikke lige passer med de 18 kg men måske 22 i stedet hvis det er det tidsmæssigt.

 

Derudover skulle den kunne tippes så hun kunne sove bedre (hun sover rigelig fint når hun sidder helt oprejst også) 

ISO-fix (har så fået Isofix, top-tether og selemontering så den er ekstra sikker) 

 

Overordnet set er vi rigtig glade for den. Eneste som tæller ned er at den fylder en del på bagsædet. Selvom den følger sædetskant er hun løftet det højere op (hvilket er rigtig godt for udsyn og kunne se hende forfra) men gør at hendes ben kommer rimelig tæt på forsædet hvis man ikke har så meget benplads i bilen. 

 

Jeg ville ikke have en mavepude da det virkede så forkert da vi prøvede en med vores datter i, at hun næsten ikke kunne bevæge hænderne. 

 

Vi har købt en Römer Versafix som normalt koster 3.000 kr. men Babysam havde 30 % rabat på alle Römerstole i november så der købte vi den, og har siden max set 25 % rabat :)

254964_ro_mer_versafix_blackthunder_02_r

 

 

Jo en ting som er lækkert i nogle af stolene er at det er en magnet som holder selen oppe når barnet ikke siddet i, så man ikke skal ind bag ved barnet og have fat i selen :) Det var vi ikke, men har da flere gange tænkt at det ville være lækkert :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Cybex Pallas 9-36 kg. 

 

Vi valgte ligesom de andre bevidst forudvendt fordi han skreg som en stukket gris i den gamle bagudvendte og vi håbede at en stol i den "rigtige" retning kunne hjælpe. Og det har hjulpet helt vildt - og jeg vil til enhver tid argumentere for at det trods alt er sikrere at køre med en forudvent stol med en glad unge end en bagudvendt med et skrigende, gal barn.

 

Derudover har vores så den her pude foran - hovedsagligt fordi de anbefalede det helt vildt i Babysam. Til tider har vi også været glad for den, men skulle vi vælge igen, valgte vi en med sele. Det er bare lidt mere besværligt at få den sat ordentligt fast end en med sele (som vi lige pt har vi vores lånebil nr 2). Så selvom han sidder fint og ligesom har puden som et bord til at lege på (og han sover også fint i den), så alene af den grund at det er mere besværligt at få ham i stolen, ville jeg vælge en anden model i dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Cybex Pallas 9-36 kg.

Vi valgte ligesom de andre bevidst forudvendt fordi han skreg som en stukket gris i den gamle bagudvendte og vi håbede at en stol i den "rigtige" retning kunne hjælpe. Og det har hjulpet helt vildt - og jeg vil til enhver tid argumentere for at det trods alt er sikrere at køre med en forudvent stol med en glad unge end en bagudvendt med et skrigende, gal barn.

Derudover har vores så den her pude foran - hovedsagligt fordi de anbefalede det helt vildt i Babysam. Til tider har vi også været glad for den, men skulle vi vælge igen, valgte vi en med sele. Det er bare lidt mere besværligt at få den sat ordentligt fast end en med sele (som vi lige pt har vi vores lånebil nr 2). Så selvom han sidder fint og ligesom har puden som et bord til at lege på (og han sover også fint i den), så alene af den grund at det er mere besværligt at få ham i stolen, ville jeg vælge en anden model i dag.

:ditto til det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cybex sirona. Jeg var fast besluttet på en bagudvendt og fik det. Den kan drejes, så han er nem at få ind og ud, og den kan også vendes til forudvendt, hvis man vil.

Han sidder fint, men faderen er helt pjattet efter at få ham vendt om ( <_< ), så når lillesøster bliver noget større, så arver hun, og så får junior noget forudvendt. Jeg regner med, at han er minimum tre til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en besafe, som er bagudvendt. Han sidder med fødderne på ryglænet af bagsædet nu, men virker til at sidde godt og rart, så det bliver han ved med. Det er isofix når den er bagudvendt og sele når den er forudvendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cybex sirona. Jeg var fast besluttet på en bagudvendt og fik det. Den kan drejes, så han er nem at få ind og ud, og den kan også vendes til forudvendt, hvis man vil.

Han sidder fint, men faderen er helt pjattet efter at få ham vendt om ( <_< ), så når lillesøster bliver noget større, så arver hun, og så får junior noget forudvendt. Jeg regner med, at han er minimum tre til den tid.

Vi har også to stk af Cybex sirona - og har været rigtig glad for den - det er så rart med dreje funktionen! Elin er først lige blevet vendt i den, men det sku vi nok ha gjort da hun var 3 år. Men synes at det er rart at de kan sidde bagudvendt i så lang tid - det er trods alt det sikreste valg.

Men nu står vi og blir måske nødt til at få fat i en fremadvendt, fordi vi har fået en nr 2 bil, hvor der ikke er særlig meget plads, så kigger lige med her i denne tråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en bagudvendt, købte den over nettet. Vi er meget glade for vores. En britax max-Way.

Vi fik en del vejledning af Lena fra autostol.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle Jeres svar... Vi går i tænkeboks om hvad det skal være... muligvis bliver det nok en forudvendt, da vi desværre er nødt til også at kigge på det økonomiske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en besafe, som er bagudvendt. Han sidder med fødderne på ryglænet af bagsædet nu, men virker til at sidde godt og rart, så det bliver han ved med. Det er isofix når den er bagudvendt og sele når den er forudvendt :)

Du kan altså sagtens få forudvendte med isofix :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER