Tildemor

Kræsen?

5 indlæg i dette emne

Jeg ved godt, at det sikkert er en 'fase' (som alt andet), men jeg skal lige have lidt trøst! Jeg er så bange for, at min pige blive kræsen..

Jeg tilbyder hende alt - hun får det vi får, får varm og varieret mad i vuggestuen - og jeg gør intet i forbindelse med mad til en magtkamp.

Jeg TILBYDER og stiller frem, men jeg skal liiiige love for, at jeg har en bestemt lille diva på det punkt. Hvis der ligger noget på tallerkenen, som hun ikke bryder sig om, så peger hun og siger 'Naaaaaaaaai', indtil det er flyttet, hvorefter hun spiser det, hun vil.

Har jeg f.eks. kommet æble tern på hendes grød, og hun en dag ikke vil have det, så skal ALLESAMMEN pilles af, før hun vil spise.

Lige nu vil hun nærmest kun have: kartofler, gulerødder, havregrød, spaghetti m kødsauce, ris med karry og rugbrød med leverpostej. Jeg kan ikke få hende til at spise andet på sin rugbrød end leverpostej - jo, ppålægschokolade, men det får hun altså ikke lov hver gang!

Er der nogle gyldne råd? Eller bare andre, hvis børn var 'kræsne/selektive', men nu spiser ganske almindelig.

Jeg er bare SLET ikke kræsen selv og går meget op i mad, så jeg ønsker, at hun heller ikke bliver kræsen. Måske jeg bare bekymrer mig for meget?

Kh Line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke være bekymret - hun spiser jo ;) At det så ikke er så varieret i en periode - hey vitaminpiller dækker nok hvis der er lidt underskud et par dage.

Jeg ville prøve bare at tage det stille og roligt. Snakke højt om hvor dejlig maden smager - lade hende selv vælge hva hun vil ha af frugt på grøden, så du ikke skal stå og pille af... hmmm ved ikke om det er en hjælp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din datter bliver ikke kræsen, hun er lige som alle andre børn er. Det vender igen på et tidspunkt.

Mine egen børn er lige sådan, dem anser jeg ikke for at være kræsen. Det de kan lide den ene uge, kan de ikke lide næste uge. Ja det kan endda skrifte fra dag til dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar:-)

Jeg fortsætter som normalt, og håber at det vender :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også, du kan være helt rolig.

Leo på 26 mdr spiser stort set alt. Men han er meget selektiv med, hvad han gider spise.

I dag fx har han kun spist kogte gulerødder til aften, han rørte ikke kødet og kartoflerne. Men i går spiste han stort set kun kylling til aften, der spiste han ikke det grønne. Så det udligner sig selv, det er jeg sikker på.

Bare bliv ved med at tilbyde hende de ting, som hun fravælger med jævne mellemrum lige pludselig spiser hun det.

:goodluck med "fodringen"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER