E. Thomas

endelig gravid igen :)

13 indlæg i dette emne

Jeg er endelig blevet gravid efter min MA. 

Jeg har ikke kunne sove igennem en nat i de sidste 3 uger og begyndte at blive lidt deprimeret. Så tog jeg en graviditetstest på dag 34, forventede ikke at den var positiv, men det var den så. Meget positiv. på under 1 minut var der to tydelige streger og jeg tog de endda sent om aftenen. Så tog jeg en igen om morgenen med samme resultat. 

Denne gang har jeg ingen kvalme, men ret nedsat appetit og meget murren i underlivet. Jeg tør ikke at være alt for glad, i frygt for at opleve en MA igen, men jeg prøver at tænke positivt og stresse mindst muligt. Så klarer den nye lille spire det forhåbentligt denne gang :). Lige meget hvad der sker har jeg i hvert fald fået håbet igen, da det nu er lykkes at opnå graviditet igen. Jeg var lige ved at være bange for at der var noget galt med mig, fordi der intet skete. 

 

Jeg har dog et dilemma. Jeg har fået tilbudt en gratis scanning af en gynækolog. Hun sagde kom i uge 7 når du er gravid igen, men mit foster døde umiddelbart efter tidlig scanning i uge 8+5. 

 

Skal jeg helt undgå en tidlig scanning eller skal jeg vente til uge 9. så jeg ikke går spændt og venter til NF for at måske at se et dødt foster igen. 

 

Hvad ville I kloge kvinder gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med spiren :loveshower

Kan du spørge din gyn om I kan lægge tiden senere? Eller også kan du tage imod den i uge 7, og se tide an, og så købe en tryghedsscanning selv, hvis du føler dig nervøs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning på klinik i uge 7+ og så købte jeg en tryghedsscanning, da jeg var 9+3...jeg ville ikke have været foruden nogle af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med spiren :loveshower

Kan du spørge din gyn om I kan lægge tiden senere? Eller også kan du tage imod den i uge 7, og se tide an, og så købe en tryghedsscanning selv, hvis du føler dig nervøs

Tak :)  Jeg tænkte faktisk bare først at lave en tid når jeg er i uge 9. Det er længe siden jeg var ved hende. Det var tilbage i november jeg var ved hende, hvor hun kunne se at jeg var tæt på ægløsning. Så sagde hun at jeg kunne komme i uge 7, så sagde jeg at jeg hellere ville komme i uge 9. da fostret nok døde omkring den uge. Så sagde hun at det var usædvanligt at det skete så sent. Men jeg kender flere der har oplevet det. Så det var nok bare hende der troede det. Måske er det en god idé med at blive scannet 2 gange. Mit sidste forløb var jo en katastrofe med alle de inkompetente læger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning på klinik i uge 7+ og så købte jeg en tryghedsscanning, da jeg var 9+3...jeg ville ikke have været foruden nogle af dem :)

Okay, har du også været udsat for at miste et foster eller var det fordi du havde svært ved at opnå graviditet? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er i behandling, så er det typisk i uge 7+, man får tilbudt en scanning. Det skyldes, at man har overstået de mest kritiske uger, og at man gerne skulle være sikker på at kunne se hjerteblink. Men selvom risikoen for, at det går galt er blevet mindre her, så er der stadigvæk risiko. Den bliver mindre og mindre herfra. Hvis du har haft en skidt oplevelse sidst, så ville jeg helt klart benytte mig af en tryghedsscanning senere, hvis du kommer ind i uge 7+.

 

Pøj pøj med spiren :bd :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, har du også været udsat for at miste et foster eller var det fordi du havde svært ved at opnå graviditet? 

 

Jeg har ikke mistet, men var i behandling (insemination pga dårlig kvalitet svømmere), og jeg blev derfor tilbudt scanning i uge 7+. Min svigerfar bor i udlandet og kom så til DK, da jeg var 9+4, og vi ville gerne fortælle ham nyheden, men vi vidste ikke helt, om vi turde tro på det endnu, så jeg købte en tryghedsscanning 9+3 og det var den bedste oplevelse, hvor jeg kunne se en fin haletudse og se og høre hjerteslag. Man kunne virkelig se meget mere end den første scanning, hvor jeg ikke havde kunnet se noget hvis ikke jeg havde fået det udpeget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :)

Jeg har ikke selv prøvet det, så kan ikke komme med gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med at du er blevet gravid igen. Håber at spiren bliver siddende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med at du er blevet gravid igen. Håber at spiren bliver siddende

Tak, det håber jeg også, men er godt nok nervøs. Det er svært at være helt optimistisk, når man har oplevet at miste og hører om mange der mister mange gange i træk. Men tak for støtten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det håber jeg også, men er godt nok nervøs. Det er svært at være helt optimistisk, når man har oplevet at miste og hører om mange der mister mange gange i træk. Men tak for støtten :)

Kan godt forstå du er nervøs. Og tænker at roen måske først kommer når du er i en "sikker" fase. Men håber for jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke!!!

Jeg har læst et sted, at abort der forekommer på det tidspunkt, du har oplevet (og som jeg også selv har været igennnem) kan skyldes, at det er deromkring moderkagen skal overtage for blommesækken, og at der i den proces kan ske noget uheldigt.

Ved begge mine MA har der været hjerteblink og så er fosteret senere gået til - da det har været i behandling har jeg også været scannet 7+ og denne gang igen i 8+2 grundet ganske almindeligt hysteri pga de to tidligere MA i 2015.

Jeg burde være 10+1 nu, medmindre der er noget jeg ikke har opdaget - dog er begge mine MA begyndt med blødning.

Jeg håber din baby bliver hængende <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her har jeg slett ikke fått med meg!! Jeg er så treg!!! STORT tillykke fra meg!!!!

 

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER