AS2014

Andre med oktober termin?:)

112 indlæg i dette emne

Ej hvor øv med influenza! Har du over 38 i feber? For så er det nok en god ide at tage nogle panodiler for at skåne den lille spire.

Tænker at symptomerne sagtens kan nå at komme endnu og at det måske også er svært at mærke hvad der er hvad, hvis du ligger syg med influenza. :) Håber du er heldig og ser hjerteblink på tirsdag så du kan få ro, ellers så gør du helt sikkert hos gyn! Jeg har stor tiltro til sin lille spire ;)

Ja, har haft lidt feber, men faktisk mest hals og snot (lækkert sorry), og har fået det direkte fra min dejlige søn, som gerne vil dele alt med sin mor :wacko Virkelig dejligt!! - men talte med lægen på Riget der sagde ok for Panodil. Indtil videre har jeg kun taget 2 stk x 2, over de her dage - så håber virkelig ikke det har nogen betydning! 

Og tak  :kiss

Hvordan går det med dine symptomer? Håber de er aftaget lidt? Eller har du prøvet det med at sove på køkkengulvet evt?  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har aflyst hos lille Kbh-er og istedet bestilt tid til tidlig scanning hos http://www.cyclusklinik.dk/tidligere Scanningsjordemoderen.

Jeg kan se på de gamle billeder at det var i 9.uge med mit andet barn og der blev jeg scannet udenpå. Men igen jeg har fedt på maven nu og ifølge AS2014 kan det være afgørende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være jordmoderhuset? Ligger de ikke på Østerbro? Ellers kan jeg stå fuldt inde for Ultralydklinikken for gravide, der i hvert fald behandler deres medarbejdere godt (har selv arbejdet der tidligere) og er meget dygtige og søde ;) Medarbejderne får også alle løn minimum efter overenskomst og udstyret og software er det nyeste, så de har ikke de billigste priser. Men så stor forskel er der vist heller ikke på priserne alligevel..

Som udgangspunkt bør det ikke være ubehageligt eller gøre ondt at blive vaginal skannet, men har efterhånden prøvet det mange gange, fordi jeg har været i behandlingsverdenen i noget tid. Jeg er én gang blevet skannet af en uerfaren sygeplejerske hvor det gjorde satans ondt og hun rodede rundt og jeg var næsten ved at flyve op i loftet. Ved skanningen i fredags var det lidt ubehageligt, fordi min livmoder er øm og ved at give sig. Men ellers synes jeg ikke det har været slemt. Altså, det bliver jo aldrig direkte sjovt :D Men tror også det kommer an på personen der skanner. Så øv at du har haft sådan en ubehagelig oplevelse.

Er det lilleliv.dk? Jeg har bestilt tid nu hos scanningsklinikken som nu hedder http://www.cyclusklinik.dk/

Ja jeg er i forvejen ret følsom og neurotisk omkring den del af min krop så skal ikke have sådan en oplevelse igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har haft lidt feber, men faktisk mest hals og snot (lækkert sorry), og har fået det direkte fra min dejlige søn, som gerne vil dele alt med sin mor :wacko Virkelig dejligt!! - men talte med lægen på Riget der sagde ok for Panodil. Indtil videre har jeg kun taget 2 stk x 2, over de her dage - så håber virkelig ikke det har nogen betydning!

Og tak :kiss

Hvordan går det med dine symptomer? Håber de er aftaget lidt? Eller har du prøvet det med at sove på køkkengulvet evt? :D

Øv, lyder ikke rart. Håber du bliver hurtigt frisk igen. Er sikker på det går helt fint med nogle panodiler, så længe man bare tager dem når det er aller mest nødvendigt :)

Kvalme og opkast hænger virkelig ved og er ved at blive godt deprimeret over tanken om, at det kan fortsætte maaaaange uger endnu :( Havde nogle gode dage fredag og lørdag hvir jeg så dristede mig til visit hos en veninde og til at køre ud til mine forældre til aftensmad, fordi manden var på vagt. Men i dag er det bare kommet igen for fuld skrue

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aflyst hos lille Kbh-er og istedet bestilt tid til tidlig scanning hos http://www.cyclusklinik.dk/tidligere Scanningsjordemoderen.

Jeg kan se på de gamle billeder at det var i 9.uge med mit andet barn og der blev jeg scannet udenpå. Men igen jeg har fedt på maven nu og ifølge AS2014 kan det være afgørende.

Mon ikke det går trods fedt på maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det lilleliv.dk? Jeg har bestilt tid nu hos scanningsklinikken som nu hedder http://www.cyclusklinik.dk/

Ja jeg er i forvejen ret følsom og neurotisk omkring den del af min krop så skal ikke have sådan en oplevelse igen.

Jeg har lige bestilt scanning samme sted. Og jeg vil være 8+0 når jeg skal der ind. ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige bestilt scanning samme sted. Og jeg vil være 8+0 når jeg skal der ind. ☺️

Super! Jeg vil være 7+6. Nu kan vi glæde os!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Jeg vil være 7+6. Nu kan vi glæde os!!!

Ja men synes bare der er lææænge til den 14.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men synes bare der er lææænge til den 14.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALT for længe!!!!!

Men det bliver hyggeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set det fineste dejlige hjerteblink i dag! Skulle efter egen udregning kun være 5+6, så det er jeg lykkelig over!

Nu skal lille Svend bare blive hængende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set det fineste dejlige hjerteblink i dag! Skulle efter egen udregning kun være 5+6, så det er jeg lykkelig over!

Nu skal lille Svend bare blive hængende :loveshower

Ej hvor dejligt, stort tillykke med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set det fineste dejlige hjerteblink i dag! Skulle efter egen udregning kun være 5+6, så det er jeg lykkelig over!

Nu skal lille Svend bare blive hængende :loveshower

Stort tillykke!!!! Hvor er det fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set det fineste dejlige hjerteblink i dag! Skulle efter egen udregning kun være 5+6, så det er jeg lykkelig over!

Nu skal lille Svend bare blive hængende :loveshower

Hurra! Super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser.

Jeg melder mig også på banen med en termin d.30 okt.

Jeg blev insemineret d.7 feb.. 2.iui forsøg.

Vi skal til en tidlig scanning d.14 marts på klinikken og håber SÅ meget at se hjerteblink. :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser.

Jeg melder mig også på banen med en termin d.30 okt.

Jeg blev insemineret d.7 feb.. 2.iui forsøg.

Vi skal til en tidlig scanning d.14 marts på klinikken og håber SÅ meget at se hjerteblink. :) :loveshower

Velkommen til her inde. Og sikke en skøn dato at du skal scannes på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ☺

Jeg forventer også termin i oktober (ca d.29/10) og det er den første Dvs jeg er ca 6 uger henne nu (faktisk i dag), så det hedder vist 5+0, hvis jeg har læst rigtig ☺

Når jeg er ca 8 uger henne skal jeg til første lægebesøg og scannes til NF (ca 12 uger). Havde ikke tænkt på scanning før, men kan se at mange alligevel gør det, så bliver helt i tvivl...

Jeg testede positiv d.24/2 (og igen d.25/2, skulle jo lige være sikker) og har før det og stadig meget ømme brystet som allerede er vokset, er min mave faktisk også lidt (særligt efter frokost og til aften).

Vi er begge super glade, men har pt. Kun fortalt det til hans forældre (middag uden vin afslørede det ☺) og min chef, vi venter lidt endnu med de andre, nok mest af frygt for at noget går galt - derfor er jeg heller ikke begyndt at købe tøj til mig eller "lille dut" (Selvom jeg har vild lyst til at tømme alle butikker og selvfølgelig sige det til alle) ☺

Lidt tanker herfra - Dejligt med en termins gruppe at følges med ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ☺

Jeg forventer også termin i oktober (ca d.29/10) og det er den første Dvs jeg er ca 6 uger henne nu (faktisk i dag), så det hedder vist 5+0, hvis jeg har læst rigtig ☺

Når jeg er ca 8 uger henne skal jeg til første lægebesøg og scannes til NF (ca 12 uger). Havde ikke tænkt på scanning før, men kan se at mange alligevel gør det, så bliver helt i tvivl...

Jeg testede positiv d.24/2 (og igen d.25/2, skulle jo lige være sikker) og har før det og stadig meget ømme brystet som allerede er vokset, er min mave faktisk også lidt (særligt efter frokost og til aften).

Vi er begge super glade, men har pt. Kun fortalt det til hans forældre (middag uden vin afslørede det ☺) og min chef, vi venter lidt endnu med de andre, nok mest af frygt for at noget går galt - derfor er jeg heller ikke begyndt at købe tøj til mig eller "lille dut" (Selvom jeg har vild lyst til at tømme alle butikker og selvfølgelig sige det til alle) ☺

Lidt tanker herfra - Dejligt med en termins gruppe at følges med ☺

Stort tillykke og velkommen til!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ☺

Jeg forventer også termin i oktober (ca d.29/10) og det er den første Dvs jeg er ca 6 uger henne nu (faktisk i dag), så det hedder vist 5+0, hvis jeg har læst rigtig ☺

Når jeg er ca 8 uger henne skal jeg til første lægebesøg og scannes til NF (ca 12 uger). Havde ikke tænkt på scanning før, men kan se at mange alligevel gør det, så bliver helt i tvivl...

Jeg testede positiv d.24/2 (og igen d.25/2, skulle jo lige være sikker) og har før det og stadig meget ømme brystet som allerede er vokset, er min mave faktisk også lidt (særligt efter frokost og til aften).

Vi er begge super glade, men har pt. Kun fortalt det til hans forældre (middag uden vin afslørede det ☺) og min chef, vi venter lidt endnu med de andre, nok mest af frygt for at noget går galt - derfor er jeg heller ikke begyndt at købe tøj til mig eller "lille dut" (Selvom jeg har vild lyst til at tømme alle butikker og selvfølgelig sige det til alle) ☺

Lidt tanker herfra - Dejligt med en termins gruppe at følges med ☺

Tillykke og velkommen til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ☺

Jeg forventer også termin i oktober (ca d.29/10) og det er den første Dvs jeg er ca 6 uger henne nu (faktisk i dag), så det hedder vist 5+0, hvis jeg har læst rigtig ☺

Når jeg er ca 8 uger henne skal jeg til første lægebesøg og scannes til NF (ca 12 uger). Havde ikke tænkt på scanning før, men kan se at mange alligevel gør det, så bliver helt i tvivl...

Jeg testede positiv d.24/2 (og igen d.25/2, skulle jo lige være sikker) og har før det og stadig meget ømme brystet som allerede er vokset, er min mave faktisk også lidt (særligt efter frokost og til aften).

Vi er begge super glade, men har pt. Kun fortalt det til hans forældre (middag uden vin afslørede det ☺) og min chef, vi venter lidt endnu med de andre, nok mest af frygt for at noget går galt - derfor er jeg heller ikke begyndt at købe tøj til mig eller "lille dut" (Selvom jeg har vild lyst til at tømme alle butikker og selvfølgelig sige det til alle) ☺

Lidt tanker herfra - Dejligt med en termins gruppe at følges med ☺

Hej cwh og velkommen til :)

 

Først stort tillykke :) Vi har næsten termin samme dag.. jeg har d. 30 okt :)  Men vores uge/dage hedder 6+0 igår.. og du er lige gået i uge 7 :)  (Jeg er 6+0 idag og uge 7 ) :)    Har du mange symptomer endnu ?  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Helbech og tak ☺

Ja det er meget tæt termin, men jeg er ikke så god til det med ugerne - Hvorfor kunne uge 7 ikke bare hedde 7+ ☺ og er lidt i tvivl om hvornår en uge tæller - havde første dag i sidste mens d.23/1, så tænker jeg nu er 6 uger og 2 dage (dvs 5+0), eller tæller jeg forkert ☺

Jeg har ikke de store symptomer, men hver et lille prik gør mig nervøs og vi skal jo først scannes til NF. Jeg har lidt kvalme når jeg er sulten, oppustet når jeg har spist og MEGET ømme brystet, så det er allerede nu øst at ligge på maven

Hvad med dig???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Helbech og tak ☺

Ja det er meget tæt termin, men jeg er ikke så god til det med ugerne - Hvorfor kunne uge 7 ikke bare hedde 7+ ☺ og er lidt i tvivl om hvornår en uge tæller - havde første dag i sidste mens d.23/1, så tænker jeg nu er 6 uger og 2 dage (dvs 5+0), eller tæller jeg forkert ☺

Jeg har ikke de store symptomer, men hver et lille prik gør mig nervøs og vi skal jo først scannes til NF. Jeg har lidt kvalme når jeg er sulten, oppustet når jeg har spist og MEGET ømme brystet, så det er allerede nu øst at ligge på maven

Hvad med dig???

Hvis du havde sidste mens 1.dag d.23 januar... og din cyklus er 28 dage.. så har du termin 29 okt. :) og så er du 6+0 i dag.  Dvs uge 7.

 

Jamen jeg har ikke de store symptomer. Jeg har tissetrang.. føler mig lidt oppustet og er træt.

Jeg har i dag haft lidt gammelt blodigt udflåd.. ingen smerter.. fraset lidt hovedpine. Men min mand og jeg tog til en scanningsklinik og der kunne ses en fin lille graviditetssæk.. men vi kunne umiddelbart ikke se noget indeni den. Men det er også stadig tidligt og jeg kan være en slow starter.. eller der er måske slet ikke nogen baby. Jeg skal scannes igen på onsdag på vores fertilitetsklinik.. og så må vi se hvad de siger og få en plan derfra. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du havde sidste mens 1.dag d.23 januar... og din cyklus er 28 dage.. så har du termin 29 okt. :) og så er du 6+0 i dag.  Dvs uge 7.

 

Jamen jeg har ikke de store symptomer. Jeg har tissetrang.. føler mig lidt oppustet og er træt.

Jeg har i dag haft lidt gammelt blodigt udflåd.. ingen smerter.. fraset lidt hovedpine. Men min mand og jeg tog til en scanningsklinik og der kunne ses en fin lille graviditetssæk.. men vi kunne umiddelbart ikke se noget indeni den. Men det er også stadig tidligt og jeg kan være en slow starter.. eller der er måske slet ikke nogen baby. Jeg skal scannes igen på onsdag på vores fertilitetsklinik.. og så må vi se hvad de siger og få en plan derfra. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du havde sidste mens 1.dag d.23 januar... og din cyklus er 28 dage.. så har du termin 29 okt. :) og så er du 6+0 i dag.  Dvs uge 7.

 

Jamen jeg har ikke de store symptomer. Jeg har tissetrang.. føler mig lidt oppustet og er træt.

Jeg har i dag haft lidt gammelt blodigt udflåd.. ingen smerter.. fraset lidt hovedpine. Men min mand og jeg tog til en scanningsklinik og der kunne ses en fin lille graviditetssæk.. men vi kunne umiddelbart ikke se noget indeni den. Men det er også stadig tidligt og jeg kan være en slow starter.. eller der er måske slet ikke nogen baby. Jeg skal scannes igen på onsdag på vores fertilitetsklinik.. og så må vi se hvad de siger og få en plan derfra. :kuller

Ok, tror jeg er ved at have styr på det med uger og +0 osv ☺

Vi skal til læge i næste uge til første lægebesøg/kontrol og så er vi mega spændte på scanning til NF (det er kun vores forældre som ved det - men har lyst til at sige det til alle).. Vi er blevet gravide på naturligvis (eller hvad man siger ☺), så tænker heller ikke der er ekstra scanning eller noget (medmindre man selv beder om det/betaler for det)...

Jeg havde lidt brunt udflåd i sidste uge og blev helt vildt nervøs, men så er det godt at man kan bruge nettet til at berolige en og læse det er normalt... Jeg har faktisk også lidt hovedpine engang imellem (døjer jeg ellers aldrig med) og drikker allerede 1,5-2 liter vand om dagen, men må drikke noget mere og håbe det kan holde hovedpinen væk ☺

Er dette jeres første barn??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tror jeg er ved at have styr på det med uger og +0 osv ☺

Vi skal til læge i næste uge til første lægebesøg/kontrol og så er vi mega spændte på scanning til NF (det er kun vores forældre som ved det - men har lyst til at sige det til alle).. Vi er blevet gravide på naturligvis (eller hvad man siger ☺), så tænker heller ikke der er ekstra scanning eller noget (medmindre man selv beder om det/betaler for det)...

Jeg havde lidt brunt udflåd i sidste uge og blev helt vildt nervøs, men så er det godt at man kan bruge nettet til at berolige en og læse det er normalt... Jeg har faktisk også lidt hovedpine engang imellem (døjer jeg ellers aldrig med) og drikker allerede 1,5-2 liter vand om dagen, men må drikke noget mere og håbe det kan holde hovedpinen væk ☺

Er dette jeres første barn??

Ja det er vores første.. og det var vores 2. iui-forsøg (insemination). Så vi har været meget glade.. men idag har lagt lidt en dæmper på det hele... så nu venter vi spændt på at det skal blive onsdag morgen.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER