TiaK

Bund i kravlegård?

10 indlæg i dette emne

Jeg har arvet en kravlegård, som jeg tænker skal have en chance :) Jeg havde ikke en med Erica, så jeg aner ikke om jeg bliver glad for den eller ej.

 

Bunden er belagt med et tyndt stykke skum og så noget vandafvisende stof (tekstilvoksdug-agtig). Det er dog gået i stykker, så jeg skal have lavet et nyt.

 

Min udfordring er, om jeg igen skal vælge noget tekstilvoksdug, eller noget bomuld?

 

Jeg tænker at det er smart med noget vandafvisende - så kan gylp eller tis nemt tørres op. Men vil det ikke være mere rart for baby at ligge på bomuld? Jeg kunne selvfølgelig også altid have et tæppe i bunden, jeg synes bare det er lidt skod at lave en ny bund for at dække den til med noget andet <_<

 

Hvad er der i bunden af jeres kravlegårde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik anbefalet af min SP at have et skumgulv i stedet for madras :) fordi det er nemmere for baby at manøvrere rundt på et lidt fast underlag.

Jeg har dog aldrig haft brug for kravlegården, så jeg har som sådan ikke erfaring med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde den samme som Kawon og så et lille tæppe ovenpå. :)

Jeg var i øvrigt rigtig glad for at have en kravlegård selvom vi ikke havde det til V :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores var betop tynd skum med tekstilvoksdug. Vi havde så en kravlegårdsmadras oven på.

http://www.babysam.dk/bornemobler-og-senge/interior/plaider-og-taepper/kravlegardsmadras-xy-isabella-fe

 

Tak for svar. Den kravlegård jeg har arvet er desværre af en ældre dato - den har lidt skæve mål... Så måske jeg selv skal ud og sy en madras til den. Havde i sengerand i kravlegården?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik anbefalet af min SP at have et skumgulv i stedet for madras :) fordi det er nemmere for baby at manøvrere rundt på et lidt fast underlag.

Jeg har dog aldrig haft brug for kravlegården, så jeg har som sådan ikke erfaring med det.

 

Ja, jeg tænker også at et løst tæppe ikke er vejen frem. I hvert fald ikke når baby begynder at kunne flytte på sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde den samme som Kawon og så et lille tæppe ovenpå. :)

Jeg var i øvrigt rigtig glad for at have en kravlegård selvom vi ikke havde det til V :)

 

Umiddelbart tror jeg også vi bliver glade for det. Den har hjul på og jeg er ret vild med tanken om at baby kan komme op i højden, så det f.eks. er nemt at have hende tæt på, når vi andre sidder og spiser.

Blev det ikke for løst/rodet med et ekstra tæppe ovenpå?

 

Havde i sengerand rundt i kanten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg også vi bliver glade for det. Den har hjul på og jeg er ret vild med tanken om at baby kan komme op i højden, så det f.eks. er nemt at have hende tæt på, når vi andre sidder og spiser.

Blev det ikke for løst/rodet med et ekstra tæppe ovenpå?

Havde i sengerand rundt i kanten?

Altså det rodede lidt rundt men i forhold til gylp osv, var jeg glad for, at der var et tæppe, der var nemt at vaske :D

Vi har ikke haft rand på :) Hun har gokket hovedet ind i tremmerne få gange og selvfølgelig blevet ked af det, men det har ikke været slemt, og jeg kunne godt lide, at hun kunne kigge "ud" og ikke kun "op". Især hvis jeg sad på gulvet og lagde tøj sammen fx. Eller når V fimsede omkring hende og snakkede til hende. Og så har jeg haft det sådan, at når hun begyndte at møve frem (= når en rand blev aktuel) så var kravlegården for lille, og så kom hun på gulv istedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en madras med lagen og sådan et tissestykke på. Så det ikke går igennem. Jeg har hørt det er godt med de aktivitets gulve fordi de nemmere kan kravle. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi have ikke sengerand i, netop for at hun kunne kigge ud og følge med i hverdagens tummerum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER