Guest

Er trommehinden sprunget?

25 indlæg i dette emne

BK-panel hjælp :help

Da jeg hentede Adam i vuggestuen i dag, mente de at hans trommehinde er sprunget, fordi det ser ud til at der er løbet noget fra hans øre. Jeg bemærkede det i går aftes, men tænkte ikke videre over det, fordi han har ret meget ørevoks og ikke har virket spor generet af noget, har tværtimod sovet godt de sidste par nætter i modsætning til den sidste måned. Jeg ved med sikkerhed at det ikke var der i mandags, for der var han i bad og jeg rensede hans ører.

Så hvad siger I piger, ser det her ud til at være en sprunget trommehinde eller er det mon bare ørevoks?

z7hiu.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ws øre har set sådan ud i forbindelse med MØB. Det er den eneste erfaring jeg har.

:kram2 jeg håber at han er ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Få ham tjekket hos ørelægen! Siger moderen til det stor-ramte ørebarn, hvis ører har blødt/væsket i månedsvis (gør det heldigvis ikke længere) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er bare ikke mere end 1,5 måned siden pylremor her var ved ørelægen med ham og få tjekket for væske og jeg tror egentlig ørelægen synes det var ret fjollet vi var der, så har ikke lyst til at skulle til ham, når nu han ikke er/har været spor generet :chin: :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan kan Vs ører også se ud. Hvis de gør, beder han ofte selv om at jeg fjerner det, men ellers virker han ikke spor generet. Jeg har aldrig overvejet at det skulle være MØB :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan kan Vs ører også se ud. Hvis de gør, beder han ofte selv om at jeg fjerner det, men ellers virker han ikke spor generet. Jeg har aldrig overvejet at det skulle være MØB :)

Årh, det er jeg lettet over at du siger! Jeg er efterfølgende kommer i tanke om at det jo faktisk slet ikke er første gang de ser sådan ud, så blev helt bekymret for hvad jeg havde overset - særligt med tanke på hans stadigt manglende sprog! :blush

Jeg tror også vi er nået til at vi ikke smutter forbi lægen, både fordi jeg har sidste dag i praktik i morgen og SKAL være der, og fordi jeg egentlig ikke ved hvad jeg skulle sige. Hvis trommehinden er sprunget er det vel alligevel ikke aktuelt at gøre noget og han har som sagt slet ikke virker generet. Og burde ikke have øreproblemer, vi fik jo netop tjekket for væske i december (mener jeg det var)!

Tak for dit besyv! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har nogle gange haft det samme da hun var mindre, vores læge kaldte "flydeører". Som regel var det efter eller i forbindelse med MØB. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Pumpkins og J og D!

Jeg synes også bare det ligner ørevoks, det har i hvert fald samme farve og klistrer lidt på samme måde (yum :rolleyes ), så jeg tror måske det er fra når han er i bad, hvis der er vand i øret, og noget ørevoks så flyder :unsure

Han har som sagt haft det mange gange før og jeg har aldrig skænket en tanke at det skulle være noget, fordi vi netop ikke mærker noget på ham. Hvis det var MØB, tænker jeg at vi havde mærket bare lidt :chin:

Og den ene gang han med sikkerhed har haft MØB så det anderledes ud, lidt mere pus-agtigt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A ser ud på nøjagtig samme måde i dag! Han har ingen feber, så jeg tænker ikke, det er noget slemt :unsure Det ser virkelig voldsomt ud, men måske er det naturligt nok efter en omgang snot og sådan.

Vi ser det an over weekenden, og bliver det ved, ringer vi til ørelægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men A har dræn, har han ikke? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jo :)

Så tænker jeg at det giver lidt mere mening hvis noget løber, Adam skulle gerne have hele trommehinder uden dræn, så det var mere for at vide om der var gået hul i :unsure

Men hvis du runder ørelægen, må du gerne lige fortælle hvad han mener det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tænker jeg at det giver lidt mere mening hvis noget løber, Adam skulle gerne have hele trommehinder uden dræn, så det var mere for at vide om der var gået hul i :unsure

Men hvis du runder ørelægen, må du gerne lige fortælle hvad han mener det er :)

Det skal jeg nok. Jeg tænker, vi giver dem et kald på mandag, hvis det fortsætter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg nok. Jeg tænker, vi giver dem et kald på mandag, hvis det fortsætter :)

Det lyder som en plan! Og tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige talt med 1813.

Jeg havde fået at vide, at man godt kan have MØB uden feber, og jeg så billeder af et barns ører, der lignede A's.

1813s svar var dog, at "drænene virker jo bare som de skal". Jeg tænker ikke, dræns funktion er at lede blod ud af øret <_< Nå, men i hvert fald ringer vi til ørelægen mandag, og så giver jeg lige en Update igen. Men man kan altså sagtens have MØB uden feber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige talt med 1813.

Jeg havde fået at vide, at man godt kan have MØB uden feber, og jeg så billeder af et barns ører, der lignede A's.

1813s svar var dog, at "drænene virker jo bare som de skal". Jeg tænker ikke, dræns funktion er at lede blod ud af øret <_< Nå, men i hvert fald ringer vi til ørelægen mandag, og så giver jeg lige en Update igen. Men man kan altså sagtens have MØB uden feber.

Men kan man mon også have MØB uden smerter? :chin: for han har jo været i fantastisk humør og sovet godt om natten og alt det andet der ellers er tegn på noget med ørerne :unsure

Tak for din opdatering :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan man mon også have MØB uden smerter? :chin: for han har jo været i fantastisk humør og sovet godt om natten og alt det andet der ellers er tegn på noget med ørerne :unsure

Tak for din opdatering :kiss

Altså, jeg hil sige, at de gange jeg har haft det, har jeg haft helt hjernedødt ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg hil sige, at de gange jeg har haft det, har jeg haft helt hjernedødt ondt...

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige talt med 1813.

Jeg havde fået at vide, at man godt kan have MØB uden feber, og jeg så billeder af et barns ører, der lignede A's.

1813s svar var dog, at "drænene virker jo bare som de skal". Jeg tænker ikke, dræns funktion er at lede blod ud af øret <_< Nå, men i hvert fald ringer vi til ørelægen mandag, og så giver jeg lige en Update igen. Men man kan altså sagtens have MØB uden feber.

Min datter blødte konstant fra ørerne fra november '14-januar'15, hvor hun fik lagt andre deæn. Hun kunne ikke tåle de første. Og vagtlægen sagde konstant "drænene virker" (ja, væsken kommer ud, men det er jo ikke normalt at det bløder og barnet er syg!)

Efter hun fik lagt nye titaniumsdræn og er på mælkefri diæt har det kun blødt få gange.

Nu har hun fået lagt dræn 3 gange på 12 mdr, og vi har været hos ørelægen ugentligt i mange perioder, så derfor er jeg måske lidt mere pylret omkring ørene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ved vagtlægen i dag, og A har mellemørebetændelse, så jeg ville få Adam tjekket, hvis jeg var dig, MorAnja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ved vagtlægen i dag, og A har mellemørebetændelse, så jeg ville få Adam tjekket, hvis jeg var dig, MorAnja :)

Tak for det søde :kiss jeg synes måske der er kommet lidt mere i dag, men han udviser bare ikke tegn på noget som helst :chin: mærkeligt altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det søde :kiss jeg synes måske der er kommet lidt mere i dag, men han udviser bare ikke tegn på noget som helst :chin: mærkeligt altså!

A viste heller ikke voldsomme tegn, men jeg har bare selv haft det nogle gange som voksen, så jeg har ingen tolerance, når det kommer til ørerne :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille søn havde MØB uden feber og synderlige smertetegn i dagene før jul, der kom altså "bare" væske ude af ørerne.

Og jeg som ørebarn har det så dårligt med at jeg ikke kunne finde ud af det, det tog os fem dage før vi kom af sted til lægen  :( 

Så jeg kan desværre også kun sige at jeg ville ringe til lægen bare for en sikkerheds skyld

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn led jeg voldsomt af øget mængde ørevoks -hvis jeg så havde været i svømmehallen så kunne jeg om aftenen mærke at der ligesom var en lille prop der "sprang" og så løb det med fortyndet ørevoks (yes det er lækkert) .. Jeg sagde aldrig noget til min mor fordi det gjorde ingenting og var faktisk ligefrem rart :)

Og jeg er ikke ørebarn :kram

Men jeg tænker at du næsten må vide nu hvad det drejede sig om? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er en sprunget trommehinde ville jeg med det samme henvende mig hos lægen! Meget tyder dog på at det er noget mindre slemt, som mange også har kommenteret herinde. God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER