Guest

Når amning bare ikke kan stoppes

10 indlæg i dette emne

Jeg har gået og tumlet med noget som jeg har behov for at få ud. 

Jeg ved det er et meget ømtåleligt emne, så jeg vil advare på forhånd, men dette er nu engang sådan jeg har det lige nu.

 

Med mit første barn kæmpede jeg en hård kamp for at få amningen til at køre, da det endelig kørte havde jeg ingen problemer og jeg fuldammede i 4 måneder og stoppede med at amme, da hun var omkring 7 måneder, da jeg startede på arbejde da hun var 7,5 måned.

Jeg havde aldrig den der symbiose følelse som mange taler om, jeg følte ikke at amningen knyttede mig mere til min datter.

Det var dog hyggeligt og jeg nød at kunne slappe af, da amningerne ofte kunne trække ud og varer op til 45 minutter, hvor hun bare lå hos mig.

 

I august fik jeg mit andet barn og amningen har bare kørt på skinner, det har bare været super nemt. Jeg mærker intet til appetitspring og amningen kørte bogstavlig talt fra dag 1. 

 

MEN jeg bryder mig ikke om amningen. Jeg får stadig ikke den der følelse af at det knytter mig mere til mit barn at amme hende, men jeg har ammet fordi, det var nemt, forventet og jeg vil gerne give mine børn den gode modermælk. Her med barn nr.2 er det ikke engang hyggeligt længere, amningen er overstået på max 10 minutter.

 

Som jeg sagde til lægen til hendes 5 måneders undersøgelse, jeg vil virkelig gerne give mine naturlige amme-evner til en der satte mere pris på det en mig. Jeg har det skidt med at nogle kæmper og ser det som et nederlag at skulle give flaske, når alt jeg ønsker var at min datter bare gad, at tage flasken i stedet for at hænge i mine bryster.

 

Jeg har siden hun var 4 måneder forsøgt at få hende til at tage flaske og/eller grød, men hun er afvisende overfor begge dele. Der er nu 2 måneder til, at jeg skal starte på arbejde og jeg ved at der kan ske meget på 2 måneder, men jeg er virkelig frustreret. Hun vil intet!

Hendes far kan få lokket lidt mos i hende om aftenen, men ellers er det eneste jeg kan give hende bryst, med mindre jeg altså ønsker at sulte mit barn. Hvis jeg lader være med at tilbyde bryst om dagen, så spiser hun bare ingenting. Hun åbner måske munden en enkelt gang eller 2, men så er det ligesom om det går op for hende, at det er mad og så klapper hun bare i og hyler. Og jeg har prøvet både mos, grød og at hun selv sidder med hapser af mad.

 

Jeg har overvejet at skrive til SP, men jeg ved at svaret blot vil være tålmodighed... det ved jeg... problemet er sådan set heller ikke at hun intet spiser, men når hun oveni ikke vil tage flaske, så er jeg opgivende. Vi har prøvet forskellige mme, modermælk og forskellige flasker, men hun vil ikke tage den.

 

De sidste par dage har hun heller ikke virket synderligt interesseret i amningen om dagen, men tager så revanche om natten. Så nu frygter jeg at det bliver endnu svære at få hende til at spise om dagen, da hun spiser så meget om natten.

 

Jeg trænger til at få mine bryster for mig selv igen... jeg ønsker virkelig ikke at amme... jeg savner glæden ved at give mit barn mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kop? Junior ville ikke have flaske, men drak glad af kop - og mme måtte endelig ikke være varm :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil hun tage sut og i så fald hvilket mærke bruger I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kop? Junior ville ikke have flaske, men drak glad af kop - og mme måtte endelig ikke være varm :chin:

Er forsøgt både med kop og tudekop. Varm og kold...

Tak for forslag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil hun tage sut og i så fald hvilket mærke bruger I?

Hun bruger kun sut når hun skal sove og selv der er det meget lidt.

Det er mam sut. Vi har forsøgt med mam flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I forsøgt en meget tynd grød, lavet på din mælk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kop? Junior ville ikke have flaske, men drak glad af kop - og mme måtte endelig ikke være varm :chin:

Helt det samme her :ditto

Forstår godt at du er frustreret :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun bruger kun sut når hun skal sove og selv der er det meget lidt.

Det er mam sut. Vi har forsøgt med mam flaske.

Ok - det var ellers min eneste tanke.. Ærgerligt det ikke virker for hende! Vores datter spiser bedst fra flasken når hun er halvsovende eller ligger ned. Gerne i sin barnevogn eller seng. Måske det kunne være en ide?

Held og lykke med :det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I forsøgt en meget tynd grød, lavet på din mælk?

Nej, har ikke prøvet med min mælk i grøden, måske skulle man give det et forsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - det var ellers min eneste tanke.. Ærgerligt det ikke virker for hende! Vores datter spiser bedst fra flasken når hun er halvsovende eller ligger ned. Gerne i sin barnevogn eller seng. Måske det kunne være en ide?

Held og lykke med :det!

Det virker også meget bedre her at ligge C ned når han spiser. Som om at det er lettere for ham at spise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER